Girl Meets Dress Reviews 

196
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

This is the first time I have ever hired a dress . I have 2 dresses booked for my daughter’s wedding in Rome . This company is fantastic they are so helpful the ordering was very easy and the commu... See more

Rated 5 out of 5 stars

Dress was incredible. Double hit of confidence from wearing designer dress that I probably would never have had the courage to buy outright and kudos for the greener element of rental v buying.... See more

Rated 4 out of 5 stars

Fab service. The GMD team is totally committed to making your event as special as possible. Plenty of choice and information om website. Selected choices arrived in plenty of time. Though sizes weren'... See more

Rated 5 out of 5 stars

After chatting with an on line advisor as I needed a dress delivered before my event as I was away on holiday and I needed it longer than 7 days, the advisor sorted this for me, she couldn't be more... See more

Company replied

Company details

  1. Dress Store
  2. also in
  3. Couture Store
  4. Evening Dress Rental Service
  5. Full Dress Rental Service

Written by the company

Online Fashion Hire | Founded 2009 | Rent a dress UK | Dress hire london | @girlmeetsdress Have a question about how to rent a dress? Or perhaps you need some dress hire suggestions for your event? Email us: enquiries@girlmeetsdress.com Call: 0207 498 9131 #sustainablefashion #ecofashion #ethicalfashion #slowfashionstyle #buylessbuybetter #hirefashion #sharingeconomy #circularfashion #girlmeetsdress


Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

196 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(196)

7 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great service

6 April 2018
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Thank you very much for your kind review!

Best Wishes,

The Girls at GMD

Rated 1 out of 5 stars

Not worth the effort

I ordered two evening dresses for a black tie event at the beginning of February. One of the dresses was lovely if a little tired but didn't fit, the second dress looked like it had been badly run up on someones sewing machine at home - it had a raw uneven hem and i could have quite easily picked up something that was new and better made at a high street shop. It also had white deodorant patches all over it where it had been tried on previously. I sent them both back and was then left scrabbling to find something to wear at short notice. It has then taken TWO months to get my refund. I have wanted to leave a review about the dress on the website for other people but i now can't seem to log on for some reason. Really disappointing.

1 April 2018
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello,

Thank you for your review.

We are very sorry to hear that the dresses delivered to you were not in an excellent condition. This is not normal for us as all our dresses are dry-cleaned and mended, if needed, before going out.

With regard to refunds, please note that we process them as soon as we receive the items back so we are really surprised to read that you haven't received yours.

As your details are not visible on your review, could you kindly send us an email to enquiries@girlmeetsdress.com using your order number or name as reference, in order to have a look into this for you?

Thank you!

The Girls at GMD

Rated 1 out of 5 stars

What you see will never be what you get - Awful Con

I reiterate all the bad reviews on here.
I looked at the site, typed in the date of my event to see what dresses were available and based upon that i decided to join their 3 month min club.
Good deal I thought. I then immediately placed all the dresses in my bag and checked out. after about an hour I got an email saying 2 of my 3 choices weren't available and I could choose form their list instead which included a range of cheaper, less desirable dresses. unhappy with any of their choices i went back through the website and chose quite a few other dresses I would be happy to have that all showed as available. low and behold not one of these was available either and they reiterated that they I had to choose from their list of dresses as that was ALL they had available. if they know this why are they still listing all the others as available? even now days later? its a massive con. when i requested a refund they only refunded me the delivery cost. i sent another email requesting a refund for the £117 upfront i had paid to which i received a response saying no as it was in their terms and conditions that i signed up for 3 months. surely if you are not able to provide what you are advertising on your site this is illegal and you cannot continue to take people’s money??
I messaged them straight back and still haven’t received a response or my money. I will be reporting them to every site I can find and my credit card company until I do.
I urge anyone else not to get sucked in by this con either.

