ukbreakaways Reviews 

4,242
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 973 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently mention that the booking process is exceptionally quick, completely straightforward, and always handled by friendly and professional phone staff who make arranging trips a pleasure. Travelers also love the fantastic value for money, regularly enjoying well organized short breaks, comfortable hotels, and wonderful tribute acts that exceed expectations. However, some customers also noted issues with certain elements like disappointing evening entertainment, poor dining options, or restrictive room temperature controls at specific hotels. A few people also experienced minor inconveniences such as minimal room cleaning services, delayed coach transfers, or receiving conflicting advice from customer support agents.

What people talk about most

Booking process

Clients share positive opinions on booking process, describing it as quick, simple, and straightforward... See more

Value for money

People report positive experiences with value for money, highlighting great overall costs, affordable holiday... See more

Service

Reviewers mention positive feedback about service, noting that staff are always polite, helpful, and... See more

Holidays

Consumers find holidays to be a great experience, frequently praising the excellent value, helpful service,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

You can't beat UK Breakaways for an all round value for money break. Whether you're staying up north or down south, west or east of the country or smack bang in the middle (Bosworth) You're assured of... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

As always simple and straightforward booking. This will be the second Christmas we will have stopped at Southports Prince of Wales. One of our favourite short break holiday destinations. We go several... See more

Rated 5 out of 5 stars

This is the first time with this company,We stayed at the Shanklin beach Hotel IOW.The whole experience from start to finish was vey good-from the booking,and the Ferry and Hotel was seamless.We had a... See more

Rated 5 out of 5 stars

Always get excellent service when I speak to them. Friendly, helpful and always deliver. Let’s hope my most recent booking doesn’t let me down ha ha. Never has, I’m sure everything will be as great as... See more


Company details

  1. Tour Operator

Written by the company

Fantastic value hotels and experience breaks in the UK. From family favorite seaside resorts to city breaks including drinks packages. See some of the UK's best tribute acts with our entertainment breaks or immerse yourself in the sights and sounds of London's West end with out theater breaks. Discover all the UK has to offer with ukbreakaways.com


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

4K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(4,242)

946 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

No hassle booking.

No hassle booking.

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you received good service and found the booking process hassle-free. Providing a straightforward and enjoyable experience for our customers is always our aim.

Thank you for your feedback, and we hope to welcome you on holiday with us soon.

Rosie

Rated 4 out of 5 stars

Staff at claymore hotel Arrochar were…

Staff at claymore hotel Arrochar were very helpful and friendly only slight negativity cold food at breakfast

19 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

We're glad you enjoyed your experience with our friendly team. We appreciate the feedback about the breakfast temperature and will address this.

Kind regards,

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Welcoming

Value for money friendly staff spotless Hotel good food an entertainment Easy to book

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found your holiday to be good value for money and enjoyed the friendly staff, spotless hotel, good food and entertainment.

It's also great to know that you found the booking process easy and straightforward.

We appreciate your feedback and look forward to welcoming you on another holiday soon.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Very happy thankyou

Very happy thankyou

13 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you were very happy with your experience. Thank you for choosing to travel with us and for your kind feedback.

We look forward to welcoming you on holiday again in the future.

Rosie

Rated 3 out of 5 stars

We stayed at the Scarisbrick Hotel

We stayed at the Scarisbrick Hotel, Southport from the 2nd to the 5th of October. Based on our stay and experience we rated it 3 star.
On the plus side the staff were very helpful, the food was good and the room was large with plenty of space.
The cost to stay was good and the free parking a bonus.
On the down side the room was very hot even with no heating on. As we were 3 floors up the windows had safety cables fitted which severely restricted how wide the windows opened literally a couple of inches.
On Saturday at some point the boiler providing hot water to the 3rd floor packed in and remained so until we left on Monday. The reception were aware of it and were waiting for an engineer to come and fix it.
We were booked in for bed, breakfast and evening dinner which was good. However, on Sunday we were informed by reception that we had to go to their sister hotel the Prince of Wales just a very short drive/walk down Lord Street. We did not know about this arrangement prior to our arrival so it was a bit of a surprise.
Finally, a point raised by other guests was the loud music coming from nearby nightclubs which lasted until about 3am on Friday and Saturday nights.
Overall a decent, but dated hotel with a mixture of good and bad points giving it 3 stars.
Would stay there again though.

