Bij van Hal Stomerij-Wasserij is het een zootje
Bij van Hal Stomerij-Wasserij is het bedrijfstechnisch en communicatief gezien ronduit een schandalig zootje.
Op donderdag 07 mei 2026 lever ik bij de winkel van Primera op het winkelcentrum in Brouwhuis in Helmond twee herenpantalons in om te laten stomen. Het stoomgoed dat bij Primera wordt afgeleverd, wordt voor door de werknemers in zakken verzameld en gaat naar van Hal Stomerij-Wasserij in Beringe, Limburg voor behandeling.
Mij werd door de werknemer van Primera verteld, dat mijn beide broeken na een week klaar zouden zijn en tegen het vertonen van het bonnetje afgehaald en betaald zouden kunnen worden. Op dinsdag 19 mei wilde ik mijn broeken gaan afhalen. Ze waren niet geleverd!. Primera zou op 21 mei navraag bij de leverservice van Van Hal doen. Een werknemer van Primera was zo vriendelijk me op te belden. Hij berichtte me, dat de week daarna de pantalons er beslist zouden zijn. Een week later donderdag 28 mei is er 1 pantalon, de tweede ontbrak. De werknemer van Primera belt met Van Hal Stomerij. Hij hoort daar van een werkneemster, dat men het allemaal heel naar en vervelend vindt en dat van Hal mij die zelfde dag nog terug zou bellen en het me allemaal uit zou leggen. Ik heb heel de dag gewacht, maar de firma Van Hal belde niet terug!
Ik besloot daags daarna, in de ochtend van vrijdag 29 mei zelf Van Hal te bellen. Er werd opgenomen en me verteld dat ik de eerst wachtende was. Na een kleine twee minuten wachten werd de verbinding met me verbroken. Ik belde een tweede keer. Verbinding verbroken. Een derde keer. Verbinding opnieuw na een goede minuut verbroken. Een vierde keer lukte het iemand aan de telefoon te krijgen. Ik vroeg om iemand van de klantenservice. De meneer riep naar een andere man.
Hem heb ik heel mijn verhaal verteld, hem het nummer van de bon die ik bij het afleveren kreeg gegeven, het nummer dat aan de ene geleverde broek zat gegeven, hem verteld dat ik na eerder telefonisch contact gisteren door iemand van Van Hal teruggebeld zou worden en dat dit niet gebeurd is en hem bericht dat ik de pantalon die nu al meer dan 3 weken weg was voor een feestelijke gelegenheid had moeten dragen en ik nu genoodzaakt ben geweest een nieuwe pantalon aan te schaffen. En ik vertelde dat ik heel bijzonder ontevreden was over de afhandeling van mijn stoomgoed en hun traagheid me bijna Euro 200.- gekost heeft.
De persoon van Van Hal, die, ondanks dat ik hem daarna vroeg, me zijn naam niet wilde noemen, beschuldigde eerst de werknemers van Primera in Brouwhuis ervan dat ze beide broeken niet in de betreffende zak van Van Hal hadden gedaan. Na enig zoekwerk vond der Werknemer van Van Hal de pantalon. De broek zou verleden week pas bij hun aangekomen zijn, berichtte hij me. (Wel zeer vreemd dat het nummer dat aan de boek zat correspondeerde met het nummer van de eerder al wel afgeleverde broek en aan het eind slechts 1 afwijkend opvolgend cijfer kende!) De werknemer van Van Hal verzekerde me, dat de broek “morgen, zaterdag 30 mei” bij Primera zou zijn en ik hem dan daar af zou kunnen halen. Op mijn vraag of er voor de lange tijd dat ik mijn pantalon nu had moeten missen, ik een nieuwe had moeten aanschaffen, ik drie keer naar Helmond Brouwhuis had moeten rijden en voor het ongemak in het algemeen ik een vergoeding zou krijgen, vertelde hij me dat hij de onkosten voor de tweede broek “op nul” zou zetten en ik zodoende de pantalon na al die tijd zonder kosten mee naar huis zou kunnen nemen.
Vandaag ben ik naar Primera geweest. De pantalon was er, maar ik diende voordat ik hem meekreeg wel nog de onkosten van euro 12,25 die op de bon op de verpakking stonden te betalen. De eigenaar van Primera zou met Van Hal bellen en me dan wat laten weten. Na vier dagen had ik nog niets gehoord. Terug bij Primera belde een andere werkneemster Van Hal, bereikte iemand en het bleek dat op de pakbon van het bedrijf inderdaad een bedrag van nul euro stond. Op de afgeleverde broek plakte een bon van euro 12.25. Ik kreeg van Primera mijn betaalde euro 12,25 terug.
Het zal allemaal wel een vergissing zijn, maar zo veel vergissingen bij Van Hal-Stomerij-Wasserij in Beringe zijn geen echt bewijs dat ze goede bedrijfsvoering. Mij zien ze in ieder geval daar nooit meer.








