Europ Assistance España Reviews 

1,210
•
TrustScore 1 out of 5

1.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I really don’t understand how companies like this are allowed to trade in the market. I get is Spain which is far behind on everything, but to purchase an insurance and don’t get the service is plain... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

A complete scam. I have Alan insurance, and Europ Assistance is covering accidents for them outside of Spain. I created a claim on their website, contacted them 5+ times via email, and Alan (nice supp... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

They grant you a refund of half of what you paid for the accident. To get it, they make you register on yet another website — which doesn’t even work. After several attempts without working, they sa... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I started a claim on the 18th of December 2025 and still waiting for a resolution!!! 22 weeks on!!! All they keep doing is asking for obscure paperwork from the hospital where my grandson... See more

Company replied

Company details

  1. Insurance Agency

Written by the company

Europ Assistance es una empresa dedicada a la asistencia y el cuidado de los demás. Facilitamos la vida a nuestros clientes y les ofrecemos calma durante situaciones estresantes y difíciles. Además, proporcionamos asistencia en carretera, seguros y asistencia en viaje, así como servicios de asistencia personal y asistencia a personas mayores. También nos encargamos de la protección de la identidad digital, la telemedicina y concierge. #YouLiveWeCare


Contact info

1.2

Bad

TrustScore 1 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 98% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.2

All reviews

(1,210)

71 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Complete scammers

Complete scammers. In order for you to claim your insurance you need medical reports with details that no doctor will write, and that are not mentioned in the contract.
Besides, it’s super hard to contact them.

MY NAME IS JOSINE M. de C. CRISPIM AND CASE #0032969880.

I need you to review your T&C, which do NOT specify any medical report with all the details you now ask about my medical history. That's right, I read the T&C before agreeing to them. This company does not honour its own T&C, worse than the low-cost airlines it operates with. Now with the covid excuse, companies are just straight up lying and robbing customers.

1 February 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

We are very sorry that you had problems with us. Please, in order to help you, edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and contact you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

TODOS ESTAFADORES

TODOS ESTAFADORES: Europ Assistance, Edreams y Ryanair.

24 January 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hola Jose M. Sentimos que no hayas quedado satisfecho con nuestros servicios. Para poder ayudarte, por favor edita tu comentario y añade tu número de expediente y nombre completo. Revisaremos tu caso y nos pondremos en contacto contigo lo antes posible.

Rated 1 out of 5 stars

Claim rejected despite being covered by policy

Re Claim E21T1734821
I've tried your call centre many times but it seems to be on a loop and it's impossible to speak to anyone. I am at the end of my tether. My valid claim for a Ryanair refund has been rejected without reasonable explanation - despite the circumstances for cancellation conforming precisely to a policy clause.

In summary, the person I was travelling with for work had to cancel the trip due to a medical emergency requiring urgent surgery. Your policy documents state: "You are covered for SERIOUS ILLNESS during the period of insurance of: A PERSON YOU ARE TRAVELLING WITH". Furthermore, I have supplied letters from a medical doctor and the CEO of the medical organisation that we were working for to validate my reasons.

Clearly, Europ Assistance's rejection of the claim makes no sense, our exasperation compounded by the apparent lack of ability to speak to anyone for further explanation. We have also tried to get a response from the online 'claims portal' but nobody has responded since November. Please, please help us find some resolution before we escalate via the FOS.

24 January 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hi K S. We are very sorry for the inconvenience you are having with us. We will contact the refund department in order to give you an answer. All the best

Rated 1 out of 5 stars

We had to cancel our flights before…

We had to cancel our flights before Christmas due to covid and have been unable to get our money back even though we bought insurance from this company to cover this, they are nearly impossible to get hold of and when you do they are rude and just refuse to honour your claim, never use this company

14 January 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hi Ross. We are sorry that you were not satisfied with our services. In order to help you, please edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and contact you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience on refund

Terrible experience on refund

I recently booked a flight with lastminute.com which offered the ability to buy cancellation insurance in the event of Covid. I did so. Sadly I tested prior to flying.

I called lastmiunte.com to cancel, and have applied to Europ Assistance. However despite multiple emails, logging all the required information I have never been given a refund.

There is no way of contacting them, no response apart from the boilerplate "send more info". No help at all, or way of contacting them.

It's been a terrible service - I would recommend no one to use them.

My ref is E21T2022068, I'm shocked at how poor they have been.

11 January 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Jon. We have been informed by the refund department that they have already contacted you to request the information they needed.

