SIXT Portugal Reviews 

2,090
•
TrustScore 2 out of 5

2.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 287 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers frequently reported unexpected extra charges and billing issues that appeared on their statements after returning their vehicles. People also complained extensively about long waiting queues at the counters and unhelpful staff members who provided poor service. Some reviewers were happy with their experience, noting that certain team members were exceptionally friendly, professional, and helpful during the process. A few customers also mentioned that vehicle pick-up and drop-off went smoothly without any major complications or unexpected delays. Others found the cars to be in great condition and very enjoyable to drive during their trips.

What people talk about most

Service

Users describe ambiguous interactions with service, highlighting frustrating experiences such as long queues,... See more

Staff

Clients share ambiguous opinions on staff, with some reviewers praising helpful and cheerful employees who... See more

Price

Customers expressed deep dissatisfaction over unexpected and hidden fees, noting that final charges were... See more

Payment

Customers consistently note negative experiences with payment, highlighting unexpected charges deducted from... See more

Product

Consumers find product to be a mixed experience, as reviewers noted that the car was great and the city... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

The pickup was slightly confusing and stressy as the process which goes by numbers was pretty unclear and only in Portuguese. During the rental process among three other things I was advised to use a... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

car was great, city location was great, but we felt the person at the counter lied to us. we asked about gas and told her where we are going, she said we certainly needed at least 1 full tank of gas... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I rented a car with Sixt through Auto Europe, a 3rd party vendor. When I went to pick up my vehicle, it was a mess. First, I followed the signs in the garage & went to the Sixt office, staffed with tw... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I rented from SIXT at Lisbon Airport and was disappointed by how an early pickup was handled. A week beforehand, I asked at the desk whether I needed to change my reservation and was told it would... See more

Company replied


Company details

  1. Car Rental Agency
  2. also in
  3. Car Leasing Service
  4. Car Sharing Location
  5. Limousine Service
  6. Truck Rental Agency
  7. Van Rental Agency

Written by the company

SIXT Portugal offers premium car rental services across the country, including Lisbon, Porto, Faro, and Madeira. Book online at sixt.pt for flexible mobility solutions with outstanding customer service


Contact info

2.0

Poor

TrustScore 2 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 99% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.0

All reviews

(2,090)

563 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Scammers and liars

AVOID THIS COMPANY OF SCAMMERS AND LIARS. They will mislead and lie to you at any opportunity to get more money out of you, where they can.

We booked a car for a family trip and the only extra we required was a car seat. Upon returning home, I was surprised to find charges of over £200. I made contact to find out why. We categorically said we did not want any protection, as we had cover elsewhere. Yet they have charged us for roadside protection. This is something we did not ask for whatsoever. They have taken it upon themselves to add this.

On top of that, the staff member has completely lied to our faces to upsell. We were offered a refill charge with them, which we initially refused as we knew we wouldn't use much fuel. The staff member pushed this, telling us that they have access to a pre conflict fuel rate. And that they would refill the car using that cheaper rate, therefore it will be cheaper returning the car with them with the tank not full, rather than filling it at a fuel station. Their return form clearly states the car was 5/8 full, yet they have charged us over 100 euros to refill the car. Another member of our party paid 20 odd euros to refill at a fuel station. This has clearly been misold to us and been given a complete lie to scam more money out of us.

I have since tried to resolved this with their customer service. I got the initial reply telling me what the charges were for, then got completely ignored when I replied disputing this. I have sent multiple follow up emails, to which I did get a reply telling me they couldn't find my reservation details. This is after already giving this info and dealing with somebody on this matter. I have since provided my details yet again, to which I have been ignored, again.

26 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Josh,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and the frustration caused by the charges and communication issues you describe.

We take these concerns seriously and would like the opportunity to review your case properly. Please contact us directly at socialmedia@sixt.pt with your booking details so we can investigate and assist you further.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Charged £234.50 with no reason

I paid £137 to book a 4 day car renal which included full insurance Faro Airport, Portugal. They initially kept over £640 on hold on my credit card deposit. When I was collecting the car they persuaded me to buy extra insurance to keep deposit lower. I found out later I already had full when I bought package and I had already paid £31 for full protection. They also wanted to refuse the hire because I had Monzo mastercard credit card for being an online bank. They said due to policy they will need 2 credit cards for future. I bought my holiday package through lastminute.com costing total £2100. I returned the car, I was told it was fine and I can go, full tank no damage etc. One day later I see they kept £234.51 pence on my hold balance credit card. NEVER again with Sixt. The WORST car rental EVER 🤬 AVOID!! You dont need the extra headache and expense afterwards.

