Eversfield Organic Reviews 

5,149
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 85 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the exceptional quality of the organic meat and products, describing them as fresh, tender, and full of natural flavor. Consumers also appreciate the easy ordering process and the secure packaging that keeps items perfectly chilled during transit. However, some customers also noted frustrating issues with delivery delays, packages being left in unsafe or incorrect locations, and occasional problems with customer support responsiveness. A few people also mentioned receiving specific items that did not meet their expectations regarding overall quality, freshness, or flavor. People occasionally experienced difficulties when trying to resolve these problems through assistance channels.

What people talk about most

Product

Customers consistently note positive experiences with product, frequently praising the delicious taste and... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, noting that meals cooked with the produce are exceptional... See more

Delivery service

Reviewers highlight ambiguous aspects of delivery service, with many customers praising prompt, well-packaged... See more

Order

Clients share positive opinions on order, frequently highlighting the easy website navigation and prompt,... See more

Customer service

Reviewers express mixed feelings regarding customer service, highlighting both exceptional support and severe... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

My first order from this company. I ordered minced beef and diced beef. I have no complaints about the meat, all seems fine, and bulk-buy discounts make the price less painful. I will be happy to o... See more

Rated 4 out of 5 stars

Delivered on time, the products were good. Was a little concerned that the scallops had defrosted and had to be used within 3 days. They were meant to make a nice Christmas day starter, but fell 2... See more

Rated 5 out of 5 stars

Cannot rate service and quality and helpfulness enough. Day before Christmas eve and I get the horrendous email to say DPD have damaged my package and I will NOT be getting my meat for christmas.... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Very happy with the quality of the meat orders I have received to date. Cuts individually well packed for easy storage, straight into freezer. And the overall packing is great, even in this heatwav... See more

Company replied


Company details

  1. Online Food Ordering Service
  2. also in
  3. Butcher Shop
  4. Organic Farm
  5. Organic Shop

Written by the company

Eversfield Organic offers organic produce including meat, dairy, wild fish & game for delivery across the UK. Our story began in a small corner of Devon with a dream of producing the finest quality food, with animal welfare and care for the environment at its heart. Our commitment to organic farming lives on today through the network of exceptional producers who share our vision for a better way to farm. We're firm believers that every home should enjoy the quality and flavour of organic produce. That's why we bring fresh, Soil Association-certified organic meats, dairy, wild fish, and game from Devon's lush pastures and beyond, right to your doorstep. Choose from a carefully selected, ready made box or build your own box for a one-off or regular delivery. Think of us as your local organic butchery, just a click away. Meat and Fish Broths & Bones Wild Fish & Game Dairy

Why Eversfield Organic?

Written by the company

We are committed to the organic way of life!
We believe proper food should not require the destruction of natural order, the persistent use of antibiotics or the spreading of chemicals over our land. Our naturally diverse environment needs a little nurturing to help it thrive and provide us with naturally nutritious soils to sustain both crop and livestock. Organic offers a better deal for all; including our customers. Absent of a wealth of harmful chemicals and packed with higher levels of important nutrients, we think enjoying organic food is a no brainer.

Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

5K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 43% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(5,149)

87 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Sadly had to leave you after several…

Sadly had to leave you after several years because of almost weekly difficulties of accessing my account. Fortunately Abel & Cole seem to be able to cope with me. Sorry. Would have liked to support you but too stressful.

31 December 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Christmas Eve family meal

Ordered 2 1Kg Venison Loin for a large family christmas eve meal of venison Wellington. The meat was superb - good flavor and succulent. The meat arrived when scheduled - excelent service, Thank you.

22 December 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

This was our first time ordering from…

This was our first time ordering from this company and also our first time ordering a whole turkey rolled and boned. The turkey was delicious. We froze it on arrival and defrosted on Xmas Eve. It was moist and tasty and had the big advantage of feeding a lot of people without taking up much oven space. One improvement would be to have a recipe for how to cook it on your website - I did find instructions online but a lot of them were for stuffed joints rather than this one which was unstuffed with bacon wrapping. Would order again but PLEASE don't email me every other day for the next year! This is a once a year treat. Thank you.

