Refurbished.nl Reviews 

6,699
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Order Nr: ORD72325012 After one day the order placement and payment confirmed, i have got massage from them the color of Iphone you choosed is no more available. This platform is totally scam and bu... See more

Rated 5 out of 5 stars

Everything is perfect with my iPhone from Refurbished.nl :) The phone was in perfect condition and performed fast.

Rated 5 out of 5 stars

I bought a Mini PC for my house. All was excellent, from the options to select, the clear details in the product, to the purchase process and the fast delivery. Not to mention, the product was in pe... See more

Rated 4 out of 5 stars

Just a small disappointment regarding the phone.I know that is a refurbished but expected a bit better the quality phone.Very good response regarding returning the phone.I know that if i would try an... See more

Company replied

Company details

  1. Online Marketplace
  2. also in
  3. e-Commerce Solution Provider

About Refurbished.nl

Written by the company

Refurbished sfeerafbeelding

Refurbished.nl is de eerste Nederlandse online marketplace exclusief gericht op refurbished producten, en staat bekend als de marktleider in deze innovatieve sector. Ons platform biedt een unieke service door directe verbindingen te leggen tussen consumenten en vooraanstaande refurbished merken.

Wij zijn trots op onze positie als pionier in het toegankelijk maken van hoogwaardige, vernieuwde elektronica zoals iPhones, iPads, laptops, en meer, tegen betaalbare prijzen. Onze missie is om duurzaamheid te bevorderen door het aanbieden van producten die zowel economisch voordelig als milieuvriendelijk zijn.

Ontdek de toekomst van slim winkelen bij Refurbished.nl – waar kwaliteit en duurzaamheid hand in hand gaan.

Bekijk onze producten

Refurbished iPhones

Bekijk al onze Refurbished iPhones

Bekijk iPhones
Refurbished iPads

Bekijk al onze Refurbished iPads

Bekijk iPads
Refurbished MacBooks

Bekijk al onze Refurbished MacBooks

Bekijk MacBooks

Bekijk onze video

Wil je meer zien? Bekijk onze video op YouTube.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

7K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 19% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(6,699)

1,423 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Poor battery

The phone is in good condition, but the battery is a poor Chinese model with bad capacity.

3 July 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your feedback. We work hard to respond to all of our customers, but unfortunately sometimes a situation arises where this is not possible. For this we apologize. We are of course happy to look into a solution. I just don't see an order number here. Can you add your order number here? Otherwise you can contact one of my customer service colleagues, who will help you further. We would like to assure you that all products are checked with utmost care before being offered for sale. Regarding the battery capacity of our products, we can confirm that each battery has a minimum capacity of 80% or even higher. We attach great importance to the performance of our products, and we are confident that the batteries will perform well within this condition. If there are still problems with the battery, you are always entitled to a three-year warranty with us.Should you wish to take advantage of this, you can apply directly by following the steps via the following link; https://www.refurbished.nl/klantenservice/reparatie-garantie

Rated 1 out of 5 stars

Ordered a Ipad 10.2 and cancelled…

Ordered a Ipad 10.2 and cancelled before it was delivered but didn't receive the money till today after a week. Such a worst customer care always waiting with 18 people. I think its preprogrammed for call waiting. I think I have to proceed Legally aganist Refurbished.

28 July 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your review. We are very sorry to read that your refund has not yet been made. We are going to do everything we can to provide you with an update on the refund as soon as possible. For this we first need to find out if something went wrong. The moment we know more about this you will receive an update by email from our customer service team. Again, our apologies for the late response.

Rated 5 out of 5 stars

Twee refurbished mac book pro gekocht…

Twee refurbished mac book pro gekocht ben met alkebei tevreden.

26 June 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Dank voor uw positieve feedback. Het doet ons team goed om te horen dat uw telefoon aan uw
verwachting heeft voldaan en snel geleverd was. Wij werken hard om onze klanten te voorzien van de beste service mogelijk. Wij hopen dat u veel plezier heeft van uw nieuwe telefoon en zien u graag terug in onze webshop!

Rated 5 out of 5 stars

Ordered a refurbished iPhone 12 mini…

Ordered a refurbished iPhone 12 mini and it was delivered on time and the product was as described, in good condition! Thank you :-)

5 June 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your positive feedback. Our team is delighted to hear that your phone met your
expectation and was delivered quickly. We work hard to provide our customers with the best service possible. We hope you enjoy your new phone and look forward to seeing you again in our webshop!

Rated 1 out of 5 stars

GOOD ADVISE, AVOID!

After having the phone for a while the screen stopped working. I send it back, it came back with the screen working but the phone start to reboot at random times. I send it back again, got it back not repaired. This 2 times more. After that got another phone but with the same problem. I send it back and then Refurbished decided refund the phone. Still waiting for the refund. The initial problem started 190 days ago but still no money back. Today I get an email from them (after sending back the phone more than a month ago and promising me a refund) they say that the phone is still connected to the iCloud, but then with an email address that is not mine. Current state no phone no money. I've been scammed !? This is just unbelievable. I gave 1 star because 0 was not possible that is how disappointed I am. Still hoping for a solution...

