Lightspeed HQ Reviews 

2,527
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 260 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers generally find the platform extremely easy to use, deeply appreciating the smooth user experience and the very straightforward setup process. People frequently praise the incredibly helpful staff members who provide thorough training and steady guidance during the onboarding journey. Some reviewers were not happy with customer service, repeatedly stating that support teams failed to answer emails or return urgent phone calls. Customers also mentioned experiencing frustratingly long delays when seeking help or dealing with persistent unresolved technical problems on the system. Users pointed out that scheduling assistance can sometimes be unreliable when trying to resolve complex issues.

What people talk about most

Staff

Users describe positive interactions with staff, frequently highlighting helpful, patient, and knowledgeable... See more

Customer service

Reviewers highlight ambiguous aspects of customer service, as many consumers praise helpful onboarding... See more

Service

Customers consistently note ambiguous experiences with service, as some reviewers praise helpful support... See more

User experience

Clients share positive opinions on user experience, highlighting a smooth onboarding process and... See more

Response time

Reviewers mention mixed feedback about response time, as some consumers report that support staff are quick,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

I've been a Lightspeed customer since 2010. It used to be amazing!! The product is good, the support is awful. The online chat has no real access and if you purchase hardware there is zero support if... See more

Rated 5 out of 5 stars

Lauren Allan has been incredible. She walked us through the potential transition from Revel to K Series, breaking down the pros and cons in a way that actually made sense. She was always available, in... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My company was in need of upgrading our POS system and decided to upgrade to Lightspeed X. The account exec that was assigned to us, Genevieve Henning, has been a complete pleasure to work with! We hi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Lightspeed has been the most verstile and useful tool we have ever used for our small company. We have a retail store, a service department, an aftermarket install team, and a welding shop all togethe... See more

Company replied


Company details

  1. Payment Service
  2. also in
  3. Software Vendor
  4. Web Collaboration Platform

Written by the company

Lightspeed is the unified point of sale and payments platform powering the world's best businesses at ~165,000 locations worldwide.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

3K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(2,527)

275 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Returning to lightspeed and the Help Elijiah gave

I was a using Lightspeed (R) a few years back, had to leave for a couple years,
I signed back up again but with X and first i was not too happy as it was so different and some of the features where not in X that where in R,
But Elijiah walked me through and after using X now going on 2 months i have happy, Yes I do miss the features which where in R, but the extra features that are in X like being able to use your phone as your POS on the fly is amazing,
If you looking at coming to Lightspeed talk to Elijiah and I am sure you'll be happy you did.

9 July 2026
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Doug,

This is glowing feedback - Thank you so much for taking the time with this.
We are so happy to hear you're enjoying your experience with our updated platform! We'll be sure to pass along this feedback to our internal teams - Thank you for your kind words and positive feedback!

Your Lightspeed Team

Rated 5 out of 5 stars

Knowledgeable and supportive sales service

Have always heard how modern and advanced lightspeed has always been modular with any business model and customizable with every consumers needs from many reviews but with so many features I always expected a high cost from such a sophisticated system. As I stand corrected, working with Callie Friedman and her persistence to make sure I understood that even their pricing is flexible and that they put their customers first. With no time wasteD she got straight to the point with what they have to offer and how helpful each tool the have can be, almost eliminating weeks of labor on inventory and decision-making for re orders and logistics. Answering all my questions and even demonstrating how and what would be of best use for my business needs. I thank you Callie Friedman.

8 July 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Rene,

We are so happy to hear about your positive experience with us!

It's wonderful to know that our team could demonstrate the best for your company.
We appreciate you recognizing our commitment to putting customers first and are thrilled that our tools can be so helpful for your business needs.

Thank you for sharing your feedback!

Your Lightspeed Team

Rated 5 out of 5 stars

Lightspeed was quick

Lightspeed was quick to respond to my call. A technician was sent to the home to test for mold/fungus. We had results in 24 hours! They answered all my questions and broke it down into layman's terms. Fantastic service

28 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Kathleen,

We're so happy to hear about your positive experience!

The Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

13 Years of Loyalty Ended by a Billing Policy

We have been customers of Vend, and later Lightspeed, for approximately 13 years.

In June 2026, following the conflict involving Iran, our business in Dubai came under significant financial pressure. To improve cash flow, we decided that when our annual subscription expired on 22 August 2026, we would switch to monthly billing instead of renewing for another year.

On 16 June 2026, approximately two months before our annual subscription was due to expire, we selected the option to change our billing cycle. We believed this would simply change our next renewal from annual to monthly.

Instead, Lightspeed immediately terminated our prepaid annual subscription, despite there still being more than two months remaining on it, and replaced it with a new monthly contract. The unused portion of the annual subscription was converted into account credit and applied against monthly invoices. The result is that Lightspeed is now attempting to charge us an additional monthly payment on 16 July, even though our service had already been paid for until 22 August before we made the billing change.