25 December 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Order never received!!

We ordered our Christmas dinner from this website and haven't received the order! We called them to enquire what happened and they showed us proof of delivery in our "safe place" = the parcel left on the street!! This is South London, nothing is safe on the street! The person on the phone just said it is delivered and there's nothing she can do, and we need to contact the courier! This is your responsibility!!

17 December 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

My first order from Eversfield and I…

My first order from Eversfield and I looked forward to it in anticipation. First up we cooked the rolled lamb joint which was very tasty but a little on the disappointing side for the money, quite a lot of fat and gristle but we enjoyed what we had and are grateful in the knowledge that these animals have had a good life compared to most. Second up were the chipolatas which were somewhat disappointing in flavour so quite a few were discarded unfortunately. Third up were the traditional sausages and we lived in hope these would live up to our expectations, but alas they were inedible - dry, tasteless with an almost "gone off" twang. The diced chicken tasted okay in a curry and we are still to try the whole chicken and the mince. All in all so far not what we were expecting. Originally we were recommended to this company by Sheepdrove of Lambourn because they said they were full up with orders so I don't really know what is going on here.... Disappointing so far for the money to be honest

4 December 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Definitely Recommend it!

I recommend this farm shop. I bought beef bones, lamb bones and lamb meat. They were well-packed, and the delivery arrived on the day they promised. The bones weren't clean, so we'll. Even the spine was removed. They were cut into manageable sizes. I am very impressed. I was cooking the bones for broth, and it didn't smell as much as I was expecting. I had been purchasing from a well-known organic shop and buying bones and beef they which always smelled. This change was perfect. I will continue buying from them.

27 November 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Poor customer service

First order very good, second order could delivery for 5 weeks, I had some unsatisfactory excuse, pork chops, rack of lamb, and chicken legs are for Christmas so could delivery till then.
Poor customer service
KT Devon

28 October 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very good

Second order, and worthy of five stars. The courier managed to deliver on time and the packaging/insulation was much better than before. The goods were still well chilled despite travelling to Scotland. The meat is good quality and for a decent price. Also plenty of time left on the use-by so all boxes ticked for me.

24 October 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful experience, no customer care whatsoever

I was so disappointed with my first order. I ordered venison mince but what I received tasted very strongly of lamb and was completely inedible — I had to throw it away, it was absolutely disgusting.

When I contacted customer service, I explained to Fran what had happened. However, I was repeatedly told that without photos of the raw product they would not investigate or provide a refund/replacement. As the mince was placed straight into the slow cooker, I had no reason to think I would need to photograph raw meat beforehand.

Instead, I was only offered a 10% discount on a future order, which doesn’t come close to replacing the cost of food I couldn’t eat. For a company selling premium produce, I expected a better level of service and accountability.

Sadly, as a first-time customer, this experience has put me off ordering again. Potential customers should be aware that if anything goes wrong with their order, the company may refuse to help unless you provide photographic evidence before cooking. I then had to go out of my way to buy actual venison mince from the Supermarket which was a long way to go as it’s not the easiest thing to get your hands on in the supermarket, and management didn’t even acknowledge or seem to care.

Personally, I’d avoid at all costs. The lack of customer care is shocking!

FYI **update to review** I’ve been advised that any dispute should be reported within 48 hours, which I did report at 15.27 by email on 28/09/25 and delivery was delivered by DPD at 12:04 on 27/09/25** so not only am I being made out to have not followed correct process when I did, you are basically overall making me out to be a liar. The cheek and lack of professionalism is unbelievable!

29 September 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Hi Natalie,

Thank you for comments, and I apologise that your first experience with us was not a positive one.

We are very confident that due to our processing systems, there is no reasonable chance of lamb ever being labelled as venison. I do apologise if the venison you received was not up to our usual high quality standards.

We do ask, as per our terms and conditions that any issues are reported to us within 48 hours so we can look into this and resolve as quickly as we can. Unfortunately, the query arose after this time period, and no pictures of the products or label was provided. As a gesture of good will, we were happy to offer you 10% off on your next order.

We invite you to try us again, and apologise again for this matter.

Kind regards,
Lisa, Eversfield Team

Rated 3 out of 5 stars

Improve your communication with the customers

I’ve been a customer of your company for several months and have always appreciated the quality of your products and the reliable delivery service. However, I’ve found your customer communication to be lacking.

