Sheffield Kitchen Outlet Reviews 

174
•
TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 52 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the knowledgeable staff and helpful designers for guiding them through the entire planning process with exceptional patience and clear communication. Clients feel fully supported throughout every single stage, appreciating the professional guidance when exploring various design options and custom layouts. Consumers also highlight the outstanding delivery service, noting that delivery teams are consistently polite, respectful, and extremely careful when bringing items into homes. People are deeply impressed with the sturdy construction, flawless installation work, and truly first-class overall quality of the completed products.

What people talk about most

Staff

Customers had positive experiences with staff, frequently highlighting helpful designers and polite showroom... See more

Delivery service

Consumers find delivery service to be positive, highlighting that drivers are polite, careful, and courteous... See more

Service

Customers consistently note positive experiences with service, highlighting a professional, friendly, and... See more

Product

People report positive experiences with product, frequently praising the sturdy and well-constructed units,... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, expressing strong satisfaction with sturdy,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

We recently had our kitchen supplied and fitted by SKO. We are really happy with the results. From walking in to the showroom and meeting Richard the whole process was very professional. After visitin... See more

Rated 5 out of 5 stars

We love our kitchen and we loved working with Harry. He was incredibly knowledgeable, patient and a joy to work with as designs kept changing throughout our renovation. It was important to us that we... See more

Rated 5 out of 5 stars

SKO came recommended which is always a good start. From Jon coming to measure up and give me suggestions to visiting the fabulous showroom in Hillsborough I was impressed. I really was spoilt for choi... See more

Rated 5 out of 5 stars

Could not fault SKO from the design and pricing of which there were many changes and Jaimie Day was very patient and helpful. The guys who delivered were great. We used SKO fitter Stuart who com... See more


Company details

  1. Kitchen Supply Store

Written by the company

Sheffield Kitchen Outlet - Bespoke Kitchens at Flatpack Prices


Contact info

4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

174 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.8

All reviews

(174)

52 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

We are so pleased with the progress of…

We are so pleased with the progress of our kitchen purchase so far. What a lovely and friendly team. The team, especially Jamie Day, have been so accommodating and supportive in helping us find the perfect styles and colours for our space. He has been so patient and has been happy to change different elements of our kitchen when we have changed our minds which we are very grateful for. He came up with a fantastic design which we are so pleased with.

Everything we have asked for, they have been able to get/do. There are so many options to look at in the show room, its a fantastic space to see all different ideas.
We can't thank them enough for everything they've done for us, nothing is too much. We can't wait to see the end result. We are so thankful and would 100% recommend Sheffield Kitchen Outlet.

27 April 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

SKO delivered an excellent service from…

SKO delivered an excellent service from our first appointment with James Wall whose patience and help was exemplary, all delivered with a sense of humour to the delivery men and Scott the fitter. Jackie at Head Office also. Would highly recommend, many thanks

23 March 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Had a great experience with SKO. Richard came up with a great design and helped point towards units and appliances within my budget. Richard was always clear and helpful with any questions and easily accommodated to my circumstances.

The delivery team were also friendly and managed to get everything in without too much trouble.

Would recommend SKO to anyone as I received great service.

1 February 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

James Wall at SKO was exceptional

James Wall at SKO was exceptional, he was so creative with our kitchen design, we just loved it straight away.

He was always so helpful and nothing was too much trouble, he also went the extra mile to make our little boy feel part of the whole experience. Would recommend to all my family and friends! Thanks James for our dream kitchen, we love it!

25 March 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Unplanned New Kitchen Through SKO

Due to a serious water leak I suddenly needed a new kitchen with minimal previous planning. James at SKO was great at helping me pick out what I wanted and made the process extremely painless and transparent.
Jack, the fitter, went above and beyond in helping me to source the tradesmen I needed to get the room back into a state suitable to fit a kitchen and did a great job beginning to end. I can't recommend SKO and the people they work with highly enough; everyone is very professional and incredibly helpful.

28 January 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

New kitchen…

We have just ordered our new kitchen from sko and from walking in to the showroom we was greeted by James who helped us decide what we wanted how it would look Evan down to the finishing touches walked away feeling so relaxed as James did most of the work planning it for us can't wait now until it is completed then will put another review

15 January 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very Professional Start To Finish

We recently had our kitchen supplied and fitted by SKO. We are really happy with the results. From walking in to the showroom and meeting Richard the whole process was very professional. After visiting to measure up. Richard came up with a design that utilised previously unused space. The kitchen fitter Stuart also did a fantastic job, nothing was too much trouble for him and completed his work to an excellent standard.

3 September 2025
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Designer Gave the Time and Care to Create a Kitchen That Works for Me

Patient designer, prepared to spend time over a number of appointments until we came up with a design that worked.
Efficient fitters able to take on structural building work that was required to make the design fit into the space.
Good price on appliances
Able to quickly sort out minor unforeseen changes during the build.

