Havoauto Reviews 4

TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

4 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

goed gevoel bij Havo auto

Vandaag vanuit Ede naar Poederoijen gereden voor het bezichtigen van een auto. Bij nader inzien toch twijfel over eigenlijk 3 auto's die werden aangeboden op de site. Bij aankomst waren vader en zoon druk met andere klanten. Vader liet wel weten kijk rustig rond alles is open en ik kom z.s.m. bij u. Daarna goed advies gekregen over de drie auto's. Proefrit gemaakt en daarna even kort aan tafel gezeten over de kosten. Namen alle tijd ook toen ik de verzekering moest bellen. Goede rit gehad naar Ede met mijn aankoop. Hopelijk veel jaren plezier van. Ondanks de drukte en een trouwerij in de familie voelde alles behalve gehaast en namen ze de tijd.

20 June 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Wij hebben een zeer teleurstellende…

Wij hebben een zeer teleurstellende ervaring gehad met dit autobedrijf.

Aan iedereen die overweegt zaken te doen met dit bedrijf, of überhaupt tijd en energie te steken in een bezichtiging, zouden wij aanraden dit goed te heroverwegen.

Ongeveer een half jaar geleden hebben wij al eens een bus bij dit bedrijf bekeken. Omdat het voor ons niet om de hoek is, hadden we vooraf telefonisch enkele vragen gesteld over de staat van het voertuig. Op basis van dat telefoongesprek en de advertentie hadden wij een andere verwachting van de bus. Na bezichtiging besloten wij dan ook vrij snel om niet tot aankoop over te gaan.

Recent zagen wij opnieuw een interessante bus te koop staan bij Havo Auto's: een Volkswagen T5 uit 2014. Ook dit keer hebben wij vooraf gebeld en een aantal specifieke vragen gesteld. Zo hebben wij expliciet gevraagd of er roest aanwezig was rond de deurhendels, een bekend aandachtspunt bij dit type bus. De verkoper gaf aan dat hij even een rondje om de bus liep en geen roest zag. Hoopvol over deze nieuwe kans hebben wij vervolgens vrij genomen van ons werk om de bus te komen bekijken.

Een van de eerste dingen die opviel, was dat er toch roest aanwezig was rond de deurhendels. Desondanks waren wij enthousiast over de bus. Er waren nog wat kleinere aandachtspunten, maar geen zaken waardoor wij direct van de aankoop wilden afzien.

Tijdens de proefrit merkten wij echter een duidelijk afwijkend geluid van de airco op. Daarnaast bleek uit de onderhoudshistorie dat de distributieriem nog niet was vervangen.

Na de proefrit hebben wij verkoper Hans laten weten dat wij enthousiast waren over de bus, maar twijfelden vanwege deze twee punten. Voor ons waren dit potentiële risico’s die mogelijk tot hoge kosten konden leiden. Hans stelde daarop voor om de distributieriem via zijn garage te laten vervangen en de airco te laten controleren en repareren. In ruil daarvoor zouden wij een iets hoger bedrag betalen dan de oorspronkelijke vraagprijs. Wij vonden dat een nette oplossing en besloten de bus te kopen. We deden een aanbetaling van €1.000 en maakten vervolgens nog een gezamenlijke proefrit. Tijdens die rit gaf Hans zelf aan het geluid te horen en te begrijpen welk geluid wij bedoelden. Voor ons was daarmee duidelijk dat het probleem onderzocht en opgelost zou worden.

Wij gingen dan ook enthousiast en met een goed gevoel naar huis en zouden de bus anderhalve week later ophalen.
Een paar dagen voor het ophalen hebben wij Hans telefonisch gesproken. Daarbij werd ons verteld dat de airco was gecontroleerd, schoongemaakt en bijgevuld en dat het probleem was verholpen.

Toen wij de bus kwamen ophalen, bleek het geluid echter nog exact hetzelfde aanwezig te zijn. Waar eerst werd erkend dat er sprake was van een afwijkend geluid, werd nu gesteld dat dit geluid normaal zou zijn en dat er volgens de garage niets aan de hand was.
Mijn vriend heeft hierover zelfs nog rechtstreeks telefonisch met de garage gesproken, maar ook daar werd aangegeven dat het geluid erbij zou horen. Daarmee draaide de discussie uiteindelijk niet meer om de gemaakte afspraak, maar om de vraag of er volgens hen überhaupt wel een probleem bestond. Dat vonden wij moeilijk te rijmen met het feit dat het geluid eerder was erkend en dat juist daarom was afgesproken de airco te controleren en te repareren.

Wij hadden graag gekeken naar andere oplossingen, maar Hans stond er uitsluitend voor open om de bus opnieuw naar dezelfde garage te brengen. Daar hadden wij geen vertrouwen meer in, omdat zowel de garage als Hans inmiddels stelden dat er überhaupt geen probleem aanwezig was.
Het gesprek verliep uiteindelijk erg onaangenaam, waarna we besloten af te zien van de aankoop.
Van onze aanbetaling van €1.000 kregen wij uiteindelijk met moeite €250 terug. Daarnaast zijn wij meerdere vrije dagen kwijtgeraakt, hebben wij onderdelen voor deze specifieke bus besteld om hem om te bouwen tot camper (waarvan de vraag is of we die nog kunnen retourneren), en hebben wij veel tijd en energie gestoken in een aankoop waar wij erg naar uitkeken.

Voor mijn gevoel klopt het niet dat wij uiteindelijk degene zijn die hier het grootste nadeel van hebben. Wij zijn tijd, energie en €750 kwijt, terwijl het autobedrijf zich niet aan de gemaakte afspraken heeft gehouden.

17 June 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Opel Combo

Afgelopen maand een opel combo bij deze zaak gekocht, fijne mensen om mee te onderhandelen.
Na een paar dagen bleek er een probleem te zijn, dit is op hun kosten, prima opgelost.
Goede communicatie.
Dank.

18 October 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Bij HAVO auto heb ik een gebruikte personen auto gekocht

Bij dit bedrijf heb ik gebruikte een KIA C'EED SW gekocht. De auto is op kenteken gezet in 2016 en heeft een respectabel aantal kilometers gelopen, iets meer dan 210.000 km. De auto is prima onderhouden, er moest één fusee kogel en een band vervangen worden, de veer van de bagage afdekrol is defect. De kosten voor de afdekrol zou ik voor mijn rekening nemen voor het overige heeft HAVO auto binnen 14 dagen iets meer dan de helft betaald. Inmiddels probleemloos 700 km met deze auto afgelegd.

12 February 2025
Unprompted review

Is this your company?

Claim your profile to access Trustpilot’s free business tools and connect with customers.

Get free account

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look