Rated 1 out of 5 stars

The worst of the worst, seems like a cheating business (the hundreds of other negative critics confirm that)

i want to make a big complain about the unbelievable bad support in the case E21T1781575.
To be safe in this special times we added the expensive „Rundum Sorglos“ insurance for our holiday via Opodo = your insurance product.
We got sick and this is one of the clearest and main covered logical parts of a travel insurance.
Our doctor confirmed that with a detailed description\confirmation and extra added that there is NO travel possibility with this symptoms, so we canceled the trip and didn’t go on the flight and opened a insurance case and uploaded the big amount of wanted documents correctly.

What was your support?:
1.A Hotline which seems to avoid to bring the customer to a human service client and thousand standard sentences to listen before choose something.
2.Never react on the open case over monthes!
3.Then when finally reacted after i urged it several times there just came a stupid standard copy\paste text with „we need to doctor confirmation“.
4.After i wrote my critic and that the „needed“ documents are online eitherway came the next incompent answer like „our health team checked it and made the decission that our insurance is not covering it“

This is the oposite of „rundum sorglos“, as it’s worst level of customer service and incompetence.
It makes worries instead of correctly helping the customers.

I will open a lawyer case against this cheating business, unbelieveable!!!

6 January 2022
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hi Michael. We contacted the refund department and they will get back to you as soon as possible. Sincerely

Rated 1 out of 5 stars

Scam company

Scam company, they give you a run around then just denied the claim.
they take your money and do nothing a waste of money and time, if i knew what they were like i would have used a more trustworthy and honist insurance company

29 December 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hi Anthony. We are sorry that you have not been satisfied with our services. In order to help you, please edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and get in touch with you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Get insurance somewhere else

I have been trying for months to get a refund after my partner had an accident and was hospitalised. They don't even read your messages, just string you along by telling you to send more evidence till you give up. Don't tick the box for insurance when you buy ryanair tickets, just buy insurance seperately.
File number : E21T1711064
Claimant: Edvards Ušackis

Update: Even after providing this they are claiming that I need proof that the claimant payed for all the expenses even though their terms and conditions don't state this. Does this mean you do not allow people to make a claim for children because the child themselves didn't pay for the hotel and flight ?

Their whole business model relies on you missing one tiny piece of evidence such as your name not being on the card which paid for the hotel or the proof of cancellation being a screenshot instead of an email (many companies don't send email confirmations for cancellations, such as VRBO). They will do everything they can to reject your claim, no matter the troubles you've been through.

25 December 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hi SH. We are sorry that you have not been satisfied with our services. In order to help you, please edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and get in touch with you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company

Very disappointed. 4 months of sending multiple documents to them, both via e-mail and post mail. They continue to request more documents - one at a time - and takes weeks to answer. Suddenly they just closed my case. I paid extra for this service and didn't get anything from it.

18 December 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Lova. We are very sorry that you had problems with us. Please, in order to help you, edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and contact you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Absolute scam avoid at all costs.

Absolute scam avoid at all costs.
I was unable to fly after getting covid the day before my flight. I’d added cancellation cover with Vueling which included covid. After submitting the claim and providing all the documents requested I was then told my claim cannot progress until I provide full medical records to show I had covid. I explained that the only confirmation is the NHS email or the app however they said neither is acceptable. After months or ignored messaged and emails I finally got a response having emailed their Belgium sister company. The reply was instant and they agreed to the full refund within 7 working days. Still no refund a month later and again radio silence when trying to email or message on their portal. They are the biggest scam and must surely be going into administration or something to be ignoring all of their current claims! I wish I’d read these reviews before I purchased and got involved with them!

17 December 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Matt. We are very sorry that you had problems with us. Please, in order to help you, edit your comment and add your file number and full name. We will review your case and contact you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Very very bad NEVER BOOK WITH THIS INSURANCE

Very very bad. All documents are uploaded more then a month ago and its still silent from their side. Called / emailed multiple times no reaction. Horrible!! Never book an insurance with them!!

ClaimnummerE21T1623846

sorry but you really ask unnecessary questions. In Croatia we don't have a family book (in most country's you don't have that). You can see my mother her name in her passport and my uncle his death certificate, her name is underneath it. Sorry but this is just crazy.

this question;
Please note that we do not accept partial screenshots. Please send us the document in full in the correct format.

