While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

We bought some desks a few years ago, which we love but now need some more and it seems all their contact details are no longer valid. Does anyone know if they still exist? I hope they haven't gone ou... See more

Rated 5 out of 5 stars

Well made, solid, tactile - simple and effective design, minimalist and handsome. I ordered two 150x75 Brenin desks for a new home office set up plus a shoe rack. They are robust and appropriately hea... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

High quality, really well made, beautifully finished piece of furniture. The hand made quality stood out from the moment we opened the box. Easy assembly, the mint colour is exactly as per the phot... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We spent so much time looking for a dining table which is compact, solid wood, extending yet light weight and non-bulky. There was none that fits all the requirements we had, until we found Grain. Our... See more

Company replied

Company details

  1. Furniture Store
  2. Furniture Maker

Written by the company

At Grain we have been bringing a new approach to the furniture industry since 2017. We produce responsibly made products, made in the UK, designed to meet the needs of people and the planet.


Contact info

4.9

Excellent

TrustScore 5 out of 5

182 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Ultimately its an all round great…

Ultimately its an all round great service. Speed, install and service support have been excellent and now been connected for 6 months. Price is also very competitive. Lucky to have Grain as a provider in my area.

17 November 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi, thanks for the review, but I think you may have the wrong company. We manufacture furniture. The Grain Team

Rated 5 out of 5 stars

Lovely unusual side tables

Lovely unusual side tables, delayed delivery but we’ll worth the wait. Very well made and easy to put together.

9 November 2022
Grain logo

Reply from Grain

Thank you for taking the time to leave us a review. We can't apologise enough for the extended waiting time for your Nested Side Tables, as we understand that it must have been a very frustrating experience.

Best wishes, The Grian Team

Rated 5 out of 5 stars

Very happy customer

I had my brenin table and bench delivered yesterday and I absolutely love it!!! I'd seen grain advertised on Instagram and knew as soon as we'd finished renovating the kitchen that would be the table for us!! No other dining table I looked at compared to the modern scandi design that grain have!! So easy to put together that I even did it myself as I couldn't wait for my partner to arrive home from work!!!! Amazing customer service by Tom after a slight problem with the delivery company!! Thank you all so much from one very happy customer 😃

26 October 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Thanks so much Lynne - we're really pleased you like your happy with your Brenin Table & Bench. We're also glad that we could resolve that hiccup with delivery for you, in time for your party!

Rated 5 out of 5 stars

Helpful team and beautiful products

I bought my beautiful table a couple of years ago and couldn’t have been happier at the time. It sits pride of place in my kitchen / diner and I’ve had loads of compliments about it. After much use it’s still stayed in immaculate condition - the orange top hasn’t faded at all and the bench has kept its shape.

I recently had to take it apart for storage and unfortunately damaged one of the plates holding it together underneath. When I emailed to request a replacement part, Tom from Grain got straight back to me and posted one out next day. What a helpful team! I highly recommend the service and products.

11 October 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hello Kerry, Thanks so much for your review! We're so pleased you like our products and that we could help!

Rated 1 out of 5 stars

Making furniture ethically, treating customers unethically

If your company has gone under, I’m very sorry. But the decent thing to do would be to notify your loyal customers, not leave them hanging with faulty products and no answers!! We’ve tried getting hold of someone for weeks on the phone, email, bot chat, through Instagram. Everything on their website has ‘sold out’, Instagram posts stopped 2 months ago, promotional emails stopped 2 months ago and now it is clear other customers can’t get hold of anyone from Grain either. I followed Grain for years on Instagram hoping to buy a dining table when I could afford too. We invested a lot of money in their new extending Brenex. Only, through faulty design, it’s not fit for purpose. They removed an essential bracing piece to fit in the extending drawer and now it wobbles all over the place. Instead of facing your customers and being honest, you’ve shut up shop and run away. What’s even more shameful is you were getting rid of your stock back in March under the guise of a ‘seconds sale’. This has put me off buying from small businesses. At least show people some respect.

17 July 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hello Tania,
We're so sorry you had to wait so long for a reply. There has been a change of management here at Grain.
When you initially reached out, Grain was not in operation and there was not anybody available for you to contact. In retrospect; all existing customers should have been contacted beforehand.

