Clearance XL® Reviews 

1,962
•
TrustScore 2 out of 5

1.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 95 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. People frequently complained about extremely slow deliveries that took months, combined with a complete lack of communication or response from customer support. Reviewers also noted that items often arrived severely damaged, unusable, or expired by several years, leading many to throw everything straight into the bin. Some reviewers were happy with the low prices, affordable deals, and surprisingly fast shipping times. Consumers additionally mentioned receiving great value, wonderful product variety, and well-packaged contents that provided a fun way to try new things. These individuals appreciated the helpful tracking updates and noted that parcels arrived safely within the expected windows.

What people talk about most

Product

People report ambiguous experiences with product, as customer opinions are heavily divided on quality and... See more

Order

Users describe profound dissatisfaction regarding their order experiences, frequently reporting that... See more

Delivery service

Customers consistently note ambiguous experiences with the delivery service, as opinions are sharply divided... See more

Quality

Consumers express deep dissatisfaction regarding the poor quality of the products received, highlighting that... See more

Response time

Reviewers highlight negative aspects of response time, expressing widespread frustration over a total lack of... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

Took an age to deliver. However quality of items were good, but to be honest had to chase a couple of times and threaten bad reviews. Well they pestered three times for a review on trust pilot so now... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ignored umpteen emails asking where my order was. Did not dispatch order until after a whole month. Items sent were mostly dumped in the bin ie 4 envelopes, 4 paper bags, damaged mini projecto... See more

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a mystery box April 29th 2026, I didn't receive confirmation that the order had gone to DPD until 16th June and to date (9th July) DPD are still awaiting the actual parcel. No response from... See more

Rated 1 out of 5 stars

Only one star because I cant give them less. Bought three wowchers meanig I could then redeam them and get books at discount price. The books that arrived are some covered in dust and dirt or damage... See more


Company details

  1. Grocery Delivery Service
  2. also in
  3. Convenience Store
  4. Discount Store
  5. Discount Supermarket
  6. Food Bank
  7. Online Food Ordering Service

Written by the company

CLEARANCE XL is an online retailer of clearance approved food and drink and household items.


Contact info

1.8

Poor

TrustScore 2 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 7% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.8

All reviews

(1,962)

88 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

My purchase never arrived

My purchase never arrived, tried on many occasions to contact customer services by email but no response. No phone number available to call, do not fall for this scam

12 March 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Bad service…

The delivery took 5 weeks with no communication from the company even when I tried to messages them. When the order arrived, it was very squashed into the box leaving some of the items damaged

26 February 2026
Rated 1 out of 5 stars

Never received my order

I ordered the cost of living mystery box on the 29th January and never received my order. I've tried contacting XL Clearance multiple times (via email, via the websites messages, chat and phone but no response, however I've had two emails asking for my feedback. The DPD tracking provided advises that they are still awaiting the parcel from the merchant and that was from the 26th February. I even called DPD to check and they checked and confirmed no parcel had been received. So I have had enough and feel I have been more than patient with XL Clearance and now have claimed a full refund via my bank.

I will add it's actually a shame as I really love the idea of saving on food waste especially with the cost of living. XL Clearance need to do better especially with communication.

9 March 2026
Unprompted review
Clearance XL® logo

Reply from Clearance XL®

Hi Emma

It seems like we are having problems not receiving emails from some customers, as you are not the first to say you have tried to email us and we havent received it.

I will look urgently into the matter and try to locate your parcel.

Apologies in advance for this, we are here to help.

Regards
ClearanceXL

Rated 1 out of 5 stars

Complete scam- AVOID

Complete scam- AVOID! Ordered 2 mystery boxes of books and a stationery one on 29th Jan. Its now 9th March and order still hasnt even been sent yet. Messages and emails ignored. Having to claim my money back through my bank.

Following company response- I had used the form on your website and the online chat to contact you on 3 occasions and received no response. Regardless of if you havnt received the communication, the issue still remains with the orders not being sent and many other orders having the same issue..Taking money and not sending goods makes it a scam!

