While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 64 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many consumers frequently praise the wonderful quality of the clothing, noting that the garments offer a great fit and excellent comfort for daily outdoor activities. Many people also highlight the fast and efficient repair and cleaning services provided for maintaining their favorite outdoor gear over many years. Some reviewers were not happy with durability issues, specifically mentioning faulty zippers and branding logos peeling off shortly after purchase. A few people also noted that customer support responses can sometimes be quite slow, unhelpful, or frustrating when trying to resolve unexpected product defects.

What people talk about most

Product

Customers consistently note ambiguous experiences with product quality, often praising the durability,... See more

Quality

Users describe ambiguous interactions with quality, as many reviewers praise the fantastic gear, durable... See more

Service

Reviewers highlight ambiguous aspects of service, with many customers praising the exceptionally fast wash... See more

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, as many reviewers highlight quick email responses... See more

Price

Customers had mixed feelings regarding the price, as some reviewers praised the reasonable and good prices... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I sent away a 10 year old event waterproof jacket to the repair service to replace 2 zips. I got an email reply that stated that to repair the jacket may cause extra damage due to the age of the jacke... See more

Rated 5 out of 5 stars

Sent my down jacket back to have several tears repaired. The tears were all my fault (brambles etc). Extremely pleased with the result. They replaced an entire panel on the back of the jacket and fixe... See more

Rated 5 out of 5 stars

I recently had my Rab insulated jacket cleaned and treated by their service center. It is approx 8yrs old and has been well used.The jacket was returned quickly and beautifully clean, unfortunately it... See more

Rated 5 out of 5 stars

Just had my microlight jacket returned from the Rab repair centre and had to comment. I have had this jacket for approximately 8 to 9 years and it has served me well but was a bit worn out! The return... See more


Company details

  1. Outdoor Clothing and Equipment Shop

Written by the company

Rab's primary focus is insulation products, in particular down jackets, sleeping bags and expedition wear.


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 63% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.6

All reviews

(1,266)

64 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

WET and Wetter!!

I purchased a RAB Nebulus Pro Puffer Jacket for £150.... first time i used it it was -3c walked for around 2 hrs , when i took it off the inside was saturated and my wool pullover soaking .....it wasnt raining ! so much condensation ! The second time i used it it was around 2c, moderate rain and wind....yet again soaked ...but from the outside ! I cant say its much use for hiking ....probably only ok for walking about the shopping mall....very disappointed in this jacket !! I have a 4 year old Jack Wolfskin Jaket that cost £70 .....so much better !!

22 January 2026
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Alan,

Thank you for sharing your feedback, and I’m sorry to hear the Nebula Pro hasn’t met your expectations.

The Nebula Pro is an insulation piece designed to provide warmth. It isn’t a waterproof jacket, so in wet conditions it will absorb moisture from the outside unless it’s worn under a waterproof shell.

The moisture you experienced on the inside will be condensation. When walking, especially in cold weather, your body generates heat and humidity. If you begin to overheat, this can build up inside the jacket and dampen your inner layers. In these situations, adjusting your layers or removing the jacket as you warm up will help manage this.

We appreciate you taking the time to leave a review, and we’d be happy to help you find a setup better suited to your needs if you’d like to get in contact via the Rab website.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Jacket found

I don't know about the jacket because it is lost somewhere in FED EX land. However, I ordered from their website specifically because i thought if there was an issue I would get good customer service.
However, they do not answer the phone, and when it says leave a VM it disconnects. On the website - where i created an account it says there is an error, which i know is not true- and the email to reset the password isn't forthcoming.

March 2026 update- the jacket was found - CS Roger was very helpful. I was issued a refund. - my choice- I would shop with them again.

15 January 2026
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Hinda,

Thanks for taking the time to leave a review.

We are really sorry to hear that you have had such problems with the delivery of your order, and you did not receive prompt service from our team in fixing the issue.

I understand that this has now been resolved by one of our team, but we are sorry for the inconvenience this caused you.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Purchased Rab Men's Resolution Down…

Purchased Rab Men's Resolution Down Jacket. Very disappointed a hood that looks and feels ridiculous, full of velcro fastening (not mentioned in features) Advert boasts: "An incredibly warm and down-filled jacket well suited to the extremes of temperature and conditions" It cost £397.47 and trust me it's no better than the jacket I purchased from a well known French retailer at a cost of £125. Having just recieved a response from Rab I'm going to change my rating fro two down to one. How in the hell can small patches of velcro stop snow drift? A hood over the helmet, nonsense it will restrict your vision

6 January 2026
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Graham,

Thank you for taking the time to leave a review, although we’re sorry the Resolution didn’t meet your expectations.

The hood is intentionally larger to fit over a helmet, as the jacket is designed for mountaineering and expedition use. We use hook‑and‑loop closures over zips, etc., to seal out moisture and spindrift, help prevent zips from freezing, and reduce wind chill along the zip line, but we appreciate that this may be less desirable for more general use.