13 November 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Natalie,

We are sorry that you feel let down.
Our membership club has a 3 month minimum period and all the details are clearly mentioned in our T&Cs, on the website and in the email confirmation sent to you when you joined.

As confirmed to you in one of our emails, your order has already been cancelled and refunded and you can use your credit towards any other event.

Our loyal members, old and new, enjoy wearing our dresses to their events every month.

Our website is live and availability on the dresses changes all the time due to new orders being placed. As with all shops, booking is first come first served. We cannot prevent orders from being placed in order to make dresses available for certain customers.

We really would love to hire another dress to you soon.

Thank you,
The Girls at GMD

Rated 2 out of 5 stars

Pretty poor!

I have had one positive experience with GMD followed by 3 negative ones. The first time the dresses turned up on time and were in great condition, the second time the dress turned up on time but looked worn and old.

Sadly I decided to then order another dress to to wear to another event and had the order cancelled less than 48 hours before my event leaving me with no dress to wear.... Not a great experience!
Nethertheless I decided to give them another chance and ordered another dress over the weekend for an event in December to be shipped to Germany- only for them to email me yesterday and cancel my order again- luckily with a bit more notice this time- with the explanation being that they don’t ship abroad- why is that an option for shipping on your website if you only ship to the U.K.?
Pretty poor experience and I know several people who have had the same with tired and worn out dresses or last minute cancellations.

31 October 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Sophie,

Thank you for your review - we always value our customers' feedback.

We are very sorry that you were let down by our company.
This is not normal for us but we are currently re-examining our European deliveries option, hence there has been put a stop to them.

Please note that our office is not open on weekends so all orders placed on Friday evening and over the weekend are being processed and confirmed on Monday.

Once again, we apologise for the inconvenience and we hope we can make it up to you for any of your UK events.

Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Waste of time and effort and huge …

Waste of time and effort and huge disappointment twice now that the dresses I ordered ( paid for upfront) were not available and wasted so much of my time. It can’t be legal to take payment for something they don’t have - first tell us IF the dress is actually available to rent AND THEN take payment. Total farce and even when I did receive some of the dresses, not all but at least 3 had obviously been worn so much that the shape had gone and the elasticity .... I would most definitely not use this site again and recommend to think twice before wasting your time on searching through their far too many unavailable dresses.

26 September 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Susan,

Thank you for your feedback.

We didn't accept any payment for items which were unavailable and made that clear to you in the email confirmation you received.

In your 1st order we only accepted part of the amount available after we confirmed dress availability to you.
In your 2nd order, we didn't accept any amount as only one dress was available and we wanted you to confirm if you wanted to add any others to your order. Since you decided to cancel this order, no amount was ever captured by us.

Further to that, please note that we also allowed you to have more than 3 short dresses in your 1st order, as an exception, since you wanted to try many dresses on in order to decide, but we only allow up to 3 short or 2 long dresses.

We have loyal customers after all these years and we are very sorry to hear that you were not happy with our service.

Please do get in touch with us in time for your next event, and we'll be more than happy to help you find the perfect dress.

Best Wishes,

The Girls at Girl Meets Dress

Rated 1 out of 5 stars

A cat in a bag

A cat in a bag

Had an experience with Girl Meets Dress.First want to say that what you see you will probably never get. They offer to use the calendar for dress availability on their site is mostly only fiction.Almost all the nice and new dresses are not available for months in advance and you probably will not get them. After you will pay they will send you a message that the dress is not available and will begin to offer other dresses. It is a special trick, to not show real availability and in my opinion to make the customer foolish. I am not sure that such a thing is legal to take orders if you definitely know that the items are not available. In my opinion it is real time wasting and a cat in a bag. I would not recommend them, because there is no guarantee at all that you will get your dress for your event.

23 July 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Neil,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear that your experience with Girl Meets Dress was not a smooth one - this is not normal for us and we apologise.

Our site is live and we get orders all the time so it doesn't always have enough time to refresh and show dress availablity properly - our IT team is working on it though.

