Legacybox Reviews 

2,218
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 488 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers truly appreciate the fast turnaround times, the straightforward process of digitizing old home videos, and the careful handling of precious items. People frequently mention that communication is clear and frequent, making it simple to keep track of their family memories throughout every step. However, some reviewers were not happy with the quality, noting issues like washed-out colors, upside-down photos, or missing audio on their transferred media. A few other people also felt that customer support was difficult to reach, enduring long hold times and receiving unhelpful responses when trying to resolve problems.

What people talk about most

Product

People report positive experiences with product, highlighting the seamless digital conversion process and... See more

Service

Reviewers highlight positive aspects of service, praising the fast turnaround times, clear communication, and... See more

User experience

Customers had positive experiences with user experience, reporting that the whole process was super easy,... See more

Quality

Clients share ambiguous opinions on quality, with many reviewers expressing satisfaction with how well old... See more

Customer service

Users describe ambiguous interactions with customer service, as many consumers praise the stellar... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Amazing! The process from order to receiving our digital product was seamless. We couldn’t be happier with the overall outcome, and we’re amazed at the quality of the videos based on age of our media.... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent experience! It’s incredible when a company exceeds expectations and LegacyBox did just that. They haven’t missed a beat. Great communication, high quality shipping materials, and delivery of... See more

Rated 5 out of 5 stars

The experience was great from start to finish. From the box, everything was clear from the written instructions to the communication regarding where everything was in the process. The speed at which e... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have worked for Legacybox since March and they offered us a free 20 count box so we could experience the same joy our customers do and it makes me proud of working there so much more. After losing m... See more


Company details

  1. Media & Publishing

Written by the company

Simply the best way to preserve your past. Legacybox is the industry leader In hand-digitizing your home movies, photos & film. Trusted by 500,000 Families. Convenient & Simple. Convert your recorded media to digital!


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(2,218)

497 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Most of the order was fine except one…

Most of the order was fine except one of my 8MM tapes from 1994 never got copied to the DVD Disk. The DVD that was supposed to contain this video had repeated clips from other DVD's that were completed.

11 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

I'm sorry that you were not able to watch the 1994 footage on the DVDs that we made. We'll be happy to help with this, but that process can be a little difficult since the order was completed more than a year ago. It looks like we captured a full 2 hours of footage from both of the tapes that you mentioned, and that's all the footage that a Hi8 tape can hold. We're going to reach out to your open email conversation again with some options that will help determine what's happening here and possibly redigitize the tapes. We look forward to hearing from you.

Rated 5 out of 5 stars

Title shall be. ( Beyond the Veil : )

Hey there🙏, I would like to purchase. 25 copies of this Legacy hard copy book for sharing. My experience was excitement and extremely nervous due to my life was most difficult being a single mother raising three children, but Thanks to you all at Legacy Remento I can Share without shame. In Hope my Story can help someone else too ...!!!

8 May 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for sharing such a heartfelt message. We're truly honored that you trusted us with your story, and we're so glad your experience gave you the opportunity to preserve and share it with your loved ones.

We're also excited to hear you'd like to purchase additional copies! Please reach out to our support team, and we'll be happy to help you explore options for ordering extra copies.

Thank you again for trusting us with such an important part of your life. We hope your story continues to inspire and encourage others for years to come.

Rated 5 out of 5 stars

Everything happened so quickly

Everything happened so quickly! Within one week you received my tapes, digitized them, and had them on cloud storage emailed to me! And the originals and USB were on their way back to me! Watching the memories I thought I would never see again has made this gal very happy! Thank you!

10 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear you were impressed with the quick turnaround and that you were able to start enjoying your memories so soon. There’s nothing better than helping bring back moments you thought you might never see again. We’re so happy we could be a part of that experience. Thank you for trusting us with your memories!

Rated 1 out of 5 stars

Horrible experience, no customer service, do not use.

