Koalajewelsbrand Reviews 

611
•
TrustScore 1 out of 5

1.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 96 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Consumers found the items to be of extremely poor quality, looking nothing like the appealing pictures shown on the official website. Many people noted that the jewelry resembled cheap items from discount sites like Temu rather than valuable pieces. Customers also experienced long delivery delays and frequently received incorrect items instead of their actual purchases. When trying to resolve these problems, buyers struggled to get a response or obtain refunds from customer service. Some reviewers felt very disappointed after spending hard earned money on goods that quickly became damaged or discoloured.

What people talk about most

Product

Consumers find product to be a complete disappointment, describing the jewellery as cheap and nothing like... See more

Quality

Clients share negative opinions on quality, consistently reporting that the items received look cheap,... See more

Order

Reviewers express deep dissatisfaction regarding their order experiences, frequently reporting significant... See more

Price

Users describe profound dissatisfaction with the pricing, reporting that items purchased for significant... See more

Refund

Reviewers highlight negative aspects of refund processes, expressing deep frustration over ignored emails and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

I bought some earrings from Koala a few weeks ago. As mentioned in several other reviews I found them to be much poorer quality than expected - as well as one having a different colour stone from th... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

This business is using my copyrighted product images and claiming silver & gold rings that cost me hundreds to make they are making and selling for under £25. ON searching they are getting these imag... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Bought drop earrings.Accotdingbto tracking arrived in Yodel for placement in In store locker a month ago.Still no code for pickup.Koala keep saying are in contact with delivery company.No progress.Lat... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

The website has now been blocked by Norton Anti-virus and warning this is a fake site. All the products are off Temu and some are priced under £1. The exact ring that I purchased for £23 from... See more

Company replied


1.1

Bad

TrustScore 1 out of 5

611 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 97% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.1

All reviews

(611)

84 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I ordered earrings for my daughter…

I ordered earrings for my daughter which were disappointing when they arrived. Nothing like the photo on the website. I tried to obtain an address to return them, as their website said full refund would be given if product not satisfactory. After many emails to the company I could not get an address to return them. I am left with earrings I do not want and cannot get a refund for. DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY

22 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for taking the time to share your feedback. We truly value our customers and are sorry to hear that your experience did not fully meet expectations.

We would really appreciate the opportunity to look into this matter and assist you further. Please reach out to our customer service team at info@koalajewelsbrand.com including your order details, so we can help resolve this as quickly as possible.

Kind regards

Rated 1 out of 5 stars

Wish I’d read reviews

Wish I’d read reviews, wanted a ring whilst I wait for my engagement ring to be re sized. Paid 25 quid supposedly down from 100. Looked pretty but got a plastic ring like a toy from a cracker!

21 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for taking the time to share your feedback. We truly value our customers and are sorry to hear that your experience did not fully meet expectations.

We would really appreciate the opportunity to look into this matter and assist you further. Please reach out to our customer service team at info@koalajewelsbrand.com
, including your order details, so we can help resolve this as quickly as possible.

Kind regards

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality and service.

Bought a ring which was very poor quality so asked to return it which took weeks of emails to get the process then they said I had to return it to China which would cost st least £10.
Do not recommend this seller.

20 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for your message. The order number you provided ( 180048 ) is not in our system. Our order numbers begin with the number 4, and the number you shared appears to belong to Koala Brand Jewels (www.koalabrandjewels.com ), not Koala Jewels Brand. We have no affiliation with that company and only learned about them after getting inquiries from their customers.

We unfortunately cannot access orders from that company. Please double-check your order details with the correct brand so they can assist you further.

If your order was indeed placed with us, please provide the correct order number so we can help resolve any issues.

Thank you for your understanding.

Rated 1 out of 5 stars

SCAMMER'S DO NOT BUY!

