Dolfi1920 Reviews 

6,104
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 921 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently mention that customer service is remarkably fast and exceptionally helpful, guiding them smoothly through complicated luggage repairs or prompt replacements. Consumers truly appreciate the professional support, clear communication, and very quick turnaround times when handling their damaged travel bags and suitcases. However, some reviewers were not happy with the overall process, noting that responses and final resolutions can sometimes take an extremely long time to complete. Some people also felt that the quality of the returned items did not always meet their expectations, with a few noticing additional defects after the work was done.

What people talk about most

Service

Consumers find service to be positive, highlighting reliable support, quick processing, and efficient... See more

Product

People report ambiguous experiences with product, as some consumers express great satisfaction with fast... See more

Response time

Reviewers mention positive feedback about response time, frequently highlighting that agents handled cases... See more

Quality

Users describe ambiguous interactions with quality, as experiences vary significantly. While some reviewers... See more

Customer service

Reviewers highlight ambiguous aspects of customer service, as experiences varied drastically across different... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I have gotten a confirmation now that they are sending the suitcase. It took about three weeks to get an answer. The application itself was swift and smooth. I wish it was easier to contact them after... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

My RIMOWA luggage has been with me for more than a decade, so I was genuinely upset when it was damaged. I was therefore very impressed by the craftsmanship and care that Dolfi1920 put into the re... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The whole process was fast and simple. Support was efficient via e-mail and the repair was done very well! Only downside was that my luggage tag got lost on transport. That is a bit annoying, but mos... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Amazing customer service! Everyone was so kind and helpful. I am not exaggerating when I say this has been the best customer service I have received since moving to Germany. The staff were friendly an... See more

Company replied


Company details

  1. Loss Adjuster
  2. Bags and Luggage Store
  3. Leather Goods Store
  4. Luggage Repair Service
  5. Luggage Store

Written by the company

Dolfi1920 ist das weltweit führende Unternehmen für die Regulierung von Gepäckschäden, die während einer Flugreise entstehen. Rund 100 Airlines auf der ganzen Welt vertrauen unserem Service. Zusätzlich gehören Garantiereparaturen, After Sales Management und Privatreparaturen zu unserem Portfolio.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(6,104)

2,259 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Very good service

Very good service, my baggage problem solved very nicely.

9 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Suitcase reparation

I got my suitcase back in a top shape.
Thank you very much for reparing it.

9 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

Avoid Dolfi if possible

Horrible communication, almost no updates and really bad customer service.

I asked specific questions several times and never received any answers to my questions. The whole process of fixing my luggage took more then 1 month.

6 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,
 
thank you for taking the time to report your experience with our service
to us. Your feedback is very important to us.
 
We are very sorry to hear that you were not satisfied with our service.
We will work hard to make improvements so that all customers are completely
satisfied.
 
In this case, we had to wait for the manufacturer to deliver the necessary spare parts. As soon as we received these, we repaired your luggage. It is currently on its way back to you. We do apologize for the inconvenience.
 
Thank you
 
Best regards
 
Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

Terrible handling of my SAS baggage claim

My suitcase was damaged while travelling with SAS, and SAS referred the claim to Dolfi1920 for handling.

I informed Dolfi1920 on 24 August that I was departing on 2 September and that I needed a workable solution before then. I subsequently contacted them repeatedly on 25, 26, 27, 28 and 31 August, and again on 1 and 2 September.

Despite repeatedly explaining the urgency and my departure date, I was consistently told that the matter had been escalated to a team lead. I specifically asked Dolfi1920 to help arrange a repair through Samsonite in Sweden and repeatedly followed up when I heard nothing. Despite all of this, no workable solution was provided before my departure.

On 2 September, after I contacted Dolfi1920 yet again, I was finally told that it was now too late to arrange a repair or rental suitcase before my departure and financial compensation was proposed instead, but it was never given to me. I therefore had to depart without the damaged suitcase and leave belongings behind.

Since my departure, Dolfi1920 has still failed to provide a workable solution. Astonishingly, they continue to propose collecting the damaged suitcase, despite me repeatedly explaining that I have already travelled and no longer have access to it. They have even asked for my current address to arrange collection, despite the suitcase not being at my current location.

This is precisely why I contacted Dolfi1920 well in advance of my departure and chased them repeatedly. They had ample opportunity to arrange collection or repair while I still had access to the suitcase, but failed to do so. They are now proposing solutions that are impossible because of the delay I repeatedly tried to prevent.

I have had to call and email repeatedly, explain the same circumstances multiple times, and chase promised escalations, yet I am still without a resolution.

