Puresilks Reviews 

90
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 40 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the exceptional quality, beautiful textures, and rich colors of the silk fabrics, noting that products consistently match expectations. People also express deep satisfaction with the responsive customer support and remarkably fast shipping times. Some reviewers were not happy with occasional delivery delays, taking weeks to receive their orders or missing items entirely. A few customers also experienced long waiting periods, receiving incorrect products, or encountering discrepancies regarding fabric descriptions and color accuracy in swatches. However, support teams often worked to resolve these issues promptly when contacted.

What people talk about most

Product

Consumers find product satisfaction to be high, frequently praising the excellent selection of beautiful... See more

Quality

People report positive experiences with quality, expressing high satisfaction with the beautiful colors,... See more

Order

Reviewers highlight positive aspects of order experiences, frequently praising fast shipping times and the... See more

Customer service

Users describe positive interactions with customer service, noting that support agents are responsive,... See more

Delivery service

Clients share satisfaction on delivery service, noting that packages arrive promptly and express shipping is... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I had a question about one fabric I was interested in and Puresilks got right back to me within a day. Also, I had reported to Puresilk about one fabric that didnt show the scale of the print and they... See more

Rated 5 out of 5 stars

I am now buying regularly from PureSilks I discovered Puresilks about a year ago. The price of their silks is much lower than others, as well as an incredible selection. I am now buying regularl... See more

Rated 5 out of 5 stars

I received a beautiful silk brocade fabric on the date it was promised. I think some magic was worked to get it to me so soon. I absolutely love it! I love making beautiful things for the people. I... See more

Rated 5 out of 5 stars

The website works great, the variety of fabrics is plenty and beautiful, they are more beautiful than the pictures and good quality. Check out secure. Shipping super fast and smooth. Great experience.... See more


Company details

  1. Fabric Store
  2. also in
  3. Curtain Store
  4. Fabric Wholesaler
  5. Silk Store

Information provided by various external sources

Puresilks, pure silks, pure silks india, pure silks usa


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

90 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 33% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(90)

40 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Refusal to Send Purchase fabric as paid for...

I ordered fabric samples first to get an idea of product, spending over $100(just for samples, which were few and very small swatches 3 in long 1 inch wide, not worth the sample price). But, I was hopeful with ordering and establishing a wholesale relationship. I placed order, waited for almost 2 months and then later told I had to send additional monies to complete order. I thought this was odd but so much was already invested, so I sent more. I waited a long time to receive product, then I reached out to and was told that the reason that I did not receive order was because I had not paid. I proved payment and had to contact IndiaMart regarding my order and was told that IndiaMART is just an online matchmaking platform that allows vendors to sell their products. I also sent proof of purchase to IndiaMart and PureSilks began speaking in a different tone, saying that my order was on the way. I played nice nice to receive my product and waited patiently to write about my experience. I am in the market to making a wholesale relationship with a silk supplier for my custom garments, But I am NOT INTERESTED in making another purchase with PureSilks, as they cannot be trusted to honor the price that was paid to complete my order ( they requested more money for a completed paid order)and they did not want to send my purchased fabric until a third party got involved. For me lesson learned. AND I have emails and proof of how my order was handled. Order was made Nov. 2024 Finally received after Jan. 17, 2025

17 January 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Dear Kathy,

I would like to clarify a few details regarding your order.

Our fabric samples are 6" x 3" in size, as stated on our website, and each sample is priced at USD 7 including shipping from Mumbai, India. The fabric you initially ordered was unfortunately out of stock. At that time, you selected a replacement fabric which was more expensive than the original choice. We only requested payment for the difference in cost. Had you preferred not to take a replacement, we would have refunded your order in full, as we do for all our customers.

You also requested an additional yard of fabric, which was included, and naturally required payment for the extra yard. Your samples were shipped on 26th October and delivered on 5th November. The 10 yards of brocade were ordered on 8th December and delivered on 20th January, the timeline being extended due to the pending payment for the cost difference and the additional yard.

We are very sorry if our service did not fully meet your expectations. Please know that we always aim to be transparent and fair with our customers, and at no point was there any intention to be dishonest. We truly appreciate your business and your feedback.

Warm regards,
Pure Silks

Rated 5 out of 5 stars

beautiful dévoré silk

Bought some silk devote from the vendor. Excellent fabric quality at reasonable price. Very responsive to inquiries, will purchase fabric again in the near future.

