Healthful Pets Reviews 17

TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Pet Supply Store
  2. Vitamin and Supplements Store

Written by the company

Helping pet owners maintain healthy pets. Online pet store supplying natural pet products, treats, shampoos & grooming products, toys and supplements.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

17 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 50% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Poor customer service…

Not impressed with their customer service at all. I sent my samples for worm testing back and they said they hadn’t received it. I’ll be using worm count for testing in the future.

8 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I ordered the Mr Slobberchops collar for…

I ordered the Mr Slobberchops collar for my BC and the don't bug me drops for the two smaller dogs, which is horribly oily, over a week later all still scratching and have fleas. Phoned the company and apparently they don't get rid of fleas and a "multi layered approach is needed" it takes around 6 weeks to work using several products. Delivery was longer than the 48 hours I paid for too. I feel completely conned as all products are clearly not as advertised, so will end up in the bin. I was originally told the natural repellent need a couple of weeks to build up on the dog so I'm now 2 weeks further into a flea problem and several £s down.

25 March 2026
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

I am sorry to hear that you have been unhappy with products from the Mr Slobberchops range. The collars are impregnated with essential oils which is why they are oily. We sell a large range of flea repellents which are aimed at prevention as opposed to killing fleas if there is already an existing flea problem. Natural Flea Repellents work by their strong smell repelling the fleas, as opposed to the chemical insecticides that go into the blood stream and kill fleas as they bite the dog. With the natural approach, during peak flea season, it can be necessary to have a multi-layered approach, such as using a collar or a spot on, and then spraying the dog as you go out for a walk. The problem with getting rid of fleas is that the flea lifecycle itself can take 2-3 weeks to be completed and can even last several months depending on the conditions. Flea larvae can lie domant for many months and breaking this cycle requires a comprehensive approach of treating your pet, regular grooming, treating the environment so that you are targeting the larvae and pupae and ensuring that close attention is paid in areas where pets spend the most of their time. So if you are choosing the natural route it does take a number of weeks to break the life cycle, and on occasion, with extreme infestations chemical flea control methods are necessary. If we are able to help further please do call us. If you look on our website we do have a detailed blog that explains this in more detail. Regards The Healthful Pets Team.

Rated 5 out of 5 stars

Love

Love, love, love this company. They have fantastic choice of products well know ones as well as more unique products like the adored beast range that you can not get anywhere else online other than America. All staff are helpful and delivery is always prompt. 5 stars ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

24 June 2025
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Hi Charlotte, Many thanks for these kind words and for your continued support. We are so pleased to hear that you like our product selection. We aim to sell the high quality products to ensure that our customers have access to the best supplements. We have worked with Adored Beast for a number of years and their products are great and very popular. Thank you also for the lovely feedback about the team and our service, this is really appreciated. If there is anything that we can help you with, just ask! Many thanks Kay and the team!

Rated 5 out of 5 stars

The magic potion you need to know about.

Back in October I recieved the devastating news that my pupper Daisy had bladder cancer.
Background - Daisy at this stage was 15, and I have had her since she was 8 weeks old. I have no children (I don’t like them) my business is named after her - Daisy Mae boutique - so as you can imagine she is my whole Entire world . The vet told in October I would be very lucky if I saw Christmas with Daisy. Now let me tell you, my whole entire world was crushed.
I spent the next few days researching like crazy. I even tasked my staff members with researching also. There was 4 of us on it.

There had to be something.
I am based in Northern Ireland and I even contacted Noel Fitzpatrick supervet for advice. I was that desperate. He put in contact with Aura vet and they advised they would look to remove the tumour in a asethetics where she was still awake but wouldn’t feel it. However after discussion with my own vet, he felt it was a very big procedure and a lot of trauma for not much extra time with Daisy. And in consideration us travelling over on the boat too. We opted not to take it.

After lots of reviews and various Facebook groups we found ourselves looking at four leaf rover turkey tail mushroom. At this point we had nothing to lose.
After a discussion with our vet. I explained what it was, he said it wouldn’t interfere with her steroid and to work away.

