ExploreTrip Reviews 

9,283
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Bro, should have read the review here. LOL the business makes money by giving you a fake price and then confirming with a higher price. Believe me, when I say you'll regret using them, I used Skyscann... See more

Rated 3 out of 5 stars

Not only have I gotten multiple emails of the same information but anytime I click on view my trip from those emails, it shows no trips. Honestly, I almost didn’t think I got the flights until I do... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Booking was okay. while the cost was cheaper than on other websites, the is difficulty now when dealing with the airline to manage things like baggage, seats, etc. The website was cluttered and... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

the booking process was fine, hence the 5 star. The service of Spirit airline however, was not great. terrible plane seats (seat cushion was old and flat), no complimentary free snacks at all, the p... See more

Company replied

Company details

  1. Flights Search Site
  2. also in
  3. Travel Agency
  4. Travel Aggregator

Information provided by various external sources

ExploreTrip was listed as a "Great" by verified customers in TrustPilot, ExploreTrip has more than 60% "Excellent" ratings to buy cheap air tickets from USA and Canada to any part of the world. ExploreTrip.com offers consolidator fares rated best online travel portal with utmost customer satisfaction. Book your flight today.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

9K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(9,283)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Quick and easy process

22 February 2022
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,
Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your satisfaction for our services. This will surely help us to do good.
We appreciate your business with us.
Thank you for your patronage.

Regards,
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed

They didn't notify me that my flight was canceled. I asked for a refund but they never respond for over 2 weeks and I had to call them again. But they were like "that's not our responsibility" and told me to call the airline. Unbelievable.. Please don't use this company!!! Don't waste your money.

20 February 2022
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip


Dear Customer,


Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay.


We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation, if it is our fault we shall take necessary action to restore your faith in us. Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.


Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers, hope to hear from you soon.


Thank you for your patronage, we shall try our level best to resolve this in your favour.


Thank You,

Exploretrip

Rated 5 out of 5 stars

I got the confirmation very fast

I got the confirmation very fast, thank you

14 February 2022
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,


Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and sharing your feedback.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to give the best standard of service.
We appreciate your kind words which will help us to serve our customers better and live up to their expectation.

Looking forward to serve you again.

Thank you,
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

Wrong (Not transparent) Charges

I was charged for seat selection which was showing $0 when I was selecting the seats. They didn’t even show me the final amount that I will be charged before deducting the amount from my card. It seems like these guys are really not transparent in the way they are conducting the business.

4 January 2022
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

We regret the inconvenience caused to you and thank you for your feedback.
One of our travel experts will call you shortly with a prompt assistance.
We appreciate your business with us.

Thank You,
Exploretrip

Rated 3 out of 5 stars

Website and amount of emails need work

Not only have I gotten multiple emails of the same information but anytime I click on view my trip from those emails, it shows no trips.

Honestly, I almost didn’t think I got the flights until I downloaded the airline app and saw that the flights showed up there. Not a well oiled website but got a good price for my flight at this time of year and relatively last minute.

18 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details to retrieve your booking and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.
Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

now they are linked with unpub.com and…

now they are linked with unpub.com and they will offer you discount of 50$ but later on start sending emails to send them the copy of your credit card with your govt issued id card, which is very fishy, why someone need copy of your card front and back side. its clearly a trap. be care full.

14 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.
Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

Rated 5 out of 5 stars

Great app and ease of use!

12 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your satisfaction for our services. This will surely help us to do good.
We appreciate your business with us.
Thank you for your patronage.

Regards,
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

You guys sent me an email saying my…

You guys sent me an email saying my booking didnt go through because of a price hike, then tried offering me to pay $200 more for it, when i didnt show interest for it then you processed the original price. After i went somewhere else to buy another ticket. That is extremely wrong practice, that should cause me to report it to the better business bureau.

12 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.
Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

Rated 5 out of 5 stars

Thank you for the best ticket price

11 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your satisfaction for our services. This will surely help us to do good.
We appreciate your business with us.
Thank you for your patronage.