9 June 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Mri Vushaj,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration regarding the charges and deposit.

We would like to review your case in detail. Please contact us directly at socialmedia@sixt.pt with your booking reference so we can investigate and assist you further.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience in SIX Lisbon

Terrible experience in SIX Lisbon. After over sea fly the Six desk in airport refusing my reservation due to that I have only one may Canadian Imperial Bank of Commerce Visa gold credit cart. Their asks two cart to rent a car. My question is way not asking 5 carts. This company is major or the third world company. As help I was transferred to other company where all imaginable rent cost and fees are added.
Avid to rent a car with Six in Lisbon airport.

25 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Andrzej,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience at Lisbon Airport.

We understand your frustration and appreciate your comments regarding the rental requirements. If you would like us to review your case, please contact us directly at socialmedia@sixt.pt with your booking reference.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Extremely disappointing and stressful start to our family holiday.

We had pre-booked and fully paid for a specific rental vehicle, only to be told upon arrival at the Sixt desk that we needed two credit cards to collect it. At no stage during the booking process was this requirement made sufficiently clear, and it came as a complete surprise after a long journey.

Travelling with three children, the last thing we expected was to be faced with the possibility of not receiving the vehicle we had reserved. We were informed that our options were either to accept a smaller vehicle for the same price or cancel the booking and make a new reservation for a smaller car at a higher cost, with a significant wait before it would be available.

This placed us under unnecessary pressure at a time when we had little practical choice. The situation caused considerable stress and delayed the start of our holiday.

What is particularly concerning is that, after a lengthy discussion, Sixt eventually provided the original vehicle using just one credit card. If one credit card was ultimately acceptable, it is difficult to understand why we were initially told otherwise and why alternative, less favourable options were being presented.

Whether this was due to poor communication, inconsistent application of company policy, or an issue with vehicle availability, the result was the same: a customer who had booked in advance was left feeling misled, frustrated, and under pressure at the rental desk.

The vehicle itself was fine, but customer service is about more than handing over the keys. Clear communication, transparency, and consistency are essential. Unfortunately, on this occasion, Sixt fell well short of the standard I would expect from an international car rental company.

I would strongly encourage management to review both the communication of credit card requirements during the booking process and the way customers are treated when issues arise at collection. No family should have to begin their holiday under this level of avoidable stress.

28 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Justin,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that the vehicle collection process caused stress and frustration at the start of your holiday.

We understand the importance of clear communication regarding rental requirements and appreciate your comments. Your feedback has been noted and will be shared with the relevant team for review.

We are pleased to hear that the vehicle itself met your expectations and thank you for choosing our service.

Kind regards,
Joana

Rated 5 out of 5 stars

I had an excellent experience

I had an excellent experience with the SIXT Porto Boavista branch in Portugal.
The entire team was professional, helpful, and respectful throughout the whole rental process.

Special thanks to Samuel for his outstanding professionalism, calm attitude, and genuine customer care. He made everything smooth and stress-free.

I also want to recognize the branch manager for leading such a professional and customer-focused team.

Definitely one of the best SIXT branch experiences I’ve had in Europe. Highly recommended.

26 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello Emad,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you had such a great experience with our Porto Boavista team. We'll be sure to share your kind words with Samuel and the branch manager—they'll be thrilled to hear your feedback.

We truly appreciate your recommendation and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Shocking Customer Service from the…

Shocking Customer Service from the staff and manager

The lady on the desk tried adding extra charges onto our hire, then decided to tell me that I had to pay again as the booking was not valid despite having email confirmation this was almost at twice the price

She called a manager over who must of had his customer training on the back of a crisp packet- none existent and did not care that I was going to be stranded with 2 young children ages 4 & 5 at 10pm at night,

I was not paying double the amount for the same reservation so I ended up going to another company to hire on the day

The Customer service was dreadful I will never ever use this company again even if they are the last one. And when you think of management being helpful this guy was dreadful and then got very defensive in front of my children. SIXT utter dreadful at Lisbon!

25 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Bradley,

We are very sorry to hear about your experience and the inconvenience caused at pick-up. This is not the service standard we aim to provide.

Your feedback has been taken seriously and will be reviewed internally. Please feel free to reach us at socialmedia@sixt.pt for any question.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

More than terrible

We had a terrible experience with Sixt in Portugal. We had reserved a car on Expedia, with Sixt. The price we ended up paying was no where even close, in fact, it was nearly 3 times as much. We were told the car size we had reserved did not exist and we were upsold on a bigger car. Upon the return of the car, we received many emails with additional charges that we had to pay, including a charge to WASH THE OUTSIDE of the car for over 100 Euros. They also tried to charge us for undercarriage damage we did not cause (it would have been impossible for us to cause it). It was a complete mess. I do not recommend this company to anyone, I believe it is a scam.

