Saxvik Reviews 10

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

10 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Kom en på befaring av flytting av…feieluke

Kom en på befaring av flytting av feieluke. Etter befaringen har jeg ikke hørt noen ting. Har ringt dem flere ganger men ingen svar.
Har fått et annet firma og ordnet jobben.
Er skremt hvor liten interesse dem hadde for å utføre denne jobben hos meg. Angrer at jeg tok kontakt med dem.Styr UNNA...Leste flere anmeldelser på firmaet.
Sier ikke mer........

16 April 2026
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Får ikke kontakt

Prøvde å kontakte dem for oppdrag ved å ringe, og via kontaktskjema. Får ikke kontakt med dem, virker ikke helt seriøst.
Bestilte heller oppdraget via der jeg kjøpte peisovnen. Der har de som regel et insentiv for at peisovnen blir montert-

19 November 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️
Jeg har ingen ord på hvor dårlig er dette selskapet. Anbefaler sterk unngå det firmaet om du ikke ønsker trøbbel. For et kjipt og uprofesjonelt firma.

28 October 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Styr langt unna dette firmaet

Skulle installere innglassert peisinnsats i eksisterende åpen peis og tok kontakt med flere for tilbud. Endte på Lortentzen Peis og Pipe AS da de kom med det beste tilbudet mtp på pris. Synes da de virket hyggelige og ryddige. Det er en liten familiebedrift som holder til i Sarpsborg, med far og to sønner. (Dette firmaet heter nå Saxvik Peis og Pipe AS. Det er akkurat de samme menneskene i firmaet. Far, mor og to sønner). Lorentzen står nå som inaktivt.

Far og sønn 1 skulle komme Torsdag 15/2 da jeg var på jobb, så vi avtalte at min mor skulle komme å låse de inn. Etter jobb den dagen skulle jeg reise på fjellet og bli borte over helgen, så derfor skulle jeg ikke hjem etter jobb. I løpet av helgen jeg var på fjellet hadde de allerede sendt meg en faktura med forfall innen noen dager, som jeg dessverre godtroende betalte.

Jeg fikk meg et sjokk da jeg kom hjem igjen. Det var bokstavelig talt et tynt sotlag over hele leiligheten. På gardinene mine. Den ene gikk ikke an å redde. På den splitter nye sofaen min til 25.000. På gulv og på møbler. På kjøkkenbenken.

Peisen var satt inn uten å gidde å mure eller gjøre noe som helst rundt. Det var store hull på alle kanter. På sidene hadde de bare stilt opp to metallrister. Som var spraymalt i sølv. I stedet for å ta seg bryet med å gå ut av leiligheten for å sprayemale disse, så hadde de bare stilt opp ristene inntil selve peisinnsatsen. Uten å maskere eller dekke til noe som helst. Og dermed også sprayet masse sølvmaling nedover selve peisinnsatsen på begge sider. På fronten var det også flere flekker, blandt annet en stor sølvflekk midt på den svarte døren. De forlater leiligheten slik, uten å informere om at de har klart å spraymale peisen. Dette er en peisinnsats som koster mellom 30-35.000.

Jeg tar kontakt og skriver at jeg er både sint og skuffet over hva slags syn som ventet meg da jeg kom hjem og skrev at jeg forventet at de rydder opp etter seg. Fikk melding tilbake av far om at det var beklagelig det som hadde skjedd og at han kunne komme den 28/2, (en uke senere) for å fikse dette. Jeg tar meg fri den dagen slik at jeg kunne være her da han kom. Samme dagen, 3,5 time før han skulle komme får jeg en melding hvor han skiver at han dessverre ikke kunne komme likevel da han hadde fått en jobb i Fredrikstad. Jeg skriver at jeg synes det er respektløst ovenfor andres tid at han sier fra om dette rett før han skulle være her. Han sier at jeg skal komme med en ny tid, og at han innretter seg etter det. Vi avtaler ny tid en uke senere, 6/3. Jeg skriver at han er nødt til å kontakte Jøtul for å få tak i samme lakk som de bruker på peisen, da flekkene de har laget må dekkes over.

6/3 så er det ikke far som dukker opp, men sønn nr 2. Han setter opp plater på sidene av peisen for å dekke hullene og gjør så godt han kan. Far har selvfølgelig ikke giddet å ta kontakt med Jøtul for å fikse lakk. Så han forsøker med noen våtservietter med et oppløsende middel. Han klarer å fjerne mange av flekkene, men ikke alle. På sidene er resultatet at våtserviettene har bleket selve lakken på peisen også. Han sier før han drar at han skal be faren bestille opp riktig lakk så vi får dekket over flekkene.

Det har nå gått 9 dager uten at jeg har hørt noe som helst. Har sendt flere meldinger til far uten at han gidder å svare. Han tar heller ikke telefonen.

Maken til frekkhet og uprofesjonalitet skal man lete lenge etter. Har man normal folkeskikk så rydder man opp etter seg. Jeg er sjokkert over slik oppførsel. Anbefaler ingen å forholde seg til disse menneskene. Så lær av min erfaring og hold dere langt unna. Betal heller noen tusenlapper ekstra å få tak i folk som oppfører seg profesjonelle og som har normal folkeskikk. Hører jeg ikke fra dem innen noen dager så vil jeg kontakte Forbrukerrådet og Forbrukertilsynet for å høre hva jeg gjør videre med denne saken. En ting er i hvert fall sikkert. De skal få rydde opp etter seg.

15 February 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look