Instasmile Reviews 

8,427
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 1,455 reviews, reviewers had a great experience with this company. People frequently praise the straightforward process, noting that every step is easy to follow and that helpful communication makes them feel completely at ease from start to finish. Many consumers are truly delighted with their new smiles, emphasizing that the custom veneers look wonderfully natural, feel very comfortable, and significantly boost their daily confidence. However, some customers also noted that certain products did not fit properly, mentioning issues like tight spaces or incorrect impressions that caused unexpected discomfort during daily use. A few reviewers additionally experienced severe difficulties reaching support teams on the phone when trying to resolve these problems or request replacements.

What people talk about most

Product

Consumers find product to bring satisfaction and delight, often expressing happiness with their new smile,... See more

Quality

Clients share ambiguous opinions on quality, with many reviewers reporting delight in their natural look and... See more

User experience

People report positive experiences with user experience, highlighting how comfortable the product is and how... See more

Service

Reviewers highlight positive aspects of service, noting that the entire process is smooth, quick, and... See more

Customer service

Reviewers mention ambiguous feedback about customer service, as some people experience prompt support,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from start to finish I bought these for my husband due to a missing front tooth and hated his denture it was making him sick could eat with it in He now looks better he doesn’t... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

From first contact via Facebook ad, every step of the process has been very comprehensive and easy to follow. Any concerns or questions have been quickly addressed and answered. I did question in m... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My package delivery company wasn't good & 1 of your employees called Becky has made my experience alot better so a big thank you to her as she's been amazing & sorted everything out without any probl... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I could not fault this service in any way. Rare to find this level of service these days. From day one they were "on the ball" with communication, delivery, guidance and then timely delivery of a seri... See more

Company replied


Company details

  1. Dental Laboratory
  2. also in
  3. Beauty Product Supplier
  4. Cosmetic Products Manufacturer
  5. Health and Beauty Shop
  6. Wellness Center

About Instasmile

Written by the company

instasmile is proud to be a market leader in smile transformations, offering both clip-on veneers and clear aligners.

Our product range provides an affordable, non-invasive solution to many dental concerns. Instasmile Clip-On Veneers are trusted by dentists in the USA and UK, crafted using only FDA-approved materials. They’ve also been scientifically tested by a leading university for durability and stain resistance. Our new dental material means all of our products are now much more longer lasting.

For those looking to straighten their smile, Instasmile Aligners offer a discreet, comfortable, and effective way to achieve beautifully aligned teeth—without the need for in-office visits.

All orders include our patented reusable at-home impression system, making the process simple and convenient. No need to buy extra materials you can simply re-mould the material taking all the stress of the impression away.

Our dedicated team of smile consultants, based in both the US and UK, is here to support you every step of the way.

We also offer flexible payment options, allowing you to spread the cost with no hidden fees—shipping and taxes are included.

We look forward to helping you transform your smile and boost your confidence in just a matter of weeks!

Your instasmile Team

MARKET LEADERS in clip-on veneers

Written by the company

We believe everyone should have the confidence to smile.
instasmile offers both clip-on veneers and clear aligners, providing affordable and convenient solutions for a confident smile. Our patented clip-on veneers are ideal for missing, chipped, crooked, or discolored teeth—offering a modern alternative to dentures and expensive dental treatments. Plus, you can even eat and drink while wearing them! For those looking to straighten their teeth, our clear aligners provide a discreet and effective way to achieve a beautifully aligned smile without the need for in-office visits.

Instasmiles' Satisfaction Guarantee

Your satisfaction is important to us

Your satisfaction is important to us
We know investing in your smile can be a little daunting. As the market leader with over 10 years experience and a patented design, you are guaranteed a quality product from us.

All instasmile clip-on veneers are tested by a leading university for maximum stain resistance and durability, and we're also recommended by a leading cosmetic dentist.

We are not to be confused with some of the one size fits all products out there. All instasmile products are truly custom-made to your unique dental profile.

Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

8K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 98% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(8,427)

1,448 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Very professional staff

Very professional staff. They care about helping you with the molding process. The process runs smoothly from start to finish.

1 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Hi there,

Thank you so much for taking the time to post your review!

Our team works really hard to support everyone through that moulding stage to make sure everything goes off without a hitch, so hearing that you felt so well looked after from start to finish means a lot to us.

Thank you for choosing instasmile—enjoy showing off your new smile!

Warmest regards,

Abbey

Instasmile Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

The process was easy

The molding process was easy, shipping quick. Very happy with the fit and the overall appearance.

25 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for your fantastic feedback! We’re so glad to hear the molding process was easy, the shipping was quick, and that you’re happy with the fit and overall appearance. We really appreciate your support!

