Crown French Furniture Reviews 

194
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I ordered 2 bedside tables and 2 chairs in November last year. The bedside tables were in stock but both damaged on arrival. They were replaced promptly. Thats the positive side. The chairs had bespok... See more

Rated 5 out of 5 stars

If anyone wants a lesson in how to treat customers then Tamer & his team set the gold standard. Even during early COVID days, when times were tough & supplies limited, they went out of their way to he... See more

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely love our Alexander French Cane Louis XV bed from Crown French. Took a bit of time to arrive due to supplier issues but it was absolutely worth the wait. The quality and workmanship is fant... See more

Rated 2 out of 5 stars

Originally placed order in August 25, order arrived damaged in December. Delivery guys were sent to try and repair but they are not furniture restores. Awaiting replacements to be sent in April. The i... See more

Company replied

Company details

  1. Furniture Store
  2. also in
  3. Bedroom Furniture Store
  4. Furniture Accessories
  5. Living Room Furniture Store
  6. Mattress Store
  7. Outdoor Furniture Store

Written by the company

Under new ownership from 10/01/2023 Specialists in French style, shabby chic and contemporary furniture.


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

194 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 57% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.4

All reviews

(194)

17 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful bed

Beautiful bed, makes our bedroom look like a chateau!
Arrived on time & was put together very efficiently.
Would definitely recommend this company & would consider buying additional furniture in the future

30 April 2025
Rated 1 out of 5 stars

Do not buy from this company I bought a…

Do not buy from this company I bought a silver bedside table worth £500 firstly the first one arrived damage and they had to do an exchangeand within a month it was damaged spilt some water from a cup of water as it is a bedside table to leave a drink on for when you go to bed… immediately i tried to wipe it and the sealant from the top of table come away and faded the silver leaf as the sealant wasn’t protecting the silver leaf and it is now damaged and if anything is left on the table it will make it worse . I went back-and-forth with them for two months and all they kept on saying is we’re waiting for management and for the supplier to get back to them. I believe they never contacted any supplier. I don’t believe there is any management. I think they just try to put it off as long as possible and to get back me and gave me a reply and said no, they will not do an exchange or a refund. I have since tried to contact them and they refused to answer the phone to me so clearly they have my number saved. I think this is all a gimmick. I think they’re working from their bedroom. I don’t even think there is an office I think it’s disgusting that I paid a £500 bearing in mind I bought two for each side of the bed.. she’s not even pick up the phone to me is disgusting. I have never been rude. I’ve never been aggressive. I think it’s absolutely disgraceful. Do not buy from this company.

21 March 2025
Rated 1 out of 5 stars

Wish there was a minus star!

Wish there was a minus star!
Terrible delivery system and very poor customer service. I will never buy anything from this company again.
I bought a very expensive headboard, paid my deposit on 19th October 2023 and I was advised delivery would be the end of January 2024. This was then amended to around 10th February and amended once more with delivery finally on 22 March 2024, 5 months after my deposit was paid and 2 months after the initial date I was given for delivery. I did not complain about this and was both reasonable and patient.
Shame the same can’t be said about customer service!!
Cracks started to appear at 2 separate corners of the headboard but due to the fact that it is on a bed in a bedroom that is not used regularly I did not notice it until some relatives had stayed for a weekend which unfortunately was in April 2025, 23 days after the expiry of the 1 year warranty.
I notified Crown French immediately and provided them with evidence. I had to make repeated requests for an answer and they EVENTUALY replied saying that there was nothing they could do as it was out of the warranty period (by 23 days). They said that it appeared the cracks were due to cracks in the paint around the joints which is a “natural occurrence” due to wood movement.
I was told that I could have some touch up paint sent out in the post – this was on 28th April. Miraculously this changed by 15th May when I was told that “we've encountered difficulties shipping it due to Royal Mail restrictions on this type of paint” and they suggested I go and but some paint from B&Q!
Apart from this very poor customer service, there is no way I would have purchased such an expensive headboard if I had been aware that it was liable to a “natural occurrence” such as this. If this is a natural occurrence then surely it would be good customer practice to mention it in the product description in order for a potential customer to make an informed decision.
They quote on their website that they are committed to providing excellent customer care and in relation to their products they are committed to quality and durability. Certainly not in my unfortunate experience.
What a joke!