If you have any questions, please contact us via the ‘Contact Us’ page on our website, and we will be happy to help.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Shockingly poor quality and value

Disappointing for a supposed high performance down jacket. Overall very poor value compared to other brands I’ve owned including North Face, Helly Hansen, Mountain Equipment and even Uniqlo. Rab Carrington should be ashamed.

Three key issues:
1) The baffles hardly have any down in them - they are limp and deflated unlike the Mountain Equipment one that own
2) The logo has come off on the breast and the back - after just 2 years of intermittent winter wear. This clearly advertises their poor quality to everyone and other reviewers have mentioned this too. They can’t even be proud of their logo (!)
3) The material is not feather proof - the down sticks through inside and outside. And if you wear this with a woollen jumper, be prepared to look like a patchy feathered chicken once you take your jacket off. Ridiculous! This did not happen with my other down jackets … not even the much cheaper Uniqlo. This is sadly also an issue mentioned by other reviewers.

Avoid, avoid, avoid.

20 December 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear of the issues you have experienced.

The amount of down in each baffle is calibrated to the jacket’s fill weight and intended use, so lighter, packable styles will feel different to expedition‑weight pieces. If you could submit our warranty form via the Rab website, we’ll be able to investigate the issues you’ve raised and work toward a resolution.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Terrible repairs, terrible service. Ripstop does not work.

I purchased my second Rab Jacket after having the first for around 5 years, in that time I had a patch repaired, a zip replaced and cuffs replaced. The repair time previously was so quick.
This time the repair has been so slow, it has returned today and I cannot believe how far the standards have dropped. Rab have generally placed a sticker over the rip on jacket. It’s not even the same colour and will 100% wear off. 3 weeks and £25 to place a stick on my jacket. I would never have paid for this, I’ll be embarrassed to wear this jacket.

12 December 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello James,

Thank you for sharing your feedback. From your description, it sounds like the jacket received a bonded repair, which is the only suitable option for waterproof pieces. We’re sorry to hear that you’re dissatisfied with the result.

If you’d like us to review the repair work carried out, please send us some pictures using the Contact Us form on our website, and we’ll be happy to advise further.

Please note that repair times can vary significantly depending on seasonal demand, which may explain the longer turnaround compared to your previous experience.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

A friend sent his RAB jacket back to…

A friend sent his RAB jacket back to get the right sleeve mended as small holes started to appear, however once the replacement jacket came back the jacket seemed very lightweight, totally different from the one sent away , same style but just not as I expected, he’s not happy !

3 December 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Steve,

We’re really sorry to hear the service hasn’t met expectations. To help resolve the issue, please ask your friend to contact us directly via the Contact Us option on our website. Once we receive the details, we’ll be happy to look into this for them and provide further assistance.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Not the Experience I Expected from Rab

I own two Rab jackets (Nebula Pro and Xenair Alpine Light). Both developed peeling logos within about a year. Last year, my Xenair already had a peeling Primaloft logo, and now the Rab logo itself is deteriorating on both jackets. This raises real questions about the durability of Rab products.

The Montreal repair workshop told me that any item dropped off after December 1st may not be returned before January 5th. That is about one month without a winter jacket for a manufacturing defect, which is unreasonable. The workshop was rigid, with no flexibility, and customer service gave repetitive, generic replies that did not address the core issue.

Rab promotes its “Rab Promise” and lifetime warranty, but my experience shows a clear gap between the marketing and the reality.

This situation highlights a real gap between Rab’s marketing promises and the actual ownership experience.

1 December 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear about the issues you’ve experienced with logo durability and the repair turnaround time. This is certainly not the experience we aim to provide.

Our logo application is designed for longevity, so we take concerns like this seriously. Seasonal demand can sometimes affect repair timelines, but we understand how inconvenient this can be. If you’d like to share more details of your experience so we can look into this further, please use the Contact Us form on our website to send us an email, and we’ll be happy to assist.

We appreciate your comments and will use them to improve both our service and product experience.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 2 out of 5 stars

Paid £33 for the wash service and logos hanging off

Paid £33 for the wash service of a RAB Down jacket. I requested the logos were replaced as the were peeling. They replaced them with a different colour (which is fine) but the new ones are not stuck properly and are hanging off straight out of the return packaging.

RAB service centre and customer service as not getting back to me at all, will approach card company for a charge back.

24 October 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Rob,

We’re very sorry for the delayed response to your review and for the issue with your jacket after washing.

When you first contacted our team, you should have received a reply within two working days, and we apologise if this didn’t happen.

If the issue has not been fully resolved, please email us at help@rab.equipment, and we’ll be happy to assist you further and make things right.

Thank you for bringing this to our attention.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Game Changer

RAB jacket repair service!! Cheap prices! Absolute game changer!

...And I thought I couldn't love RAB any more

10 November 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

After 3 Rab jacket pocket zips…

After 3 Rab jacket pocket zips splitting from the bottom I have to say I’m not trying anymore.
I work outside and the outside pocket is an essential point for me.

8 November 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello,

We’re very sorry for the delayed response to your review, and for the repeated issues you’ve had with pocket zips splitting from the bottom.

