Love Orchids Reviews 

129
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

This is second order I have had. This time a delightful selection of small orchids. They arrived very quickly, exellently packed. Superb plants even better than I had expected. Advice sheet attached s... See more

Rated 5 out of 5 stars

I took the offer of 4 lucky dip of mini orchids What an absolute delight Gorgeous healthy plants arrived brilliantly packaged and totally undamaged. If these are what the company considers mini I hav... See more

Rated 5 out of 5 stars

Last week after seeing a programme on BBC South Today about Love Orchids I purchased a trio of Chewton mini white orchids in a ceramic pot. They were ordered on Friday of last week, dispatched yester... See more

Rated 5 out of 5 stars

5 star review for Love Orchids.Co Ordered offer of 4 mini orchids for £20 absolutely fantastic value, plants in excellent condition packaged so well. All different colours of purple and a lemon one m... See more

Company details

Written by the company

We spread soul-lifting joy by delivering high quality, beautiful orchids direct to your door🌷 Proud British Family Grower with 60 years experience


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

129 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(129)

21 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

I had a promlem with delivery,my order…

I had a promlem with delivery,my order didn't turn up.I emailed Love Orchids,they sorted another order and redelivery for me,the next day.This company is amazing,so on the ball,so unbelievably helpful and understanding.The Orchids are beautiful,in excellent condition, amazingly packaged,arrive in the best condition,such a great price.I recommend Love Orchids to everyone I know! Thankyou Love Orchids

26 October 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Windsor display of orchids

After ordering the Windsor pot of orchids and worrying that the plant would arrive in poor condition due to delay in delivery because of PO strike ,there was no need to worry because of the careful way it it was packed it was perfect and looks beautiful .My friend is highly delighted with her gift .

4 October 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

If you love orchids - LoveOrchids is the place!

Absolutely delighted to have received my lucky dip order today. Was a bit worried as the plants had spent a week in a dark box due to Royal Mail strikes. So far so good, the plants look very robust, the foliage deep green and shiny and lots of flowers in each plant. They look the healthiest orchids I've ever seen. Loveorchids will be my go-to place from now on for orchids. Would love to see some new colours of mini-phalaenopsis in the future!

3 October 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have ordered from Love Orchids many…

I have ordered from Love Orchids many times for myself, friends and family. They have always been beautiful and perfectly packed. My lounge and dining room windowsills are full of them. Umpteen people have commentated on their beauty including my friendly postman, who even asked me to order some for him. No, I'm not on commission, just happy to recommend.

29 September 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Love the product but can Love orchids…

Love the product but can Love orchids explain why
They advertise 4 mini orchids with buds at £24 when this is only applied to the pot luck choice and not to the all white and pink and purple picture. These show up at £26 once in the shopping basket,! Do they just assume people will pay up !
No adequate response on their chat app.other than to say those colours are normally £36
Previously they attempted to charge us postage when none was applicable.

22 September 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Bought the Fragrant Orchid as a treat…

Bought the Fragrant Orchid as a treat for myself. Plant arrived with broken branches so a lot of flowers were dead or dying. Sadly less than 2 weeks on plant a very sorry sight. A shame.

18 August 2022
Unprompted review
Love Orchids logo

Reply from Love Orchids

Thank you for your purchase. We are sad to see that you reviewed your experience and purchase with us as 2 star.

Customer experience is so important to us, so we appreciate this information you have provided so we can continue to improve as a business.

All of our Orchids have a 1 month guarantee so If you would like to contact us via our Love Orchids website with your order number, photos of the issue and date of purchase we can look into replacing this for you.

Many thanks,
Love Orchid Team.

Rated 3 out of 5 stars

Order not fully completed

Orchids arrived but no message/ card included which was very unhelpful, just like the after sales support. Disappointing first time purchase.

A little late in sorting out a fair resolution but at least they did and possibly will try them again in the future

12 August 2022
Unprompted review
Love Orchids logo

Reply from Love Orchids

Thank you for taking the time to review your purchase with us. We are saddened to see that your experience was only 1 star.