25 March 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Laura,

We appreciate you taking the time to review us and we regret your negative experience which does not meet our quality standards. We are entirely at your disposal through the email address socialmedia@sixt.pt .

Kind regards,
Joana

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely exceptional service !!

Absolutely exceptional service from Sixth Car Hire in Portugal!

This was my very first time renting a car, and I honestly could not have asked for a better experience. We booked through Booking.com and had a few unexpected issues with the deposit on our credit card being rejected, which was quite stressful at the time. However, Marco and his supervisor went completely above and beyond to help us resolve everything quickly and professionally.

Not only did they sort the issue within around 15 minutes, but they also kindly added a goodwill discount for us, which we truly appreciated. Their customer service was outstanding from start to finish — patient, understanding, efficient, and genuinely caring.

The car itself was spectacular — spotless, brand new, luxurious, and an absolute pleasure to drive throughout our trip. Both the pick-up and drop-off process were seamless and stress-free.

Please ignore any negative reviews because they absolutely did not reflect the experience we had. The level of customer service we received was honestly one of the best I’ve experienced anywhere.

I would 100% recommend Sixth Car Hire to anyone visiting Portugal, and after this experience, I would happily use them again every single time. Thank you again to Marco and the team for making our trip start perfectly!

15 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi,

Thank you very much for sharing your experience. We are truly pleased to hear that everything went smoothly after the initial issue and that our team was able to assist you promptly and professionally.

It’s great to know you enjoyed the vehicle and the overall rental process, and we really appreciate your recommendation.

We look forward to welcoming you again in Portugal in the future.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

I checked the car in in November 2025…

I checked the car in in November 2025 and paid the bill per the contract. Now 6 months later, they are trying to bill me an addtional $110.12 Euros. What kind of a scam is this? We had a contract, I paid it, now out of the blue they want more money.

20 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello,

Thank you for sharing your concerns.

We understand your frustration regarding this situation. We can see that our Customer Service team has already been in contact with you and provided further clarification about the charge.

If you have any additional questions, please feel free to continue the conversation through the existing communication channel, our team will be happy to assist you further.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Reservation Cancelled despite airport being closed

5th May, 2026 we flew with BA from the UK (Gatwick) to Madeira (Portugal), a 4 hour flight. We had booked a Sixt rental car through Expedia which we had booked to collect at 19:00, the flight being scheduled to land at 18:30.

On approaching Madeira, the pilot warned us that the weather in Madeira was bad with very low cloud, had been like that since around midday and there might be problems landing. We circled for about an hour, made one attempt at landing which wasn’t possible and then circled again for around an hour while the pilot contacted BA in Gatwick for instructions. It ended up that we flew back to Gatwick!! BA put us up in a Gatwick hotel overnight at no cost to us and flew us back out to Madeira the next day. BA were generally very good about the situation and finally got us to Madeira about 12:30 6th May.

We went to the Sixt desk in Madeira airport to collect our vehicle only to be told the reservation had been cancelled with no refund. We pointed out that our flight had been diverted because of bad weather. And not only our flight but no flights had landed on the 5th May from after around midday. The Sixt staff could not be unaware of this because nobody would have collected booked vehicles after around midday.

The Sixt staff agreed that they knew about the situation and that all inbound flights after around midday had been unable to land. However, it was company policy that all no-show reservations, whatever the circumstances, were cancelled at 8:00 the following morning with no refund. I had little choice but to make another booking - at twice the cost of what I had originally paid!

I can understand cancelling no shows for one-offs but expected more flexibility when the whole airport shuts down.

Currently investigating ways to get my money back.

Fine words from Sixt Portugal below about this not meeting their standards but I have been communicating by email with Sixt Portugal for 3 weeks and maybe a dozen email exchanges.

They simply refuse to accept they have any responsibility for what has happened and refuse to commpensate me in any way.

Hopefully, I can get something back via my travel insurance but …

DO NOT HIRE CARS FROM SIXT

Any problems and they will deny all responsibility, refuse any help and refuse compensation/refunds.

6 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Larry,

We appreciate you taking the time to review us and we regret your negative experience which does not meet our quality standards. We are entirely at your disposal through the email address socialmedia@sixt.pt .

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

SIXT in portugal are a SCAM

SIXT in portugal are a SCAM . Charged me €2100 for inside mudguard on a car. IMPOSSIBLE to see and they are reoccuringly ripping off customers. STAY AWAY !!!