SCAMMER'S DO NOT BUY!
My friend's dog had passed away and I saw a lovely necklace with a dog pendant on koala and I purchased one. I thought it was silver and cost £32.99.
Customer Service and the tracking was not good, but eventually I managed to track it on Yodel. It stated it was from Aliexpress. I looked it up on their website and saw that the necklace cost just £1.80. I opened a dispute with my bank and they refunded me. This is the 4th scam I've had from various bogus companies in 2 months. It is shocking.

15 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re very sorry to hear about your experience and, first and foremost, sorry for your friend’s loss. We understand why this purchase was meaningful and how upsetting this situation must have been.
We’d like to clarify that our jewelry is fashion jewelry, and unless explicitly stated, items are not solid silver. We work with international manufacturing and fulfilment partners, which can sometimes lead to tracking updates showing third-party logistics providers or marketplaces — we understand how this can be confusing and apologize for the lack of clarity.
Pricing reflects more than the manufacturing cost alone and includes sourcing, quality checks, logistics, platform fees, taxes, and customer support. That said, we’re sorry that the value and presentation of the item did not meet your expectations.
If a bank dispute has already been resolved, we acknowledge that outcome. However, we regret that your experience has left you feeling misled, and your feedback regarding tracking, communication, and transparency has been noted and is being taken seriously.
Thank you for taking the time to leave your review feedback like this helps us identify where we need to improve.

Rated 1 out of 5 stars

Do not buy from this company

Do not buy from this company. They are selling the same cheap rubbish that you get on Temu for a fraction of the cost. All Koala do is present it on a 'Western' style website at a huge markup. Very clever. Very duplicious.

I should have known better as the descriptions on their website are intentionally vague.

I ordered a ring for my daughter for £24.99. It was advertised as being reduced from nearly 3 times that. I later discovers the same ring on Temu for £2.99.

It arrived from China after 3 weeks in a cheap dirty plastic pouch placed in a jiffy bag - no ring box, no receipt, no branding. The ring was cheap metal.

Absolute rip-off. Avoid at all costs.

3 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We’re genuinely sorry to hear how disappointed you are with your experience, especially as the item was purchased as a gift for your daughter.
We understand your concerns regarding pricing, presentation, and delivery. Our products are fashion jewellery, and while we work with international manufacturing and fulfilment partners, all pricing reflects design sourcing, platform costs, quality checks, logistics, taxes, and customer support — not just the base manufacturing cost. That said, we’re sorry if the product and packaging did not meet your expectations.
We also acknowledge your feedback regarding product descriptions and packaging. Your comments have been noted and are being reviewed internally to ensure our listings are as clear and transparent as possible and that presentation standards are improved.
If you would like us to review your order and discuss a possible resolution, please contact our customer service team at info@koalajewelsbrand.com with your order number. We’d appreciate the opportunity to look into this further.
We regret that your experience has left such a negative impression and thank you for sharing your feedback, which helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

They took money from my card and sent…

They took money from my card and sent me the wrong earrings . After writing to them several times - they didn’t bother to reply and their products are truly rubbish and even the pair I got were so cheap and nasty. Avoid avoid . I just lost )25. They are a terrible company.

27 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must have been.
Receiving the wrong item and not getting a response when you reached out is not acceptable, and we sincerely apologize for this. This is not the level of service we aim to provide, and we regret that your concerns were not addressed sooner.
We would really like the opportunity to resolve this for you. Please contact us at info@koalajewelsbrand.com
with your order number and details of the earrings you received, and we will review this promptly to arrange a replacement or refund where appropriate.
If you have already chosen to pursue a chargeback with your bank, we will of course cooperate fully with them during that process.
Thank you for bringing this to our attention your feedback is important and helps us improve both our service and quality control.

Rated 1 out of 5 stars

Absolute Scammers!!!!

Absolute Scammers!!!!

Husband ordered me a little ring as a treat and it arrived damaged and nothing like the photos on the website.

I see from their response to others I have no chance of a refund so will be asking my bank to start the charge back process.