Recently, I received pork sausages instead of the beef ones I ordered. Mistakes can happen, and I only wanted a simple acknowledgment of the error. Unfortunately, despite sending two emails, I haven’t received any response.

I find this disappointing, as good communication with customers is just as important as the products themselves. It’s what helps build trust and loyalty. I hope you can improve in this area, as clear and timely communication will only strengthen your reputation and customer relationships.

5 September 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Hi there,

Thank you so much for informing us on this matter, we take our relationship with our customers very seriously, so I apologise if we have fallen short on this occasion. We would love to resolve this as quickly as we can, our customer care team will be in touch with you today.

Thank you so much for your custom, we hope to see you again soon.

Best wishes,
Lisa, Eversfield Team

Rated 5 out of 5 stars

Willing to help,efficient customer service

I place regular orders with Eversfield Organic as the produce is of high quality at extremely competitive prices.

This time round my order was to be delivered by Royal Mail Parcel Force on a Friday. They failed to do so and sent an email saying they attempted delivery but couldn't deliver as no one was in.I was in all day ,plus have 24/7 conceigre ,so a complete fabrication. Next delivery was to be the following Monday which was naturally not acceptable for a meat order .

Just before 5 pm I got hold of the very helpful and efficient Fran from Eversfield's customer service who said she would chase up Parcelforce .They then promised her they would deliver before 7pm .When this did not happen Fran without further ado organised a completely fresh order to be delivered by DPD .

This is what I call "old school "customer service. When you call ,a human being answers straight away and then sorts out your issue in a friendly, and effective way.

Well done Eversfield for your quality produce, super competitive prices and the wonderful customer service.I remain a very happy repeat customer and highly recommend your company.

8 September 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Thank you so much for taking the time to leave this lovely review. I will pass on your kind words about Fran to her - we are very proud of our caring customer service team!

Thank you again for your custom, we look forward to seeing you again soon!

Best wishes,
Lisa, Eversfield Organic

Rated 5 out of 5 stars

Impressed

I ordered from Eversfield some years ago, but in January 2024, I decided to switch permanently to Organic meat. Their produce has been consistently excellent, their meat is always tender, including the chicken and turkey breast, and great value. Look out for the special offers! I’m looking forward to my next delivery.

The animal welfare and feed is well described e.g. roaming free and grass fed is well beyond grain fed. The meat freezes well and it is affordable to buy the maximum for free delivery. You just need to be careful to read whether it’s been previously frozen, which is understandable for meat such as venison or turkey, good to use within a few days of delivery.

Fantastic customer service which is highly important and the backbone of any worthy business. I have only ever had 3 issues, but dealt with swiftly and promptly, with just a little explaining on my part. 

The DPD deliveries are always informative and I just make sure I diary the day I have requested the delivery and look out for it. If you live in a remote area, try What3Words.

Many thanks Eversfield, I’m very happy. Please keep doing what you’re doing!

8 July 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Thank you so much for taking the time to share such a thoughtful and detailed review. We’re delighted to hear that you’ve chosen to make the permanent switch to Organic meat with us and that you’ve been consistently happy with the quality of our produce.

It’s wonderful to know that our grass-fed, free-roaming approach to animal welfare, along with the care we take in sourcing and preparing your orders, is valued and appreciated. We also truly appreciate your understanding about previously frozen products and your practical tips for other customers — especially for those in more remote areas.

Your kind words about our customer service mean a lot to our whole team. We always aim to resolve any issues quickly and fairly, so hearing that you’ve felt well looked after makes us very proud.

Thank you again for your continued trust and support. We look forward to sending out your next delivery and to many more in the future!

Best wishes,
Fran
Customer Care Manager

Rated 1 out of 5 stars

Disgusting company avoid.

Disgusting company avoid.
Once they have your money they have no interest when things go wrong or will take any responsibility.
Told me it's safe for us to eat meat that's been left outside in 32c heat.
Sent proof that DPD emailed used saying the order had been cancelled and they have haven't received anything from eversfield organic. A company they choose to use to deliver.
So told them I wasn't expecting delivery and had found the boxes of meat left out in sun. But DPd hadn't knocked or rang. Just dumped and ran, Or sent us any update email to make use aware the food had been left outside, last time we heard anything from DPD was it's been cancelled. And even with proof I have sent them. eversfield organic will not take any responsibility and won't sent out replacement.