We have looked into this matter for you and can see that a partial refund was awarded to yourself due to the issues you experienced with Royal Mail. Additionally, all feedback regarding the missing card was passed over to our packing team from our after sales support team.

We are truly very sorry for the disappointment you have felt regarding your order. We will use this to help learn and build upon the customer experience we provide to our customers.

Should you feel there is anything else we can do to help alleviate your disappointment, then please do not hesitate to contact us via our website so we can assist you further.

Kind regards,
Love Orchid Team.

Rated 5 out of 5 stars

Great Company

I was worried about buying orchids as I live in the Channel Islands and have had some bad experiences buying plants, but my new 4 orchids arrived in great condition, looked like they had only left the company an hour ago! The customer service was terrific and I would definitely buy from them again.

4 August 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Wonderful Windsor!

I am completely happy with my first orchid order!
It arrived on the date I’d specified, superbly packed, beautifully delivered, plants completely healthy and intact, not one bloom nor leaf out of place, bearing many promising buds, and fully worth the price - which was so reasonable anyway. I cannot believe the skill required to get that all done - but LoveOrchids did it. Thank you very much!

3 June 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Lucky dip mini orchids

I took the offer of 4 lucky dip of mini orchids What an absolute delight Gorgeous healthy plants arrived brilliantly packaged and totally undamaged. If these are what the company considers mini I have bought poor imitations in the past. Each plant has several blooming stems with masses of flowers and buds to come yet. Also the information on how to grow them properly will hopefully mean they last for years. I certainly am going to try the ice cube method Thank you for that tip

15 April 2022
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Good company and beautiful orchids

Good company and beautiful orchids. I was worried mine were not going to be delivered, as I not used this company before and at first I never heard from them, but it was all quickly resolved and orchids are wonderful, great customer service

4 April 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Worth waiting for.

After an initial delivery issue, which was dealt with very satisfactorily, the order arrived the following day.
The trio of orchids looked superb and were packed very well.
Another order has been placed as the quality is very good.
Special mention to Vikki in customer services.

Update.
Just received my second order.
It was delivered on the chosen day, perfectly packaged and looking absolutely stunning.
Will order again in the future and recommend to others.

28 March 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Failed to meet delivery commitment.

Placed an order on 20th for delivery on Sat 26th for Mother’s Day. Paid extra for specified day of delivery with DPD. It’s showing as “confirmed”, no dispatch notifications. Really disappointed as I wanted to something nice for my mum and now she ends up with nothing. No customer service available on such a key day in the calendar. Avoid.

Update: After a very stressful day on 26th trying to make alternative arrangements, I did eventually get a mesage from customer service at 6pm saying that my order would be dispatched late and they would refund the delivery charge. It duly arrived a day late (on 27th) and seems to be a decent product. I have therefore upgraded to 2 stars. No more due to lack of warning or explanation of the dispatch problem. I paid a premium price for a stress free service and certainly didn't get that.

26 March 2022
Unprompted review
Love Orchids logo

Reply from Love Orchids

Dear Richard,
Due to unforeseen circumstances we were delayed in getting your order dispatched for delivery on Saturday.
We apologise for the delay and understand this is not the service you expect especially over an important weekend. Your order was dispatched Saturday for delivery Sunday, in time for Mother's Day.

I hope you have received our email regarding the refund for your delivery.

Many Thanks,
Love Orchids.

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely beautiful orchids with…

Absolutely beautiful orchids with outstanding customer service and advice for caring for my orchids. I have filled our home with tranquility.

12 February 2022
Unprompted review
Love Orchids logo

Reply from Love Orchids

Hello Jacqueline, thank you for the review. If you ever need anymore care tips please use our website or send us an email and we will be more than happy to help - Love Orchids

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful selection of six orchids

Wonderful selection of six orchids. Very well packaged and in very good condition. Delivered well within the stated time scale. Good clear instructions included in package. Also purchased a really lovely mister. I couldn’t have asked for anything better than the item I received.

26 January 2022
Unprompted review
Love Orchids logo

Reply from Love Orchids

Hello Jennifer, thanks so much for your wonderful review. We are so pleased to hear that you are enjoying your orchids and we hope they bring you many years of joy! - Love Orchids

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look