Regards,
Exploretrip

Rated 5 out of 5 stars

Easy booking

7 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your satisfaction for our services. This will surely help us to do good.
We appreciate your business with us.
Thank you for your patronage.

Regards,
Exploretrip

Rated 4 out of 5 stars

I could fly, that’s good but I had a lot of stress during the process

I was a bit afraid that my tickets were a fraud/scam. They weren’t, I could fly and I’m happy with the final outcome. However I must say that the customer service is not good and the booking confirmation has some things that don’t work. Also, I had a problem with my middle name on my ticket (it was wrong), it was my fault and they charged me $125 to fix that. Finally, It wasn’t fixed, I could fly anyway but they still charged that 125 extra.

Update: I was contacted by customer service and they reimbursed me $125. I'm satisfied now and I increased one star to my original evaluation.

5 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

We regret the inconvenience caused to you.
However, our main objective is always to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. One of our supervisors will get back to you soon and resolve the issue. We apologise for all the difficulties you may have faced.
Appreciate your patience and understanding.

Thank You,
Exploretrip

Rated 5 out of 5 stars

very good thank you

3 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your satifaction for our services.
This will surely help us do good.

We appreciate your business with us.
Thank you for your patronage,

Regards,
Exploretrip

Rated 3 out of 5 stars

Pretty average so far

Pretty average so far. The only sketch thing they requested me to do is to take a pic of my credit card to as they say confirm its you who paid

2 December 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip, our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.

Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

The PNR is not working in the Turkish…

The PNR is not working in the Turkish airline app

29 November 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

We regret the inconvenience caused to you.
However, our main objective is always to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay.
One of our supervisors will get back to you soon and resolve the issue. We apologise for all the difficulties you may have faced.
Appreciate your patience and understanding.

Thank You,
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

Did not received refund promised

I received email confirmation that they will refund my ticket. They refunded partial. But they never refunded the remainder which amount to $2060. I called them at least 10 times. Everytime I called, they keep saying it takes 2-3 billing cycle for the refund. We're 16 months in now and still no refund. Last time I called, they said they will not be refunding the remainder even though there is a written confirmation that they will. I'm thinking contacting a lawyer. Enough with the BS.

29 November 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Good experience so far

Cheap & easy to use. Good experience so far.

19 November 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

We appreciate you taking out time to give your feedback.
This would certainly help and encourage us to do good and serve our customers better.
We appreciate your business with us.

Thank you,
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

Horrible horrible experience

I wanted to give no star but it wouldn't let me.. Horrible horrible experience. Money money money. Been dealing with them since June 2021. Brett and Everett. Cost me $50 a ticket first time due to my father being in the hospital not able to fly. Cost me $90 a ticket now November because of their mistake they had me leaving from Charleston, SC not CHARLESTON, WV where I live. I live in Charleston, WV. I corrected Brett several times on the phone. And still booked us 5 of us leaving from Charleston, SC not Charleston, WV 7 hours from my home. Wanted to charge me $90 per ticket for their mistake. If I would pay that they couldn't get us on the same flight nor the same times. So that meant my AirBnb was not available nor refundable for the change nor the car rental from the air port. I have cried all day. Now we are going to lose all that money and drive with my elderly dad that has had a broken pelvic and arthritis and neuropathy and hurts all the time. I am so sad and upset at their mistake.

16 November 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

We regret the inconvenience caused to you.
However, our main objective is always to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. One of our supervisors will get back to you soon and resolve the issue. We apologise for all the difficulties you may have faced.
Appreciate your patience and understanding.

Thank You,
Exploretrip

Rated 3 out of 5 stars

Worst service

Worst service, greedy unprofessional operators. I had my flights for ~$1100 booked for India before COVID which got cancelled by the airlines. I asked for a refund and they offered only ~$400 saying it includes "internal costs". I accepted the amount and they said the airline is not giving any refund and we have added the original amount as a credit for the purchase of tickets. Now after 1 year I asked to book the tickets and they said ohh your refund was processed two days ago.!!! I am never working with such service again.