I can only apologise for your frustrating experience with grain, it is certainly not representative of the level of customer service we seek to provide.

We agree with you that the Brenex is not suitable and we've taken the decision to remove it from our product offering for very the reasons you've highlighted.

I believe that our new managing director has reached out to you regarding this issue. Please don't hesitate to reach out to us on chatter@grain.co.uk if there is anything further we can do to help.

Rated 1 out of 5 stars

Happy Customer

I waited patiently for approximately 5 weeks for my 2 Nested tables. I received them on 14th June and have been trying to get hold of someone from the Grain Team ever since. I have phoned about 12 times, left voice messages, emailed and left a couple of messages for Tom all without any joy. I need to send back these tables as they are not suitable for where I was going to put them.
I read on your website that you could return items within a certain period and occur a minimal charge, but I can’t get hold of anyone to sort this.

I have now had the issue resolved by the very helpful Lexi and Tom, thank you so much both for your help with this matter X

16 July 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hello Julie,

We're so sorry you had to wait so long for a reply. There has been a change of management here at Grain and unfortunately; when you were initially trying to contact us there wasn't anyone who could have got back to you.
We're glad that we've finally been able to resolve the issue you had with the medullary rays in the oak of the table top that you received. Please don't hesitate to reach out if there is anything we can do to help in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous bespoke furniture

We bought three desks from these guys in 2018. They are beautifully made and the instructions are very clear. As at 2022 they still look as good as new and we are about to get another one. Glad they have survived COVID and Brexit, it is a gem of a company.

12 June 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Thanks very much for your kind review. There has been a rocky period for us here at Grain and we're now under new management but are still selling the same products!

Rated 5 out of 5 stars

Beautifully-crafted furniture

Beautifully-crafted furniture, really clear instructions, and the stuff looks great! We had an issue with the legs not quite fitting for the Highbeach bench, but they were collected + replaced really quickly and Briony in particular couldn't have been more helpful. Recommended!

11 June 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Thanks so much for your review Nick. We're so pleased that your happy with our product and glad that we got that little issue sorted for you! Thanks again. Grain Team.

Rated 1 out of 5 stars

Be careful when assembling

Lovely product. Assembly instructions need to come with very clear warnings to avoid damage to the product. Similar length screws (30/35mm) in the same pack, result is a damaged table top and therefore a very disappointing result.

13 May 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi, thanks for leaving your feedback. We're so sorry you had an issue with the bolt lengths. Could you get in touch with your order number and we'll help you get this sorted straight away!

We do provide 1:1 diagrams with the instructions so you can line up the bolts to make sure you have the right ones, and the 35mm and 30mm are two different colours. Still, we want to make sure your table is perfect so please do get in touch. chatter@grain.co.uk. Thanks Tom

Rated 5 out of 5 stars

The service was both proffesonal and…

The service was both proffesonal and friendly from start to finish.
The doors came back beautiful.
Would highly recommend.

29 April 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi, thanks for the review, but I think you may have the wrong company. We don't service doors unfortunately. Thank Grain Team

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding furniture

Outstanding furniture. We have a Benin table and bench and ithey are both beautiful and well made. Lead times were as stated on the website. Communications and delivery perfect. Can’t rate this company highly enough.

23 April 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Wow, what a lovely review. Thank you so much Samual, so glad you're happy with your furniture. Thanks Tom

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful good value furniture from a lovely company

This is a lovely company and the furniture is great: well made, good value. So far, we have the highbeach table, a highbeach bench (we use as a table), the nested tables, 2 stools, and a Brenin bench. Brenin table ordered. The quality is excellent and very good value. Really easy to build - one person can do it, clear video instructions. I bought the stools in the sale and they were a little different to the video instructions but Briony sent me photos by email, so there was no difficulty. They need to start making chairs.

15 April 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi Liz! Thank you so much for taking the time to leave us such a kind review. We are flattered that you have purchased several of our designs, and we truly hope that you love them as much as we do!

As for your chair request, watch this space! Our design team are ironing out the last few details, and everything is looking great. Hopefully it is something we can introduce to you very soon.