In any case, we always confirm dress availability after we have processed the order and suggest any other available dresses, in case none of the ordered ones is available.
Please note that we accept the money only if the dresses ordered are available, otherwise we don't.

As the dress you ordered was not available, we sent you a list of others which were available on your event date and it was a shame that you didn't like any of them for your event.

Should you have any further enquiries, though, please feel to contact us - always happy to help!

We look forward to lending you a dress for any future events!

Best Wishes,
The Girls at Girl Meets Dress

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed

Very disappointed. Put an order in to hire 3 dresses and paid for said 3 dresses. After payment was informed that one dress was not available. GMD had the benefit of my payment for all 3 items. Neither of the 2 dresses received were suitable. Returned by post on the day following the event but had to chase up for confirmation of their return and then chase up refund - which was only partial - now in dispute as all items were returned with tags as per GMD conditions. Extremely poor customer service would not use again.

3 July 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Jane,

Thank you for your feedback - we always value our customers' opinions.

We are very sorry to hear that you are disappointed with our service when we only followed our policy.

As per our T&Cs which your daughter agreed to when placing her order, she had 24hours to try the dresses on and return them in their original condition if none was suitable, in order to be eligible for a refund.

The dresses were returned to us late and the tag was also missing from one of them.
As a result, and per our T&Cs, we processed a refund for the unsuitable items and only charged her for the one without the tag.

All shops, online or not, use tags as an indicator of used or unused items. They can process refunds/exchanges for any item but only if the tags are on - exactly in the same way we use them, hence we are very surprised that your daughter didn't know.

Please feel free to contact us by email and we'll be more than happy to assist you further.

The Girls at Girl Meets Dress

Rated 1 out of 5 stars

Dress cancelled and failed to deliver last minute !

Want to ruin your long waited event, try to order a dress from Girl Meets Dress!

All of us wants to wear a dress to impress to a special event and the easiest, also, cheapest way is to rent one of the designer's dresses! However, never again I will rent a dress, I would rather spend more money but at least I will know that it will not be cancelled the last minute!

It took lots of time to choose my 2 dresses (one for me and one for my sister) for the Henley Regatta event, don't forget it is not free, you have to pay a fee for trying on the dresses. I have wasted HOURS of my time choosing things that are not actually available, and then DAYS LATER, I have been informed that one of the dresses are unavailable. WHY THE DRESS WAS GIVEN TO ME TO TRY IF IT WAS UNAVAILABLE?!? And all I get that they are sorry and it was an error in their system. Ok, fair enough, might happen... I have confirmed that at least my sister's dress will arrive, I was promised that it will be delivered one day before the event! Guess what, THEY HAVE FAILED TO DELIVER AND THEN REQUESTED THE DRESS TO BE RETURNED!!!! Reason: sender did not provide full address.. i called to delivery services and eventually managed to arrange the redelivery, however Girl Meets Dress one of the staff members called them and requested that the dress would be sent back to THEM!!!
So me and my sister need to attend the Henley Regatta event tomorrow and both are with no dresses left!
I must say this is the most horrible experience I have ever received in my entire life !!

30 June 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello Lolita,

We are very sorry that your first shopping experience with GMD was not a smooth one.

We are completely aware of the fact that DPD caused a very big misunderstanding with your delivery on Friday, but, as you also know, none of these were our fault.

We double checked your address with you and you know that we had all the right details from you. It was up to the driver to make sure that the parcel would be delivered to you as we had provided your full address, company name, your name, contant number and email address.

Moreover, we were in touch the whole time with DPD to schedule a re-delivery to you on Friday as we knew that your event was on Saturday and we didn't want to leave you without a dress.

When talking to you over the phone, we expained to you that the DPD manager told us that the driver was already at the depot and he wouldn't re-deliver on Friday but on Saturday, which we told them that would be pointless as you would not be at your business address to collect.
Since you had contacted DPD yourself, though, they told you something completely different - that they would try to re-deliver to you on Friday by 6.