20 August 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very impressed with service and delivery

This was the first time that I have bought from Puresilks and I am very impressed with the service and speed of delivery (to Australia), Also, when I had a query, the speed of reply was almost immediate. I will definitely buy from them again.

20 August 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fast shipping, great customer service, vast range of high quality silks

This is the second time I order from Puresilks. The delivery was impressively fast, I received my fabrics just a couple of days after ordering (in France). The customer service is great, they quickly clarified my questions and gave me advice on which fabric would work best for what I wanted to achieve. They have a vast range of fabrics and colour options, which can be very hard to find elsewhere. I love the silks I’ve ordered, they are very high quality. I’m very satisfied with my purchases and will definitely come back!

6 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

THEY ARE IN INDIA - NO REFUNDS even if you cancel immediately

I ordered online, realized they were in India which didnt work for my project. I contacted them immediately and they refused to cancel my order. This is TERRIBLE. I will NEVER recommend them or buy from them. BUYER BEWARE

1 July 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Thank you for your recent order with us.

We’d like to clarify that we are based in India and proud of the same. At the time of purchase, we clearly mentioned a delivery timeline of 2–5 business days. When you decided to cancel the order before that timeframe elapsed, we promptly offered a full store credit, in line with our cancellation policy.

We understand that delays can be frustrating, but we genuinely don’t believe it’s fair to hold us accountable for processing charges when the cancellation was initiated from your side. What’s more disheartening is receiving a 1-star review before we even had the chance to respond to your email and resolve the matter.

We value all feedback, even the tough ones, but we hope you’ll consider updating your review to reflect the complete context. We remain committed to providing you with high-quality service and would be happy to assist you further in any way we can.

Warm regards,
Puresilks

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful fabrics and the customer care…

Beautiful fabrics and the customer care from this company was amazing, Ronak was so helpful and knowledgeable about the fabrics, he responded to all my queries quickly and efficiently and in a lovely manner… 5*****

11 June 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I ordered some silk taffeta which was…

I ordered some silk taffeta which was sold out, really good customer service they let me know and gave me the option to get something else but I opted to get something later, was really surprised how fast I received my return. Within few min after I led them know they returned it
Will definitely order again

23 May 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

After customs problems in my country…

After customs problems in my country with the initial shipment and return to origin, the Puresilks team followed up my case and re shipped the merchandise. I've received my stripped silk tafetta which is just as described on the site, beautiful quality, and all the process was very fast. I really appreciate your kind support!

20 May 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam

Scam! The fabric received does not match the website in quality or appearance and colour. The fabric received is dirty and damaged. The silk fabric failed the burn test. The company will not give a refund unless the customer pays for the costy return shipping to another address in India.

9 May 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Hello, you have not bought any fabric from us , we have requested information about your order but not received any reply from you, even your reviews on our website show that there were no purchases made with your name or email id.

Rated 5 out of 5 stars

Error Caught and Solved

I ordered two yards of Dupioni silk fabric for a suit I was constructing. A couple of days later I received a note from the company. They'd caught an error on their site that directly affected my shipment. It was a significant error, which they corrected. Instead of shipping me the wrong yardage, based on my order and the site error, they emailed me to ask IF they should ship or hold for further information. I received several kind notes from them during the matter, which was no biggy--BECAUSE they notified me of the error. VERY RARE. They sent me a link to pay for more yardage. I did. It's on the way here. Thanks so much for being on top of things, guys!

16 March 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Custom Dyed Ombré Velveteen

I was looking for blue ombré velvet for a project but couldn’t find it anywhere. I reached out to a few fabric companies, but they said they couldn’t do custom dyeing. Then I found Puresilks’ Etsy listing for custom dyed cotton velveteen and reached out to them. They said they could ombré dye the cotton velveteen, and it would be ready in two to three weeks. Within that timeframe, the package was delivered. The blue ombré dye was the perfect color for my project. I would recommend Puresilks.

18 March 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very bad experience

I ordered the fabric for my project, it took about a month to receive it. The colour of the fabric was way lighter than the picture and as described. The cut of the fabric is not staight abourt 10" off in diagonal. I am very unsatisfied.

7 March 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that you were not fully satisfied with your order.

Since this fabric was purchased on Amazon, the estimated delivery time was shown as 30 days at checkout. We always strive to meet or exceed these timelines, but we understand that waiting can be frustrating.

