Canvas Factory Reviews 

20,311
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 1,592 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the wonderful print quality, vibrant colors, and sturdy frames that look amazing on any living room wall. Consumers also appreciate how simple the ordering process is, noting that items arrive safely packaged and remarkably fast. However, some people mentioned that the canvas was not stretched tight enough over the wooden frame, causing a slight sag. A few other people also felt that delivery times experienced unexpected delays or occasional tracking issues with the courier. Despite these occasional drawbacks, buyers remain happy with the overall value and wonderful final results.

What people talk about most

Product

People report positive experiences with product, highlighting the brilliant picture quality, excellent... See more

Quality

Reviewers highlight positive aspects of quality, expressing immense satisfaction with beautifully reproduced... See more

Service

Customers felt high satisfaction regarding the helpful advice, fast turnaround, and simple manual check... See more

Order

Consumers find order to be positive, highlighting how easy the ordering process is alongside helpful... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Loading photos into the system is easy. Sizing is very adaptable and the previews given at actual size give an accurate indication of the quality/clarity of the finished product. The manual check fa... See more

Rated 5 out of 5 stars

The staff at canvas factory could not have been more helpful. The photo I had taken and wanted printed out wasn't good enough for a large print so they helped me through the process and I now have a m... See more

Rated 5 out of 5 stars

What made my experience great. I was informed the image I sent had a couple of issues when enlarged. The image was cleaned up by CF and had power lines removed, making the image extremely acceptable.... See more

Rated 5 out of 5 stars

Well worth a wait and a bit of extra cash to have the photo reviewed. When it was acceptable it didn't take long to arrive. It was perfection and can't stop admiring the cushion with fabric very soft... See more



Company details

  1. Photo Printing Service
  2. also in
  3. Art Supply Store
  4. Association or Organization
  5. Bedroom Furniture Store
  6. Furniture Store
  7. Interior Designer
  8. Living Room Furniture Store
  9. Wedding Service

Information provided by various external sources

Create beautiful canvas prints from any photo. High quality materials and 100% satisfaction guarantee. Low prices with 70% off RRP storewide. Made in Australia.


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

20K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 50% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(20,311)

1,542 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent communication

Excellent communication. Paid a bit more than intended BUT finished product was beautiful and perfect. Material was soft and photos were faultless. Would highly recommend this service and use again

11 September 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The parcel never arrived at my house.

The parcel never arrived at my house.

14 August 2026
Canvas Factory logo

Reply from Canvas Factory

Hi Matilda. apologies for the late reply to this review. I can see this order was delivered to the incorrect location and that we have now refunded the order.

I am really sorry about this. Very frustrating for all parties. I hope you give us a go in the future again!

Kind Regatrds
Amanda

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely perfect!

I ordered three canvases of photos done in collage form, and nervously waited for their arrival. Not having used Canvas Factory before, I checked out their reviews and hoped for the best.

I didn't have to worry for long - the canvases arrived and I was overjoyed with them - the quality of the canvases, the clarity of the photos and the colours were absolutely perfect - everything I had hoped for.

I'm very happy to recommend Canvas Factory and will use them again.

12 August 2026
Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service and Products

Have made a number of purchases over the years from the Canvas Factory and I have never been disappointed with the quality and workmanship of their products. The range of products and services is quite extensive. I ordered a large print from their range for my new home and WoW !! Guests have commented on how stunning it looks with the high ceilings. Item was also well packaged and delivered quite quickly with care. Highly recommend this company !!

4 August 2026
Rated 1 out of 5 stars

Only giving 1 star because there is no…

Only giving 1 star because there is no option to give 0.
I strongly recommend avoiding The Canvas Factory. My experience was extremely disappointing and resulted in a significant waste of time, money, and effort.
I submitted a photo for a canvas print and paid extra for a designer to ensure the best possible result. Unfortunately, the canvas I received had noticeably dulled and altered colours compared with the original photo.
When I contacted customer service to request a refund, I was advised that they could not provide a direct colour match due to the products/materials they use. I was offered a reprint instead, but was also told that they could not guarantee that the replacement would be of the same quality.
After numerous emails without a satisfactory resolution, I attempted to contact the company by phone. Unfortunately, no one answered. I left five voicemails and did not receive a single return call.
Based on this experience, I will be returning to Vistaprint, where I have previously found the materials to be of better quality and the printed results to be much closer to the original photographs provided.
In summary:
* Customer service: 0/10 * Print quality: 0/10 * Communication: 0/10 * Overall experience: A complete waste of time, money and effort.
I am extremely disappointed with the product and, even more so, with the lack of customer service and effort to resolve the issue. I would not recommend The Canvas Factory to anyone looking for a quality canvas print or reliable customer service.