1. I was supposed to have a credit for 3 extra items from a previous legacybox I didn't use. I called customer service and they said to go ahead and place the stickers on my extra items and I would be credited. Of course when I sent in the extra items, they sent me a link to pay for the extra items. I emailed them, explaining, they wrote back and said there was no credit on my account, so I ended up just paying for it, because I wanted my pictures and tapes back. ($60!)

2. I got my items back, and I had 3 tapes that they did not copy. No explanation, but I was charged for all 3.

3. Many of the photos had poor scan quality, some even had photos on top of other photos so you see 2 (1 on top of the other). Whoever did my scans was in a hurry for sure. They were not good., the quality is also not what it should be for the price.

4. I emailed explaining 1-3 above, and got a box that could not address my issue (blanket response) then I got a survey as to how satisfied I was with the 'help'. I didn't receive any help.

5. I see that there are good reviews, and maybe my experience was unique, but I would steer clear of this company 110%, as they have not only communication problems, but I felt taken advantage of, and the pictures took over 3 weeks to get back to me, with the awful scans.

7. If you are not already convinced, here is the kicker, all of my pictures were scanned backwards, meaning on the cloud thumbnails, I only see the 'blank backs', not the photo itself, so I have to click on every single picture to see which picture it is! Talk about a waste of time and money. Never again. If I could give them 0 stars I would. The quality, and service is non existent.

13 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you for taking the time to share your experience. We're very sorry to hear that your order did not meet your expectations.

Based on what you've described, we'd like the opportunity to review your order in detail. Concerns regarding previously promised item credits, charges for media that may not have been processed, scan quality, overlapping images, and photo orientation are all issues we'd want to investigate further. Our goal is always to provide an accurate transfer and a positive customer experience, and we're sorry that wasn't reflected here.

Please reach out to our support team at questions@legacybox.com with your order number and reference this review. We'll be happy to take another look at your account, review the previous communications, and determine what can be done to address your concerns. We appreciate you bringing these issues to our attention and hope you'll give us the opportunity to make things right.

Rated 2 out of 5 stars

Unwanted cloud service charges

Sent them a box of photos and tapes to digitize. The cost was ok and the service was a bit slow but everything was fine. They force you to sign up for a trial cloud storage option but then there is no way to cancel the subscription through their site, nor through Shopify, which they require you to sign up for and use. Their customer support is a joke. I had to delete my paypal to stop recurring payments. I don't recommend Legacybox or Shopify.

The company's response below is a lie. I recieved NO emails indicating I could cancel, and I have screenshots showing there is NO option anywhere on the site to cancel the service. Legacybox is lying in their response below. I can post a screenshot here if you'd like. Their customer support team has stopped responding to my requests to cancel and asking for a refund, despite that I provided them the invoice number showing the unauthorized charge.

9 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you for your feedback. We’re glad to hear your photos and tapes were successfully digitized, though we’re sorry to hear you were frustrated with the cloud subscription experience.

The cloud service includes a free trial, and reminder emails are sent before the subscription renews. Customers can cancel their subscription at any time directly through the Cloud Portal, which is linked in the cloud activation email they receive. Shopify is used only to complete the initial purchase and is not where cloud subscriptions are managed.

If you're still experiencing any issues, we'd be happy to help. Please reach out to our support team at questions@legacybox.com with your order details, and we'll be glad to assist.

Rated 5 out of 5 stars

Legacy box is fantastic

Legacy box is fantastic! Very easy to do and they give you peace of mind during the whole process. Very good communication, and great results.

13 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear you found the process easy and that our communication gave you peace of mind every step of the way. It’s great to know you were happy with the results, and we truly appreciate your trust in us to help preserve your memories!

Rated 4 out of 5 stars

Great service overall, needs higher quality scans

Whole process was well thought out with order, speed, tags, shipping.

The hardest part was selecting the pictures from the albums.

Only improvement would be the quality/ resolution of the scans. The scan’s resolution should be higher.

6 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your thoughtful feedback! We’re thrilled to hear you found the process well organized and appreciated the ordering, tagging, shipping, and turnaround time. We know choosing which memories to send can often be the hardest part!