18 April 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Sean,

We are very sorry to hear about this and would like to investigate the issue you faced. We kindly invite you to send the feedback together with your reservation number to socialmedia@sixt.pt and your enquiry will be passed on to the relevant department to look into the matter.

Thank you in advance for your cooperation.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

If you want to be ripped off and told…

If you want to be ripped off and told if you don’t like it use someone else by the General Manager Vanessa then this is the place for you. If you don’t take the massively over priced cover they will find damage on the car that is not real!! They did this twice in 2 weeks to me! Refuse to provide senior manager detail they say they will get someone to contact you 3 weeks and nothing - I Have sent 4 or 5 E-mails no reply!! The customer service could not be less if they wanted!! Be warned!!!

9 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Joseph,

We are very sorry to hear about this and would like to investigate the issue you faced. We kindly invite you to send the feedback together with your reservation number to socialmedia@sixt.pt and your enquiry will be passed on to the relevant department to look into the matter.

Thank you in advance for your cooperation.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

SIXT Portugal illegally debiting my card

Today is the 22 May and this has still not been resolved and I have not received my refund.
SIXT please do not lie that this matter has been resolved. Please process my refund immediately and send proof it has been done.

I hired a car from 09 Jan out 09 April,RA 9521931539.
I returned the car on 02 April.
The branch never closed the rental and they keep billing me.
I have called customer service every day for a month now and the rental is still open.
I visited the branch to ask them to close the rental and there is nothing they can do.
There are no managers if you call or visit the branch.
I have sent them my rental invoice and the return receipt.
I have also sent them the debits from my Standard bank account for the rental.
I only hired the car for 3 months, but they have debited me for 4 months.

Here is the list of my debits:

09 Feb: EUR 746 – ZAR14 423.15
11 Mar: EUR 710 – ZAR 13 729.02
11 Apr: EUR 718 – ZAR 13 886.02
11 May : EUR 720 – ZAR 13 947.80 ( They need to reverse this transaction)

On 11 May they debited me for the next month EUR720 but the car was already returned on 02 April. Please can you help me? Or let me know what I can do?
If you cannot help me, can I have a letter from SIXT stating that they debited me incorrectly so that I can ask Standard bank to reverse the transaction and stop my credit card?
SIXT has responded to this review saying that they are investigating but I have no response for a month. They keep debiting my card and I now have to report them to the Police.

2 April 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello,

Thank you for sharing your feedback with us.

We are very sorry for the inconvenience and frustration caused by this situation.

We can see that the matter has now been resolved by our Customer Service team and that the necessary actions have already been taken regarding your case.

Please accept our sincere apologies once again for the experience and the delays encountered throughout the process.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Overcharged 800+ EUR, Ignored reported and documented car Issues, Zero Transparency – Worst SIXT Experience Ever

My experience with SIXT in Lisbon was absolutely unacceptable and the worst car rental experience I have ever had.

After returning the vehicle, SIXT charged my credit card without any previous notice more than 800 EUR for windshield damage (the left deposit was 200 EUR), yet they NEVER provided a proper detailed invoice or breakdown of the actual repair/replacement costs, despite me specifically requesting it multiple times. Any fair and transparent rental company should provide detailed documentation before charging such a large amount.

What makes this even worse is that the windshield damage was NOT my fault. While driving on the highway to Fátima at around 100 km/h in the middle lane, a piece of debris or stone flew from a truck in the adjacent lane and struck the windshield. This was a random road incident completely outside of my control. Immediately after the crack occurred, I made documented attempts to contact Sixt customer service by phone in order to report the incident and obtain instructions. No assistance was provided.

Additionally, SIXT never provided any pre-rental photos or proper condition evidence of the vehicle before pickup, which should be standard practice for every professional rental company. Without proper documentation, customers are left vulnerable to unfair charges.

During the rental period, I also experienced a serious issue with the vehicle itself. The engine oil warning light came on and the car suffered a very noticeable loss of power and performance. I immediately documented the issue with videos and photographs and reported everything to SIXT, yet they completely ignored the problem and never properly addressed it. This raises serious concerns about vehicle maintenance and customer safety.

Instead of taking responsibility for their negligence regarding the engine oil issue, they focused only on charging my credit card.

At this point, I consider this behavior dishonest and highly unprofessional. If SIXT does not refund the overcharged amount and compensate me for the problems caused by their negligence and poor vehicle maintenance, I will pursue legal action.

I strongly advise people to be extremely careful when renting from SIXT Lisbon. Document EVERYTHING yourself because the company clearly does not operate in a transparent or customer-friendly manner.