This outcome was not clear to us when making the billing change. Had we understood that changing the billing cycle would immediately terminate our annual subscription, we would never have proceeded.

We contacted Lightspeed immediately, explained that this was not our intention, and asked them to reverse the change. They refused, stating that the system had processed it correctly and that it could not be undone.

As a result, we have decided to develop our own POS platform rather than continue with Lightspeed. Despite explaining that we no longer require access after 16 July, Lightspeed maintains that we must still pay another monthly invoice because, in their view, the annual contract had already been replaced by a monthly contract.

What made matters worse was their interpretation of the cancellation policy. Although they describe it as a 30-day notice period, when we gave notice on 2 July they advised us that our account could not be cancelled until 16 August because cancellations can only take effect on a billing anniversary. In our case, this effectively meant giving around 45 days’ notice rather than the advertised 30 days, and paying for another month of service that we neither wanted nor needed.

After 13 years as a customer, we expected someone to apply a degree of common sense and resolve what was clearly an unintended billing outcome. Instead, every response focused on explaining what the system did rather than whether the outcome was reasonable or whether there was any willingness to exercise discretion for a long-standing customer.

Ironically, this experience pushed us to build our own POS system. Using AI and Replit, we were able to build software tailored to our business in around a week, despite having no previous software development experience. The total cost to build it was approximately one-third of what we previously paid for a single year of Lightspeed, and our ongoing operating costs are expected to be around 11% of our previous annual subscription.

AI is changing the software industry. The technology itself is no longer the barrier it once was. What businesses will increasingly pay a premium for is excellent customer service, flexibility and trust. That’s exactly where Lightspeed let us down. After 13 years as a customer, it was disappointing to discover that loyalty counted for so little when a genuine mistake occurred.

If there’s one piece of advice we’d give other small businesses, it’s to seriously consider whether they still need to rent expensive off-the-shelf software. AI has made custom software far more accessible than most people realise, and when customer service disappears, it becomes much harder to justify paying a premium for a commercial platform.

The software itself served us well for many years, but the way this issue has been handled has completely eroded our confidence in Lightspeed and has brought a 13-year business relationship to an end.

2 July 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Richie,

Thank you for your 13 years of incredible loyalty. We are truly sorry that our long relationship has ended on this note.

We want to assure you that your feedback has been heard in front of Management. Our Account Management team is aware of the exact issues you raised and has been actively communicating with you to review these details.

While we never like losing customers like you, we have much respect for your business.

We wish you and your team the absolute best, moving forward!

Your Lightspeed team

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding assistance.

Shelfie an amazing job! I’m so grateful he actually took the time. He took 45 minutes on the phone with me to walk me through some issues. I was having with my payment system and getting things lined up for an event I have coming. I’m so so grateful every time I call light speed for something. I always got a great agent. This agent did exactly what I wanted and more. Thank you guys. I truly truly appreciate it.

18 June 2026
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Neftaly,

Thank you so much for the great review!
We will surely pass the message along, internally.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

The software is bordeline a joke

The software is bordeline a joke. Sync issues and so many bugs. Back office reports do not match the reports on the devices, leading to highly confusing cashing up and other issues. Stock / inventory module cant understand you sell items in different formats or servings. Waste of time and money.

18 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Mikey,

Appreciate you taking the time to write this feedback.
We were unable to track your account and would like to review this immediately with Management.

If you’re open to it, please send over your account details to engage@lightspeedhq.com and we can get the right team in front of this.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 2 out of 5 stars

Continues to Charge us. They owe over $3,800 after we cancelled

We were with Lightspeed Retail, Golf and Restaurant from 2019 to April 2026. The software needs a major upgrade especially Retail and Golf. The worst part is after we cancelled our subscription they have continued to charge us. They owe us over $3,800 as of this date. I have emailed and called, no one will answer. Do not do business with this company.

16 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Dave,

Appreciate you sharing this feedback.
We want to make sure the right manager gets in front of this situation and we move forward to next steps.

If you're open to it, please reach out to engage@lightspeedhq.com and we will address this.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

Run...run far away....this company is awful

Lightspeeds customer service is literally the worst I have ever had to deal with, no empathy or knowledge of the issues of their products, just arguments and headaches. Ive been forced to switch to manually taking payments because the card reader keeps shitting the bed its totally worthless, highly suggest going elsewhere and saving yourself the stress and headaches.

16 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Nicole,

Appreciate you taking the time to write this feedback.
We were unable to track your account and would like to review this immediately with Management.