13 August 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

I’m very sorry to hear about your recent experience and the frustration this has caused you. We always want our customers to receive their orders in perfect condition and on time, so I completely understand how upsetting it must have been to find your delivery in this way.

I can confirm that your order was dispatched on time and tracked through our delivery partner, DPD. According to our records — and the proof already shared with you — DPD did send you an email confirming the delivery time. They also recorded the parcel as being delivered to your front door as per their procedure, together with a photo. I appreciate that the communication you received may have caused confusion from DPD, and I’m sorry that this wasn’t clarified with us sooner so we could have explained the situation and advised you accordingly.

All of our parcels are packed to remain safe and chilled for a full 48-hour delivery window, and we regularly deliver to the Highlands of Scotland on a two-day service without issue. We have also been adding extra ice packs due to the current weather conditions. Based on the delivery timeline, it was delivered in the correct time frame, even if it was collected the following day.

I understand that this situation has been disappointing and has impacted your trust in us, which is never what we want. While we are unable to offer a replacement on this occasion, your feedback has been taken on board and will be shared with both our team and DPD to help improve communication in future.

Best regards,
Fran
Customer Care Manager

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality service - Logistics Failure

There has not been any attempt to deliver the parcel to my home, the delivery address.

I have phoned you on 2 occasions today (1307 and 1334) to see if they could bring the order today. The single option, go collect from a yet to be decided post office, you have offered is not acceptable. I would recommend you stick to DPD for your deliveries.

It is the second poor quality experience in 6 months. Perhaps it is time to stick to the local butchers in the local markets.

11 July 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Thank you for your feedback. As we discussed over email and during the phone conversation last Friday, our delivery partner did attempt to deliver your parcel but there was no answer at the delivery address. As there was no suitable safe location to leave the parcel, the driver followed procedure and took it back to the local post office for collection.

We investigated this thoroughly and provided you with the GPS location confirming that the delivery driver was indeed at your property. According to your last email, you have since safely collected the parcel from the post office.

We appreciate your honest feedback and are sorry to hear that your experience has not met your expectations. We are committed to improving our service and will continue to work with our delivery partners to ensure the best possible customer experience.

Thank you again for sharing your concerns.

Kind regards,
Fran
Customer Care manager

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Excellent customer service – resolved issue quickly and professionally

We recently ordered a box of premium organic meat and while the first delivery arrived delayed with the contents at an unsafe temperature (14°C), we contacted the team immediately with our concerns.

To their credit, they responded quickly and replaced the entire order at no extra charge, ensuring the second box arrived in excellent condition. Mistakes can happen, especially with chilled deliveries, but what really stood out was their commitment to food safety and customer satisfaction.

The replacement meat was top quality — beautifully packed and fresh. We really appreciate how the team handled our complaint: professional, responsive, and willing to make things right without hassle.

We’ll definitely order again — it’s great to see a company that stands behind its product and takes care of its customers.

Thank you!

8 July 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

Thank you so much for your kind review and kind words. We really appreciate you taking the time to share your experience.

We completely understand how important food safety and quality are, especially with chilled deliveries, and we’re glad we were able to resolve the issue quickly to your satisfaction. Your trust means a lot to us, and it’s wonderful to hear that the replacement order met your expectations.

We are here to help.

Warm regards,
Fran
Customer Care Manager

Rated 2 out of 5 stars

The sausages are inedible

The sausages are inedible, there's so much salt in them. And I'm someone who likes his food quite salty. The whole family couldn't eat them. Avoid the sausages!!

27 June 2025
Unprompted review
Eversfield Organic logo

Reply from Eversfield Organic

We're very sorry to hear you didn’t enjoy the sausages. We take feedback like this seriously and want to make it right. If you could please contact our customer service team at info@eversfieldorganic.co.uk, we’d be happy to look into this further and assist you directly.

Thank you for bringing it to our attention.

Kindest Regards

Fran
Customer Care Manager

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look