2 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

We appreciate you taking the time to share your feedback regarding your recent three-night stay. We are pleased to hear that our helpful team, the quality of the meals, the spaciousness of your room, and the convenience of complimentary parking contributed positively to your visit.

We acknowledge the difficulties you experienced with the room temperature and the restricted window openings, which are in place for safety. We also understand the inconvenience caused by the hot water system failure on your floor and the unexpected relocation of your Sunday dinner to our nearby partner property. We are addressing these maintenance and communication issues with our teams to ensure smoother operations. Additionally, we note your comments regarding the external noise from the local nightlife and the dated feel of the property.

Your constructive comments are invaluable as we work to improve our guest experience, and we are glad to know you would consider staying with us again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Easy online booking process

Easy online booking process. Have booked a few times in the past and thoroughly enjoyed our visits. Excellent value for money.

3 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found our online booking process easy to use and that you've enjoyed your previous holidays with us.

It's wonderful to know that you continue to find our breaks excellent value for money, and we appreciate your continued support.

We look forward to welcoming you on another holiday soon.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Easy to book.Very friendly…

Easy to book.Very friendly staff.Holiday good value for money.

13 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found the booking process easy and that our staff were friendly and helpful. It's also great to know that you feel our holidays offer good value for money.

Thank you for your kind feedback, and we look forward to welcoming you on holiday again soon.

Rosie

Rated 1 out of 5 stars

What a terrible experience

What a terrible experience, Spent 3 nights on a ukbreakaway.com tribute party deal, at the Sarisbrick hotel Southport, Do not stay at this hotel in can only be described as a doss hole the corridors and room smell of mould dust everywhere. Bed you can feel the sprngs. The dinner deal each night was very poor. If this is the standard off Britannia hotels used by this company don't book you will regretting it.

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to learn that you were disappointed with your stay and the standard of the hotel provided.

We take feedback such as this seriously and would welcome the opportunity to investigate your concerns further. Please contact us at customerservices@caledonian.com with your booking reference and details of the issues experienced so that we can look into this for you.

Kind regards,

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Friendly and helpful

Friendly and helpful with the booking process. Answers the phone at once. Would highly recommend.

23 December 2025
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found our booking team friendly and helpful. It's great to know that your call was answered promptly and that you had a positive experience when making your booking.

Thank you for your recommendation. We truly appreciate your kind feedback and look forward to welcoming you on holiday with us.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Always phone up for my weekend trips so…

Always phone up for my weekend trips so helpful and efficient

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you continue to choose us for your weekend trips and that you find our team helpful and efficient when booking by phone.

Thank you for your kind feedback. We look forward to helping you plan your next getaway.

Rosie

Rated 2 out of 5 stars

Family members break

Stayed at royal bath Bournemouth 9 October 3 night tribute break .Have used uk Breakaways many times over the years and all kinds of breaks Christmas ,twixmass ,new year .short stays , longstays and have enjoy some decent stays and had a few mediocre stays .This recent break was a tribute break with other family members .From the first night we could see it was going to be hard work .Room was cold and was told on reception they can't put heat on in rooms without clearance from head office.That was totally unbelievable and things didn't get much better.First night listening to the entertainments team was embarrassing 2 different singers were completely off key all night.The head of entertainment group couldn't give us the proper itinerary for each night and it changed every day to what you thought singing got worse every day.The one saving grace was the Elton John tribute night was fairly decent.we'd seen other entertainment teams at the hotel that were great and knew how to interact with the guests but this lot were unreal.They didn't have a clue.Now I must say the food has gone downhill too.Have had some good menus over the years but now it seems that just as Bournemouth town center is badly in decline the royal bath hotel is following suit.The staff throughout the hotel leave you feeling like you're not wanted.We will be going somewhere else in future .

9 October 2026
Unprompted review
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to learn that you were disappointed with your stay and the standard of the hotel provided.

