DesignerOptics.com Reviews 

3,588
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 177 reviews, reviewers had a great experience with this company. Shoppers frequently praise the exceptionally affordable prices, the wide selection of authentic designer frames available online, and the remarkably fast delivery services. Many buyers deeply appreciate finding exact matches for replacement parts or out of production styles at a fraction of traditional retail costs. However, some customers also noted frustrating issues with delivery delays, occasional shipping slow-downs, or receiving merchandise with minor product defects like scratches or loose lenses. A small portion of reviewers experienced difficulties communicating with customer support or obtaining proper resolutions and refunds for damaged or unusable items.

What people talk about most

Product

Consumers find product experiences to be mixed, with many reviewers praising the large selection of authentic... See more

Order

People report ambiguous experiences with order, as many reviewers highlight fast delivery, seamless... See more

Price

Clients share ambiguous opinions on price, as many consumers highlight unbeatable prices and unbelievably... See more

Delivery service

Reviewers mention ambiguous feedback about delivery service, with many customers experiencing fast shipping,... See more

Quality

Customers consistently note ambiguous experiences with quality, as many reviewers praise authentic items... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I received my sunglasses but they did not fit properly. Ive since ordered a new pair and th exchange process was very easy. I found Designer Optics to be prompt and courteous through the whole proce... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Designer Optics has the brand I love, KLiiK with several frames to choose from. Ordering was easy and delivery was pretty quick. I will definitely order through them again.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I recently purchased replacement frames online for an out of production frame style. I needed an exact match so that my old lenses could be placed into the new frames. I was so impressed with receivi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The customer service is outstanding. Received responses to questions or concerns in very short time. Had to do a return and the process was made so easy. Definitely recommend to all. I will come to th... See more


Company details

  1. Fashion Accessories Store
  2. also in
  3. Glasses Store
  4. Sunglasses Store
  5. Watch Store

Written by the company

Designer Optics Shop all brands for Man Women and kid's. Sunglasses & Eyeglasses we carry Ray Ban. Prada. Gucci. Versace. And so on


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

4K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(3,588)

170 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Jimmy Choo

Ordered on Friday morning hours. Shipped by evening and got delivered by Tuesday(in-stock product). 100% legit.

28 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible customer service

Horrible customer service. They sent the wrong sunglasses and refused to pay for return shipping. Stay away

24 July 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

After reviewing your order, we found that the sunglasses you received matched the model that was ordered. Your return was processed as a standard customer-choice return rather than due to an incorrect item. As outlined in our return policy, the cost of the prepaid return label is deducted when our label is used. As a courtesy, however, we waived the $9.95 return label fee and refunded it back to you.

We strive to provide accurate products and fair resolutions, and we appreciate your feedback. If there are any remaining concerns, please contact us at customerservice@designeroptics.com or 718-412-0407

Rated 1 out of 5 stars

Poor customer service and cheap quality products

I have always been skeptical about purchasing expensive important things online and this experience validated all my worries. I decided to give this company a try based on all the "positive" reviews and I couldn't have been more disappointed. These reviews must of been a scam! I purchased Gucci mens prescription glasses and spent close to $1000 just for them to come apart and look nothing like they did in the picture! So in order to get them repaired I had to pay $60 to send them in as if it was my fault. So I sent them in and it took over a month to get them back just for them to come back worse than it was before! They came apart again and they expect me to pay another $60 to send them back in! Absolutely worst customer service and products are horrible. I could have saved me the hassle by purchasing these glasses at an actual store where I wouldn't have been scammed. I've learned my lesson. I will never purchase anything from this company again and if you don't want to experience the same issues I suggest you don't either.

1 January 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

Hi, thank you for sharing this — we're sorry to hear about the trouble and take this feedback seriously.

We'd like to clarify one point: the service fee tied to a warranty claim isn't a repair charge or an assumption of fault on the customer's part. It's a standard warranty service and handling fee that covers processing the claim with the manufacturer, labor, and shipping the frame to and from them — it applies the same way regardless of whether the manufacturer sends back a new frame or repairs the original.

We can also confirm that, as discussed directly, we're moving forward with a brand-new frame replacement under warranty rather than a repair.

We'd like to finish resolving this with you directly — please reach out at 718-412-0407 or reply to our most recent email.

