Penshelf Reviews 

25
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 2 out of 5 stars

You guys have some good vintage model fountain pens. But the way you deliver them is awful. Hero 329 was delivered with cap open, nib had pierced the plastic case and was tucking out. Fortunately i... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

All the products of penshelf has been trust worthy, of good quality and found genuine. The delivery & packing is always well taken good care

Rated 5 out of 5 stars

The email support via Gmail was satisfactory and my queries were addressed properly. However, the WhatsApp contact number listed on the Penshelf website was unresponsive, which was disappointing. Addi... See more

Rated 5 out of 5 stars

good quality pens. came in good presentable box packing. i use this to gift to select clients. Box packing makes it look premium.

Company replied

Company details

  1. Stationery Store

Written by the company

Penshelf — Elegance Redefined in Writing Instruments. Founded (December 2014) on a cherished family dream, Penshelf (operated by Parviksha Trading Pvt. Ltd.) has grown into one of India’s premier online destinations for exquisite pens and refined stationery,offering enthusiasts and collectors a curated experience like no other.At Penshelf, passion blends with craftsmanship. We specialize in premium fountain pens, roller balls, ballpoints, and collector-grade instruments from distinguished global and legacy brands including Hero, Staedtler, TWSBI, and more.Each writing tool is chosen for its ability to deliver not just functionality but also a sense of tradition, precision, and timeless elegance,so every stroke becomes a personal statement.Penshelf isn’t just an e-retailer; we're champions of the written word. From everyday pens that elevate your desk to ornate gifts for special occasions, our collection reflects a blend of artistry, reliability, and thoughtful presentation.Whether you’re beginning your calligraphy journey with our curated A-to-Z writing series or seeking a distinguished gift, Penshelf ensures a seamless, inspiring shopping journey.Transparency, trust, and customer-first culture are at the heart of what we do. As part of Parviksha Trading Pvt. Ltd., we uphold robust policies ,from privacy to returns and refunds,to protect our customers and ensure satisfaction with every order.At Penshelf, our mission is straightforward yet profound: empower you to write your legacy. With every pen we offer and every customer interaction we nurture, we’re committed to making writing a cherished and unforgettable experience. Explore the art of writing with Penshelf, where elegance meets expression.


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

25 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(25)

15 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I did not get my delivery

I did not get my delivery. My money was also not returned.

27 December 2025
Penshelf logo

Reply from Penshelf

Thank you for bringing this to our attention, and we are truly sorry for the inconvenience caused. We completely understand how disappointing it can be when an order does not arrive as expected.

After carefully investigating your order, we discovered that the shipping label had unfortunately been tampered with at the warehouse, which prevented the parcel from being picked up by the courier. As a result, the shipment remained at the warehouse instead of entering the delivery network. Once we traced the issue, we immediately arranged for the order to be dispatched again.

As a small gesture of apology for the inconvenience and delay, we have also included a complimentary Hero ink bottle along with the original pen you ordered.

We always aim to ensure every customer has a smooth experience with Penshelf, and situations like this are taken very seriously by our team. We also want to mention that we did not receive any prior emails regarding this issue, but we are always happy to assist whenever customers reach out.

If there is anything further we can do to help, please feel free to contact us directly at any time. We truly appreciate your patience and the opportunity to make this right.

Rated 2 out of 5 stars

Great Pens, Bad Packing

You guys have some good vintage model fountain pens. But the way you deliver them is awful.
Hero 329 was delivered with cap open, nib had pierced the plastic case and was tucking out. Fortunately it is working fine.
I had ordered one more hero pen, Hero 70 blue body. It's syringe is not sucking ink properly. Sorry, won't suggest it to anyone.

28 November 2025
Penshelf logo

Reply from Penshelf

We are truly sorry to hear about your recent experience and sincerely appreciate you bringing this to our attention. Customer feedback is very important to us.We are more than happy to arrange a replacement for you. We did not find any earlier complaint registered, and for future reference, we kindly recommend reaching out to us directly if a parcel is received damaged so that we can assist you immediately. We have shared an email for initiating replacement.

Rated 5 out of 5 stars

Service Support

The email support via Gmail was satisfactory and my queries were addressed properly. However, the WhatsApp contact number listed on the Penshelf website was unresponsive, which was disappointing. Additionally, it took more than a week for my order to be dispatched, which felt unusually long compared to my experiences with other pen retailers. I have previously purchased pens from stores such as Hello August (Trivandrum), PenWorld (Chennai) and Kanwrites and did not face such delays. It would be helpful if Penshelf could provide a responsive mobile contact option and improve the order dispatch timeline.

21 November 2025
Rated 1 out of 5 stars

Ur coriar services very bad and not…

Ur coriar services very bad and not responding

9 October 2025
Penshelf logo

Reply from Penshelf

Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry for the inconvenience you faced and completely understand how disappointing it must have been.

After reviewing your case, it appears that the confusion arose due to an incomplete address provided at the time of order placement. Despite this, our team worked closely with the courier partner to trace and deliver the package as quickly as possible. When delivery could not be completed, we processed a full refund to ensure you were not inconvenienced further.

At Penshelf.com, we genuinely care about every customer experience and always strive to resolve any issue promptly and fairly. We appreciate your understanding and hope to serve you again with an even smoother experience in the future.

Rated 1 out of 5 stars

Did not receive the order due to your…

Did not receive the order due to your pathetic delivery partner and delay shipment execution from ur end

9 October 2025
Penshelf logo

Reply from Penshelf

We are really sorry for your experience. We have escalated the matter and resolve it promptly.

Rated 5 out of 5 stars

Very cooperative staff

Very cooperative staff. But discount amount should be more.

16 October 2025
Unprompted review
Penshelf logo

Reply from Penshelf

Thank you so much !! We will keep your posted for upcoming offers.

Rated 1 out of 5 stars

I still not recieved pen ...almost 1…

I still not recieved pen ...almost 1 week is over now

6 October 2025
Penshelf logo

Reply from Penshelf

We are really sorry for the inconvenience. We have already arranged alternative courier for you and shared the details. We are really sorry for the inconvenience caused.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look