Wellheater Reviews 

580
•
TrustScore 2 out of 5

1.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 152 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. People frequently experienced frustrating issues with their orders, often finding themselves accidentally charged for multiple items or incorrect quantities during purchase. Consumers also stated that the heating products were completely ineffective, poorly manufactured, and failed to raise room temperatures properly. Furthermore, customers struggled significantly when attempting to secure refunds or obtain valid return addresses from the support team. Some reviewers were happy with quick refunds received through PayPal and found certain staff members genuinely helpful. Others appreciated getting an additional item at a cheaper price, noting that the devices featured a neat physical design.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight negative aspects of product, stating that the items are completely ineffective at heating... See more

Order

Users describe frustration with order processes, noting occasional issues with order quantities and added... See more

Refund

Customers consistently note negative experiences with refund requests, frequently reporting long delays,... See more

Price

Consumers find price to be a source of deep frustration due to unexpected charges and unwanted add-ons during... See more

Return policy

Reviewers express deep frustration and dissatisfaction regarding the return policy, frequently reporting that... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

Like all the other reviews, my order was adjusted at checkout. Ridiculous postage costs and warranties were added, along with an extra device. I tried to cancel immediately and have been given the... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Customer support, although very polite, was far too slow to reply to my initial complaint about currency in which the product was advertised, and which has not yet even been mentioned (almost 4 weeks... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Product arrived broken. Replacement product was sent which was faulty. Pointed out false advertising on top of these & requested refund. Refund was offered & accepted however after chasing for a mont... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Yes it most definitely a scam .. they took two payments out of £ 157.44 plus shipping total £165 instead of one. DONT BOTHER with their feeble responses and apologies .. and don’t bother with rea... See more

Company replied



Contact info

1.8

Poor

TrustScore 2 out of 5

580 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 92% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.8

All reviews

(580)

191 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Really bad experience

Really bad experience in the middle of a cold winter: no single response for two emails over three weeks;
product function not matching advertisement:

1. Unsafe Power Plugs – One unit arrived with loose/damaged power plug pin; all 3 units require power plug adapters for wall sockets, which is unstable, difficult and unsafe to use;
2. Low Heating Capacity – Heat generated from the units are not powerful enough to warm up even small rooms, such as our kitchen, bathroom and study room. This is unexpected and fall far short of what was promised in advertising;
3. Slow delivery - it took 18 days to deliver the products. It is significant slower than expectation.

27 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi. We're really sorry to hear you had trouble reaching us.

Our team strives to respond to every inquiry as quickly as possible, but it sounds like we missed the mark here.

Could you please reach out to us via support@wellheater.com and share your contact info?

We'll make sure to address your concern immediately. ❤️

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY THIS PRODUCT!!!

DO NOT BUY THIS PRODUCT!!!! 🔥🔥🔥
So dodgy. I ordered a heater, it arrived so busted up and damaged in the post it was unuseable. I reported it with photo's and asked for a replacement and begged them to package it appropriately. To say this is coming from the other side of the world the product was in a tiny thin bit of bubble wrap and plastic bag.
The second one arrived packaged the same way and busted up and damaged again. The plug to convert to Australian leaves the unit rocking and loose in the socket. The remote doesn't work, the display doesn't work, the heater does not turn off. Upon my report, photo's and request for a full refund they advised me to ship back to them at my expense. No way was I doing that. Their other option to refund me 25%. Which I took. I suspect this is how they make their money. Even possibly those that choose to pay themselves to send back the product are the very same heaters that are being re shipped out already broken. It's a clever scam as the time, effort and cost of shipping the broken product back to God knows where is not easy. Apparently their terms and conditions state they will not refund unless you ship back the product at the customer expense.
They can't lose and dishonestly take and keep your money.
Disgusting money grabbing and dangerous product. Shame on you 🤬
Just don't go there ☠

11 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi. We're sorry to hear that you feel that way. 💔

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

This company could be upfront about the…

This company could be upfront about the actual cost and use carts for goods clicked on so that the customer makes the dicision about purchase of goods rather that company takei g money out if accounts of people who have not completed thé purchase because they of realising add ons render the overall cost is far too expensive for the person concerned and have a suitable solution plan to solve return of money taken when goods are still in warehouse rather than using Ai generated messages

12 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi Margaret,

Thank you for reaching out, and we apologize for any confusion caused by a billing issue. We understand how frustrating unexpected charges can be.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

If there was a negative star I would…

If there was a negative star I would pick that. Never have I ever had such a negative review before. The heater that they claim can heat up your home is rubbish it doesn’t even heat up my small bathroom. Very very poor. And as for customer service they just keep on sending an automated message you never get to talk to anyone and then they just close your case . I’m still waiting for the extra 2 heaters I ordered and it’s been over 6 weeks. And the two heaters I received one is not working. I would never buy from them again.

3 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi Joyce,

We sincerely apologize for the delay!