We take feedback such as this seriously and would welcome the opportunity to investigate your concerns further. Please contact us at customerservices@caledonian.com with your booking reference and details of the issues experienced so that we can look into this for you.

Kind regards,

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Very Nice Staff.

Very Nice Staff.
Great Acts

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found our staff very nice and enjoyed the entertainment during your holiday. It's always wonderful to know that our guests had a great time and appreciated the tribute acts.

We hope to welcome you on another holiday with us soon.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Easy to book and great after sale…

Easy to book and great after sale service

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found the booking process easy and that our after-sales service met your expectations.

Providing excellent support both before and after booking is very important to us, so it's wonderful to know that you had a positive experience.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

A very reliable company

A very reliable company. Used this company many times and really helpful and accommodating. Always enjoyed the holidays. Would definitely recommend 👌

12 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you've enjoyed travelling with us on numerous occasions and that you continue to find our team helpful, accommodating and reliable.

It's wonderful to know that you've consistently enjoyed your holidays and would recommend us to others. Thank you for your loyalty and continued support.

Rosie

Rated 4 out of 5 stars

Our room was quite nice at the front of…

Our room was quite nice at the front of the hotel, the only problem is the lift ,which only holds 4 people, which when there's a queue takes a while ,
The waiter called pal was very nice ,and it was value for money .

2 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

We are glad you enjoyed your experience in your lovely front room and found great value during your stay. We appreciate your kind words about our helpful team member. We also note your feedback regarding the limited lift capacity and the resulting wait times. We are looking into ways to improve this flow for our guests. Thank you for sharing your thoughts with us.

Kind regards,

Rosie

Rated 4 out of 5 stars

I find the accommodation suitable but…

I find the accommodation suitable but not wonderful, though I must agree the food makes it all bearable. I agree with you; you get what you pay for!

30 September 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review. We're pleased to hear that you found the accommodation suitable and enjoyed the food during your stay.

We appreciate your balanced comments and are glad that, overall, you felt the holiday offered good value for money.

We hope to welcome you on board again in the future.

Kind regards,

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Excellant venue.good food and…

Excellant venue.good food and entertainment.

9 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you enjoyed the venue, along with the food and entertainment during your stay.

Thank you for your kind feedback, and we hope to welcome you on another holiday soon.

Rosie

Rated 3 out of 5 stars

The holiday was due to start today

The holiday was due to start today, so this review solely relates to the "pre-holiday" experience. Pleasant enough, but the advertised price was discounted, but I was asked to pay the original price, which was £60 more. Free parking was also advertised, but a charge of £6 a day was mentioned, & there was a problem over double v twin room. Two of these issues were sorted right away however. Also, when I was asked to give a review, the response I received when I did, was totally inappropriate, & seemed to come from badly thought out AI. (or a child) I had to cancel the holiday when my wife took a stroke last week, & I was disappointed that there was not the opportunity to reschedule to a later date.

7 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review. We are very sorry to learn that your wife became unwell and hope she is making a good recovery.

We appreciate your comments regarding your booking experience and are pleased that some of the issues you raised were resolved promptly. We are, however, sorry that you were disappointed with our cancellation terms and with the response you received to your earlier feedback.

As travel arrangements are often subject to cancellation charges once booked, we strongly recommend that customers take out suitable travel insurance at the time of booking. This can help provide protection in situations where holidays need to be cancelled due to unforeseen medical circumstances.

We wish your wife all the very best in her recovery.

Kind regards,

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Good, as always.

Easy to book a good value break.

11 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you found it easy to book a good value break with us. Providing great value and a straightforward booking experience is something we always strive for.

Thank you for your continued support, and we hope to welcome you on holiday again soon.

Rosie

Rated 5 out of 5 stars

Very good on line experience

Very good on line experience

7 October 2026
ukbreakaways logo

Reply from ukbreakaways

Thank you for taking the time to leave a review.

We're delighted to hear that you had a very good online booking experience and found the process straightforward to use.

Thank you for choosing Caledonian Travel, and we hope you have a wonderful holiday.

Rosie

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look