16 May 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your review. We are very sorry to read that your product did not meet expectations. My apologies that the situation afterwards was not as you or we had hoped. We will do everything we can to provide you with an update on the refund as soon as possible. For this we first have to find out whether something went wrong, also with the iCloud that is 'linked' to the wrong email address. As soon as we know more about this, you will receive an update from our customer service by e-mail. Again, our apologies for the late response.

Rated 5 out of 5 stars

Great choice

I used two times this service and super happy with the items!!

15 May 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your positive response. Glad the iPhone met your expectations. We work hard to provide our customers with the best quality for an excellent price and we are pleased to read that we succeeded here. We appreciate you as a customer and would love to see you in our webshop!

Rated 1 out of 5 stars

Will not let me return iPhone 11 within…

Will not let me return iPhone 11 within 30 days despite not being unable to verify battery health. Terrible customer service. Do not use.

3 May 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your message. We are sorry that your device is not working properly. I apologize for the inconvenience. You can return the device free of charge for the first 30 days for your money back. Otherwise you can use the 3-year warranty for a repair, if a repair is not possible, the device will be exchanged. If you want help with something or something, you can always contact our customer service. This can be done via 085-3033799 or customerservice@refurbished.nl.

Rated 2 out of 5 stars

Battery health

Bought the most expensive rating

The physical condition of the phone was great. However the battery health was 83%

28 March 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for the feedback. Refurbished sales partners do not always use genuine Apple parts. We do, however, set the highest quality standards. For example, our technical specialists test all products for correct effectiveness before sale.
And we inspect the battery extensively. We use a minimum battery capacity of 80%. If there are problems with the battery, you are always entitled to the three-year warranty with Refurbished.

Rated 5 out of 5 stars

Refurbed.ie excellent company to deal with

I had a problem with a flip phone I had purchased when it was sent back . I have to say refurbed was very professional with everything but the company handigo I found not a good company they said i dropped the phone or got it wet if i did i would of used my own insurance to fix the phone . I've always bought from refurbed.ie and will again in the future. Very pleased with refurbed.ie

31 March 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your positive feedback. Our team is pleased to hear that your phone has met your expectations. We work hard to provide our customers with the best quality possible and we are pleased to read that this has worked for you. We hope you enjoy your new phone and look forward to seeing you in our webshop!

Rated 1 out of 5 stars

No back payment

I bought an Iphone and it was not working well. I sent it back and they said in 15 working days my money would be sent back. However there is no back payment. Since I didn't get my money back I cannot buy a new one. So they are only offering suffer their customers!

6 February 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. We're sorry you haven't been reimbursed yet. I have forwarded your complaint to the relevant department. A colleague of our customer service has sent you an email about your order. I hope to have informed you sufficiently with this.

Rated 4 out of 5 stars

Better than I expected

I ordered a laptop that was like, 50% off. Unreal. However, I didn't get a track and trace code, and ended up looking up reviews. This left me completely stressed since the reviews are horrible. I mailed them twice before they answered and told me they still needed the track and trace code themselves and I'd get my order before friday. I got my order today, on thursday morning. It works and looks good. I will update this review once I check the battery life.

22 February 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for the positive response. We work hard every day to provide the customer with the best service and are therefore happy to read that we succeeded with you. With your feedback we can make sure we get better every day. We appreciate you as a customer and would love to see you in our webshop!

Rated 1 out of 5 stars

Stole my money

Order a phone in for Christmas, it took over 3 weeks. they first cancelled my order, then sent it. Since I didn’t want it anymore I sent it the way I received it. They received the phone but are ignoring my messages and making excuses not to refund. They are thieves… DO NOT BUY FROM THEM

19 December 2022
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. We're sorry you haven't been reimbursed yet. I see in our system that you received an email on 1/26 about the refund. This would then be refunded within 14 days. The period is not over yet and I must therefore ask you to be patient.

Rated 1 out of 5 stars

Ordered an refurbished iphone 12 mini…

Ordered an refurbished iphone 12 mini with state excellent according to their site but got a bad one at best, lots of problems with it and battery and screen been updated with third party hardware including camera components.
Noticed they actually ordered it with a third company and didn't deliver it themselves.
Now in dispute regarding return with all additional things I ordered which they delivered themselves as they seem to figure I have to send it to third party where I didn't order from .. they DID !

9 January 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. If you are not satisfied with the delivered device. You can return it for your money back, the first 30 days after receipt. I see it's already signed up for revocation, I'll delete the shipping label with you today. We take your feedback very seriously and will certainly use it to optimize our processes.