Spineless Scammers

***as you can see from the company replying they asked me to email them, which I did prior to this review. It’s all for show! I still don’t have a refund or any contact other than this reply***

15 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re very sorry to hear about your experience and understand how upsetting this must have been, especially as the ring was bought as a gift.
Receiving an item that is damaged or not as expected is not acceptable, and we’d genuinely like the opportunity to put this right. We do offer refunds or replacements in cases where items arrive damaged, and we’re sorry if our previous responses to other reviews gave the impression otherwise.

If you’re willing, please contact us at info@koalajewelsbrand.com
with your order number and photos of the item received, and our customer service team will review this promptly to arrange a suitable resolution.
If you’ve chosen to proceed with a chargeback through your bank, we will of course cooperate fully with them during the process.
We regret that your experience has led to this frustration and appreciate you taking the time to share your feedback, which helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

I sent in a review a few days ago

I sent in a review a few days ago. Complaining how bad this company is. I had a so called response from them, but their so called 'Customer Services does not exist as far as I can see. Have left it now in the hands of Pay-Pal in the hope they can sort it out and I get my money refunded. I doubt if they will get a response from their. Their so called email adress doesn't exist. I shall certainly be a bit more careful who I order from next time. So annoyed with myself.

3 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for following up and sharing your concerns. We’re genuinely sorry for the frustration this situation has caused you, and we understand why you feel disappointed.
We’d like to reassure you that our customer service team does exist, and our email address info@koalajewelsbrand.com
is active and monitored daily. We apologise if you did not receive a response as expected this is not the level of service we aim to provide.
If you have already opened a case with PayPal, we will of course cooperate fully with them to ensure the matter is reviewed fairly and resolved as quickly as possible. PayPal cases are handled through their system, and responses may not always be visible immediately from the customer side.
We’re truly sorry that your experience has led to a loss of confidence in our brand. Your feedback has been noted and is being taken seriously as we work to improve our communication and customer support processes.

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful ! Paid £22 for a pair of earrings which the website were advertising at a reduction from £80! The photos made the item look like genuine silver. Took two weeks to arrive in a shoddy envelope with a postal mark of Hong Kong. Upon opening the item the earrings are clearly awful plastic toot and put in a plastic packet. I feel cheated of my monies! May as-well have burnt £22! I wish I had checked the reviews on them before buying. This company is a scammer!

13 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re truly sorry to hear that your experience did not meet your expectations, and we understand how disappointing this must have felt.

We want to clarify that our earrings are fashion jewellery, and the materials used are described in the product details on our website. The images are intended to show design and style, not to imply solid silver unless explicitly stated. That said, we’re sorry if this was not clear enough and led to confusion.

Regarding delivery, some of our items are shipped from our international fulfilment partners, which can explain the postage marking and delivery timeframe. We apologise if the packaging fell short of what you expected — this is certainly not the impression we want to give.

We would really like the opportunity to resolve this for you. Please contact our customer support team at info@koalajewelsbrand.com
with your order number, and we’ll be happy to review your case and discuss a suitable resolution.

Your feedback is important to us, and we are actively using it to improve both our product descriptions and customer experience.

Kind regards,
Koala Brands Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Purchased earrings before Christmas as…

Purchased earrings before Christmas as a present. They were not like the picture - turned up cheap and poor quality. Contacted customer service in an effort to return / refund - no response. Chased again before Christmas - no response. Another chase early January - no response.
Rip-off. Avoid

5 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re very sorry to hear about your experience and understand how disappointing this must have been, especially as the item was intended as a gift.

We apologise if the earrings you received did not match your expectations or the product images shown, and for the lack of communication you experienced when contacting us. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We would like the opportunity to look into your enquiry and resolve this for you. Please contact our customer service team again with your order number in the subject line so we can locate your case and assist you as quickly as possible.

Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

This company is a fraud

This company is a fraud. Sent me incorrect items then had the cheek to ask me to pay for return shipping costs instead of sending me what I actually ordered and paid for or refund me?! The customer service is atrocious awful. Please beware dont shop with this awful company.

