Girlings Retirement Rentals Ltd Reviews 

356
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Our experience with Girlings was appalling. They attempted to withhold an elderly tenant’s deposit to pay for what appeared to be the landlord’s refurbishment of already outdated décor. They... See more

Rated 2 out of 5 stars

I have been living In Girlings property for over a year and I certainly do not agree with the five star ratings. Our property manager is not very helpful at all. When visitors come and we are out he... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Very sad during this Covid 19 crisis Girlings had offered help. I am key NHS worker and I temporary lost Job due to most of suspended Out patients Heart assessments. As I am in Limbo with my Furlough... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Girlings service has gone seriously downhill since the move to Bath. Phone calls go unanswered and e-mails unresponded to. I have been trying to find out what is happening with the rent review on my p... See more

Company replied

Company details

  1. Retirement Scheme Provider
  2. also in
  3. Apartment Rental Agency
  4. Condominium Rental Agency
  5. Property Management Company
  6. Real Estate Rental Agency

Written by the company

Helping you to discover the freedom renting in retirement can bring…. Girlings is the UK’s leading retirement property letting agent, for over 25 years we have been specialising in letting age exclusive homes allowing people to continue to live independently in later life.


Contact info

1.3

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

356 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.3

All reviews

(356)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

One star is too generous

Our experience with Girlings was appalling. They attempted to withhold an elderly tenant’s deposit to pay for what appeared to be the landlord’s refurbishment of already outdated décor.

They didn't engage reasonably, and refused to negotiate.

Thankfully, the matter went to an independent adjudicator, who found in the tenant’s favour.

For an elderly tenant to be treated in this way over their own deposit was deeply upsetting. The aggressive approach was, in our view, completely unacceptable.

Based on our experience, I would strongly warn anyone considering Girlings to think twice and make sure you know your rights before handing over your deposit.

1 October 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Home paddock house

Janine Bowers (house manager ) Home Paddock House Wetherby kind and helpful person very obliging Anne and family

26 August 2022
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Dealing with Girlings has been complicated

Dealing with Girlings as a letting agent has been a complicated. They were very quick to require a deposit when my father moved into his retirement flat, but slow and difficult to deal with whenever we needed action from them with respect to maintenance.
We managed to retrieve the deposit in full after he died, but only just with innumerable and unnecessary emails back and forth.
Be prepared to fight for your rights with this company. We still have a small outstanding issue with them which is unlikely to be resolved. Avoid them if you can.

Update. This issue has been resolved to our satisfaction, so thank you Girlings

18 May 2022
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Hi JDK,

Thank you for taking the time to provide us with a review. Whilst it’s a disappointing read, your feedback is welcomed.

We are sorry that you have experienced some problems with our management at this difficult time. So that we may investigate further for you, please could you contact us directly at lettings@girlings.co.uk to confirm the tenancy details and any outstanding matters.

We look forward to hearing from you so that we may conclude this matter for you.

Update. Thank you providing the additional information and for your patience whilst we investigated the matter further.

The issue relates to the purchase of two additional key fobs from the building managers at £12 each and a request for reimbursement. As a key fob was provided at the start of the tenancy, the landlord would not normally be obligated to reimburse the tenant for any additional fobs purchased. That said, we put your claim to the landlord, and they did agree to make reimbursement on receipt of the two key fobs. Unfortunately, the development manager has not been able to locate the key fobs you returned, and as a result, the landlord is not prepared to provide reimbursement.

To clarify, the building manager and onsite staff are appointed by the freeholder, not Girlings. Furthermore, Girlings are not involved in the appointment of the management company or the day-to-day running of the development, and therefore do not feel we can be held responsible for the loss or actions of the building managers.

At Girlings, we pride ourselves on being an ethical agent that acts fairly on behalf of our landlords and their customers. We were disheartened to read that you felt you had to fight for your rights and so to close this matter for you, and as a gesture of goodwill Girlings have transferred £24 to your account today.

We trust that this brings the matter to a satisfactory conclusion.

Rated 5 out of 5 stars

We have just left a Girlings flat and…

We have just left a Girlings flat and moved into our own.
During our time with them we encountered nothing but help and support all along the way.
At our age any move is stressful but our contact,
Louise Palmer
Was helpful,kind and always considerate. If all customer service staff were as professional as she has been the world would be a happier place.
If the need ever arose we would consider Girlings again from our experience.
We wish Louise success in her careerer.

10 December 2021
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for taking the time to leave a review. Your feedback is much appreciated and we will pass your thanks onto Louise.

Rated 1 out of 5 stars

Girlings service deteriorated since relocation

Girlings service and responsiveness has deteriorated significantly since the move from Taunton to Bath. It does not justify the 16% fees we are charged. Our tenant reported a ventilation fault in June and to our knowledge has still not been repaired at the time of writing (November). The Repairs Department has not given us a confirmed repair date, and our request to management to clarify the situation has gone unanswered and not acknowledged. Our biggest concern is for the well-being of our tenant and still there is no news from Girlings on what is being done to ensure their understanding.