Update - after this review, a person from ExploreTrip reached out to me and explained the reasons. Even though not fully satisfied with the explanation and lose of >50% of my money. I was content that they tried and gave me $200 back.

15 November 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

If I don’t speak English I can’t !

I talk with James or Jame. He was super ignorant and when I ask if he speak Spanish or if can I ask with something speak Spanish he just say NO YOU SPEAK ENGLISH GOOD YOU HAVE TO DO IT. Listen: you guys is a travel company so you talk with all languages. Just be prepared to say no I don’t speak Spanish but let’s try it or something more profissional! I feel so bad because I can’t solve my problem

13 November 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.
Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

Rated 1 out of 5 stars

Deplorable business practices and customer service that cost me time, money, and my vacation

I booked roundtrip flights with Exploretrip for a great price of about $100 for two people where the departure and return were with different airlines. I had no issues with the the first leg, but when it came time to check in for the return flight with Ryanair, Exploretrip's horrible business practices and customer services cost me a night of sleep, a day out of my trip and more money than the cost of the original tickets($130). I have been in touch with customer service consistently since this happened and they still haven't made things right. Avoid this company at all costs!
So what happened? I couldn't check in for the flight because Exploretrip hadn't used my email to make the booking. This meant that I couldn't check in for the flight and add priority status/pay for my carry on bags in advance per Ryanair policy. Rather than just providing me the email used, I later found out that they have ANOTHER "third party supplier" who is the only person that can complete check-in. I was never notified of this, nor given an opportunity to request purchase of baggage that is 12 euro online and 60 euro at the airport. So I spent HOURS of my day on vacation finding wifi to call customer service per their request "call back in 2-3 hours and we'll be able to give you the email used for the booking" and getting promises of "just 30 more minutes" (at midnight for an 8 AM flight) where not one representative informed me that I would be unable to check myself in (as I was later told by another representative is a known protocol with Ryanair bookings). It wasn't until 3:52 AM (8 minutes before check-in closed) that I was emailed boarding passes for the flight- no baggage. So, at the airport, with little to no sleep as I wasn't sure if we would even be able to get on the flight and was constantly waking up to check my emails; I was then required to pay 60 euro per person to get our bags on the plane when it would have cost 24 if I could have done it myself the day before.

Fast forward to my return home. I have called customer service multiple times to give them a chance to make this situation right and reimburse me for the added expense incurred by their poor practices (they shouldn't be selling flights they cannot check customers in for or access/change/add baggage to with adequate time) and customer service (if they couldn't get me the information they should have told me, not cost me an entire day of my vacation leading me on with "2-3 more hours", though this cost is not reflected in the receipts I've submitted) and have escalated it with supervisors. What has happened? I have gotten the same tactics! "Our supervisors will call you within 24-48 business hours. We apologize for the inconvenience" Guess what? It's been three weeks! There hasn't been a single contact in that time beyond me calling to follow up.

Please don't use this company. Please take your business somewhere else. Please learn from my mistakes. Please guard your time, sleep, and money from people who obviously have no regard for any of them.

5 November 2021
Unprompted review
ExploreTrip logo

Reply from ExploreTrip

Dear Customer,

Thank you for taking out time from your busy schedule to write to us and express your grievances on how we could not live up to your expectation with our service.
At Exploretrip our main objective is to ensure utmost customer satisfaction at all levels and find the most suitable way to fix their problems without any delay. We request you to reach us at escalations@exploretrip.com with the complete details and after the investigation if it is our fault, we shall take necessary action to restore your faith in us.
Furthermore, we will assess your complaints to deduct measures we can adopt to prevent issues of this nature in subsequent times.
Please accept our sincere apology for the difficulties you may have faced. Our aspiration is to keep you as one of our most valued customers hope to hear from you soon.
Thank you for your patronage we shall try our level best to resolve this in your favour.

Thank You
Exploretrip

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look