If you’re open to it, please send over your account details to engage@lightspeedhq.com and we can get the right team in front of this.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 5 out of 5 stars

Quickly understood the issue

Quickly understood the issue. Provided the solution. Had a great attitude

15 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Dave ,

We're so glad we could help and provide a positive experience. Thank you for your kind words!
If you have a moment to share your account details to : engage@lightspeedhq.com - we'd love to pass along your feedback internally.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 5 out of 5 stars

Great help!

I appreciated the thorough and concise assistance.

9 June 2026
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Kristine ,

We're glad our assistance was helpful! We appreciate your kind words and will surely pass them along.

Your Lightspeed Team

Rated 5 out of 5 stars

I am so impressed and grateful for the Lightspeed Support Team.

I am so grateful for the Lightspeed customer support team! I recently had an issue with my receipt printer and unsuccessfully spent hours trying to fix it myself. I gave up and called the Lightspeed Help Centre in hopes they could help me. Liju, the representative was friendly, helpful, patient and knowledgeable, and was able to resolve my issue quickly.

4 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Rita,

We are so happy to hear our team was able to provide such excellent support and resolve your printer issue quickly!

Thank you for sharing your positive experience!

Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

Our company Auditors have flagged the system as unreliable

Something has definitely changed in the Lightspeed support team. Maybe they have hired untrained agents but definitely it’s nothing like it used to be. I have been using Lightspeed for over 8 years but I am now actively looking at alternatives as I can no longer accept the horrific level of support from the team. It’s like they have absolutely no idea what they are doing now. Shocking. Our auditors have flagged the system as “unreliable” and “greatly concerning” as the raw sales data they share (which we can’t extract ourselves due to the limitations in data retrieval!) does not match the sales showing in the sales reporting inside the Lightspeed system. The auditors have said they can not rely on the system data and therefore can not verify our sales! Which is a massive issue. Extremely concerning. We will likely move to Shopify or one of the more reputable providers.

1 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Michelle,

First, I want to thank you for being with Lightspeed for 8 years!
Means you are a deeply valued customer, and hearing that our support has let you down is never what we want to hear.

We have personally escalated this thread directly to our management team. They're reviewing your account right now and will be reaching out to you directly (if they haven’t already) to discuss best way to proceed.

We want to make this right and ensure you're in a good place with the system.

Please keep an eye on your inbox.
All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

⭐ 1 Star

⭐ 1 Star

I am extremely disappointed with Lightspeed POS. During the sales process, I was promised excellent support, reliable hardware, and a system that would help my business run smoothly. The sales team said all the right things to get me to sign up.

However, just two weeks after signing the contract, the system went down and the hardware stopped working properly. When I contacted the help centre, they were unable to resolve the issues or provide the level of support that was promised.

It feels like many of the promises made before I signed were simply sales tactics. Once the contract was signed, the support and service were nowhere near what I was led to expect.

I would not recommend Lightspeed POS based on my experience. Be very careful and do your research before committing, as the reality did not match the promises made during the sales process.

2 June 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Klodian,

Thank you for sharing this feedback - It's never our intentions to read that you've had a rocky start.

While our support team has been actively working to resolve these specific hardware and connection issues, I want to assure you that your Account Manager, is fully looped in, on it and has been working closely behind the scenes to get this resolved.

We want to deliver on the expectations we set during your sales process, and we are committed to getting this solved for you.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

I will just copy a message my…

I will just copy a message my Lightspeed account manager just sent me, over a dispute regarding price increase:

"In Section 20.8, as I've screenshotted below, you'll see the clause stating we can increase the subscription price (or remove the attached discount) with 30 days' notice."
The section states: "20.8. Lightspeed reserves the right, at any time and upon thirty (30) days’ written notice, to amend this Agreement, including making changes to the Fees and scope of the Products. Such amendments may be made for reasons including, but not limited to: (i) complying with applicable law or regulation, (ii) security reasons, (iii) changes in market conditions, and (iv) changes imposed by a third-party supplier."

Which basically means they can increase (almost doubled in my case) your fees for basically whatever reason they can think of, you CANNOT stop the contract at that point without paying an early termination fee, and the only way to keep the fee at the same price was to being bullied into signing another contract with them (which I obviously didn't do). I will either have to pay the augmented fee for a couple of months or go through legal way, but I thought everyone should be informed that this is their business practice.

If anyone at Lightspeed tries to spin it I a different way, I have the emails all saved.

29 May 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Alessio,

Appreciate you for being so direct and transparent about your experience. We completely understand the frustration and stress that comes with managing unexpected changes to your business expenses, especially when navigating contract terms. It is never our intention for a partner to feel pressured or unsupported during a pricing review.

Please know that your situation has been escalated to our internal priority levels. We hear you loud and clear, and we are not here to spin this situation.