We also appreciate your comments about the scan resolution. Feedback like yours is valuable as we continue evaluating ways to improve our services. Thank you for sharing your experience and for trusting us with your memories.

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding Service

We chose Legacy Box over other digital services based on a recommendation from family. We were not disappointed! The process was very easy to follow. Communication was good as far as time frames and when you would receive your digitalized photos. I ordered thumb drives and CDs and the CDs never came. I was also told that my memories were available on the cloud to review, but they were never pushed through. I contacted customer service and although I got an AI generated response, I was referred to a human agent and within 24 hours my issues were addressed and resolved! I was more than impressed and the fact that there was a delay in my cloud memories, I was offered additional time before my monthly paid subscription plan went into effect! They made it right, and that’s the kind of quality and service that I would clearly recommend to other people! The quality of their digitalization is also excellent! Highly recommend!

9 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your thoughtful review! We're honored that your family recommended us and even more thrilled to hear we lived up to your expectations.

It's wonderful to know the process was easy to follow, our communication kept you informed, and you were happy with the quality of your digitized memories. While we're sorry there were initial issues with your CDs and cloud access, we're glad our support team was able to resolve everything quickly and extend your cloud trial to make things right.

Providing great service means standing behind our work, and we're so happy we were able to turn your experience into a positive one. Thank you for your recommendation and for trusting us with your irreplaceable memories!

Rated 5 out of 5 stars

Quick and easy and movies came back…

Quick and easy and movies came back quickly

2 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your feedback! We’re glad to hear the process was quick and easy, and that your movies were returned to you so promptly. We truly appreciate your trust in us and are honored to have helped preserve your memories!

Rated 5 out of 5 stars

The overall experience was outstanding

The overall experience was outstanding. Very easy straightforward shipping of my pictures. They scan them and sent back the digital copies. Definitely would recommend.

29 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear you had an outstanding experience and found the entire process easy and straightforward. It’s great to know your photos were safely digitized and returned to you without hassle. We truly appreciate your recommendation and your trust in us to help preserve your memories!

Rated 5 out of 5 stars

Placed two orders and everything was…

Placed two orders and everything was perfect. Prompt service and communication. Fast results and returned safely. Very satisfied with Legacy!! Will definitely be sending in order #3.

1 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear both of your orders went perfectly and that you were happy with our communication, turnaround time, and the safe return of your originals. Knowing you’re already planning a third order is the highest compliment we could receive. We truly appreciate your continued trust in us and look forward to helping preserve even more of your memories!

Rated 5 out of 5 stars

Quicker than expected processing and…

Quicker than expected processing and delivery. Quality materials. Great communication!!

2 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your kind feedback! We’re thrilled to hear the turnaround time exceeded your expectations and that you were happy with the quality of our materials and communication throughout the process. We truly appreciate your support and your trust in us to help preserve your memories!

Rated 1 out of 5 stars

Bate and switch pricing

Bate and switch pricing. I paid for an E-Legacybox voucher that was all inclusive (40 tapes, digital download). Then they send you the voucher and you have to go back through and order again and use the voucher as a "discount code". When I did that, they wanted to charge me another $75 for a Thumbdrive, digital download, or CD. I was unable to order. I went back and forth through email asking why and they just cancelled my order. Horrible customer service. There is no way to chat with an actual person to try to resolve an issue. Would give 0 if I could.

2 July 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

I sincerely apologize for the confusion with your E-deal voucher. It should have covered the Digital Download in your shopping cart, but not the other storage options like thumb drive and disc set. It sounds like your code needed to be adjusted for the current pricing of our kits. Our Customer Experience Team can help with this, and I am sorry this wasn't clear in your previous conversation. Please reply to that same email, and we'll be happy to help you find the kit and promotion that works for you.

Rated 4 out of 5 stars

Haven’t had time to look at all the…

Haven’t had time to look at all the videos yet but looks nice so far! I think you couldn’t do one.
Thanks for keeping our memories alive!

15 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your feedback! We’re so glad to hear everything you've had a chance to watch so far looks great. We hope you enjoy revisiting the rest of your memories as you continue watching.

