While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Holiday Accommodation Service
  2. Vacation Rental

Written by the company

LekkeSlaap is South Africa's leading accommodation booking app. We offer a seamless accommodation booking experience at thousands of getaways across the country. We believe in making travel as easy and stress-free as possible. That’s why we back our best-in-class booking experience with excellent customer support from our proudly local staff, available every day of the year until midnight. With more than 15 years' experience in local travel and millions of happy customers served, LekkeSlaap is leading the way in local South African travel.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

14 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 60% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Exceeded All Expectations

It was easy to search for and book suitable holiday accommodation. The online system is user-friendly and the whole process was smooth and convenient. I highly recommend LekkeSlaap and will be using them on a regularly basis. I'm based in the Western Cape and not UK...

8 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Just Lekke.

I had a great experience with Lekkeslaap ! The customer service agents were so patient and helpfull. I also find the website extremely user friendly !

6 May 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Booking Experience

I had a great experience using this website. The booking process was quick, simple, and very user-friendly. There is a wide variety of accommodation options to choose from, including some exclusive properties that I couldn’t find on other booking sites, which made it even more worthwhile.

The staff were always friendly, helpful, and professional, making the entire process smooth and stress-free. The quality of the places I’ve booked has also been consistently excellent, with accommodations matching expectations and offering great value.

I would highly recommend this platform to anyone looking for a reliable, easy-to-use booking site with excellent service and quality accommodation options.

1 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

We booked and paid 2 nights’…

We booked and paid 2 nights’ accommodation at Bonsai in Hankey. We visited the wedding venue and decided to go the Bonsai accommodation to see where it is as we planned to go there after the wedding in the night time. We struggled to find it, as there was no identifying name to indicate that you have arrived at the right place. It was an old house where two people live and the two rooms we booked were disgusting. It looked dirty and old linen was on the bed. The room was dark with no daylight coming in. In short, not close the photos of Bonsai on Lekkeslaap. We called Lekkeslaap 3 hours later to cancel the booking. They declined to refund me, as we did not take any photos of the horrible accommodation,as tol provide proof that it was not up to standard. Well, I will never book a place and pay before I have seen the place myself first. In short, my recommendation is to never book accommodation at Bosai in Hankey. It is disgusting to say the least.

10 February 2026
Unprompted review
LekkeSlaap logo

Reply from LekkeSlaap

Dear Renee,

Thank you for taking the time to share your feedback and for allowing us the opportunity to address your concerns directly. We are sorry that your experience was disappointing.

We understand that you visited the property without prior arrangement, and unfortunately, the unit was not prepared for guests at that time. Had the host been informed in advance, the unit would have been ready for viewing so that you could make an informed decision.

We appreciate your feedback and trust that your next experience with us will be a positive one.

Kind regards,
The LekkeSlaap Team

Rated 5 out of 5 stars

Great app

Great app
Always use it in South Africa
Sometimes app hickup, but hey...the app is fine .
Always friendly customer service .
Been using it for 4 years now.

1 October 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

LekkeSlaap charged me for a property…

LekkeSlaap charged me for a property that was not available. They promised multiple times by phone and email to reverse the transaction. They never did.
Every time I contact them, they have a new stalling tactic and demand more unnecessary information to delay the refund.
Dishonest business practices. They're holding onto money for a service never provided. Avoid LekkeSlaap.

4 October 2025
Unprompted review
LekkeSlaap logo

Reply from LekkeSlaap

We’re truly sorry to hear about your experience — that’s not the level of service we strive for. This situation sounds frustrating, and we completely understand your concern. Please rest assured that we take refund delays seriously and would like to resolve this for you as quickly as possible.

Could you please email your booking reference number to bookings@lekkeslaap.co.za (if you haven’t already), and mention that you’ve left this review? We’ll prioritise investigating your case and make sure any outstanding refund is processed without further delay.

Rated 1 out of 5 stars

Lekkeslaap are a very bad…

Lekkeslaap are a very bad unprofessional company.There will be q0plus people to comunicate with you regarding a simple problem.booked with them the first time and never again very bad experience with zhantique guesthouse ross street boksburg west gauteng.Very bad inaccurate information regarding aircraft noise.lekkeslaap were very unprofessional and not helpfull at all.cant use a sote liike them to do any bookings at all

17 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

MAKE SURE YOU READ THE FINE PRINT of…

MAKE SURE YOU READ THE FINE PRINT of their "quotes". You think the full amount is actually R6600 as STATED ON THE QUOTE - but then in the fine print below, there's actually an additional R2000 for breakages and an additional R1000 management fee payable to the accommodation. So the lekkeslaap invoice states R6600 paid and cleared, then the invoice from the actual accommodation is really R9600. Will never book with this establishment ever again. We book frequently through Bookings.com - the full invoice amount IS your full amount. That is not the case with Lekkeslaap. Hidden costs to bite you after you have committed ad "accepted their terms and conditions". EDIT TO ADD: The establishment has promised to take my feedback into consideration and has offered to pay toward the additional fees.

10 June 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend!

I've used LekkeSlaap for multiple bookings across South Africa and Namibia, and they never disappoint. Their customer service is exceptional — they even helped me after hours on a Friday evening when I couldn’t get hold of the host. Highly recommend!

26 May 2025
Rated 1 out of 5 stars

Good web-site for choice, but payment for UK customers a nightmare

Good web-site for choice but difficult (impossible!) to pay by a UK customer.
Selected accommodation and tried to pay. My CC provider (VISA) uses 2FA which I passed and then got a message from them saying payment was declined by lekkeslaap, but I should contact them in case it did go through. Contacted lekkeslaap and they confirmed it did not go through. Fine thus far.

I have tried to pay again using Windows laptop, Android phone, Kindle Fire and an i-Pad, using two different ISPs and get the message "You will be redirected to a secure payment page." which doesn't happen even when left for more than an hour.
lekkeslaap then suggest that I make a payment using EFT but saying it is "only South African banks are supported"
Suggest that overseas customers need a person inside SA to pay their booking for them which somewhat negates the ability to book from the UK.

25 October 2024
Unprompted review
Show reviews in all languages. (14 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look