I can not send a full email to you guys as it is a long email from EDREAMS. i need to screenshot it. comeeeee on send me an email address where I can send all the information to instead of talking around with a stupid system you have.

Why does it take so long to get 92 EURO BACK? for real? A) my uncle passed away i needed to change my ticket because it was not going very well with him. THANK GOD i did that as he passed away IN FRONT OF ME. he was not in the hospital he was at home he could not eat or sleep and he was just over 40 KG so we you need a MEDICAL DOSSIER of what? please contact the hospital in CROATIA maybe you will receive it somewhere next year?!??!?!?!

just give me my money back you are THIEVES THAT IS WHAT YOU ARE!!!!!!!!!!!

PEOPLE NEVER BOOK A TRAVEL INSURANCE WITH THIS COMPANY. I HAVE BEEN WAITING ON MY MONEY FOR 3 MONTHS NOW.

12 December 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Ana. We are sorry for hearing you are having inconvinients with us.Please, in order to help you, edit your comment and add your case number and full name. We will review your case and get back to you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Absolute scumbags

Absolute scumbags, provided all the evidences and in fact I have an email which confirmed that they will reimburse my money for the tickets from Spain back to UK but still saying “your claim has been denied” and putting all the b*, NEVER EVER use this company OPODO,GCC & some other travel companies (they are all the same) and run by some scammers sitting remotely either in Europe or india (call centres) and extremely unprofessional and absolute disgrace to the travel industry.They are only here to take your money and all the documents you provided them as if they have some other motives to use your documents for some purposes so now be very careful and keep an eye as it could be a case of ID theft or so.
Can’t trust such scumbags.
I even saw all these reviews but thought they might behave slightly different and prove me wrong But “No” they are absolute scammers.
I should have given them -Minus -100 rating
Started claim back in August/Sep 2021 and denied on 18/11/21
Claim # E21T1587346
So now let’s see what they will have to say ,after I told them that ,I have in writing from their company that minimum i will be reimbursed my Air Tickets money from Spain Back to UK…
Prove people wrong if you guys are not scammers…
And don’t come up with your standard reply
“Oh we are sorry bla bla bla BS

19 November 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Umer. On behalf of Europ Assistance Spain, we are very sorry to hear the inconveniences you are having. After taking with the refund department, they informed us, they have already proceeded to reimburse what was covered in your policy and they will get in touch with you. We are here if you need something else

Rated 1 out of 5 stars

Claim got denied because 'pandemics'…

Claim got denied because 'pandemics' are not included in the coverage.

Doctor's certificate clearly mentions that I couldn't travel due to astma developments, which made me sick.

This is the worst service ever, don't recommend using it. Thieves get more respect than people like this.

5 November 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Toma. On behalf of Europ Assistance Spain, we are very sorry to hear you were not satisfied with our service. We always recommend in every case to read carefully the terms and conditions of the insurance you purchase so that there are no misunderstandings. We will be here if you need further information.

Rated 1 out of 5 stars

I would have given 0 star if I were…

09 Nov- Till today there is no update of refund. This is really fraud organisation. My advice is dont buy insurance from this company.

04 Nov
Case: E21T1835775 (Praveen)
I would have given 0 star if I were given a choice. Recently I had applied for Schengen travel Insurance in "schengen.europ-assistance.com" for a period of 3 weeks. Later I realised that I should have applied for a month. So, I thought let me apply for the new one with extended period and cancel the existing one. So, as per their policy of cancellation, its mentioned they will refund if I cancel the policy. So, I sent an email for cancelling the policy (as they told) and requested for refund. After series of communication for 4-5 days via email (they dont have contact number to talk), they said if the policy duration is less than a month, they dont refund. How ridiculous it is and my money was not refunded.
I never had such an experience with any other insurance organisation. Additionally, they dont have contact number to talk. I think this company is a hoax and looting money. My advice is dont buy any insurance from this company. I dont think they will provide service if you claim insurance as well.

I got a reply after followup again, they said "Withdrawal right (p.2)

The Policyholder is entitled to withdraw from the Policy if the Policy has been subscribed for a period longer than one month and the Trip is not started, by notifying the Insurer within 14 days after the policy purchase date."

However, this info is provided only after purchasing the insurance which is rubbish if you are not reimbursing the insurance with less than a month period is cancelled for some reason.

4 November 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Praveen. On behalf of Europ Assistance Spain, we are very sorry to hear that you are not satisfied with our services. After getting in contact with our reimbursement department, they inform us that the policy of the insurance you bought states that you can cancel the subscription of the policy if it has been taken out for a period of more than one month and the trip has not yet begun. We always recommend to read the conditions before buying. We will be here if you need further information.

