While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Language Course Provider

Written by the company

We are Una Paloma Blanca a language hub in Eindhoven en Rotterdam! We try to teach people languages in a fun and creative way. At Una Paloma Blanca its never boring!


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

9 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible Language Course

I expressed my dissatisfaction due to last-minute notifications of class cancellations and delays in starting classes, but I was completely ignored. When I requested a refund, I was told that it was not possible and that I could be transferred to the online course instead. I accepted this, but I have never been informed about when the online course will start. I am experiencing a serious communication problem — my emails are never answered in a timely manner. This has been a complete waste of time and money. I absolutely do not recommend it.

17 April 2025
Unprompted review
Unapalomablanca logo

Reply from Unapalomablanca

Hello Bulem,

Thank you for sharing your experience — we're genuinely sorry to hear that it didn’t meet your expectations. We completely understand how frustrating last-minute changes and unclear communication can feel, and we never want any of our students to feel unheard.

We’d like to clarify that we responded to your emails in a timely manner and offered a transfer to the online course as a flexible alternative, since a refund was not possible according to the terms agreed upon. We’re sorry if the process still felt unclear — that was never our intention.

We truly want to make this right and ensure you get the language learning experience you signed up for.

Please feel free to reach out directly to planning@unapalomablanca.nl so we can support you personally and find a solution that works for you.

Wishing you all the best on your language journey — we’re here to help whenever you’re ready.

Warm regards,
The UPB Team

Rated 5 out of 5 stars

The intensive English classes

The intensive English classes, intermediate level, helped me to speak with more confidence. The light and casual way we had the lessons restored my enjoyment of learning a new language. I want to go back and take more classes soon!

14 April 2025
Unprompted review
Unapalomablanca logo

Reply from Unapalomablanca

Hi Isabelle! Thank you for your review.

We are glad to know that our method made language learning exciting again for you.

We hope to see you soon!

Best regards,
The UPB Team

Rated 5 out of 5 stars

Ive learned a lot

11 April 2025
Unprompted review
Unapalomablanca logo

Reply from Unapalomablanca

Hi Gabriel! Thank you for your review.

It's great to know that! We hope you have reached your language goals.

Best regards,
The UPB Team

Rated 5 out of 5 stars

Haven't started my lessons just yet but…

Haven't started my lessons just yet but communication with Sylvian has been fantastic. Looking forward to starting my lessons.

2 January 2025
Unprompted review
Unapalomablanca logo

Reply from Unapalomablanca

Hi Celticrider,

Thank you for your feedback! We're glad to hear that Sylvian has been great with communication and that you're excited to start your lessons. If you have any questions before them, please don’t hesitate to let us know. Enjoy your lessons!

Best regards,
The UPB Team

Rated 5 out of 5 stars

Great language school in Eindhoven

I have enjoyed an incredible experience at Una Paloma Blanca. I profited from my stay in Eindhoven to develop my English skills following the lessons in this school. I have had a great teacher and good colleagues to establish a great environment. We shared great moments together while we were learning a language.

7 December 2023
Unprompted review
Unapalomablanca logo

Reply from Unapalomablanca

Hello Joana,

Thank you very much for your message. How nice to read how much you enjoyed the lessons at Una Paloma Blanca.
Have a lovely day.

Best regards,
The UPB Team

Show reviews in all languages. (9 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look