While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 541 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the customer service team for being exceptionally helpful, friendly, and quick to respond, often resolving issues without delay. Many consumers highlight the staff's positive attitude and efficiency, making their interactions pleasant and productive. The products themselves are often described as comfortable, well-fitting, and of high quality, with many people expressing satisfaction with their purchases. However, some customers also noted concerns regarding product quality, with issues such as stitching coming undone, items pilling quickly, or being see-through. A few people mentioned receiving incorrect sizes or items with defects. While the majority found the response times to be quick, a small number of reviewers experienced slower responses from the chat service.

What people talk about most

Customer service

Reviewers mention positive feedback about customer service, frequently highlighting their helpfulness,... See more

Product

Reviewers highlight positive aspects of product quality, often praising the fit, style, and comfort of items... See more

Staff

Clients share positive opinions on staff, frequently highlighting their helpfulness, politeness, and... See more

Response time

Customers had positive experiences with response times. Many reviewers praise the quick and prompt replies,... See more

Quality

Users describe ambiguous interactions with quality. Many customers express disappointment, reporting issues... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Had an issue with a lost order through Shop Pay from Black Friday sale. The support team was very supportive and response time was quick. Nneka was such a great help and informative through the whole... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Amazing service from Jason on Talas customer service team. Overall experience has been very quick and straightforward. Jason has done everything in a polite and friendly manner. Resolving my issue wit... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I’m genuinely super impressed with TALA’s customer service — everyone is so friendly, helpful, and quick to respond. A huge thank you to Jason for helping me with an issue with my order and sorting... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had a great experience as my parcel was lost but David was very quick and helpful. He sent out a replacement package immediately and helped me pick out a different colour as the items I had original... See more

Company replied


Company details

  1. Activewear Store
  2. Clothing Supplier
  3. Sportwear Manufacturer

Written by the company

TALA is a female-led brand on a mission to make consciously-made active and off-duty styles accessible and inclusive, without sacrificing performance or fit. We exist to show the industry that better options are available, if and when you choose to shop.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

4K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 57% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Still not received my order

Placed an order on the 3rd January, it was dispatched 3 days later, and I still haven’t received it. It’s currently in customs, not at the destination either so it’s likely to be another few days before receiving it. (Which would be 4 weeks after placing the order) Have had no contact from the company or emails communicating delays etc.. very poor.

21 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review and we are sorry to hear of the delays to your order.

Our customer service has been in contact and your order is since showing as delivered. We are aware of delays to orders for certain European countries due to the impact of the adverse weather at the beginning of January.

If you have not yet received your order or have further concerns, please reach back out to our customer service team, who will be able to provide assistance.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

I had a missing item from my order

I had a missing item from my order. I was worried I would just be offered a refund as I had purchased the item in the sale but it was now back to full price. I used the live chat to speak to Jason, I sent him some pictures of the package and he ordered me a replacement top straight away. Dealt with the original issue very quickly and no hoops to jump through

20 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Items are of amazing quality, customer service responds to emails within 48 hours and is always so helpful!

19 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Amazing service from Jason on Talas…

Amazing service from Jason on Talas customer service team. Overall experience has been very quick and straightforward. Jason has done everything in a polite and friendly manner. Resolving my issue without delay. Highly recommend Tala.

19 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 1 out of 5 stars

Ordered 3 weeks ago and still nothing…

ordered 3 weeks ago and still nothing has arrived...

19 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hi Deborah,

Thank you for your review, and we are sorry for the delay in your order delivery.

There was a widespread impact on deliveries over January due to the adverse weather conditions but we are advised that all orders have since arrived.

If you have further concerns with your order, please do let our Customer Service team know so we can look into this for you.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Prompt and smooth communication

Prompt and smooth communication! I did a mistake with my return and they provided a new label free of charge. Thank you Jason!

16 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 1 out of 5 stars

@gracebeverley @wearetala I am so…

@gracebeverley @wearetala I am so disappointed by Tala quality and by your customer service. After wanting a Tala puffer so long, my boyfriend ordered me the floor length coat, along with a reversible puffer for Christmas. The coat was dirty and the puffer was defective - the arm was completely twisted to the point where I couldn’t even get mine through. I don’t know how that gets past quality control. We complained, sent it back, re-ordered and YOU SENT THE SAME JACKET BACK!! Quality control, returns management and logistics flawed beyond belief. We complained again and simply got told (after 3 days) to return the jacket again… absolutely awful

15 January 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Jodie was great in helping me…

Jodie was great in helping me understand what was happening with my delivery on live chat. Thank you.

15 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

I was concerned I hadn’t had my refund…

I was concerned I hadn’t had my refund as it was my first time using TALA. Jason emailed me back and it was sorted very swiftly and professionally. Bought clothing for my daughter as she loves this brand. Will definitely use again

14 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thank you for your review!

TALA HQ

Rated 1 out of 5 stars

Return sent back for order number…

Return sent back for order number 1324179 which I’ve received no refund back for. I have received and email stating the item had been returned and it shows on royalmail’s tracking page the item had been received back plus the item which was sent to me was the incorrect size so no good to me, totally unhelpful customer service so will never be ordering again from the company

20 December 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service when I had a…

Excellent customer service when I had a broken button on an item a week after purchase. Dealt with so promptly and professionally and I’m happy with the outcome. Thank you

8 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hi Stacey,

Thanks so much for you review.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

My number one activewear (and anything…

My number one activewear (and anything else) brand. All of my leggings and cycling shorts come from here, and treated myself to the long blazer which I LOVE. I feel so put together every time!!

10 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hi Charlotte.

Thanks so much for your lovely review!

TALA HQ

Rated 1 out of 5 stars

Misleading customer service, wasted trip to store

I contacted TALA customer service to ask about stock availability for a specific item (Rugby Polo Sweatshirt, Black/Ivory Stripe, size XS). Customer service replied confirming they had stock in the Carnaby store (agent: Nneka, TALA HQ).

I went to the store around 3 hours after receiving that email, only to be told they definitely do not have it, it is sold out, and they will not be getting new stock. The staff also mentioned that customer service should have called the store to check before referring me there.

This was extremely disappointing and frustrating, especially after making the effort to travel based on what I was told. It means you can’t rely on customer service information, which really damages trust.

10 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hi there,

Thank you for your feedback and we are sorry to hear that the item was not in stock in the store.

Our team can only advise based on stock levels shown at the point of enquiry but we are looking into how we can best advise on live store stock.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Just Excellent

Although Royal Mail were useless, TALA were absolutely excellent in trying their best to get the issue with my order sorted.

Thank you so much, Khadija.

10 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hi Joe,

Thanks so much for your review.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely love the TALA Shepherd’s…

Absolutely love the TALA Shepherd’s Bush Westfield store — I couldn’t recommend it any more.

I originally went in to try on a coat I’d wanted for ages, and from the moment I walked in the girls were nothing short of amazing. So friendly, so welcoming, and genuinely such a joy to be around.

Since that first visit, baring in mind it’s a 2 hour drive each way! I’ve been back four times, which honestly says it all. Every single visit has been just as lovely — the team are consistently warm, helpful, and full of great energy. I genuinely wish I could spend every day in there.

The store itself is gorgeous, the products are incredible, and the team truly make the experience. Such a credit to the brand. Also hoping the girls enjoyed the cookies I brought in as a little thank you 🍪🩷

10 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Hey Izzy,

Thanks so much for your lovely review.

TALA HQ

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Jason was super helpful and got my problem sorted immediately. Tala customer service is brilliant.

10 January 2026
Unprompted review
TALA logo

Reply from TALA

Thanks so much for your great review.

TALA HQ

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look