Smartappliancesuk Reviews 639

TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 78 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the company for its excellent service, competitive pricing, and high-quality products. Many people highlight the efficient delivery service, noting that items arrive promptly and are often unpacked and checked by professional delivery teams. Reviewers frequently mention the great value they receive, often finding the best prices online compared to other retailers. However, some customers also noted issues with order fulfillment and communication. A few people experienced significant delays in receiving their products, with some orders not arriving even after several weeks. There were also instances where customers reported concerns about the condition of received products, which sometimes did not meet expectations for new items, leading to difficulties with manufacturer registration or refunds.

What people talk about most

Delivery service

Customers consistently note positive experiences with delivery service. Many reviewers praise the punctuality... See more

Product

Clients share positive opinions on product. Many customers are very pleased with their TV orders,... See more

Service

People report positive experiences with service. Many customers praise the excellent and prompt service,... See more

Price

Reviewers highlight positive aspects of price, consistently finding them competitive and often the cheapest... See more

Order

Consumers have mixed experiences with ordering. Many reviewers report positive experiences, praising quick... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Family run business, great prices love that you can make an offer on an item! I don’t know any other business that allows this. Overall easy to deal with, it did take longer to get a response on quest... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Done some homework on retailers and these came up with the best prices, also make us an offer etc , even on top off that, had some small doubts about buying ( for us) an expensive TV 3 hours away ,... See more

Rated 5 out of 5 stars

The TV was delivered efficiently, however during unpacking 2 items were missing. We quickly contacted Smart Appliances through their chat and explained the situation. We were promptly told that the 2... See more

Rated 5 out of 5 stars

We were very pleased with our TV order from Smart Appliances UK. Delivery drivers were punctual and very professional, too. They bought the TV in, unboxed, and made sure it was all workinga and perfec... See more


Company details

  1. Events & Entertainment

Information provided by various external sources

Home entertainment has never been so exciting, with advanced technologies that keep evolving. We’re here to help you find the TV that suits what you love to watch and how you love to watch it. Explore the world of Smart TV and browse Trusted Customer S...


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

639 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

If you don't mind getting last year's model, the quality is just as good and there are big savings to be had by buying a liquidated one from Smart Appliances.

I wanted a big-screen OLED TV for a new house. LG G-series is ultra-thin for wall-mounting and the Evo range is best rated by the reviews.
Current version is the G4 which is said to have higher brightness than the G3 and more powerful image processing plus new features in WebOS 4. All that is outweighed by a saving of over £1000 for the G3 against even the Black Friday prices for the G4.
The TV was delivered (a bit late, but never mind) and unpacked for me. It started right away and connected to my WiFi. I hoped to check the use-hours record, but we couldn't find it in the menus.
At first use the TV lives up to its reviews - picture quality is wonderful and, for TVs, size is important.
So, if you don't mind getting last year's model, there are big savings to be had by buying a liquidated one from Smart Appliances. And here's a tip: there is a free upgrade from WebOS 3 to 4 so you can have this year's functionality anyway.

12 November 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

DODGY

Submitted a bid on a Sony TV, quick reply asked me to up the offer. Did this and offer quickly accepted. Confirmed order 3/10, 4-8 working days delivery. 7/10 email saying item shipped and courier would contact me to arrange delivery....then.... nothing.
21/10 after numerous attempts to message the " company" eventually the message service became active. Asked for courier contact details, quick reply asking for my details even though I'd given order number. Gave my details and then .... nothing.
24/10 message service becomes available and I repeat my request, and
ask for a reply to avoid a section 75 claim. Again, reply asks for my details (stalling tactic?)
Throughout this period I am prompted to email their sales "team" and each time I get an Out-of-office type response saying ..."be patient, we're very busy and a small family business...blah blah"
24/10 I also get an email saying that the TV had been damaged, was in quarantine and offered three options
1: alternative TV
2: wait for new stock
3: a full refund.
It also contains a thinly veiled threat not to reveal any details to a third party.
I checked their website and found the exact same TV was still available on sale.(It remained on sale for over a week), so I replied to the email asking for option 2 and gave them three days to respond with a delivery date before I claimed my money back via my credit card. I got the "please be patient" reply to my email on 24/10. And then..,. nothing.
I've had absolutely no contact with them since.
28/10 I contacted my credit card and asked for a charge back. This was speedily handled the money was refunded by my credit card company by 30/10. I ordered the TV from John Lewis on 31/10, and received it on 6/11.
I would advise anyone to avoid this company as they appear to advertise products they don't have, and their contact service is virtually non-existent

3 October 2024
Unprompted review
Smartappliancesuk logo

Reply from Smartappliancesuk

Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry to hear about the frustrations you experienced with your order and the communication delays. We strive to provide timely and transparent service, so we take this feedback very seriously.