19 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re very sorry to hear about your experience and we understand how frustrating it must be to receive incorrect items. This is certainly not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologise for the inconvenience caused.

We would like the opportunity to look into this matter properly and resolve it for you. If an incorrect item was sent, our team should be able to review the order and arrange the appropriate solution, whether that be a replacement or a refund in line with our policy.

Please contact our customer service team directly with your order number so we can investigate this further and assist you as quickly as possible. We genuinely value our customers and take feedback like this seriously as it helps us improve.

Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Do not order from this company. They ignore your emails, despite me sending them the exact information they requested.

On the 5 November 2025 I ordered a pair of vintage amber earrings for £22.40. I was looking forward to receiving them, but 3 weeks later, after no contact from Koala to advise about why the delivery delay, I received a totally different pair of cheap, pink stone earrings that I really would never wear because they looked very cheap and of extremely poor quality. I emailed Koala and received a reply on 29 November, within 2 days, which was hopeful, to advise I send photos and order no/proof of purchase. I was confused as I'd sent this info already to the customer service email. However, I again sent photos of what I'd ordered, what I'd received, photo of the invoice and order no. I heard nothing and again emailed the details on 1 December. I've heard nothing at all and do not understand;
Why this company is still allowed to trade, given the appalling ratings and number of negative reviews?
Why have Trading Standards not become involved as they are clearly a dishonest company?
What should I do to further my complaint and help get this company taken down or at least respond and deal with the hundreds of complaints?

1 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re very sorry to hear about your experience and we understand how disappointing this must have been.

We would like to clarify that our customer service team did respond and requested additional information so we could fully investigate the issue. While we appreciate that some details were previously provided, in cases like this we do require specific photos and order verification to be sent together so the matter can be logged correctly with our warehouse team.

Unfortunately, without the complete information being successfully received and linked to the case, we were unable to progress this further, which we sincerely apologise for. This is not our intention, and we are certainly not ignoring customers.

We would genuinely like the opportunity to resolve this for you. Please contact us again, quoting your order number in the subject line, and we will ensure your case is reviewed as a priority.

We take all feedback seriously and are continually working to improve our processes and communication. Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

The product was totally different to…

The product was totally different to the photograph. The product I received was I'm sorry to say cheap and nasty

3 January 2026
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re sorry to hear that the item you received did not meet your expectations and appeared different from the product images shown on our website.

We aim to ensure our product descriptions and photographs are as accurate as possible, and we apologise for any disappointment caused. We would appreciate the opportunity to look into this further and resolve the issue for you.

Please contact our customer service team with your order number and photos of the item received so we can review this and advise on the next steps. Your feedback is important to us and helps us improve our products and service.

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT order Koala brand

DO NOT order. Products are cheap plastic. Company does not honour its own cancellation and refund policies.

17 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re sorry to hear that you feel disappointed with your experience.

We take product quality and our cancellation and refund policies seriously, and we’re concerned to hear that you feel these were not honoured. This is not the experience we aim to provide.

We would like the opportunity to review your order and address your concerns properly. Please contact our customer service team with your order number so we can look into this and clarify what options are available to you.

We appreciate your feedback and thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS…

DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY!!! cheap imitation items, some items not even received and you will still get charged. Company will ignore you when you contact them regarding poor quality and how to return items for a refund.

15 November 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re really sorry to hear that the product didn’t meet your expectations and that it looked different from what was shown. That’s not the experience we want for our customers, and we understand how disappointing this must have been.

We take feedback like this seriously and would appreciate the opportunity to make things right. Please contact our customer support team info@kolalajewelsbrand.com with your order details so we can look into this and discuss a resolution.

Thank you for sharing your experience—it helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

The product looks nothing like the…

The product looks nothing like the picture and the quality is terrible. I would never buy anything from them again

30 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

We’re really sorry to hear that the product didn’t meet your expectations and that it looked different from what was shown. That’s not the experience we want for our customers, and we understand how disappointing this must have been.