We understand how frustrating it is to wait longer than expected.

Please know we’re doing everything we can to expedite your order. Could you send us your order number via support@wellheater.com ?

We'll investigate this and make sure it gets to you ASAP.

Thank you for your patience! 🙏

Rated 1 out of 5 stars

TOO LATE FOR ME NOW!

I've been waiting and waiting for my 2 heaters which I really was ordering 1 and the extended warranty I didn't even know i asked for, it's now been a little over 2 weeks plus a few emails and still have no idea where my heaters are. After reading all these reviews I now understand I've been had and yes it sucks a little but I guess you can't win them all just wish I had of read the reviews earlier. DAMMITT!!

9 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi, we truly apologize for the delay. 🚚⏳

We understand how frustrating it is to wait longer than expected, and we’re doing everything we can to speed things up.

Could you share your order number at support@wellheater.com so we can track the shipment and provide an update?

Rated 1 out of 5 stars

Profiteering scam

First of all, this item can be purchased on AliExpress for just A$10 (including remote control).
Now to my experience with this scammer company (registered in Lithuania). The ordering process was not transparent at all, and deliberately deceptive.. you only realize you've paid for extended warranty after the payment has gone through, and they even charge you for the remote control. The delivery itself took ages, and communication was so poor. Whoever these people are, don't trust them. I felt cheated. And, yes..despite all the sensational claims, the heater is next to useless. Be warned.

1 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi. We're sorry to hear that you feel that way. 💔

Don't hesitate to contact us at support@wellheater.com 💬, we'll swiftly address your concerns and we will answer all your questions.

Rated 1 out of 5 stars

Not as described, and questionable refund policy

Poor quality, and not made for Australia. Adaptor provided falls out of wall outlet, creating fire hazard. Products sent from Australian location (unspecified on packaging), but I was asked to return (at own expense) to address in France within 30 days of receiving before refund would be issued. Sent by Yuntu in NSW and asked to return to Orthopulse in France.

3 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

Do not purchase SCAM

The heater does not have the correct power plug for Australia and the adapter provided is loose. On contacting the company they said to wire it up to tighten the adapter!! How unsafe is that!! Definitely not to Australian Standards. Complete scam.

5 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

Run far away from this company

Run far away from this company. Ordered on 18th June promised to deliver in 9 days received order confirmation and packaged ready to leave warehouse. Haha. Their excuse they had no contact details for me dispute having my email and delivery address. If you decide to use and I won’t recommend using credit card but use PayPal so at least you have a chance of receiving your money back. This is not an Australian company dispute their advertising spiel.

5 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

Well Heater

I Agree with the comments.
I bought a well heater to test OffGrid in my tiny well insulated house
Startup is about 500 watts running is around 320W on 240v AC and @14Amps at 24V DC
Probably suited as a hand warmer or a survival situation
But for the $89 AU
You can do better at big W with a $49 2 bar heater with low and High settings
Certainly not seeing results claimed in the website

5 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

I bought a Pug in Heater that they…

I bought a Pug in Heater that they advertise for $68 about week ago. This advertisement says brilliant 2 Australian engineers are invented this unit.
This is completely rubbish and scam people to buy this product that doesn't give what they are advertising.
Actual heat is very minimum. The cost we paying is much expensive. You can buy $15 heater from Kmart or Traget retail shops that you can get much more heat.
Don't by this product. Completely scam.

26 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

A LOT OF HOT AIR ... BUT NOT WHERE YOU WANT IT!

Paid and ordered a Wellheater - only discovered after doing so a $10 extended warranty charge and a $0 thank you card which is appropriately valued - over a fortnight ago and haven't received the unit or had notification of tracking, etc. To and fro with 'Customer Support' and seeking my patience for a further 14 business days. At this rate, it'll be summer before I get this unit.

4 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

I would give them minus 5 stars if it…

I would give them minus 5 stars if it would let me.
I found the service abysmal.They took over two weeks longer than their named time for delivery.
The item we bought broke down within two minutes of use. After many emails it seems I should have read the terms and conditions. Even if the item is defective there is no assurance that it will be replaced. And they are not replacing it. All they have done is offer to pay 25% of the amount I payed them initially. I would advise everybody to AVOID THIS COMPANY.
Make that minus 10.
I received a reply from well heaters saying they were sorry and would address my concerns right away.
That was weeks ago.
Seems dealing with my problem is to ignore it. So I'm left paying for something that malfunctioned as soon as I used it. Sorry I was refunded 25% and I should be happy with that.