Rated 1 out of 5 stars

first order was fine

first order was fine . took a while but all ok . lost bottom teeth fell out of jacket pocket on motorbike on motorway, completely my fault . ordered replacement which arrived but nothing like my first ones . they basically said they are made from same mold so cant be anything wrong sent pics they just keep fobbing off asking for more the one back tooth is pointing about 75 degrees in the air wont even fit in mouth ,customer service non existent its not a warranty claim its a badly made product

29 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

We’re sorry to hear that you’re disappointed with the difference between your original product and your recent reorder.

As explained when placing a reorder, your measurements remain the same, but the design may look slightly different. This is because we use the newest design software, manufacturing processes and dental-grade materials to create the latest version of your Instasmile. A reorder is therefore not necessarily an exact replica of the previous product.

We understand you have concerns regarding the new product, and your case is currently under review in line with the applicable warranty policy. Our team will assess the information and evidence provided and advise you of the outcome and next steps once the review has been completed.

Rated 1 out of 5 stars

Very dissapointed with Instasmile

Order no: 10057114
I am very dissapointed in Instasmile. I had my previous bottom veneer in 2024. Although they were quite comfortable I found that they cracked easily and after the end bit fell off in 2025 I asked for another set as I assumed it was within the warranty period. After a bit of a tussle about the warranty oeriod they agreed to send me another set. What arrived was a dud set with little detachable pink pegs on the bit which covers my 4 missing bottom teeth. After querying this with Instasmile I was told this set was sent in error and a proper set would be sent and it was. Now a year later that set has cracked and so I paid £149 for a re-order. I was told these would be made to my exact first order. However when that set was received it looked completely different from my original set and indeed, when I tried to put them in place they don't fit. The piece that fits over my missing teeth is just too narrow to fit in the gap. When i emailed Instasmile they told me my teeth and gum shape must have changed as the new set were made using my last order details and i would have to do a new order and pay another £199. Really! No way. Have asked for a refund but it is a no. I will now have to save up again fir a new set and go with a more reputable company that has better reviews.

15 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

We’re sorry to hear that you’re disappointed with the outcome of your recent reorder.

Your reorder was made using the impressions from 2024, as reorders are intended for customers whose dental profile has remained unchanged since their original impressions were taken. Our technical team compared your previous natural teeth and gum images with your current dental profile from 2026 and confirmed that there has been a noticeable change.

Because your dental profile has changed, the previous impressions are no longer suitable for producing a correctly fitting product. The reorder was manufactured accurately using the impressions and design we had on file, so this was not a manufacturing issue.

Unfortunately, we’re unable to offer a refund for the completed reorder. A new order with new impressions would be required to create a product based on your current dental profile.

We appreciate that this is not the outcome you were hoping for, but the assessment has confirmed that the issue is due to changes in your dental profile rather than a fault with the product.

Rated 4 out of 5 stars

Great Experience

Online ordering was easy, the moulds and instructions came out very quickly, staff were helpful when the imprints didn't work the first couple of times, I was disappointed that I could not have the bottom ones but the refund for the difference was done so fast. So far a great experience. As I am in Australia I can't recommend Instasmile enough.

29 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your wonderful review! We’re delighted to hear that you found the ordering process easy and that our team were able to help when you had trouble with the imprints. We’re also pleased that the refund was processed quickly and smoothly.

It’s fantastic to hear that you’ve had such a great experience, especially from all the way over in Australia! Thank you for choosing instasmile and for your kind recommendation — it means a lot to us. 😊

Rated 1 out of 5 stars

Shocking experience!

Shocking! I wouldn’t waste your money, yes they look ok but have had issues from day one and they refused to remake them! I didn’t want refund, I wanted a product that I could use daily as promised! Don’t believe the warranty jargon it’s a lie! they just gave me a response and said it’s their final decision and have ignored all contact! Issues I’ve had The lower premolars are too short.
The teeth do not follow my natural dental arch.
The upper left molar moves/bounces when the appliance is worn.
There is visible movement and a gap when I suck my teeth.
There is a visible area of my natural tooth showing at the lower right molar.
The upper right side is too short and leaves a gap.
The upper arch appears to have two premolars where I expected a premolar and molar, resulting in an inappropriate gap.
The canines/fangs do not have the shape I expected from the design.
The appliance does not sit securely and consistently across the arch.

1 August 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you’re disappointed with your Instasmile.

Your concerns were fully reviewed by our technical team, who confirmed that your product was made correctly to your natural dental profile and met our warranty criteria for fit, materials and cosmetic enhancement.

The design was also reviewed with you, including the slightly shorter anchor teeth, which were intentional due to the angles of your teeth, and the shape of the canines, which were designed to maintain a natural appearance. Your suitability assessment also took into account your irregular bite and naturally larger teeth.

