Lost my aunt.Did the claim form and had the settlement paid after some days.Please work communication when doing verification because there was no communication after sending claim form.It would reall... See more
Company replied
While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more
To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more
Lost my aunt.Did the claim form and had the settlement paid after some days.Please work communication when doing verification because there was no communication after sending claim form.It would reall... See more
Company replied
Diaspora insuarance really helped me during my mothers funeral .It was a difficult time but Diaspora insuarance came through .My membership was only 9 months but still they paid out.The claim was paid... See more
Company replied
Diaspora are good at selling their insurance, and once you sign up, they are not helpful. My policy lapsed, managed to get it up and running and asked for a written confirmation which had the wrong da... See more
Company replied
My cousin passed away end of last year. The whole process from start to finish with diaspora insurance was quick and transparent. They were attentive and understanding and the money was paid within 24... See more
Company replied
No recent history of asking for reviews
This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative
Replied to 83% of negative reviews
Typically replies within 1 week
How this company uses Trustpilot
See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.
Set up SUPER FAST, Sales agents will not waste time, AFTERWARDS don't expect much. When you have questions or asking for clarity, you will get NONE, they have your signature and money, they're DONE with you. Believe everyone who says that. I referred my cousin to sign up and when she told me how much she was paying for her parents, immediately I asked for a quote for my parents. This is just days after I signed up for mines and only to be quoted $50.55 for my Dad which was about $5 less than my cousin's Dad who is a year older than my Dad - fair enough, however on the same quote I noticed my Mom who is YOUNGER than my Dad was more expensive so I asked why? Instead of getting an explanation I got a new quote within 24 hours and my Dad's quote was now $86.75 only to be told oh we made a mistake so now I have to pay for your mistake? Mind you the same mistake was made AGAIN 2 years ago by a different agent, SAME COMPANY- one of the few reasons why I never signed up back then and now I'm like let me give you the benefit of the doubt 2 years later, nope nothing has changed except now they have more bad reviews. Tell me how you make the same mistake TWICE, 2 different people in 2 different years. Am I being scammed? It's not like they put a wrong DOB or anything, everything was still the same/matches, so I'm trying to understand how the mistake was made unless you are manually calculating. That's a $36.20 MORE monthly mistake; $434.40 MORE annual mistake; for a payout of $5,000 that means in 8 years I would have paid $3,475.20 MORE. Now you wonder, if indeed it is a human mistake, how many people got away with a LOWER premium while some of us who CAUGHT the mistake have to pay a HIGHER premium when you should at least THANK ME than make me suffer for your mistake. The Sales agent I initially spoke with was all of a sudden nowhere to be found until I escalated to customer service then I'm guessing they reached out to him, that's when he responded to me. Even then he promised to call me and explain what actually happened on which he NEVER did after he realized he did not make a small mistake. I requested to speak with a manager, Tafadzwa called, we were on the phone for over an hour on August 6th, 2026 and he said he will talk to his team and see if they can fix the issue and have one of the managers to call me. It's August 26th (20 WHOLE DAYS LATER), I'm still waiting for a manager to call me. Guess what I did while waiting for a manager to call me, I followed up with Tafadzwa days later (TWICE) different days, no response. I then reached out to the customer service team and asked them to cancel my policy. Noluthando responded to my cancellation request and asked why I'm cancelling? was not patient enough to wait for my response instead went ahead and cancelled. When I responded a few HOURS later stating my reason for the cancellation noted above, I still did not get a response to this day, why ask? To my surprise I get a text message later that same day from I believe Tafadzwa saying ''I will ask management to contact you'' same thing I was told on August 6th and now this was August 12th. Today August 26th I'm still waiting for a call back, assuming the managers have no access to phones in the meantime. My sister who also had a pending application along with my other friend I had to tell them to cancel FAST. If no one can reach out to me now, what more when I have to file a claim, and this is after reading some reviews who did not get their claims. Potential clients take your money where its worth, while Diaspora team works on training their Staff or hire people that are capable then maybe you can revisit. I like the vision but there's more work to be done here. If you don't prioritize client inquiries, then I don't know what else is important to you.

Reply from diasporainsurance.com
I signed up for Diaspora insurance after I saw how they dealt with a friends funeral.
The team was respectful and most importantly everything was done in a timely manner without unnecessary delays making the whole already distressing situation less stressful.
Signing up was also handled professionally as my enquiries where explained fully and was even offered time to process the information before committing to a plan.

Reply from diasporainsurance.com
Easy to set up because of sales agents. Not easy to navigate if you want to change something,make additions etc. You can't always make a call so in this era of technology you need to improve.

Reply from diasporainsurance.com
Contacting a customer at 11pm to push insurance sign‑ups is unacceptable. Sending repeated messages is inappropriate and can be considered harassment. Please address this urgently, especially regarding the WhatsApp account under the name Dorothea.

Reply from diasporainsurance.com
Lost my aunt.Did the claim form and had the settlement paid after some days.Please work communication when doing verification because there was no communication after sending claim form.It would really help esp in time of grief.