Response to Amanda’s response
I am disappointed with the response I have received regarding the quality of my canvas print.

I have previously had a number of photographs printed by VistaPrint, including images taken at sunrise and sunset with water and significant variations in colour. Despite the inherent challenges of reproducing these types of images, they were able to produce canvas prints that retained a strong likeness to the original photographs. One particular example was a photograph taken on a boat in Santorini at sunset, and the resulting canvas print is spectacular. It is displayed in a dark hallway rather than a brightly lit area, and the image still looks exceptional.

In comparison, the print I have received from the Canvas Factory does not have a satisfactory likeness to the photograph I provided. I also paid an additional fee for a designer, and therefore reasonably expected a higher level of care and quality in the final product.

You have offered a replacement with a vignette border, while also confirming that you cannot guarantee a likeness to the original photograph. Given that assurance, I do not understand why I would spend further time and incur further inconvenience receiving another print when there is no confidence that the replacement will actually address the issue.

I also do not believe I should have been expected to proof the print myself in these circumstances. I paid an additional amount for professional design assistance, and I have never previously needed to proof a print to ensure that the finished product bears a reasonable likeness to the photograph I supplied. I would have expected that, having paid for this additional service, the final print would be produced to an appropriate professional standard.

Unfortunately, your response has only reinforced the concerns I originally raised. While you have acknowledged that a likeness to the supplied photograph cannot be guaranteed, there has been no apology for the unsatisfactory result and no satisfactory resolution or offer to address the fact that the product I received is not to the standard I reasonably expected.

I would appreciate this matter being reconsidered and a genuine resolution being offered. I believe this is a reasonable expectation given the additional amount I paid for the design service and the quality of the final product I received.

3 August 2026
Canvas Factory logo

Reply from Canvas Factory

Hi Bec

Edited update: We have offered you a Store Credit or a Reprint with an edited image or new image. You have not responded to this offer.

Our Lead Designer has reviewed the printed version and it's a good match. I agree with our Lead Designer.

The vignette was a suggestion Bec. You have clearly stated a number of times you do not like that suggestion.

Please refer to our Terms and Conditions and Refund Policy.

Regards
Amanda

___________________________________________________________________________

I note the image you uploaded was taken at sunset resulting in a moody and slightly hazy image. An image like this needs to be presented in a well-lit area. I note your comments - "The above is better than what it looks like at night"

We have offered to lighten the image, but if you hang it in a badly lit area, it's never going to look any good.

And yes, we specifically state we do not guarantee an exact match.

I suspect the images you have had printed at an alternative supplier are quite different to this one as well.

We think the print is a good match so feel that we can't meet your expectations.

We have offered you a free reprint with a different image or a Store Credit, but unfortunately, we cannot offer you a refund just because you don't like the result.

You have utilised our service without any specific requests, we have incurred a cost and we have offered a remedy.

We also note you did not request proofs before printing.

Regards
Amanda

Rated 3 out of 5 stars

Good print quality, but extra care needed with framing

The quality was good for the price, however they positioned the canvas crooked inside the frame. There’s no way we seem to be able to fix that, so I had to choose whether I wanted the frame or the picture to be level on the wall. If it wasn’t just a print to brighten up my office, I would have returned it because visually it’s quite annoying.

3 August 2026
Canvas Factory logo

Reply from Canvas Factory

HI Jessica

That's not great and I completely understand the visually annoying part! We can certainly assist here. Please can you take a photo showing the crookedness and our team will arrange a complimentary reprint. You can email us at support@canvasfactory.com

Kind Regards
Amanda

Rated 2 out of 5 stars

Wrong colours

The canvas was the right size and quality but the image was not right. The colours were dull and not true to the original. Do you have a tip for next time? What do I need to do to ensure that the colours on the canvas look like those on my screen? Do I just brighten or do I need to do something else?

3 August 2026
Canvas Factory logo

Reply from Canvas Factory

Hi Ryk

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you were happy with the size and quality of the canvas, though we're sorry that the colours did not meet your expectations.

Colours can sometimes appear different in print compared with how they look on a screen, as screens are backlit and can display colours more brightly and vibrantly than a printed canvas.

For future orders, we recommend slightly brightening your image before uploading it, particularly if the original image already appears dark. However, we would not recommend making significant adjustments to the colours, as this can sometimes produce unexpected results when printed.

For additional peace of mind, you may also wish to add our paid Design Service to your next order. Our design team can review your image and make suitable adjustments where needed to help achieve the best possible print result.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look