Thank you for trusting us to help preserve these special moments. If you have any questions about the item that couldn't be processed, please don't hesitate to reach out to our support team—we'd be happy to review your order with you.

Rated 5 out of 5 stars

Everybody that I talked to is extremely…

Everybody that I talked to is extremely courteous gave me good information and the turnaround time from the time I made the order to get the box filled it. Send it back and have my order completed was much better didn’t expected. I’ve already looked at a lot of the video online and even though it’s old video, it looks good. You can’t improve the video that’s already poor quality, but I’m very pleased the way everything was done and handled. I think I got my moneys worth.

I will, however, noticed that after I put my order in, they came out with a special for Father’s Day, which was about $50 less for the package of 40 movie wheels and the DVD order I paid $79 and it went down for the Father’s Day special to $39 I believe. That was only about a week after I made my order so I’m kind of disappointed that they didn’t tell me about this and and extend that discount to me. Other than that, I’m extremely pleased with everything that was done and I would highly recommend you guys.

30 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your thoughtful feedback! We’re thrilled to hear our team provided courteous, helpful service and that the turnaround time exceeded your expectations. It’s also wonderful to know you’ve already been enjoying your videos online and that you were pleased with the quality of the transfers. We truly appreciate your understanding that we preserve your media as it exists, and we're glad you felt the results were worth the investment.

We also appreciate your comments regarding the Father's Day promotion. We understand how disappointing it can be to see a sale begin shortly after placing an order. If your order was placed within 10 days of the promotion, please reach out to our support team with your order number. We offer a 10-day price match window and would be happy to review your order to see if the promotion can be applied.

Thank you for your recommendation and for trusting us with your memories. We're honored to have helped preserve them!

Rated 5 out of 5 stars

Don’t wait, Do it now, it is really easy!

Legacy Box made my effort to digitize my tapes a real breeze. It was very easy to send my tapes in and in no time I had the results and the tapes back. Very seamless operation and totally professional result!!

15 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear the entire process was easy and seamless, from sending in your tapes to receiving your completed order. It’s great to know you were pleased with both the turnaround time and the quality of the final results. We truly appreciate your trust in us and are honored to have helped preserve your memories!

Rated 5 out of 5 stars

Very Happy Customer

This was such an easy experience to have my VHS tapes transferred. I was apprehensive about shipping them off because of the worry of losing them. I was always kept Informed of the status of my tapes from when were received by Legacy box until the day they were being shipped back to me. By the time I placed my order and received my confirmation that they had all been transferred was very quick. I would definitely recommend the service to family and friends.

26 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your thoughtful feedback! We’re thrilled to hear the process was easy and that our updates helped give you peace of mind while your VHS tapes were in our care. We understand how important those memories are, and keeping you informed every step of the way is something we take seriously.

It’s wonderful to know you were pleased with the turnaround time, and we truly appreciate your recommendation. Thank you for trusting us with your memories!

Rated 4 out of 5 stars

They did a good job and a quick…

They did a good job and a quick turnaround on getting it finished but still waiting on email.

19 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you for your feedback! We’re glad to hear you were happy with the quality of your order and the quick turnaround time.

We’re sorry to hear you’re still waiting on your email. If you haven’t received everything you were expecting, please reach out to our support team with your order number so we can look into it and make sure you have everything you need. Thank you for trusting us with your memories!

Rated 5 out of 5 stars

Super fast shipping

Super fast shipping, quality service at a fair price.

28 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your kind feedback! We’re thrilled to hear you were happy with the fast turnaround, the quality of the service, and the value we provide. We truly appreciate your support and your trust in us to help preserve your memories!

Rated 5 out of 5 stars

Your care with our memories

Your care with our memories. And prompt and professional service. Plus the ease of all the transitions.

29 June 2026
Unprompted review
Legacybox logo

Reply from Legacybox

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re honored that you trusted us with your memories and are so glad our care, prompt service, and professionalism stood out throughout the process. It’s also great to hear you found everything easy from start to finish. We truly appreciate your support and the opportunity to help preserve your memories!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look