— Designer Optics Team

Rated 5 out of 5 stars

Saved 50%, that's $250, on my Silhouette frames

I simply choke when I think about how much I have to pay for the frames that look best on my face at a optometrist or optical store. It only took about 7 days for these to arrive, and I literally say 50% on the frames. These guys are doing consumers a really great service, And of the three times I checked on the order customer service was very good. Just keep in mind they don't keep these in stock, they have to order them, so you're going to have some time before they get delivered. Personally to save $250 on a $500 frame? I don't mind waiting a few days. Kudos to the owners of this company!

15 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I paid for next business day delivery…

I paid for next business day delivery and now 4 business days later, it's not yet there.

15 July 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

Hi Eiríkur, we were unable to locate an order under the name used in this review. Please verify that your order was placed with Designer Optics. If it was, please contact us with your order number or email address. Please also note that next business day delivery refers to the carrier's transit time once the order has been shipped.

Rated 5 out of 5 stars

Designer Optics made it super simple!

I was looking for magnetic " clip on" sunglasses for my new prescription glasses because I really, really disliked the amber colored ones that came with them from my eye doctor. Designer Optics made it super simple and easy to find the exact clip ons by inputing into their search bar a number/letter combination that I found on the inside stem of my glasses

6 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Easy to use app

Easy to use app, arrives as indicated, good pricing, item as shown and as ordered
3rd order placed

1 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Misleading

They make it seem like it is going to be 5-7 days. But I ordered on 7/08 on I am being told on 7/14 that they just sent to the lab, They then have to make them and you have NO idea how long that will take. On top of that it is another 5 to 7 business days BEFORE they ship. They you have to wait to ship. I would have NEVER ordered if I had known this it is very deceiving!

14 July 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

Thank you for your feedback. We understand your frustration and regret that the processing timeline was not clear. The estimated 1–5 business days displayed on the product page applies to the frame itself. Because your order included custom prescription lenses, additional lab processing time was required, as noted on the product page before checkout. Prescription lenses are custom-made and must be surfaced, edged, and quality inspected before shipment. We understand that this may not have aligned with your expectations, and your feedback is valuable as we continue to improve how we communicate processing timelines to our customers.

Rated 1 out of 5 stars

Poor Manufacturer Warranty claim process

My glasses have a manufacturing defect,this was even confirmed within the email by designer optics. I have only had them for 24 days with little to normal use. I requested to do a warranty claim and was told I would be charged 20% of the original purchase price of my glasses to have them sent to persol. Persol does this for free! I'll never purchase from here again and I think that what you are doing is wrong as my glasses are still new. I would not purchase from here again, fast email response with poor customer service buy elsewhere! Never Again!

11 July 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your warranty experience.

Our warranty process follows the manufacturer's authorized service procedure. While your concern was acknowledged, the manufacturer requires authorized retailers to submit warranty claims through their service program, which may include a processing fee depending on the brand and the type of claim. This fee is not charged for the repair itself but covers the manufacturer's warranty handling process.

We understand your frustration and appreciate your feedback. If you would like us to review your case once more, please contact us with your order number at customerservice@designeroptics.com or 718-412-0407. We would be happy to see if there are any additional options available.

Rated 5 out of 5 stars

This is my first time purchasing from…

This is my first time purchasing from Designer Optics... and will NOT be my last. The Selection is Fabulous and Huge... so much more than any other retailer. I have few pairs of Tom Ford frames and I decided to switch it up this time to TIFFANY &CO ... AND OMY THEY ARE WONDERFUL. I usually use my insurance and still end up paying 500 for my scripts and frames. NOT ANYMORE....these were 350 and included transitions lenses and WITHOUT INSURANCE. Plus the ease of ordering and delivery was top notch. I placed my order on Friday and by the follow Friday am... my new glasses were in my hands. Packaged beautifully in TIFFANY box with case and accessories. I will be a repeat customer.

3 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

STAY AWAY!!!

I'm going to make sure i post this review in as many sites as i possibly can because these guys are just not honest!