31 March 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello,

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We sincerely regret to hear about your experience and are sorry that you were left dissatisfied with the handling of your rental and subsequent concerns.

Please be assured that your comments have been taken seriously and shared with the relevant teams for internal review. We understand your frustration regarding the communication and the charges applied, and we regret any inconvenience this situation may have caused.

Thank you once again for bringing this matter to our attention.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Don't rent with Sixt

This is the worst experience of car rental across the world. They scammed me into paying for damages that were there before I rented the car!

6 June 2025
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Dear Harold,

We are very sorry to hear about this and would like to investigate the issue you faced. We kindly invite you to send the feedback together with your reservation number to socialmedia@sixt.pt and your enquiry will be passed on to the relevant department to look into the matter.

Thank you in advance for your cooperation.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

I picked up the car from Porto to…

I picked up the car from Porto to dropped off in Lisbon on the same day. When I dropped the car, I was told that it has a scratch on the wheel which was barely visible. At no point was I told to check the condition when I picked it up. They ended up changing me almost 600eur, 70% being admin and time away while being fixed. It's a scam

6 April 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Georgios!

We appreciate you taking the time to review us we are sorry to hear that you are having difficulty with a damage claim. Our staff in the Car Condition team will be pleased to help you with any questions concerning damages. The staff can be contacted at car.condition.sixt@sixt.pt .

We look forward to assisting you further!

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Never again with Sixt !

Never, never again with Sixt in Lisbon airport. They did not respect the conditions agreed between the broker and Sixt. They are changing the rules, treating customers with disrespect and letting them down. It’s a shame…

5 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello Geert,

We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Please note that bookings made through brokers are subject to both the broker’s terms and SIXT’s rental conditions, which are explained during the pick-up process.

Please feel free to reach us at socialmedia@sixt.pt for any question.

Best regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Bad rent company

Is not much to say !! I pay for the car then asking for a huuuuge deposit … the car brand new cost 5k they ask for 2 k deposit … pls do not rent any car from them

4 May 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hi Cobeleta,

We are sorry to hear that you were dissatisfied with the deposit amount.

Please note that security deposits are required in line with rental conditions and may vary depending on the vehicle group and booking details.

Should you wish to discuss your experience further, our team will be happy to assist you at socialmedia@sixt.pt.

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

ABYSMAL ! AVOID !

The worst experience ever! Paid for my booking with usual credit card , as i've done so many times in the last 4 months for rental cars. Got to Sixt and the very unhelpful/obnoxious Luis Mendes at the desk told us we couldnt use our credit card as his computer told him it was a debit card. Nothing could convince him otherwise. He was immune to common sense oe reasoning. So we wasted 2 hours of our vacation using Expedia, as we will continue to do so, to find an alternative rental car. Sixt told us we wouldnt be refunded in full. We would have to file a claim. After the rental return is due. ABYSMAL "service" . AVOID!!!

26 April 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello Michael,

We are sorry to hear about your experience and regret any inconvenience caused.

Please note that all card types are subject to verification at the branch in line with rental conditions. We also regret any confusion that may have occurred regarding payment acceptance.

If you wish to discuss your case further, please feel free to contact us at socialmedia@sixt.pt .

Kind regards,
Joana

Rated 1 out of 5 stars

Review for SIXT Porto

Review for SIXT Porto – R. Manuel Pinto de Azevedo 114

I booked a car through Norwegian/CarTraveller and went to pick it up at SIXT in Porto (R. Manuel Pinto de Azevedo 114). We were met by a very unfriendly employee who insisted that I needed two credit cards in my name. I had one credit card and one debit card with me. We suggested using my wife’s credit card as additional security, but this was rejected without any consideration.
CarTraveller contacted SIXT directly and spoke with the same employee, but that only made things worse. The SIXT employee became even more dismissive and actually hung up the phone in the middle of the conversation. There was absolutely no willingness to help or find any kind of solution.

We ended up leaving without a car – but with full payment already taken (!).

This is the worst customer service I’ve experienced in many years. I strongly recommend avoiding this location.

30 April 2026
Unprompted review
SIXT Portugal logo

Reply from SIXT Portugal

Hello Dag,

Thank you for your feedback.

We’re sorry your experience at our Porto branch did not meet your expectations. Card requirements depend on booking conditions, but we regret that no suitable solution was found on the day and that the interaction was not handled in a more supportive way.

Your comments have been shared with the local team for review.

Please feel free to reach out to us directly at socialmedia@sixt.pt if you wish to discuss this further.

Kind regards,
Joana

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look