We thoroughly explained to you that we didn't have such an update from the DPD manager and we couldn't confirm such thing, as we were told otherwise - we did encourage you, though, to give them another call and maybe wait in case they did deliver.

The fact that the dress was re-directed back to us, as they told you, was because the driver was unable to re-deliver on Friday! We had explained to you that if it wasn't delivered to you on Friday, it would be re-directed back to us, so you wouldn't have to worry about its return.

I guess that the driver or the CS member who got your call, found that as an excuse to avoid telling you that they couldn't re-deliver to you in time since they had already failed you twice with the delivery.

We value your feedback and we will reconsider our collaboration with DPD after the incident with your delivery as we are very honest to our customers, we respect them all and we hate to have let you down.

In any case, and as explained to you over the phone, a full refund will be processed as soon as we receive the dress back, along with a discount code for your next order with GMD.

Once again, we sincerely apologise for all the inconvenience and frustration caused by DPD.

Rated 1 out of 5 stars

I have now waited 6 weeks for a refund

I have now waited 6 weeks for a refund
Emails not returned how not to run a company , avoid them DO NOT USE !!!!

Following the review yesterday I have received this email

I now need to add bullies to the list of faults
Please see email rec at 10 am 5th May 2017

Thank you for your email.

We never "promised" a refund - the dress was returned to us late and we said that we will have a look into that for you.

The truth is that there was absolutely no correspondence confirming that we had agreed to a refund if you returned the dresses late​ hence there is a delay on our side.

Please understand that there are some policies and procedures that we need to follow, exactly as it happens in every company.

We have noticed that you have written a review for us, which is very unfortunate, as we are truly doing our best to sort this out for you.

In this case, we would kindly ask you to delete the review so that we can continue our process and sort this out for you as soon as possible.

We look forward to hearing back from you.
ᐧ

4 May 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Thank you very much for your comment.
Our customer service team sent you an email this morning regarding the late return of your dress.

You can either reply to any of the emails sent to you or to enquiries@girlmeetsdress.com - always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

One to recomend to friends!

I needed a dress for an event, I live in London, so I ordered the same day delivery option, as I needed the dress for that evening. The dress arrived two hours later and fitted me perfectly. I got many compliments that night. I will definitely recommend to my friends, especially if they need a dress in a hurry. They are a much cheaper option than buying a dress that I'll only wear once.

20 April 2017
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

So happy with the dresses I got for my …

So happy with the dresses I got for my sister's birthday party! I ordered them on a very short notice but I got them in time and they were both a perfect fit!
I received many compliments at the party and have already recommended Girl Meets Dress to all my friends! Can't wait to hire my next dress!
Thank you!!!

19 April 2017
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing service

I leased a dress for a wedding and was so impressed with the service. I had the most incredible styling advice in the GMD office and had so many compliments on the dress, it was so great to be able to return it a few days later knowing that it wasn't likely that I had saved so much money on buying it up front. I would definitely use this service again.

11 April 2017
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great value for money!

Needed a dress to attend the races, so booked an appointment to visit the London showroom. The stylist was very friendly and helped me find the perfect dress. Will order again soon for a wedding.

11 April 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful company from start to finish

Awful company from start to finish
Please do not listen to the 5 star reviews - so fake

So many people cant be wrong about the company being this bad do not waste your money.

11 April 2017
Unprompted review
Girl Meets Dress logo

Reply from Girl Meets Dress

Hello AA,

We are sorry that your experience with Girl Meets Dress was not a smooth one.

Could you kindly inform us of your order number and your name so that we can get in touch with you?

Thank you in advance!

Rated 5 out of 5 stars

Thank you Girl Meets Dress Team!!!