I purchased a pair of sunglasses online based on the details provided on their add, pictures etc...I had already tried on the pair i bought at an airport once so i knew what they looked like on me and the fit.
The purchase process was like any other online store, nothing espectacular.. a few days later the sunglasses arrived and when I took them out of the box, the colors and finish looked nothing like the pictures online. The frame was a brownish color with a glossy finish. I didn't mind the color but the finish was awful and NOWHERE on their online add, the finish was mentioned. I called them to initiate a return and to get more details about the other colors they had available for those glasses (It was a Canada Goose frame). I liked the Havana Grey and specifically asked the person on the phone if the finish was matte or glosse, and mentioned that the pictures online looked like it was matt, but so did the one I was returning so I wanted to make sure. The sales person on the phone (a guy) told me it was matte. The finish is matt" he said, so before i had received a refund or even returned the first pair, i bought the second one Havan Grey. The pair arrived one day late and I had left on vacation the day before (yeah so, the pair I wanted to have taken, ended up living in my mailbox for 2 weeks). I get back and to my discontent the new pair is GLOSSY! Glossy! despite having been told by the attendant on the phone it was MATTE!
To make matters worst, because of the delay in the delivery and my trip, i had gone over the return window (which is only 14 days, not the usual 30). they were kind enough to accept the return out of the return window (and this was the only good thing these guys did even though the second purchase only happened because they incorrectly told me the frame was matte, AND i was out of the return window because the delivery came a day late) and despite all of this, they refused to provide a full refund and took almost $10 for the return fee.
They gave me the wrong information, it was because of that wrong information this chain of unhappy events happened and even though they followed their return policy, i still lost a total of $20 because of their unreal add pictures, lack of detailed description and wrong information provided by their employee. Needless to say, i will never do business with them again.

9 July 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

After reviewing your order, we confirmed that, as a courtesy, we accepted your return even though it was outside our 14-day return window. In accordance with our published return policy, a $9.95 return label fee was initially deducted from your refund. As an additional goodwill gesture, we also refunded that $9.95 return shipping fee.

We appreciate your feedback regarding the product description and the information provided by our team. Your comments have been shared internally as we continue working to improve the accuracy of our product listings and customer service.

We value your business and regret that your experience did not meet your expectations.

Rated 1 out of 5 stars

There's no guarantee with this company. I lost $500 on glasses I can't wear

I picked a pair of glasses . choose from all my options, submitted my subscription. when I receive the glasses they were too big they just fall off my face when I lean forward. When I contacted them they said there's no guarantee on custom glasses. But all prescription glasses are custom and all the other companies guarantee there glasses. So they offered me a 10% coupon knowing I'm never going to use this company again because I just lost $500 on glasses I can't wear. And that's why I'm making other potential customers aware of the fact that you don't have a guarantee and the other online companies do, so they don't lose like I lost

25 June 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

We're sorry to hear the frame did not fit as expected. Because prescription lenses are custom-made for each customer, they are covered by our prescription return policy and cannot be returned once manufactured.

That said, our goal is always to help our customers find a solution. We did offer a goodwill discount toward a replacement frame, and we encourage you to contact our customer service team if you'd like us to review any additional options that may be available. We appreciate your feedback and the opportunity to assist.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible all around!!

Terrible customer service. It’s been a month since I’ve ordered and have yet to receive my glasses. I called and they told me that the frames were on back order, no where during the purchasing process was I made aware of this. Had this been the case, I would’ve bought them directly from my eye doctor for an extra $100.00. I leave for my deployment in less than a week and they still were unwilling to help much at all. Said there “nothing they can do” I requested a refund and cancelation of the order but they said they couldn’t do that. No reason as to why they can’t so I will be reporting this as fraud with my bank. I never leave reviews but this put me almost $400 in the hole. Thanks again for your wonderful customer service. I will never order from this company again!

30 June 2026
Unprompted review
DesignerOptics.com logo

Reply from DesignerOptics.com

We're sorry to hear about your experience and understand your frustration, especially with your upcoming deployment.

After reviewing your order, we confirmed that the frame you selected was on manufacturer backorder at the time your order was placed. This information was displayed on the product page and included in the order confirmation email. During your call, our representative explained the backorder status, the expected manufacturer availability, and the additional time required to produce your custom prescription lenses once the frame was received.

During the conversation, you acknowledged the information provided and did not request that the order be canceled. Instead, you asked when you could expect the order to arrive due to your deployment schedule, and our representative provided the most accurate timeline available at that time.

We understand this timeline did not meet your needs, and we regret that the delay caused disappointment. Your feedback regarding the visibility of the backorder notification and your overall experience has been shared with our team as we continue working to improve our communication and service.

Rated 5 out of 5 stars

Great frames

Great frames; authentic, great prices, super fast delivery all the way to MT. As described, OEM.

29 June 2026
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look