Because of the severity of your concerns and the specific details of your account, we want to ensure this is handled by a senior escalation team who has the authority to review this properly. We are stepping in immediately to ensure your case gets the right eyes on it.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely awful company to deal with

Absolutely awful company to deal with. If I could give zero stars — or minus 1000 — I would.

This is my first ever negative review because I usually give companies the benefit of the doubt, but dealing with Lightspeed has been beyond frustrating.

The cancellation process is worse than cancelling a gym membership. They will squeeze every single cent out of you. Their POS system is shockingly basic for the amount they charge, and the support completely disappears once onboarding is done.

I was paying for 5 terminals and cancelled one after closing part of my business. Despite removing the terminal, Lightspeed kept charging me for TWO more months because apparently you also have to remove open sales, close tills, AND manually remove the licence itself — otherwise they continue billing you. None of this was made clear.

Trying to get support is nearly impossible. You can’t talk to anyone properly, and when I finally complained, they suddenly offered to refund the charges — but ONLY if I stayed with them. Otherwise, no refund. They even offered me 50% off for 6 months after previously telling me “nothing could be done” about the extra charges. Funny how things suddenly become possible when you threaten to leave.

Then when I cancelled before the renewal date, they hit me with a “30-day notice policy.” Why on earth do I need to give notice to stop using your piece-of-junk software?

The whole experience feels designed to trap customers into paying longer than they should.

The irony is I have now built my own fully functioning POS system that costs me about $2 a month to run, while Lightspeed was charging me around $1000.

Beware: they are incredibly nice during onboarding and sales, but once you’re locked in, support and transparency disappear.

Would never recommend this company to anyone.

13 May 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi There,

Thank you for sharing your feedback. We genuinely apologize for the frustration you’ve experienced surrounding our cancellation and licensing policies.

We are aware that your Account Manager is currently in direct contact with you regarding these specific billing and terminal issues. While we understand this ongoing communication doesn't change the frustration of how things have been handled up to this point, we want to assure you that your feedback has been fully noted and raised.

Thank you again for taking the time and this feedback.

All the best,
Lightspeed Team

Rated 2 out of 5 stars

Concerns of online selling!

There are a could of things i am extremely disappointed in with Lightspeed but feel stuck. First and foremost, our customer service experience has been horrible to be quite honest. Getting in touch with our rep, or anyone for that matter, is almost impossible. I feel very unsupported in this category. Secondly, i feel as if Lightspeed is very behind the times as far as its compatibility for its R-Series customers to have extra online selling avenues whether that is with TikTok shop, Instagram Shop, Facebook Selling, or even online registry system. With the world going more online, Lightspeed is holding us back. Each year this renewal creeps up on us and we wish we would have been proactive in finding an alernative POS. I hate to be so negative but at the same time, this is genuinely how i feel.

26 May 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Gracious Me,

Thank you for taking the time to share your candid feedback.
We are genuinely sorry to hear that you feel unsupported and that our customer service has fallen short of your expectations.

We would love the opportunity to look into your support history and connect you with the right team to address your concerns.

If you are open to it, please reach out to us directly at engage@lightspeedhq.com with your account details. We want to do what we can to turn this experience around for you.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

Sales tactics are shady

Sales tactics are shady. They will say they can do anything you ask to get you to sign the contract. They will also say it’s easy to cancel and get a refund if they can’t. Then as soon as you sign and they can’t fulfill their promises they will blame everyone but themselves. “Too bad, you signed the contract. No refund for you.” I finally had to go around my salesman’s back to cancel. Luckily customer service was fine to work with. But it was worth it to eat the cost and get as far away from Lightspeed as possible. Big businesses screwing over small businesses. Be careful.

21 May 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Chafed,

We're really sorry to hear the experience started off this way.

I am glad to hear our Customer Support team was able to help you out in the end, but I’d love to make sure your feedback about the sales process gets to the right people so we can prevent this from happening to others.

If you’re open to it, please send over your account details to engage@lightspeedhq.com and we can get the right team in front of this.

All the best,
Your Lightspeed Team

Rated 1 out of 5 stars

The worst of the worst when you are…

The worst of the worst when you are offering yourself the service very attentive, as soon as you are already working with them, a problem with the system happens and they never solve it, you ask them to send you a technician to fix the problem and they tell you that you have to pay him oh they send you a video of how you can solve it is a waste of time this system not only of time but also a lot of money I lost a lot money with this system my clients were uncomfortable when the system did not accept the payments lousy I do not recommend it at all

6 May 2026
Unprompted review
Lightspeed HQ logo

Reply from Lightspeed HQ

Hi Carlos,

We're really sorry to hear the experience started off this way.

If you’re open to it, please send over your account details to engage@lightspeedhq.com and we can get the right team in front of this.

All the best,
Your Lightspeed Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look