4 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

If I could give it Zero I would

If I could give it Zero I would. After reading Best Heater for 2025 reviewed by an "Australian Tech Expert" I purchased & realised when the invoice came through that it may be a scam as there was an Extended Warranty charge which I did not order also as it was to be a gift I had put the delivery address in but invoice showed my home address. I emailed within minutes to Cancel the order only to be told as so many others were," the order had been packed and dispatched for shipping, so, unfortunately, no changes or cancelation is no longer possible" which is absolutely unbelievable and a lie. I had real concerns re the ethics of the Company. Further emails with them proved those concerns to be correct as I was consistently told the item had been sent but had not received any shipping or delivery information. Fortunately, I paid with Paypal (Company was Commerce Core UAB) & opened a Dispute resolution with the Resolution Centre which was successfully resolved yesterday & the full amount put back into my account. For any other person trying to cancel an order/refund - the terms and conditions on the Company Site are:
Returns & Refunds

1.1.3 The cancellation was made in 12 hours after the purchase; (In my case it was)

Cancellation Of The Order
2.1 The Customer has the right to cancel the order within 12 hours if the order was not shipped prior the cancellation was made. - (In my case it was)
2.2 The Customer has to keep in mind that all orders are processed as quickly as possible so cancellations are time-sensitive.
2.3 If the Customer wishes to cancel the order and receive a refund the Company can send instructions on how to proceed with that upon the Customer’s request here.
It has not been a good experience & I would reiterate please do not buy anything from this company. I hope this is helpful to others.
PS. In reply to WellHeater's response - Throughout this ordeal I have dealt with at least 5 Customer Support people - all saying a very similar script - very polite but of no real use, until PayPal became involved. When I replied to an email from Wellheater telling me my account had been refunded was met with Address not found
Your message wasn't delivered to because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.

Error Icon
Address not found
Your message wasn't delivered to ... because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.
The response from the remote server was:
550 5.1.1 The email account you tried to reach does not exist.
Very unsatisfactory

29 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

Well heater and company review

Website does not have a final checkout page. Ordered 5 in error received 4. Boxes all damaged and they do not work like they say. Don't deal with this company. Had to go through pay pal to get tracking info. My room is small, heater is on 25 and my room feels no warmer. Please. Read all reviews. I cannot tell you how sorry I am that I had anything to do with this company. I was ripped off big time. This company is one of the worst I have ever dealt with.

2 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

I ordered 2 well heaters then got…

I ordered 2 well heaters then got tricked into buying another 2 heaters with remotes.
Ordered 3 weeks ago with a delivery estimate of 12 days to Australia. Still nothing on the tracking ticket.

12 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

We sincerely apologize for the delay!

We understand how frustrating it is to wait longer than expected.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

one star is too much we have got the…

one star is too much we have got the white heater as well as the gray witch I have ended up with 6 of and the do not heat a room, we have one in the bathroom in our caravan, and it cannot heat that. try to get hold of support@ wellheater.com and cannot get hold of anyone. they will not contact me directly keep asking for me to contact them.

2 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi berniejulie,

Thank you for your feedback, and we're sorry to hear about your experience.

Unfortunately, we’re unable to identify your order based on the information provided here. To avoid any mix-up and ensure we assist you properly, please reach out to us directly at support@wellheater.com. Our team is ready to help.

Rated 1 out of 5 stars

Your order was late 3 weeks before the…

Your order was late 3 weeks before the order was delivered I cancelled! I received emails saying you cannot get in touch with your despatch department stalling all the time I kept saying do not send return my money as apperntly they were Australian design dispatched from Lithiuania.
I new you were crooks your heater could not heat a toilet let alone a room I sent them back you sent comfirmation that you received them still today which is over four weeks no money at all
Do not purchase anything from this company they will stall and do anything not to give your money back.
Your not worth a star

2 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for reaching out, and we sincerely apologize for the delay in processing your refund. 💳🙏

We assure you that refunds are normally processed efficiently and quickly, but sometimes issues arise with banking or processing times that are outside of our control.

We are happy to check the status for you right away—please send us your order details via support@wellheater.com.

Rated 1 out of 5 stars

A piece of Junk Heater

Total piece of junk! Heater doe not work. False advertising and reviews on their website!Contacted the customer service team to return this piece of junk and was told I would receive and email from them with instructions as to how to proceed with receiving a refund and return the item! I’m still waiting after a week! I immediately contacted PayPal to report this scam and requested a refund. Don’t buy this piece of junk.

1 July 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid! Poor quality and poor service

Avoid!
This organisation misleads. Will charge you extra before you have a chance to confirm. The customer service avoid the real questions.
The website says you can cancel within 24 hours. I cancelled within ten minutes once I realised they had charged me extra and they said it was too late and that the item had already left the warehouse.
The heaters are cheap and poor quality. One of them, the timer does not work.
They took about a month to arrive.
In the reply, they say to reach out but they will make you pay for return postage and it has to be in original packaging, unused and undamaged. Total sham!

27 June 2025
Unprompted review
Wellheater logo

Reply from Wellheater

Hi,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about any inconvenience you might have experienced.

If you still need further assistance, feel free to reach out to us directly at support@wellheater.com 💬, and we’ll make sure to address your concerns right away.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look