I read extensively the reviews and felt really confident.
Christmas come and went and we still had Daisy with us. She was no different, eating, drinking and still biting my husbands ankles as he passed her. She’s a madam who loves mummy.

In April the vets got her back and took a scan of her bladder and was pretty shocked to see that the tumour had not grown whatsoever since OCTOBER. No growth whatsoever. In 6 months. He couldn’t believe it.
Daisy was on steroids from the vets but also the turkey tail.

Unfortunately Daisy lost her battle on June 3rd and she passed in my arms in her sleep whilst cuddling with mummy. She was deteriorating and we had the vet booked at 5pm but her stubbornness she went herself at 7am whilst with me.

I am truly grateful for this magic potion for giving me an additional 8 months with my baby.
Whilst I cannot confidently PROVE it, I will strongly maintain it is the sole reason why I got to keep her happy and healthy till June. She only deteriorated in the last 3 days. Even then it was she was in heart failure. So not even the bladder cancer.

Highly recommended. Great stuff. I now give my dogs this and have been since October more as a preventative measure .

Thank you so much xo

8 June 2025
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Many thanks Marianne for this great review, this is means a lot to us. I am pleased to hear that you recommed Turkey Tail mushroom, but I am so sorry to hear that you lost Daisy in June. Thank you for sharing your story. My thoughts are with you at this difficult time. Please get in contact with us if we can help in any way for your other dogs. Kind regards Kay.

Rated 5 out of 5 stars

Been using Healthful Pets for years…

Been using Healthful Pets for years now. Especially the BioSpotix for my cat to prevent fleas. Sadly given to my cats by the last person/flat I lived in in Folkestone.
Kay and Ellie are always really kind and helpful. I love the products. Speedy delivery and great product prices.

I also use Pet Plus, that I sprinkle onto Willow food.

Huge thanks Ladies! x

22 May 2025
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Thank you so much for your kind words and continued support. We are pleased to hear that Biospotix and Pet Plus are helping keep Willow happy and healthy. It means a lot to us that you've chosen Healthful Pets over the years, and we're especially grateful for your appreciation of our service and products.

So, thank you again and also say Hi to Willow for us! 💚

Regards Kay

Rated 5 out of 5 stars

Superb Company and Products

Been buying from this excellent company for years.
The quality products are second to none and are scrutinised before they appear on the Healthful Pets website.
Kay does the legwork for us pet owners so we don't have to! If it's stocked by HP then you can be assured it's good for our pets.
There's also a wide range of products available which is very helpful for customers and unusual for a 'natural' pet supplies company.
The staff are friendly, helpful, very knowledgeable and efficient (despatch is very quick!)
Thank you Healthful Pets!

19 February 2025
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Hi Christine. Many thanks for your wonderful review! This is very much appreciated. Glad to hear you that you welcome the care we put into selecting our products. We want to ensure that customers are getting the best natural pet products that they can, to hopefully make a difference for pet owners.

Providing excellent service and quick dispatch is something we take pride in. Your support means so much to us, and we look forward to continuing to provide you with the best natural pet supplements! Thanks again for being a valued part of the Healthful Pets community! Regards Kay

Rated 1 out of 5 stars

Healthful Pets are selling old and faulty products

Healthful pets have sold me faulty products and old dog treats on a few occasions.

Every time I reported a faulty product, expecting them to put things right they fobbed me off by saying that it is perfectly fine to consume treats past their use by date, and that the three opened and leaking dog toothpastes that spilled on to my clothes and hands are absolutely fine to use.

They keep giving hundreds of excuses, blaming it on the suppliers for sending them products with short expiry date, giving silly excuses that for the toothpastes it is the solid material that provides the benefits and that it doesn’t matter that half of the product is leaked out, and I’m left with half the quantity.

They had not offered to compensate me in any way and in contrary they blamed me and everybody else for the incidents.

They blamed me for expecting to receive products in a good condition and not expired. They blamed my dog being too small ( she is a toy breed), and for not being able to consume the treats before the short expiry date.