Regarding the fabric cut, we cut along the grain rather than straight across, as this ensures the best usability for sewing and design purposes. Additionally, we provide 95 cm instead of 92 cm to account for any slight variations and to ensure you receive ample fabric for your project.

We truly appreciate your purchase and your feedback, as it helps us improve our services. If there’s anything further we can assist you with, please feel free to reach out.

Rated 5 out of 5 stars

Above and beyond for customer service

Above and beyond for customer service. I ordered some pintucked silk organza from the United Kingdom as I could not find it anywhere else. Even though it was a small amount and not in stock, this company went to no end of trouble to prepare this fabric. This did take a while but when produced, it was shipped extremely quickly from the USA. I am truly delighted. Thank You!!

5 March 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

They went above and beyond making an issue right!

I've ordered from this company a few times without incident over the years, but I tend to think that how a company resolves a problem is what really shows how good/trustworthy they are. Back in November, I placed an order for some silk metallic tissue fabric on their Black Friday sale. I got the confirmation that the order was placed, and I had expected a wait given holiday demand and shipping, but aat the end of December I still didn't have any sort of shipping notification or idea when my order might turn up. There was a little bit of back and forth, but they were very straightforward that the fabric was backordered and had to be manufactured, and that they hadn't been happy with the quality. They sent me video of them handling the fabric options and offered to send free samples to make sure I'd get what I meant to order. They also sent me fabric that was wider than what I was expecting to get, so it was an even better deal than I'd anticipated.

The fabric showed up this week, and it's exactly what I'd hoped for. The color and quality is there, and a burn test confirmed that it's silk for less than a third of what I'd have paid for the same fabric everywhere else I've found it. While the delay was a tiny bit frustrating, they more than made up for it as far as I'm concerned by going out of their way to make sure I was taken care of and by sending me a quality product. I'll absolutely be coming back to them if their products fit my project needs in the future.

25 February 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam!

Scam!! It’s not real silk. I did a burn test on both fabrics they sent me and they were synthetic. I contacted them about it and they sent me a video back of them burning a different fabric saying it’s real. ALSO I spent $60 to have my fabric sent overnight and it took a little over two weeks. The customer service person wouldn’t send me a tracking number and kept saying “don’t worry it will get there”

4 February 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Hello, thats not true, you had bought a sample of the fabric first and got the exact same fabric when you bought 5 yards. we also sent you a burn test of the exact fabrics you bought. you paid 54.99$ for express shipping.

Rated 1 out of 5 stars

Do not buy. Website is false advertising.

Do not buy! A complete scam! This company is marketing high end silks and sent a extremely low quality raw silk that is stained and damaged. The material received does not match the silk duchess being sold on the website in any aspect. The fabric is beyond natural flaws in a condition that does not align with fabric that is new and the applications the product is sold for. The company does not respond to or accept the photo evidence and details provided and will only give a refund if the product is shipped to a separate location in India with the high costs at the expense of the purchaser.
Update: To further clarify, the product ordered was a high end 53 momme silk duchess and the product received was a low quality raw silk. The fabric received is not of an acceptable quality for what is advertised aside from the consistent damages and stains that are found throughout the fabric. Despite what the seller states, there was never an request to 'burn' the fabric for a refund. The PayPal claim I submitted was a request for a refund due to the false and damaged product received. The PayPal claim was not denied but escalated to a case by the seller where they then again requested for the product to be shipped back with the costly shipping fees to be paid at the expense of the purchaser without the option for the purchaser to respond to further or for the seller to address my concerns about the product received.

5 January 2025
Unprompted review
Puresilks logo

Reply from Puresilks

Dear Elise,

Thank you for your feedback. We’d like to clarify that your purchase was for duchess satin, not raw silk. Our duchess satin has been a customer favorite for years, and we’re proud of its consistent quality. While you were not satisfied with the weave, we still offered to accept a return, even after your PayPal claim was denied. However, your request to "burn and destroy the fabric" for a refund was something we couldn’t accommodate.

Regarding raw silk, you haven’t purchased this from us before. We take pride in offering 54" 125-gram raw silk in over 350 ready yarn-dyed colors, renowned for its quality.

We’re still happy to find a fair resolution, as every customer is important to us. Please feel free to reach out at admin@puresilks.us, and we’ll do our best to assist you.

Wishing you a great day ahead!

Warm regards,
PureSilks.us

Rated 5 out of 5 stars

10/10

Company was very communicative and the product is exactly as it appears on the website.

Will order from them again in the future if the need arises

14 January 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look