Rated 4 out of 5 stars

I was expecting to get scammed but worked

Update 24/01:
Order arrived and the phone works well! I am surprised, i was expecting to get scammed after reading the reviews and because of the waiting time. But it worked fine for me, at the end. The phone seems to be working as it should. Communication was difficult... but they haven't disappointed me! I am satisfied.

6 January 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your review. We are very sorry to read that your product has not yet been delivered. We will do everything we can to provide you with an update about the delivery as soon as possible. To do this, we first need to find out if something went wrong. As soon as we know more about this, you will receive an update from our customer service by e-mail. Again, our apologies for the late response.

Rated 4 out of 5 stars

I was expecting to get scammed or…

I was expecting to get scammed or something after reading the reviews, but all in all a good experience. Customer service was poor (it's not really clear, they don't have a phone number, just an e-mail address where they just reply vaguely). They rely on external suppliers and they don't have control of their stock, therefore they can't really help other than sending your message to the supplier. Other than that, cheap products and my MacBook Pro (cheapest in the market for those specs) looks like new.
I guess be careful as ordering with them can go wrong based on other reviews, but worth it to me.

11 January 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your positive feedback. Our team is pleased to hear that your phone has met your expectations. We work hard to provide our customers with the best quality possible and we are pleased to read that this has worked for you. We hope you enjoy your new phone and look forward to seeing you in our webshop!

Rated 1 out of 5 stars

"delivered on the next day", they said

I ordered an iPhone 12 mini ("delivered on the next day", they said) and it never arrived. After 2 weeks they told me that there was no longer that phone in stock. So I asked for reimbursement which I received after a lot of emails (around 1 month after my order). Moreover, I receive the day after my order the plastic cover and screen protection which I also order the same day. Because my order was canceled, I ask to return those items back...well: I never received the money back for these items.
1 star is also too much for these guys.

29 September 2022
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. I just don't see an order number here. Can you add your order number here? Otherwise, you can contact one of my customer service colleagues who will assist you further. You can do this via 085-3033799 or customerservice@refurbished.nl and we will help you immediately.

Rated 4 out of 5 stars

FIXED: Order cannot be cancelled

Edit: despite the lack of a cancel button I was able to cancel by email, and received my money back within the promised 2 weeks. Thank you for your responsive service!

Original review: I made a mistake on my order and would like to cancel it. The order and my customer account has no cancellation option - in fact the confirmation of the order says that a cancellation is not possible. It is unacceptable that an order cannot be canceled. My email complaint has not yet been answered.

2 January 2023
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your review. We are very sorry to read that you have not yet received a response. We will do everything we can to provide you with an update about the order as soon as possible. To do this, we first need to find out if something went wrong. As soon as we know more about this, you will receive an update from our customer service by e-mail. Again, our apologies for the late response.

Rated 1 out of 5 stars

Demanding Refund

ORD65402176
Package never arrived and custumer service never picks up. After reading all the terrible reviews indicating that this is a scam I want a complete refund. If this cannot be provided I will have no choice but to report you.

19 December 2022
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thank you for your review. We are very sorry to read that your product has not yet been delivered. We will do everything we can to provide you with an update about the delivery as soon as possible. To do this, we first need to find out if something went wrong. Because it has already been sent, we cannot just proceed to a refund. As soon as we know more about this, you will receive an update from our customer service by e-mail. Again, our apologies for the late response.

Rated 1 out of 5 stars

THE WORST SERVICE EVER!!! STILL NO MONEY BACK!!!

Ordered an Iphone but it was not working, so I sent it back. 2 weeks and still NO money on my account from Refurbished as promised. Sent couple of emails - no answer! Called a few time, waited on the line 1,5 hours each time and still NOTHING! When will I get my money back??
RETURN MY MONEY BACK!!!!!!!!!!!!!
The worst service EVER!!!

27 December 2022
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. We're sorry you haven't been reimbursed yet. I have forwarded your complaint to the relevant department. A colleague of our customer service has sent you an email about your order. I hope to have informed you sufficiently with this.

Rated 1 out of 5 stars

ATTENTION FRAUD!!!

ATTENTION FRAUD!!!
Fraudulent operation. I returned a phone. Receipt was confirmed in writing. Months later, I still haven't got my money back! They don't respond to the emails. Can anyone recommend a lawyer. I would join a lawsuit.
NEVER BUY THERE, IT`S FRAUD! And buy the way, from I would have expected honesty when ordering with a Dutch company. I will not do it anymore.

6 December 2022
Unprompted review
Refurbished.nl logo

Reply from Refurbished.nl

Thanks for your feedback. We work hard to speak to all our customers, but unfortunately sometimes a situation arises in which this is not possible. We apologize for this. We're sorry you haven't been reimbursed yet. I have forwarded your complaint to the relevant department. A colleague of our customer service has sent you an email about your order. I hope to have informed you sufficiently with this.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look