They arrogantly said I should call them before placing an order in order to find out if the expiry date is good. People, please know that it is not your fault, you have the right to receive fresh goods, in a good condition, that don’t cause any damage to your cloths, where you don’t have to soap your hands after handing them, and where your dog DOESN’T FALL ILL after consuming their products.

They are blaming everyone and everything except them selves for selling old and faulty goods.

I will be reporting them to the Trading Standards and you should too.

18 September 2024
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Hello Ale, thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you’ve been unhappy with your shopping experience with us. We would like to take this opportunity to give further clarity regarding this review.

Your review has appeared to combine two different occasions. On each occasion we have been in dialogue with you with the aim of resolving the issue to your satisfaction. In each instance we have processed a full refund for the items.

You purchased a packet of two small Tripe Bones on 27 March 2024. This packet had a best before date of 31st July 24. You were unhappy with the best before date of this product as you explained to us that your dog would not be able to use them within this time period. We refunded you for these treats.

When buying natural products with no artificial preservatives or chemicals, the best before dates can be shorter than other products. On our website we aim to be transparent with best before dates and "flag up" when supplements have a best before date of less than 6 months and treats have less than 3 months. We then discount these products accordingly.

In Sept 24 you purchased some dental products, where with one of the products there was an oily residue on the tubs from the natural coconut oil. We apologised that they had arrived with this residue oil and explained that the manufacturer had advised us that this was as a result of the filling process and that the product was still safe to use.

When you advised us that you were not happy with this, we understood and organised a refund for these products, which was processed within 3 working days of your complaint.

We will of course co-operate fully with Trading Standards.

We take customer satisfaction very seriously, and our aim is always to resolve issues with customers in a fair manner. So we are sorry to hear that this has not happened on these occasions.

Rated 5 out of 5 stars

Great for all things natural

I’ve used this company a handful of times and always received my products that I’ve paid for. Never had an issue. Will continue to use whenever I need things for my dogs

30 July 2024
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Thank you so much for your five-star review! We're thrilled to hear that you've consistently had positive experiences with our products and services. Your continued support means the world to us. If there's anything more we can do to assist you or your dogs, please don't hesitate to ask. Many thanks, regards Kay

Rated 5 out of 5 stars

I've used this shop a few times now

I've used this shop a few times now, every time my order is dispatched on the same day and I get quick updates on delivery, very often the next working day. The range of natural and holistic products is very good. I also called up about a technical issue and left a message, I received a phone call within 15 minutes from a lovely lady who processed my order for me. Very happy with this company

24 May 2024
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Many thanks for leaving this lovely review. It is great to hear that you are pleased with the service and products that we offer. It is very much appreciated. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

I can't believe how fast items are…

I can't believe how fast items are dispatched from here. Their prices are often cheaper (I specifically find proflax and dorwest items cheaper than the own companies prices). Always receive my order within a few days every time!

29 October 2023
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

Many thanks Becky for leaving this lovely review. This is appreciated. We do aim to ship all orders out the same day and keep prices competitive! With regards Kay

Rated 1 out of 5 stars

£9.99 delivery on Saturday BUT ITS NOT SENT TO COURIER EVEN

I got charged £9.99 , my order was supposed to arrive on Saturday. I contacted the courier dpd AND they have not even got it and told me to contact healthful pets! Who are closed today! I will never trust healthful pets again and will consider taking legal action, actually I WILL!
DONT TRUST THIS COMPANY WITH YOUR MONEY!

19 August 2023
Unprompted review
Healthful Pets logo

Reply from Healthful Pets

We were very sorry when we read this. Unfortunately there was an issue with our shipping partner who mistakenly mis-routed your parcel within their network. So we are very sorry that your order didnt arrive on the Saturday as you had paid for.

We have of course refunded your £9.99 delivery costs as we wouldn’t expect you to pay for a service that wasnt fulfilled.

We have followed up with you directly to sort this out and your order has been delivered, although I appreciate it has been delayed.

I am sorry you have had this recent poor experience as your previous orders have been successfully fulfilled.

Please accept our aplogies for this issue with delivery.

The Healthful Pets Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look