15 May 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Shocking service, shocking quality

Absolutely atrocious customer service. We purchased an £800 bed frame. The slats were too short and didn’t reach the other side of the bed and subsequently the underneath supporting beam snapped within 1 week!! We were not aware of this issue, as the delivery men assembled the bed for us. The initial response was fairly positive with a new beam being sent and the same delivery man coming out confirming that the slats were too short for the bed and therefore would not support the beam, so new ones would be sent. We were told to put cardboard down the side of each slat as an interim solution, until the new slats arrived.

The new slats never arrived and our calls and emails were totally ignored.

Within 2 weeks the paint then started to peel off all over the headboard! I requested either a brand new bed with slats that were long enough to reach each side or a refund. Again I was totally ignored.

I eventually had to raise a complaint via Klarna - thank god I had paid via them. I got a full refund via them but still no contact from Crown French furniture. Some 5 weeks later I then received a call late on a Thursday afternoon telling me they were coming to collect the bed at 6am the following day!

Never in my life have I had such a poor quality product or appalling customer service. I would never recommend or ever use them ever again.

I have full evidence to support the issues with the product and the lack of response from Crown French Furniture.

6 January 2025
Rated 1 out of 5 stars

I buy bed in 1200£ bed was broken after…

I buy bed in 1200£ bed was broken after a month I told them to repair they charge me 199£ for this they said this damage did not come in warranty I was so disappointed I ask them to retern my 199£ but till they did not they refuse bed quality was very low sale manager was rude very very disappointed no body should buy their prodect I don't know how to attached pics otherwise I can attached all pics bed broken from side only after a month

6 January 2025
Rated 1 out of 5 stars

i am attaching my order pics you guyes…

i am attaching my order pics you guyes can see date it was 4 th januery and broken beds pics at 13 febrary i am attaching e pmails pics in which they are charging 190£ in warranty i am surpriced how bad compsny is this without 190£ depisit they sait they will not pick bed for tepair andd how could a strong bed can broke in 1 months very bad bad bad company no body go with them i also tead reviews this is not a good company but still i buy bed and now i am crying for my 1200 bed i attached pics on webside reviews here i font know how i can attached pics

13 February 2025
Unprompted review
Crown French Furniture logo

Reply from Crown French Furniture

Thank you for sharing your concerns. We are sorry that you are not satisfied with the resolution offered and would like to clarify the options provided to you.

1️-Company Repair Service: We offered to repair the bed to manufacturing standards for £190. However, we also assured you that if our technician found a fault with the wood upon closer inspection, we would fully refund this amount.

2️-Independent Inspection Option: To give you more flexibility, we also offered you the option to hire a local qualified carpenter to assess and repair the bed. If their inspection confirms a defect in the materials, we will refund the repair cost accordingly.

We are committed to resolving this fairly and transparently. If you would like to proceed with either option, please do not hesitate to contact our customer service team.

Rated 3 out of 5 stars

No response after receiving items !!!

I did email after receiving the chairs some screws were missing and a few of the iron design did not have a good finish. The chairs are strong but the heavy top makes them topple over quickly . I would had preferred a good response!

31 August 2024
Crown French Furniture logo

Reply from Crown French Furniture

Thank you for reaching out to us. Based on your description, it seems the chair in question may not be one of our products, as our handmade furniture is constructed using dowels and glue, with no screws or dismantling involved.

If you believe the item was purchased from us, we would be happy to assist further. Please get in touch with us directly, providing any details of the purchase, and we will gladly look into it.

Rated 1 out of 5 stars

I bought a dining table which was…

I bought a dining table which was broken in the corner and few cracks in the edgrs. No refund , no exchange , no repair . Terrible delivery system,poor customer service and communication . I will never buy anything from this company .

13 June 2024
Rated 1 out of 5 stars

Ignored

I emailed you 4 times
for touch up paint after furniture turned up scratched and no response

1 August 2024
Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend Crown French Furniture

Excellent service and back up.
Bed ordered exactly as seen on website and extremely pleased with it. Highly recommend this company .

21 June 2024
Unprompted review
Crown French Furniture logo

Reply from Crown French Furniture

Thank you so much for your kind words! We are thrilled to hear that you are pleased with your bed and the service you received. We truly appreciate your recommendation and we look forward to assisting you with any future needs. Thank you for choosing our company!

Rated 5 out of 5 stars

Italy bound!!🇮🇹

Excellent product shipped mine to Italy love the furniture s much and it’s super heavy great quality the customer ordering side was very professional indeed 10/10 can’t recommend them enough!

11 January 2024

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look