3 November 2021
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your review, it helps us to understand how we can improve our service.

I understand that this was picked up with our manager last week. We can only apologise for the delay in sourcing the unit and agreeing a confirmed fitting date. We are committed to bringing the job to a close for you and will keep you regularly updated.

Kind regards
Girlings

Rated 1 out of 5 stars

Girlings service has gone seriously…

Girlings service has gone seriously downhill since the move to Bath. Phone calls go unanswered and e-mails unresponded to. I have been trying to find out what is happening with the rent review on my property for weeks and am being completely ignored.

24 September 2021
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Firstly, we are very sorry for the delay in responding back to you. Thank you for your time on the phone yesterday. We look forward to reviewing this for you.

Kind regards
Natalie
Girlings Retirement Rentals

Rated 1 out of 5 stars

Reported an issue for an Elderly Lady…

Reported an issue for an Elderly Lady (no Light in the bathroom) still nothing from the maintenance team after 2 weeks

6 July 2021
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Firstly, we are very sorry for the delay in chasing up this repair for our resident.

Please could you get in touch with us at Girlingslettings@girlings.co.uk to confirm that this repair has now been completed, and that you have no other concerns or repairs that haven’t yet been raised with us. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

I have recently viewed magnolia grange…

I have recently viewed magnolia grange , for my mum and dad , unfortunately it was a little smaller than the photos looked , I met with the lovely manager , Margaret was really lovely , so helpful , I am disappointed that mum and dad are not going to be living there , but who knows what the future holds .
Margaret deserves a medal .

18 May 2021
Unprompted review
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for sharing this feedback with us. I'll pass your comments on to Margaret as I'm sure she'd love to hear them. Hope you find the perfect home for your parents very soon!

Rated 4 out of 5 stars

i gave a 4 star because up to the…

i gave a 4 star because up to the moving in date everything was fine, response to my questions were answered the same day by e-mail.
when i moved in the shower room floor had a spillage mark on it, the ceiling in the passage has a water mark on it, and the oven had shelves missing.
the response time to answering these queries from the maintenance department was not quick
apart from that everything else is fine, shower room floor still need to be replaced

3 May 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

We're very sorry to hear that you waited a long time for a response from the team. I'll pass this feedback on to the relevant department but in the meantime, if you have any other concerns or problems, please don't hesitate to get in touch with us on 0333 240 6033 or email maintenance@girlings.co.uk so we can work with you to find a solution.

Rated 2 out of 5 stars

I reported the holes in the Lounge…

I reported the holes in the Lounge carpet and the stains in the bedroom carpet
before we moved in. We have been in the flat for 10 weeks and still nothing has been done. We were asked if we would be prepared to pay half the cost of new carpets but I refused as we had not made the holes and marks I do not understand how I could be asked to pay. We are very happy in this new flat as it has much more space but that does not mean you want to be ripped off.
Regards

29 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your review. I can see from our system that when you called us last week you were informed that we've arranged for a carpet fitter to get in contact with you to rectify all of the problems you raised with us.

If there are any problems with this arrangement or you have any other concerns, please do not hesitate to get in touch with us on 0333 240 6033 or email maintenance@girlings.co.uk so we can work with you to find a solution.

Rated 3 out of 5 stars

Moving in

My moving-in experience was disappointing. To begin with, the apartment still had work on-going (Living room window) which should have been finished before occupancy considering the length of time on the market. The inventory and schedule of conditions failed to ID that the bathroom light needed replacement (I called twice), and that there was a hole in the bathroom ceramic tile that still needs mending. Most of all I had expected that upon key turnover, either the landlord or a Girlings rep would be available to give me a short but much needed briefing on how things worked- unique electrical outlets-(one for hot tap water; one for heat storage), how mail was obtained, use of the confusing dimplex heating system and exterior intercom for visitor entry, refuse collection, bike storage, etc. The building manager was helpful once I asked specific questions.
Further,- The parking situation is much worse than I was led to believe during my inspection visit. There are only 15 car spots and very often cars are blocked from exiting. I have a visiting disabled partner in wheelchair who has type 1 diabetes and if ill I would need to exit and take her to A&E. I am concerned about that. I think Girlings should be aware and advise prospective tenants of parking availability issues and not just the apartment.
Finally,- my Dimplex heating system has been off since 21April. The electrician, arranged through Grlings could not find the problem. Eventually, I had to personally coordinate between Eon and British gas who think they need to install an economy 7 smart meter to activate the Heat storage unit. I am still waiting for that to happen. The electrician was kind enough to provide 2 small space heaters in the interim.
All in all, a frustrating and disappointing beginning.