Best wishes, Team Grain :)

Rated 5 out of 5 stars

Brenin Desk - 5 Stars

We bought a Brenin desk and love it. It arrived on time, in excellent condition and was extremely easy to assemble thanks to clever design features meaning you can't get it wrong. Loved the variability of size meaning we have a perfect desk for our new home.

6 April 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

It's so great to know that you've found the perfect desk, Sam! We are really proud of how easy our furniture is to assemble and disassemble, and it means the world that you've noticed. We are sure that you will have many more years of enjoyment from your desk, and hopefully we can catch up with you again soon. Best wishes, Team Grain :)

Rated 5 out of 5 stars

Stylish

Table arrived with no issues, in perfect condition. I easily assembled it and it's now serving its purpose in grand style.

10 March 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi Gordon! Thank you so much for your lovely review. It's fab to hear that you're loving your new table, and we're chuffed that you found assembly a piece of cake! Best wishes, Grain Team

Rated 5 out of 5 stars

Worth the wait

Although I ordered my nest of tables in time for a Christmas delivery and didn’t actually get the tables until the 12th Feb - I was notified of all delays and told why there was a delay. Now they are here the tables are amazing. Wonderful woodwork. Would I order again? Absolutely

14 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Thank you, Helen! We are so glad to hear that you're loving your tables, especially after such a long wait. We really appreciate that you were patient with us whilst we got everything sorted, and if there's ever anything we can help with in future, we'd love to chat with you again. Best wishes, Team Grain :)

Rated 3 out of 5 stars

Great products; lengthy lead time for delivery

I'm happy with the tables however, having to wait several months for their delivery puts me off ordering anything else from Grain.

9 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Thank you for taking the time to leave us a review, Steph. We can't apologise enough for the extended waiting time for your Nested Side Tables, as we understand that it must have been a very frustrating experience.

As a team, we have all learned so much from the series of events that led to the delays, and we know that the same mistakes will not happen twice. We really do hope that we can cross paths with you again in future, and if there is anything you ever need, please let us know.

Best wishes,

Team Grain

Rated 5 out of 5 stars

Very Happy

I bought the 150cm dark oak trapezium table and it looks great. I didn't ask for installation as I was moving, and the driver left me with the wrong screws. When I realised I called them and Rhys sent the right screws next day. The table is up now and looks great. The table and service was good.

8 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi Mark! What a lovely review - but I don't think this is for us! If you reach out to one of our team, we can help you find the right company page to share your wonderful feedback with :) Best, Team Grain

Rated 4 out of 5 stars

Really pleased with our nest of tables

Really pleased with our nest of tables, they are well made and the perfect size for where I wanted to put them. The only downside was the long wait (6 months from placing the order) I would have been ok with this had I not received so many false promises of when they were going to arrive and then too many lengthy emails about why they were delayed. The product is good, but I think the service needs help.

7 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi Carol! Thank you for your review. We are so pleased to hear that they are perfectly suited to that spot at home! It really means a lot to us that you stuck by us throughout our delayed lead time with the Nested's, as we know it really was a long time to ask you to wait. We'd love to have a chat soon and hear any feedback you'd like to share! Best wishes, Grain Team

Rated 4 out of 5 stars

Beautiful Brenin table

It was quite a long wait for the table but it is absolutely beautiful, top quality materials and craftsmanship and I look forward to many years of use. I loved the coaster samples and the fact that the Lino is a natural product.

7 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi there! Thank you for your lovely review. It's wonderful to hear that you're loving your new Brenin - we definitely won't ever stop swooning over our lino colours either! Please don't hesitate to get in touch for a catch up. Best wishes, Grain Team

Rated 5 out of 5 stars

Our Brenin dining table is the absolute…

Our Brenin dining table is the absolute business! From ordering through to delivery, the whole experience has been a pleasure. Thanks for everything!

7 February 2022
Unprompted review
Grain logo

Reply from Grain

Hi Sarah! Thank you for leaving us such a wonderful review. We're so chuffed to hear that you found your experience (and our team!) a pleasure. Here's many years of memories around your new Brenin Dining Table :) Best wishes, Team Grain

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look