It sounds like there were multiple issues in our process and in communication, and we apologize for any inconvenience caused by these delays and for the lack of clarity in our messaging. We aim to maintain accurate product availability and consistent communication, and we're reviewing this situation to ensure that all customer inquiries are met promptly and that our inventory status is reflected correctly on our website.

If there’s anything further we can do to make this right or if you have any additional questions, please feel free to reach out directly. Thank you again for your patience and for giving us the opportunity to improve our service.

Best regards,

Customer Service Team

Rated 4 out of 5 stars

Great price

Great price, good communication, TV boxed and well protected, delivery schedule accurate. Small gripe would be delivery team declined to take packaging away despite it being advertised. Minor detail as would definitely buy here again. Thanks 👍

7 October 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

THIS COMPANY CANNOT BE TRUSTED TO DO WHAT THEY SAY

I purchased a TV from this company, paying them £1099.00 on the 19th August 2024. After weeks of chasing, (they have no phone number and their chat does not work so the only choice is email, which they take days to answer) they told me the courier had broken the TV and they would refund me.

It is now the 3rd November and still no refund.

DO NOT TRUST THEM TO DO WHAT THEY SAY AND MY RECOMENDATION IS, DO NOT BUY FROM THEM.
***************************************************************
In response to the reply from Smartappliancesuk reply below, They are making false claims. DO NOT BELIEVE WHAT THEY SAY, To date I have not received a refund. The remainder of thier reply is either misleading or false and this can be verified by the email stream between Smartappliancesuk and myself.

3 November 2024
Unprompted review
Smartappliancesuk logo

Reply from Smartappliancesuk

Thank you for sharing your feedback with us. We apologize for any inconvenience you encountered throughout this process.

We’d like to clarify that we don’t currently offer specific timed delivery slots, though we made every effort to provide alternative delivery dates. Unfortunately, we were unable to meet the specific time frame you requested, and we understand this was disappointing. When it became clear that we couldn’t accommodate your preferred timing, we arranged for a full refund, which has since been processed.

Thank you for your understanding, and please let us know if there’s anything more we can help with.

Best regards,

Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Paid for TV with nothing delivered after 19 days

Ordered a TV and paid on the 10/10 with the stated 4 to 8 working day delivery time and I would be contacted by the delivery company regarding delivery dates.
After 6 working days emailed saying I'd heard nothing and was a little concerned. Got a short reply saying they'd email the company and that was that.
Now after 19 days and multiple unanswered emails I've had to leave this review in the hopes of gaining their attention for a refund.
I see some people have had good experiences with this company but I have had a terrible one and I'm currently significantly out of pocket whilst they hold my money and haven't supplied the item.

Update.
After leaving a trust pilot review I was finally contacted by smart appliances uk.
I was told that the item was broken and that they had contacted me regarding a different item as a replacement. When I said this was not the case, I was then told that they were working in the background to resolve the issue. So differing statements.
I asked for a refund and after a few offers for other items they accepted and refunded me. This took 2 days from first request to it arriving in my account.
I have since been offered a generous discount on a top of the range model with expedited delivery. Unfortunately the whole situation left a sour taste in my mouth so I would not take them up on the offer.
If this level of service was given to me straight away, I would have not written the bad review in the first place and would have been happy to rate higher.

Additionally, the reply seems to be regarding at another customer as none of the information stated there is correct.

29 October 2024
Unprompted review
Smartappliancesuk logo

Reply from Smartappliancesuk

Hi Mr Swift

Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re truly sorry for any frustration caused by the delays in fulfilling your order. We understand how important it is to receive updates and prompt responses, and we apologize for any gaps in communication.

Please note that we replied to your emails multiple times to provide updates on your order status. After discussing options, you confirmed that you preferred to wait for new stock rather than a refund or alternative model.

We can confirm you have had a full refund,

Thank you again for your patience and understanding. Please don’t hesitate to reach out if there’s anything further we can do.

Best regards,

Customer Service Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look