28 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your feedback, it helps us to understand how we can improve our service.

We’d like to apologise for any inconvenience caused. I’ve spoken to the relevant teams and I believe that you were made aware of the issues with the living room window and the bathroom light before you moved in to the property and that these were both dealt with promptly by the landlord. However, if there is any outstanding work please do not hesitate to get in touch with us on 0333 240 6033 or email maintenance@girlings.co.uk so we can work with you to find a solution.

I’m also concerned to hear that your heating system has been off since 21st April as we have no record of this being reported to us on our system. I’ve passed this information on to the maintenance team who will be in touch shortly.

You also raised some concerns here about the information you received at the start of your tenancy although as the on-site managers are not employed by Girlings we cannot comment on the service they offering with regards to the handover of your keys. However, we were concerned to hear that you weren’t provided with the adequate information on things like the heating system, intercom and electrical outlets or informed about parking at the development so we’ll pass the details of the issues raised here on to the managing agent and see if we can work with them to support you and other new tenants in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Everyone at Girlings couldn't have been more helpful.

Everyone at Girlings couldn't have been more helpful. They were always on hand to provide prompt replies to any worries or queries. They were very efficient with the paperwork, while at the same time very personable and friendly. Any issues with the move, they solved. perfect.

28 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your your review. It's great to hear this feedback and we're pleased to hear you were happy with the service you received.

Rated 5 out of 5 stars

All members of staff were polite and…

All members of staff were polite and happy to help with any problems I may have had.

28 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your feedback. We're pleased to hear you were happy with the service you received.

Rated 4 out of 5 stars

Girlings staff are friendly and…

Girlings staff are friendly and supportive made the move very smooth but had a problem with the shower no hot water on the first morning it took 2 weeks to repair communiction between Girlings and contractors could be better

27 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

We’d like to apologise for any inconvenience caused and we're sorry to hear that communication could have been better while this issue was being dealt with. Thank you for your feedback, it helps us to understand how we can improve our service.

Rated 5 out of 5 stars

I actually can't thank Girlings…

I actually can't thank Girlings Retirement Rentals enough for all of the help and support they have given from start to finish. Both Ian & Kat have accommodated our requests with ease. Kat has been (and is still being) very patient and attentive, to any questions I have, big or small. I would highly recommend the company.

27 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your feedback. I'm sure the team will be delighted to hear this lovely feedback!

Rated 3 out of 5 stars

The windows are drafty,and…

The windows are drafty,and unfortunately I thought the shower would be alright getting into it is hard work and I have to stand sideways on because I can't stand face on it's not big enough.if there's any more with a bigger shower I would appreciate it if you would consider me for it.

27 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your review. I can see the team have been in contact with you to rectify the problems you raised with us about the windows at the property.
If you would like to request updates or works please get in touch with our maintenance team. We can approach the landlord on your behalf to request this for you: maintenance@girlings.co.uk or 0333 240 6033

Rated 3 out of 5 stars

I love my flat,i have had a few…

I love my flat,i have had a few issues.cleaning and paintwork were off a poor std upon moving in, hot water not working,oven failed last two items hopefully sorted, louise has been really good during these issues and deserves praise.

27 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for your feedback, it helps us to understand how we can improve our service. We'd like to apologise for any inconvenience caused. I can see that these issues are currently being looked into by the team but one of the team will be in touch with you soon to follow up. Please do contact us if you have any other issues or concerns. Thanks, Girlings

Rated 4 out of 5 stars

I do like my flat and I have settled in…

I do like my flat and I have settled in quite well with no concerns up to this point considering we are living in such strange times and it is difficult to get to know anyone because of the restrictions of lockdown, and the communal areas not being available
I cannot really know yet if I can call this my home.

26 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

Thank you for this honest feedback. We completely understand that these are strange times and thank you for your patience. We hope you start to settle in when things open up a little.

Rated 5 out of 5 stars

Girlings have looked after us for…

Girlings have looked after us for almost 6 years after relocating from overseas and without a doubt are committed to making sure their clients are given care and consideration at all times, even in this pandemic they have done their utmost to make sure that we know they are just a call away. Thank you Girlings and keep up the good work..

25 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

You're welcome! Thank you for sharing this great feedback with us and your review. We're very pleased to hear you enjoyed your experience with us and hope you are happy in your new home.

Rated 5 out of 5 stars

Very happy with Girlings.

We are very pleased with the way Girlings handled our enquiries about a flat in Torquay from start to finish.
We have now moved into the property and we are so grateful for Girlings if we had and enquiries they were only a phone call Away and nothing was to much trouble for them.

23 April 2021
Girlings Retirement Rentals Ltd logo

Reply from Girlings Retirement Rentals Ltd

We're pleased to hear you were happy with the service. Thank you for your feedback!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look