9 June 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Quality, professionalism, friendliness

We love our kitchen and we loved working with Harry. He was incredibly knowledgeable, patient and a joy to work with as designs kept changing throughout our renovation. It was important to us that we had a high quality kitchen at a great price, and that we worked with people we liked and trusted, and we got all of that through working with Harry at SKO Leeds

2 June 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent quality, service and price

Aaron was very helpful in suggesting a number of different designs and layouts, responding to my queries and alterations, until we reached a final design for my perfect kitchen. When it was installed the quality was excellent and the units of fantastic quality. The appliances were also very competitively priced. My utility room units are from a well-known hughstreet kitchen supplier and they are far inferior to SKO.

15 October 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

SKO Kitchens were great

Salesman and kitchen designer James was really good when he came out to measure up. He didn’t take up hours of our time. When we met up to go through the proposed design he had good ideas and recommendations based on his previous experience. One was a particular type of corner cupboard which is really practical and looks great. He also gave good advice on a Smith’s fan convector plinth heater instead of re-locating a radiator (at a significant additional expense), it works really well and heats the kitchen nicely. He was really knowledgeable on the oven and hob Neff products which proved invaluable. SKO are also one of the companies included in the list for Neff promotions, thanks to this we got £1350 cash back after purchasing a number of their appliances. SKO appliance prices are also very competitive. Our fitter was Jamie Sykes (from a friend recommendation), he signposted us to SKO as he is one of their official fitters and recommended the quality and price of SKO kitchens. Jamie was brilliant, nothing was too much trouble and he is meticulous in his work, he organised the electrician and the plasterer, we didn’t have to do any of that. Wouldn’t hesitate to recommend him. All the delivery dates provided by SKO were honoured and not a single item was missing or damaged. The only thing that didn’t come on the same delivery was the wine cooler unit and they let us know prior to delivery. It came a few days later as they promised and didn’t impact the installation. Re the quality of the cupboards, we are really pleased with them, they seem solid and durable. We also considered the total cost of the kitchen to be reasonable, considerably less than a quote we had from Wickes. Designer Surfaces in Sheffield supplied and fitted the quartz worktop, this worked well as SKO liaise with them re the design/sizes for a quotation. They were brilliant and have a good showroom which helps when choosing. Their prices are also considerably cheaper than quoted by Wickes for quartz worktop.
Mark, the SKO Manager provided good after sales support regarding surplus extractor ducting, he didn’t hesitate to refund this when returned.
In summary, I would have no hesitation in recommending SKO Kitchens.

6 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great for start to end

Starting with Aaron’s attention to detail and finishing with a perfect kitchen, SKOs were great every step of the way. I recommend SKO’s to any of my friends when they say they want a new kitchen

1 April 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

It was a good experience from start to…

It was a good experience from start to finish everyone turned up when the said Richard the salesman and kitchen designer was good.Stuart the kitchen fitter was brilliant and did a great job. We used the plaster and electrician that Stuart got us they were brilliant and did a brilliant job I would recommend them to my family and friends and I already have.

8 September 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

We have just had a home office designed…

We have just had a home office designed and installed, we can not recommend highly enough the finished product and service SKO gave from start to finish, the design was done quickly and fitted our needs, the price was amazing too compared to other quotes and the install was perfect finishing on time with no mess at all.

4 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Such a shame to write such a terrible review

I am saddened to have to write this review as this is my second kitchen from SKO and members of my family have also had multiple kitchens from them. After spending 50k over the last 5 years with SKO I have had a really bad customer service experience with my latest kitchen.

I purchased the kitchen and have my own kitchen fitter who has fitted many kitchens for me, this is my 4th kitchen in 15 years.

SKO supply all fixtures, fittings, screws and brackets for you but don't label any of these items or tell you what each bag of fittings is for, this is clearly because they like to upsell their kitchen fitters and get you to use them.

After fitting my whole kitchen and all my appliances and doors and drawers and units the kitchen fitter fits the worktops and SKO supply some small black clips with screws already in them to fit jointed items together and to strengthen joints. These can be used to fix worktops but SKO prefer you to use metal L brackets.

I know this as today is the first day I have been informed of this despite my kitchen being ordered and delivered 3 weeks ago.

My kitchen fitter fitted the clips to the work top and one of the plastic clips snapped as it was screwed in causing the screw to go through the work top. I informed SKO immediately and sent photos showing all of the other clips had been fitted fine, without a problem and this one was the one that snapped.

SKO have refused to replace my worktop, despite them being the ones to supply the fixings for the whole kitchen.

After speaking to them today I was told the following:

1. You have to use the metal L brackets to fix the worktops which we supple but...
2. You have to use 10mm screws to do this.

I then asked where the 10mm screws were that were to be used for this and I was told "we don't supply those screws you have to supply them yourself."

I then asked when I had been told this and the gentlemen left the phone and swiftly came back with a changed story. The new story was...

