Reifenleader.at Reviews 

40,755
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Shipped on time and all 4 tires came together which i was worried about when reading the other reviews. Tires brand new and no damage. Price is awesome compared to local shops

Rated 5 out of 5 stars

i have a car and no surprise the tires get worn time to time, i do not wait for the exact time tot happen, so i prepare ahead....tires from this company are actualyl durable and they do not get easi... See more

Rated 5 out of 5 stars

The delivery was fast and on time, exactly as estimated by the system. I ordered on 3.10.2025 and received the call from their partner garage at 8.10.2025. I received the correct tire dimension and p... See more

Rated 4 out of 5 stars

Everything went well, good communication with delivery. Tyres look great. Only thing to complain about is the packaging from tyres. Just plastic wrap, which is ok but I think it should cover tyres com... See more

Company details

  1. Tire Shop

About Reifenleader.at

Written by the company

Seit unserer Gründung im Jahr 2016 sind wir zu einem führenden Akteur auf dem europäischen Online-Reifenmarkt geworden. Dieser Erfolg basiert auf dem Vertrauen vieler Fachleute und der Vorliebe von Hunderttausenden von Verbrauchern. Unser Ruf stützt sich auf drei Säulen: Strenge, Exzellenz und wettbewerbsfähige Preise.

Unsere Expertenteams verpflichten sich, Ihnen ein außergewöhnliches Kundenerlebnis zu bieten, unterstützt durch eine leistungsfähige Logistik und optimierte Prozesse, die bei jedem Kauf maximale Zufriedenheit garantieren.

Unser Engagement? Ihnen ständig die besten Preise auf dem Markt anzubieten. Für Ihre Reifenbedürfnisse wählen Sie Exzellenz und Zuverlässigkeit, indem Sie unser Unternehmen wählen.

Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

41K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(40,755)

5,769 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Critical customer reviews get DELETED on their homepage

Critical customer reviews are verifiably deleted on the reifenleader.at website – completely unacceptable! Given this untrustworthy practice, any merchant reply that may follow this review is entirely meaningless and pointless.

20 October 2026
Unprompted review
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

Thank you for your feedback. We take allegations about review moderation very seriously and cannot confirm or deny specific claims in this public forum; this requires verification by a senior customer service agent. If you have not already opened a ticket, please contact our customer service so we can investigate. If a ticket is already open, your request will be prioritized for internal review. We appreciate your remarks and use them to improve our service.

Rated 1 out of 5 stars

suggested wrong tires and unfriendly…

suggested wrong tires and unfriendly customer service on top

30 October 2025
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

We are sorry to hear about your experience with the tire recommendation and our customer service. We take your feedback seriously and will use it to improve. If you have not already opened a ticket, please contact our customer service through your customer account so our after-sales team can review the details of your case. If you already have a ticket, please provide the ticket number so we can prioritize its handling. Our team will check the recommendation and your exchanges to provide an appropriate solution.

Rated 1 out of 5 stars

SCAMMERS

SCAMMERS! Last year, during Black Friday, I bought a set of winter tires and rims, but I had to return them because they sent the wrong color rims. A year later, I still haven't received a refund for the items I returned. Austrian regulatory agencies cannot help me because, despite using an Austrian domain, the company Reifenleader is based in Andorra. I will publish the entire correspondence on the Reddit platform in order to introduce potential customers to the way this company works.

28 November 2025
Unprompted review
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

Hello, thank you for your message and we are sorry to read about your experience.

Our site complies with the consumer protection laws applicable in each country where we operate, and our terms and conditions set out these laws for consumer protection. The use of different domain extensions by foreign companies is legal and common practice, and it is not intended to mislead customers.

Regarding your return that has not yet been refunded, please report it to our backoffice through your customer account or our contact form, so our agents can verify the return of your items and handle the refund. If you have already opened a ticket, your request will be prioritised internally so that it is treated quickly and appropriately by our after-sales team. Refunds are normally processed within two working days after the returned goods are confirmed as received at our warehouse, and only authorised staff can validate them.

We take your remarks seriously and use them to improve our service.

Rated 5 out of 5 stars

Exactly like described

Shipped on time and all 4 tires came together which i was worried about when reading the other reviews. Tires brand new and no damage. Price is awesome compared to local shops

2 October 2026
Rated 2 out of 5 stars

Tires were 2024

23 July 2026
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

Thank you for your feedback. If your concern is about the manufacturing date, tires under 36 months are not specifically indicated on the site. If a tire is over 36 months or marked DEMO, this is normally stated in the product listing. If you believe the information shown for your order may not match what was advertised, please open a ticket with our after-sales service so our team can review your case quickly.

Rated 4 out of 5 stars

Everything went well

Everything went well, good communication with delivery. Tyres look great. Only thing to complain about is the packaging from tyres. Just plastic wrap, which is ok but I think it should cover tyres completely.

11 June 2026
Rated 1 out of 5 stars

Shit customer support!!

13 June 2026
Unprompted review
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

We’re sorry to read about your experience. This is not the level of service we aim to provide. If you have not already done so, please open a ticket with our after-sales service via your customer account so our team can review your case and assist you as quickly as possible. Your feedback is taken seriously and helps us improve our service.

Rated 1 out of 5 stars

Very bad experience with them

Very bad experience with them, last year they lost two of four tyres and claimed that they were delivered, I need two months to wait and prove them wrong so they made a refund even though I ordered new tyres before that in their shop. Next time, a month ago, it was my mistake, was away from home for three weeks, tyres were delivered in in from of my garage and when I noticed that I ordered wrong dimension, wrote them email, got an answer that I can do the retun via their AI shit and order new tyres, even though I told them that I dont need wrong tyres, they gave me missleaded answer... I ordered new ones imediatetlly, since I needed new tyres, but they refuse to take back the wrong one because of 14 days limit. I understand the their policy, but they dont care about the custumer. I have now 4 originally packed tyres in garage that cant do anything with them, selling them dont work because of stupid rare dimension...anyone wants 245/55/19 set of summer tyres? I know, stupid mistake, but custumer support sucks big time!!

12 June 2026
Reifenleader.at logo

Reply from Reifenleader.at

We are sorry to read about your experience and understand your frustration, especially after the earlier delivery issue and the confusion around your recent return request.

As you have already contacted our after-sales service, we will prioritize your complaint internally so that your exchanges with our team, including the answer you received, can be reviewed quickly and appropriately. The 14-day return period does apply to standard returns, but your feedback about the support you received is important and will be taken into account.

Thank you for sharing these remarks. They help us identify where our service can be improved.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look