Very friendly customer service! They immediately sent me a list of options that were very helpful. They really went the extra mile to help me!!!
The delivery of my dress was super quick and the packaging flawlessly presented. If you want to treat yourself - this site is a must!
Thank you for all the help, Girls!

24 January 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

"Once you rent you'll never go back" - true, I won't.

Ordered a dress and received confirmation that it would be in stock for that date. On the day I had booked for delivery, after having received no delivery information, I rang up only to be told it wasn't in stock. They offered instead to select some other dresses to be sent to me, so I told them it needed to be a formal floor length gown, and said I would prefer it to be navy blue. I didn't like any of the dresses that were sent to me (I understand that this is personal taste, but had they not left this to the last minute to resolve I would have been able to choose a substitute for myself) - one was simply unsuitable for the event, and none were my preferred colour (which, given the inconvenience, they could have at least made an effort to fulfil). I wore the least awful as I had no alternative, but having read the other reviews I consider myself lucky to have received a wearable dress at all. Speaking of reviews - when I was told by the (truly abysmal) customer service that this situation "never happens", I said that bad reviews from other women who had suffered the same experience were but a google search away. Not even a day later, and a glowing and *definitely not fake* 5 star review has been added.

All in all a poor experience, won't be using them again and I certainly wouldn't recommend them.

30 November 2016
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing Experience

I am so obsessed with Girl Meets Dress! Can't think of a more stylish and addictive way of getting dressed for events! Plus, their customer service is really friendly! I have now used their services 3 times and can say that it has been truly satisfying. I am in love with their Mirabel Grey Gown by Unique. It really makes you feel like a princess!

29 November 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling experience

PLEASE, if you read this review prior to using this company, GO SOMEWHERE ELSE, they have absolutely no concern for customers at all.
I live in the Highlands and decided to hire a ball gown for a big event - was a great way to wear something unique and save a bit of money.....
I ordered two ball gowns a month in advance (same style, different colours) and I was told they would arrive on the day before the event.

I received a phone call on the day the dresses should have arrived to tell me they were very sorry but neither of the dresses I'd ordered were 'available' and could they send me two alternatives instead. I wasn't happy as I'd taken ages to decide on the ones I'd picked and had, by then, bought accessories to match and had my nails done in the colour. However, I didn't have much option but had to reluctantly agree to this.
About two hours later, I phoned as I wanted to know when to expect the delivery and I couldn't get through so I emailed instead. I was horrified to get an email response telling there would be no dresses sent because of my postcode and they couldn't possibly get the dresses up to the Highlands in one day - as if that was MY fault.
I am very, very angry as I have very little likelihood of being able to get a ball gown up here with 24hrs before the actual ball.
What a terrible excuse for a company. Customer service is shocking and the website is a work of fiction.

25 November 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible Company. Avoid.

Please read the other reviews as they hold true to my experience. This company will try anything to keep your money. I returned the dresses by courier same day and they still withheld the cost of one dress despite being told if I didn't wear any dresses (I didn't and this isn't disputed by them) that my money would be refunded in full. I'm not even sure this is a real company anymore and will be informing blogger friends of the outcome of my Paypal dispute with them to protect other people.
UPDATE: PayPal agreed recovered my money

24 November 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very bad experience

I rented a dress in August for a wedding and I had the most horrible experience
. I did not want to buy as I was pregnant so I rented a maternity dress .
I asked to send me 2 dresses with different size to make sure it will fit . They agreed then ask me to do the week rental to be sure I have it on time . So I paid more .
The package arrived 1 day before the wedding
Not one week like they mentioned plus the send me only one dress

The dress did not fit so I called them being not happy
I emailed them wanted for a refund no answer for 4 weeks
Called them nearly everyday no reply
After one month they send me an email saying that I was not eligible for a refund because I did not send the dress the next day .
Joke

So don't bother renting dresses from them
It's a horrible company
I better buy a dress or rent from another company

16 November 2016
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look