"We don't actually supply any fixings for your worktops at all, you have to supply everything that is needed to attach the worktop to the units"

I have now had to request as a legal document evidence in which SKO prove that at the point of sale they informed me that "they supply all fixtures and fittings to fit all appliances, all cupboards and all cabinets and doors, and drawers but none of the provided fixtures are allowed to be used to fit a work top." SKO have said they cannot provide this and they did not tell me and they "would never be able to tell a customer this as they can't and don't have time to write a document listing what is and isn't able to be used to fit the kitchen." I find it very frustrating that such a large company would wish to provide such terrible customer service and would openly tell a customer two different things in a phone call to wriggle out of paying just £190 for a new work top when a customer has given them thousands and thousands. The main complaint is that they are clearly just trying to get out accepting any liability by blatantly lying, they must assume people are stupid as providing all fixtures and fittings to fit their kitchens but when a problem is caused by this they suggest "oh that one item can't be fitted with all the fixtures we send" ... what a coincidence.

Good customer service would have been "no we didn't tell you they couldn't be used and we didn't provide any information on this, let's order you a new worktop"

They're now going to lose a return customer and all the potential customers the trades man who bought the kitchen brings to them for the sake of £190. Just really disappointing. SKO will reply stating the wrong fixing, screw etc was used but I'll already counter that with "You didn't say they couldn't be, you didn't say the plastic clips you supplied weren't fit for purpose and you didn't tell me at point of sale I cannot use any of your supplied fixings to fit a work top"

I also recorded the whole conversation to ensure all my information is factual and true.

I have the phone call recorded proving there was none of what you stated and clearly it was not a threat or blackmail I simply informed you I would be leaving you a review for everyone to see how you try and wiggle out of any responsibility and tell blatant lies to wriggle out of it. Not professional and your response clearly shows people how you treat customers. Thank you for showing what your company is like.

9 September 2025
Unprompted review
Sheffield Kitchen Outlet logo

Reply from Sheffield Kitchen Outlet

Hi Samantha, thank you for you review. When we supply a kitchen, we provide lots of different fixtures and fittings to aid customers with the fitting process, which you may or may not want to use. These fixtures and fittings are in addition to what is required for the cabinets we supply and are supplied free of charge. We do not specify how the extra brackets and screws can be used and leave this completely down to the common sense of the installer.
In 21 years of supplying over 2000 kitchens a year, we have never had a customer put a screw through the top of a worktop and expect us to buy them a new one. It is disappointing you contacted our customer service team, in a threatening and abusive manner. We offered to replace the worktop you had damaged at our cost price and deliver it to you free of charge. Instead of accepting our generous offer you attempted to blackmail us into covering the cost for you under the threat of negative reviews.

Rated 1 out of 5 stars

This company is atrocious

This company is atrocious - very little after sale service. Their recommended fitters were terrible. Parted company after 1 day and most of the work needed redoing. SKO measured up - like for like- but still managed to miss 3 doors off the quote and measure one door completely wrong. Contact in Sheffield branch ignored me after getting the order. Branch manager called on day of delivery to say the kitchen hadn't arrived. They had however managed to let the fitters know a couple of days before. No one told the customer!
Kitchen eventually got delivered - I was assured everything on the order was there. Delivery lads (who actually were very good) told me the work top was missing. I later found out that SKO had been told this 4 days earlier but again didn't inform the customer. No-one called to let me know when the work top would be delivered to me. I spoke to the branch manager again a couple of days later who could only suggest that I travel back to the showroom (90 min round trip from me) to choose another worktop on the off-chance it would be in stock. He wasn't prepared to come out to me with samples and was full of excuses why it wasn't his fault. After 3 - 4 days of constant phone calls to them, I eventually got a director out who was horrified at what had happened and lack of service from SKO and the appalling work of their recommended fitters. But he seemed more concerned about the lack of revenue the bad publicity would get them. He did manage to get new work top delivered 3 days later so that the kitchen could be fitted. Unfortunately we had a few other issues with a missing door, damaged door, missing in-fill pieces and missing kickboard which eventually arrived a few weeks after. This meant that we had to try to fit these ourselves or pay a fitter to come back. The branch manager had assured me that I wouldn't be out of pocket and that SKO would cover these costs but they refused when I asked and I have not got any compensation for the extra costs I have had to incur. They have apologised but haven't yet called to see if everything has been OK. Clearly not interested in the customer, just their profit. Katie in Customer Service was very good but can only pass messages on to people who are not customer focused. They are great until they get your money then are not interested. The customer has to do all the chasing.
Avoid this company.
If you do go with SKO - good luck and I hope you don't have any issues otherwise you will have a battle to get them sorted.

21 May 2025
Unprompted review
Sheffield Kitchen Outlet logo

Reply from Sheffield Kitchen Outlet

Thank you for taking time to leave your review.
We are very sorry there were problems in the supply of your order for the worktops and cabinet doors you purchased from our Hillsborough showroom.
Unfortunately, sometimes our suppliers let us down at short notice as happened in this case. We always make customers aware backorders a possibility at the point you place your order.
In your case we communicated with you at every stage, sent a vehicle to collect your doors from the North East to minimise any inconvenience to you. We also sent a member of our team to your home with worktop samples because you did not want to travel to our showroom to choose a different worktop.
We also supplied 3 replacement doors found to be damaged and a plinth free of charge.
An addition you ordered an extra door not part of your original order due to you deciding to alter the layout of your existing kitchen.
While we are always sorry, and just as frustrated as our customers are when things go wrong, we are confident we did our upmost to minimise any inconvenience.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look