We take feedback like this seriously and would appreciate the opportunity to make things right. Please contact our customer support team info@kolalajewelsbrand.com with your order details so we can look into this and discuss a resolution.

Thank you for sharing your experience—it helps us improve.

Rated 1 out of 5 stars

As the other reviewers have found

As the other reviewers have found, this site is a scam and should be avoided. Don’t get sucked in by the lovely pictures on the website as the actual items bear no resemblance to the pictures. It is cheap and nasty rubbish and a total rip off.

29 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

hank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear that you feel disappointed with your experience.

We strongly disagree with the suggestion that our business is a scam, and we take such concerns very seriously. We do aim to represent our products accurately on our website, and many customers are happy with their purchases. However, we understand that individual expectations can vary.

If you are willing to contact our customer service team with the requested details, we would be happy to look into this matter further and work toward a fair outcome.

Rated 1 out of 5 stars

This jewellery is very poor quality and…

This jewellery is very poor quality and not what is advertised. The earrings I ordered appeared to made from paper glue into cheap wood / cardboard. When approached for a refund they failed to deliver.

27 November 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for sharing your feedback. We’re very sorry to hear that you’re unhappy with your purchase and that it did not meet your expectations.

We take product quality concerns seriously and would welcome the opportunity to review the matter properly. If you can contact our customer service team with the requested details, we will be happy to assist further and work toward a resolution.

We appreciate you bringing this to our attention and hope to resolve this with you as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Nothing like the photo

Nothing like the photo - poor quality and over priced. Delivery was delayed by weeks. Have started refund process but they are taking ages and delaying me by asking I would like money off next purchase instead of a refund! Having read these reviews I may not bother with refund process as have to pay for sending them back and sounds like you often don’t get money back. £20 not well spent - it’s a taught me a lesson!

19 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations, particularly regarding the product quality, delivery delay, and refund process.

We would like to clarify that we did request additional information from you in order to investigate and resolve the issue fully, but unfortunately this information was not provided. Without those details, we are limited in how far we can progress the case or offer further assistance.

Regarding refunds, we do offer a standard returns process in line with our policy, and a refund is always available once the item has been returned and inspected. Any alternative options, such as a discount on a future purchase, are suggested only as an optional resolution and are never intended to replace a refund if one is preferred.

We’re genuinely sorry that this situation has caused frustration and that the experience has left you feeling disappointed. If you are willing to provide the requested information and continue with the process, our customer service team will be happy to assist further and work toward a resolution.

Thank you again for your feedback, as it helps us improve our service.

Rated 1 out of 5 stars

The site is a scam

Reply to company's response:
I have already contacted your team and I have not received the support that the website assures customers of. I have been told via email that I have to pay to return the item by recorded mail and then a refund will be considered. On the website, however, it says that returns are free of charge, and that shopping with the site is secure. I have found both to be false, and will begin a fraud complaint with my bank to recover the money if the issue is not sorted. I maintain that the site is a scam.

Original Review:
Like others who have reviewed the company here, the earrings I received in the post are completely different from those I ordered. The site is a scam, and I will be reporting it as such.

20 December 2025
Unprompted review
Koalajewelsbrand logo

Reply from Koalajewelsbrand

Thank you for your reply. We’re sorry to hear about your frustration and would like to clarify a few important points so we can resolve this properly.

At this time, we have no record of a return request or support conversation from you with Koala Jewels Brand. In the past, some customers have mistakenly contacted a different company with a similar name, which can unfortunately lead to confusion and delays.

We would be more than happy to assist you directly and review your case. Please contact us at info@koalajewelsbrand.com
with your order number so we can locate your purchase and provide the correct return guidance.

Regarding returns, our policy is clearly outlined on our website, and we are committed to handling all returns fairly and securely once they are processed through the correct channel.

We strongly encourage you to reach out to us directly before escalating the matter further, as we are confident this can be resolved quickly once we’re in direct contact.

We look forward to hearing from you and helping to sort this out.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look