If you haven’t already, please send us an email with more details via the Contact Us form on our website so we can look into this as a matter of urgency.

If possible, include the jacket model, approximate purchase dates, and a few photos showing the zip splits—this will help our team investigate and see what we can do to help.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

It's wonderful to find a company…

It's wonderful to find a company aligned with nature and working to keep our bodies warm, healthy and outdoors! I appreciate the attention to using recycled products and reducing the toxic load. I am warm, stylish and living in my values with the Rab logo on my heart.

1 November 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

£450 coat might as well be a bin liner

Had it 4 weeks. Kept in wardrobe. Only went out to restaurants in it. Got it out the wardrobe to find a rip in the coat arm. £450 of coat ripped within 4 weeks and not even used for its desired purpose of walking etc
Rab won’t sort this through warranty. What on earth is this coat meant for??
I’ve gone down the repair route. £23 which is not even my point. It’s the fact such a reputable company are quick to refuse help given I know for a fact I didn’t cause no rip.

27 October 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello John,

We’re sorry to hear about the rip and understand your frustration. Our warranty covers manufacturing defects only, so accidental damage like rips isn’t included. Down jackets use lightweight fabrics to allow the insulation to loft fully, which gives great warmth-to-weight performance but can make them less durable than heavier materials.

We’re glad you’ve used our repair service to keep your jacket in use. If you need further help, please reach out via our Contact Us form on our website.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 2 out of 5 stars

Poor Quality, Badge Fell Off!

Bought at RAB jacket, Cirrus Flex 2. Initial thoughts were it was decent, then after a period of time, just outside of warranty the stitching started to come apart on the sleeves & the RAB branding on the front started to peel of, initially showing AB then the B then totally fell off. Wonder if thats by design so folk can't identify the make of the jacket when the stitching is coming apart. Would I buy another, not after this experience no.

1 October 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Declan,

We’re sorry to hear about the issues with your jacket and logo. Rab products come with a lifetime warranty against manufacturing defects, so if you haven’t already, please complete the warranty form on our website so we can review this and advise on the best solution. You can find it via the Contact Us section of our website.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Wash service ruined my jacket

Sent a near immaculate down jacket for a wash for it to come back completely ruined!
The insulation is clumped up in EVERY section.
I’ve bought A LOT of Rab equipment over the years. Needless to say, I’ll be going elsewhere from now on.

1 September 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Andrew,

We’re very sorry for the delayed response and for the disappointment caused by your wash service experience. If you haven’t already, please contact us directly via the Contact Us section on our website so we can review your case and make this right.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Very poor customer service

Sadly, my experience with the RAB customer service department has been very poor! My Rab waterproof, which is within the warranty period, was leaking through the back taped seam when I used it in heavy rain. I have only used it about 6 times. The customer service department's first response was to tell me to reproof it despite, me telling them it had had minimal use. After 9 days of e mails, they eventually asked me when I had bought it and confirmed it was within the warranty period and the best option would be to send it back so they could test it - letting me know the process took about 3 weeks before they would be able to tell me the outcome. My experience has been very frustrating, unsatisfactory and I felt I wasn't being listened to. I eventually gave up and took the waterproof back to a Cotswold Outdoors branch where I had purchased it - the staff member was great, explaining about the warranty and the process - I am waiting to hear the outcome! This experience with the Rab customer service has certainly made me think twice about buying more RAB items - a real shame!!!

1 October 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Michelle,

We’re very sorry for the delayed response and for the frustration you’ve experienced. We hope this issue has now been fully resolved, but if not, please reach out to us via the Contact Us section on our website so we can assist you further.

Thank you for giving us the opportunity to help.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed with Rab Customer Service

I’m British but live in the French Alps and bought a Rab Nexus Women's Hoody In the summer from a small outdoor shop in Grassington whilst visiting family. Returned home to France and noticed a hole in the material on the cuff, 3 pin holes on the left arm by the Rab logo and a couple of pin holes on the right sleeve.

Having heard great things about their customer service I contacted them direct and they have unhelpfully referred me back to the supplier. Living in France, it would be far easier to deal with them direct and cut out the ‘middleman’. Disappointed with their customer service.

31 July 2025
Unprompted review
Rab logo

Reply from Rab

Hello Richard,

We’re very sorry for the delayed response and for the inconvenience caused.

Within the first year of purchase, we usually direct customers back to the retailer for warranty claims. However, after this time—or if returning to the retailer is difficult, as in your case—please contact us directly via the 'Contact Us' section on our website, and we’ll be happy to assist.

Kind regards,
Rab Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

excellent service

I sent away a 10 year old event waterproof jacket to the repair service to replace 2 zips. I got an email reply that stated that to repair the jacket may cause extra damage due to the age of the jacket but offered a full refund of the repair fee, recycle the jacket and they gave me a goodwill discount off a new jacket from their website. I've just ordered a new Rab jacket and am looking forward to it's arrival. Well done Rab.

30 September 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look