Reply from diasporainsurance.com

Reply from diasporainsurance.com
We lost my Father inlaw diaspora their service was ok, not excellent but ok. I think it’s a bit difficult to deal with the process especially when people are grieving. I was given claim forms and told to just send the supporting documents along with the forms, I did this it took a few days I had to check up on them to find out how far was the process as I had no update on my side, I was then told they were waiting for a response from the funeral home to confirm the death, I think it would have been easier to have someone keep us updated with information. Anyway I eventually spoke to Connie she helped me a lot because the process had become very stressful. Connie was excellent she is an angel she helped me to get everything sorted she kept me informed without prompting she really assisted me and explained the process patiently even though she wasn’t the initial person handling my claim. Thank you Connie for your kindness and support. My claim was paid within 24 hours after Connie stepped in coz It had been almost a week going through the process that was only supposed to take 48hours

Reply from diasporainsurance.com
I always cherish the good work this company is doing.I was motivated by cheerful faces of friends who got some cover from you.That compelled my thoughts to join so that i will prepared the best for me and my loved ones

Reply from diasporainsurance.com
Response is super slow, they requested for a document only to reject it 6 months later. Uploaded document takes weeks to be approved, now i am even worried about the future.

Reply from diasporainsurance.com
So far I haven’t claimed but their support each time i require any explanation regarding my policy,they take their time to listen to concerns

Reply from diasporainsurance.com
Diaspora insuarance really helped me during my mothers funeral .It was a difficult time but Diaspora insuarance came through .My membership was only 9 months but still they paid out.The claim was paid out within 5 days .Thank you so much Diaspora Insuarance for helping me and my family .

Reply from diasporainsurance.com
My close family passed away it took nearly a month to get the claim even after submitting all the proof written on my policy , they wanted emails and phone numbers of the hospital and the funeral parlour that was used which was annoying and frustrating considering that l was grieving.

Reply from diasporainsurance.com
I have good reviews with them so helpful whenever I have some questions so far haven’t had to use them on any incidents yet but have heard reviews from other people hoping for the best when it’s my time of need

Reply from diasporainsurance.com
My cousin passed away end of last year. The whole process from start to finish with diaspora insurance was quick and transparent. They were attentive and understanding and the money was paid within 24hrs of the death certificate being provided.

Reply from diasporainsurance.com
Diaspora are good at selling their insurance, and once you sign up, they are not helpful. My policy lapsed, managed to get it up and running and asked for a written confirmation which had the wrong dates on it. When I caught up with my premiums they did not reinstate my insurance and they did not take money for two months and now they were trying to blame me for it. When you call and leave messages they don’t respond promptly. It is so frustrating after all has been said and done how they treat you after signing up. Please do better.

Reply from diasporainsurance.com
I would like to share my experience with Diaspora Insurance following the passing of my father. I emailed them on Saturday, 23 May 2026, in the morning to inform them of my loss. Within an hour, I received a comforting phone call, and they clearly outlined all the required documents. I submitted everything, and the customer care team informed me that the claim had been fully processed and was only awaiting approval.
On Monday 25th , I received a bank notification confirming that the funds had been deposited into my account. They also called me to ensure I had received the payment. Their support did not end there they have continued to check on me and offer comfort throughout this difficult time.
I am truly grateful for their professionalism, compassion, and efficiency.
Thank you very much.
Kind regards,
Phumulani Moyo

Reply from diasporainsurance.com
Thank you so much, Itai and the Diaspora Insurance Team.
I have known Itai since the month I first joined Diaspora Insurance. I almost canceled the policy due to misunderstandings and miscommunication between myself and your co-worker. Itai was incredibly understanding and helped me resolve my query. Even when I lost my mother, Itai consistently called and assisted me with the claim. Now, after losing my father-in-law, Itai and the team have been exceptionally helpful and understanding. I had almost lost hope of receiving any payout because there were too many complications on my end.
From the bottom of my heart, I am truly grateful. May you continue to assist others with the excellent work and service you provide.

Reply from diasporainsurance.com
I was truly impressed by the excellent service from Diaspora Insurance. Even though it was a non-working day on Sunday, I was assisted within 24 hours without any delay. Their customer support was responsive, professional, and very caring.
I genuinely appreciate Diaspora Insurance for going above and beyond to help me when I needed assistance. I am extremely happy with their services beyond measure, and I highly recommend them to anyone looking for reliable and trustworthy insurance support.

Reply from diasporainsurance.com
My father passed away at the end of January 2026. Contacted them a few days ago, and they came back today 10/02/2026, and refused to pay out, and would not refund our premiums.
They also did a data breach, and copied in people we did not know into our communication. They later recalled it and did not even have the decency to apologise.
They will give you peace of mind while they are taking your money, and will leave you in a nightmare in the demise of your loved ones. Find a more reputable provider if you want true peace of mind. Speaking from experience here. Don’t wait till it happens to you.
If you don’t believe, read all the one star reviews that speak from first hand experience. Forewarned is forearmed.
Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.
We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.
Learn about Trustpilot’s review process.
Here are 8 tips for writing great reviews.
Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.
Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.