Rated 1 out of 5 stars

Awful business! Your claim will never be resolved!

Claim number: E21T1375871

I made this claim over 2 months ago, as I could not go on holiday due to being sick with Covid-19. I have been stuck in an endless loop where the reimbursement team (though this seems more like a machine rather than a logical thinking person) is constantly requesting documents, some of which is very difficult to provide during this sort of global pandemic, such as a medical report confirming my diagnosis. I still went above and beyond to procure the documents, providing so much evidence that the decision to reimburse me should be obvious. But I am still being hounded to provide documents, some I have already provided, which suggests that either my claim is not being reviewed but stuck in the system, or whoever is reviewing my claim is messing with me and has no interest in doing the appropriate thing and reimburse me.

Either way, the service provided has been awful, with no real communication with a human being and going in circles for over 2 months with no sign of a resolution. They simply do not care. I advise everyone to avoid this terrible company at all cost! It is pointless to make a claim with them!

2 November 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The most awful business NEVER USE

Flexible ticket Claim number E21T1694521
Booking reference
8063093002
K Sebastiane

No response from Europe Assistance. Totally unprofessional. Impossible to speak to someone. Never use them or Opodo. Complete disaster - these people add to the stresses of having to claim for a changed trip rather than support.

30 October 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Nina. On behalf of Europ Assistance Spain, we are sorry for the inconveniences you had with us. However, your case has already been examined and we will proceed with the reimbursement. We will be here for any other questions.

Rated 1 out of 5 stars

Please Help Me Out Here

After getting home my trip (which I was hospitalized while on) I went to europ assistance's site.

After making an account and attempting to enter my policy number on I was met with an error saying that my policy number could not be found. Terrible service.

Policy Number: NOBBDD
Request: E21T1798087

27 October 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Amy. On behalf of Europ Assistance Spain, we are sorry to hear you had some inconveniences with us. Please, get in contact with the email we have provided you with. We will be here for any other enquiries.

Rated 1 out of 5 stars

People i can write a lot about Europ…

claim E21T1433995
People i can write a lot about Europ insurance , do not take this insurance company briefly, they are scammers and thieves, they find 1000 reasons not to pay, it is difficult to chat with them and the phone is not answered.

25 October 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Remigiusz. On behalf of Europ Assistance Spain, we are deeply sorry to hear that you are not satisfied with our services. After contacting our reimbursement department, we are afraid to infom you that in your policy "telecommunication equipment of any kind" was excluded. We will be here if you need further information.

Rated 1 out of 5 stars

It is a fraud.

It is a fraud.
They have a false claim (misleading advertisement) that their visa "Meets all European regulation requirements". BE CAREFUL, THEIR INSURANCE IS NOT SUFFICIENT FOR SCHENGEN VISA APPLICATION. Embassy requested us to bring another insurance because insurance needs to comply with:
"Insurance certificate of all-risk medical travel insurance, valid for all Schengen countries - covering EUR 30000 for your stay has to be provided, including repatriation. It must not exclude pandemic illnesses like SARS-CoV-2/COVID-19. Between 1st of November until 31st of March, Winter Sport must be included!"

And Europ Assistance not returning money if the embassy request another insurance instead of their even though on the main page they claim that they will make "Reimbursement in case of visa refusal". They say that their insurance rejection of the embassy is not VISA rejection so if the embassy is kind enough to wait for you to fix documents and bring another insurance Europ Assistance thinks that this is enough for them to not return the money. This is just outrageous!

Policy number: 3301134025

12 October 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Aliona. On behalf of Europ Assistance Spain, we are very sorry to hear all the inconveniences you have had with us. This is clearly not how we work. In order to help you, please edit your comment and add your full name and file number. We will review your case and get back to you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

I am trying to see my claim status with…

I am trying to see my claim status with Europe assistance on an insurance I took out with Ryanair. The e claim was filed over 3 weeks ago, but I cannot check the status or can I get any joy out of a Spanish (Madrid) phone number, and no one replies to any emails ... The claim reference is E21T1554355 if europe assistance can see this .

12 October 2021
Unprompted review
Europ Assistance España logo

Reply from Europ Assistance España

Hello Robert. On behalf of Europ Assistance Spain, we are sorry for the time it is taking, however, your claim has been processed today. We are here if you need further help.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look