We understand that this may not have been the result you were hoping for. However, following the full assessment, the product was confirmed to have been manufactured correctly and we hope with regular wear you come to love your new smile.

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional service

I’m always over the moon and so happy with my experience with InstaSmile. The communication has always been amazing, and I’m always so excited to receive my products.

This time, InstaSmile have genuinely gone above and beyond in helping me with my warranty. The support, communication and care I’ve received have been fantastic, and I honestly couldn’t be happier with how everything has been handled.

They have definitely reignited that passion for my smile and reminded me why I’ve been a loyal InstaSmile customer for so long. 🥰

Thank you again, InstaSmile, for all your help and for continuing to put your customers first. I really appreciate everything you’ve done for me! ❤️

28 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your wonderful review!

It truly means the world to us to hear how happy you’ve been with your experience and, especially, that our team could go above and beyond to support you with your warranty.

Your kind words about our communication, care and customer service mean so much to the whole InstaSmile team. We’re absolutely delighted to have reignited your passion for your smile and to know that you continue to feel valued as a loyal InstaSmile customer. 😊

Thank you for choosing InstaSmile and for putting your trust in us time and time again. We really appreciate your continued support and look forward to being part of your smile journey for many more years to come!

Rated 5 out of 5 stars

So far so good

So far so good. Ill have a better idea in a month or two.

28 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for your feedback! We’re glad things are going well so far, and we completely understand. We hope to hear from you again in a month or two once you’ve had more time to see the results. 😊

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service. Moulds arrived quickly and were easy to do. Had my clips in delivered and fit perfectly! Given me my confidence back. Thank you!

28 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear everything arrived quickly, fit perfectly, and has given you your confidence back. 😊

Rated 1 out of 5 stars

Took my money and gave me nothing

I redid my mold multiple times and it kept getting rejected. I then found out I had cancer and started treatment. I completely forgot to keep trying to get the mold right. When I asked for another kit because I misplaced it when we moved during cancer treatment, I was told that my 90 days had expired and I couldn't get the veneers or my $500 back. Literally threw away all that money for absolutely nothing.

28 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

We’re sorry to hear that you’re disappointed with the outcome of your order.

Your order was placed in April 2024, and our records show that we last heard from you in March 2025. As outlined in our Terms and Conditions, impressions must be returned within 90 days, and orders that remain inactive for 6 months or more can expire and will be closed after 12 months.

As your order has now been inactive for over 18 months and has been open for almost 2.5 years, it has expired and is no longer able to proceed and is non-refundable.

These timeframes are in place because our products are custom-made to the customer's dental profile, and leaving orders open indefinitely can affect the suitability and accuracy of a future product.

We appreciate that this is disappointing, but all orders are held to the Terms and Conditions in place.

Rated 5 out of 5 stars

This company takes great care from…

This company takes great care from start to finish. Their attention to detail, promptness, and customer service could not be any better. I am completely satisfied with the product and highly recommend Instamile.

12 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your wonderful review! We’re absolutely delighted to hear that you were so pleased with the care and attention you received throughout the whole process. It’s fantastic to know that our attention to detail, prompt service and customer care met your expectations, and that you’re completely satisfied with your product.

Rated 1 out of 5 stars

Dissapointed

After doing the impressions kit and having them approved, my new teeth arrived and didnt fit. Theres gaps at the top so you can see my natural teeth along my gumline, the back teeth don't fit so they constantly click out of place. I can get my tongue under the bottom set at the front. They really do feel like the fake fang teeth from halloween as a kid. I have been intouch about this and they are sending me another impressions kit out but this was a week ago and was really wanting these teeth for a special holiday and now not going to have them rectified in time as its now 2 weeks away.

16 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your initial product did not fit as expected and understand how disappointing this is, especially with your holiday approaching.

We can confirm that your no-cost remake has been approved under your Manufacturer’s Warranty, and a new impression kit has been sent to you so we can obtain updated impressions for the remake. Once your new impressions are approved and then received, our team will move forward with manufacturing your replacement product.

We appreciate that the remake may not be ready in time for the occasion you had planned. Instasmile is designed as a lifestyle product to be enjoyed for more than just one occasion, and we hope that once your replacement is ready, you’ll be able to enjoy your new smile for many future occasions.

Rated 5 out of 5 stars

Quick service - Great Quality

Quick service, easy to mold teeth, delivered within 3 weeks, really has boost my confidence i lost feom losing teeth due to illness and cant afford implants, this is the perfect solution, only downside i struggle to eat with them in even soft foods, but sure will come with time .