29 January 2026
Unprompted review
Clearance XL® logo

Reply from Clearance XL®

Hi Andrea

I can assure you that we are not a scam at all.

It seems like we are having problems not receiving emails from some customers, as you are not the first to say you have tried to email us and we havent received it. I will look urgently into the matter and try to locate your order.

Apologies in advance for this, we are here to help.

Regards
Clearance XL

Rated 1 out of 5 stars

Very weird food that took 2 months to arrive.

Mostly stuff that no one want to eat! Threw most of it in the bin. Total waste of money. No communication.

25 November 2025
Clearance XL® logo

Reply from Clearance XL®

Hi Carolyn

Sorry to hear that you are not happy with the "weird food" in your mystery box.

If you could kindly provide more details about them specifically then we will look into it as our records show your box contained branded items...

Regards
ClearanceXL

Rated 1 out of 5 stars

Do not use this company

Ordered the books mystery box using the Wowcher half price voucher towards it. This was on 19th January 2026. Nothing received as yet and emails and online forms completed have been ignored.

19 January 2026
Unprompted review
Clearance XL® logo

Reply from Clearance XL®

Hi Deborah

Can you provide more details about your order as we are unable to find a Deborah Lowes in our system and this organic review does not contain any validated traceability.

Regards
ClearanceXL

Rated 1 out of 5 stars

2 months late and no variety! ALL terrible!

Ordered before Christmas to give as gifts - Thank God I didnt because when the order arrived late Jan it was FULL of AWFUL books and all harrowing biographies and the driest reads ever - I havent even been able to GIVE them away!!! Wouldnt mind a few duffs in with some good ones as in VARIETY but this was just awful. DO NOT BOTHER! FIND A CHARITY SHOP AND BUY CHEAP BOOKS THERE INSTEAD!

3 February 2026
Rated 1 out of 5 stars

Awful!

I ordered two stationary boxes. They took two months to come and barely contained any stationary! 200 face masks, cases for various tablets/iPads and even a bottle of water! DO NOT BUY!

11 February 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Binned everything

Binned everything. Things over a year out of date. Juice had no fizz, flat and tasteless. Nothing was edible.

23 December 2025
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely terrible

Absolutely terrible. I throw the whole lot out.
You could improve by stop ripping people off selling your rubbish.
I wished I took a video of it to send to trading standards.
I actually think you should refund me but I doubt you will

23 December 2025
Clearance XL® logo

Reply from Clearance XL®

Hi Vicky

Sorry to hear that you are not happy with your order. Our records show you received the parcel that you ordered, which was a mystery box, so I am unsure what exactly you are unhappy with and what you beleive to be "rubbish" and how we are "rippind people off"?

Please could you explain further why you are not happy with the random selection of items that you ordered?

Rated 5 out of 5 stars

This is currently my most favourite…

This is currently my most favourite company in the world, the value I get is the best from anywhere.
Occasionally some of the items may be sub-par but this is very very occasionally. My Experience and instinct tells me that this is a company that does it’s very very best to keep customers happy and I have learnt to trusted them, I tend to buy from them once per month and have done so for nearly a year.

19 December 2025
Rated 1 out of 5 stars

AVOID THIS COMPANY

My order was shipped quickly but items were missing when it arrived. I contacted them 3 times and got no response...Terrible customer service, order at your own risk!

15 December 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Still no items

Still no items. Order placed on 23rd November, today is 19th December. 4 weeks dispatch, that is ridiculous. No idea if I ever will see any items.

19 December 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs save your money

Ordered the drinks mystery box and wow I understand that some items could be a little past the best before but wow all out of date not by a month or two but 80% by a year or two opened a couple is the items and they was flat no fizz 90% have gone in the bin it’s a cleaver way to scam people out of money get the stock free and then sell it off as “some items maybe passes their best before” no what you mean to say is all item will be a year plus past its best before and just shaking the bottles you can see the only pace they are good for it the bin also you wait a month to get the box to be well disappointed the good thing is I’ve done a couple of utube of the whole take a look #scammers

11 December 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look