Thanks instasmile amazing

18 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your lovely review! We’re really pleased to hear that you found the service quick and easy, and that your order arrived within 3 weeks. It’s wonderful to hear that your new smile has helped give you back some of the confidence you lost.

We’re sorry to hear you’re finding it difficult to eat with them at the moment. It can take a little time to get used to wearing them, so hopefully this will become easier with time. We really appreciate your honest feedback and are so glad you’re happy with your overall experience. Thank you for choosing us!

Rated 4 out of 5 stars

Great product but not very realistic…

Great product but not very realistic and fit isn’t brilliant. Eating is tricky.

27 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for your honest feedback! We’re really pleased to hear you’re happy with the product, although we’re sorry to hear that the fit and realism weren’t quite what you expected. We appreciate your comments regarding eating too, and we’ll certainly take your feedback on board as we continue to improve. Thank you for choosing us!

Rated 5 out of 5 stars

Smiling again with confidence

The whole process was simple and easy and so quick from start to finish. Excellent customer service throughout.
I’m so pleased with my smile and not having to worry about the chips in my front teeth.
I’m using this a temporary fix before I’m able to see the dentist and have treatment and really surprised at how comfortable to wear and natural they look. Thank you

22 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear you found the whole process simple and quick, and that you were happy with the customer service throughout. It’s fantastic to know you’re pleased with how comfortable and natural your smile looks. 😊 We wish you all the best with your upcoming dental treatment!

Rated 1 out of 5 stars

Impossible to get a solution to any problems

The rear channels of the veneers are too shallow/narrow, causing them to bridge and pivot across my back molars. This creates a floating gap underneath that prevents the device from seating completely. Because the issue is located at the absolute back of the oral cavity, it is physically impossible to capture on a standard phone camera without obstructing the light source. Which makes getting any assistance fixing this impossible

26 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you’re experiencing concerns with the fit of your Instasmile.

We did request additional information from you so that we could locate and verify your order, but unfortunately this was not provided, so we’re unable to comment specifically on the product or concerns raised in your review.

If you would like us to look into this, please contact our team directly at producthelp@instasmile.com with your order details so we can locate your account and review the concerns with you.

Rated 5 out of 5 stars

Bit of a fuss getting photos done but…

Bit of a fuss getting photos done but after that the whole process was easy and simple enough.
Delivery was promt.
Only dislike was the impression process as the once it was heated it was still majorly hot when put into mouth. Also found that it had made my gums bleed which were sore for about a week after.
One of the missing tooth imprints managed to produce a bump on the veneer which does unfortunately make extremely hard to chew on.
In all happy enough though. Thank you.

24 August 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We’re pleased to hear that, once the photos were completed, you found the overall process straightforward and that your delivery arrived promptly.

We’re sorry to hear about your experience with the impression process and the discomfort you experienced afterwards, as well as the issue with the missing tooth imprint affecting the fit and making chewing difficult. We really appreciate you bringing this to our attention, as feedback like this helps us identify areas where we can improve.

We’re glad that, overall, you were happy with your experience, and we truly appreciate your custom and honest feedback. Thank you!

Rated 5 out of 5 stars

I have been using Instasmile for 4…

I have been using Instasmile for 4 years and I am very satisfied. Thank you Instasmile!

30 August 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your continued support over the past 4 years! We’re delighted to hear you’re still happy with Instasmile. 😊

Rated 5 out of 5 stars

Very well listened to given the mighty…

Very well listened to given the mighty task handed to them I can now smile without looking absolutely awful. You get to do the moulds at home with pretty simple instructions and if you have any issues there genuinely a message away you even get a Curtesy call to check you know what to do as soon as they are dispatched to you! Really friendly and nothing ever seemed to much. And truthfully the adjustment was perfect my face looked transformed

2 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you so much for your fantastic review! We’re thrilled to hear you felt supported throughout the process and found the home impression kit easy to use. It’s wonderful to know our team was there whenever you needed help and that you’re so happy with the fit and transformation. Most importantly, we’re delighted that you can smile with confidence again! 😊

Rated 2 out of 5 stars

Although a perfect fit

Although a perfect fit, I can’t knock them for that - but unless you want to look like you’re going to a Halloween party, don’t waste your money.

24 September 2026
Unprompted review
Instasmile logo

Reply from Instasmile

Thank you for sharing your feedback. We’re pleased to hear that you found your Instasmile to have a good fit, although we’re sorry to hear that you’re not happy with the appearance.

As with any cosmetic enhancement, it can take some time to adjust to seeing a different smile, particularly when you’re used to your natural teeth. Some customers find that the appearance and feel become more familiar with regular wear as they adjust to their new smile.

We appreciate you taking the time to share your experience and hope that, with some time to adjust, you become more comfortable with your Instasmile.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look