Appallingly poor customer service and an extremely frustrating experience, particularly when this company is handling a baggage claim on behalf of an airline such as SAS.

The claim remains unresolved as of 9 September. I will update this review if Dolfi1920 provides a satisfactory resolution.

24 August 2026
Unprompted review
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,
 
thank you for taking the time to report your experience with our service
to us. Your feedback is very important to us.
 
Dolfi 1920 is an independent luggage repair company. As such, we are
contractually bound by the regulations provided to us by the airline.

Due to the time constraints, it was not possible for us to pick up your damaged luggage, repair it, and return it to you before your departure. Therefore, we offered to you that you can have your luggage repaired on the spot.

Please note that if your luggage is repairable, we are only allowed to repair it. In this case, we are not allowed to offer a replacement or reimburse you the residual value.

As we are contractually bound by the regulations provided to us by the airline, we cannot give you any other statement.
 
Thank you
 
Best regards
 
Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

You file damage or missing before you…

You file damage or missing before you leave airport. Wait for feedback. Was able to get new luggage. The best! Good thing Turkish Airlines is connected in Dolfi1920 gmbh Baggage service even though I do not have a physical receipt since it was a long time unlike Singapore Airlines thru their own app I filed without reciept no claims zero. So in case of untoward damage book better with Turkish airlines and other related airlines connected specifically with this Baggage Service Company. Ask or research before booking your tickets! Personnel on Airport were respectful despite the stressful passengers they need to pacify and explain the process.Great Service! 😊😊🥳

11 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Great service and good help.

8 September 2026
Unprompted review
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Good service

Good and fast service. They analysed my report of damaged luggage and proposed a solution within two days. I actually received a replacement within two weeks.

28 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

No Response

No response to my Email

2 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Sehr geehrter Passagier,
 
vielen Dank, dass Sie sich Zeit genommen haben, um über Ihre Erfahrungen mit unserem Service zu berichten. Ihr Feedback ist uns sehr wichtig.
 
Leider hat sich die Bearbeitung hier überschnitten und Ihre Anfrage kam nicht bei der Werkstatt an, bevor das Gepäckstück an Sie zurückgesendet wurde. Hierfür bitten wir um Entschuldigung.
 
Sollten Sie noch Interesse an einer Privatreparatur haben senden Sie uns bitte Fotos per E-Mail an feedback@dolfi1920.de . Gerne prüfen wir diese dann und nennen Ihnen die Reparaturkosten.

Vielen Dank
 
Mit freundlichen Grüßen,
 
Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

luggage fixed in record time

luggage collected, fixed and delivered in less than a week

31 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Very good Service really.. Surprisingly good

Everything went well overall

3 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Very happy with the service

Very good communication throughout the process will regular updates. Luggage was collected and delivered without charges.
However, damage reporting time to Dolfi1920 should be increased from 7 days to 30 days after occurrence.

4 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

The answer was very fast and I got a…

The answer was very fast and I got a new suitcase.

1 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Easy and comfortable solution to get…

Easy and comfortable solution to get the suitcase being repaired

4 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

very uncomplicated and very fast

Our experience was great: it was a luggage damage with discover airlines and at least one week after return we recieved a new suitcase

27 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Fast and comfortable

31 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service, very efficient communication

4 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for taking the time to evaluate us. We are very happy to hear that you liked our service. We are proud to have been able to contribute to your positive experience.

We wish you safe travels for the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

Dodgy webshop patronised by airline companies

It is very sad that airline companies such as SAS have outsourced passengers' damaged baggage claims to this dodgy company. My suitcase was destroyed on a SAS plane, and after much paperwork (filling out two different reports), I was offered a voucher in compensation. I was forced to use this in the Dolfi1920 online shop instead of just receiving the money, which they make nearly impossible (which is technically illegal, but of course they usually get away with it). On their website, they try to trick you into choosing a suitcase for which you have to pay extra. They do have a few options that say €0, without mentioning the product's actual value. Needless to say, when you pick one of those, you lose the difference between the voucher's value and the suitcase's price; I assume they pocket the difference. I chose a suitcase online, but when I received it, it turned out to be of a different (budget) brand. Not what I had ordered.

26 August 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,
 
thank you for taking the time to report your experience with our service to us. Your feedback is very important to us.
 
Please note that you did not order from our online shop. You were sent the access to our online shop and to our catalogue with special offers. You ordered a luggage from our catalogue with special offers. The catalogue with special offers has fixed prices.

We are sorry to hear you say that you did not receive the luggage you have ordered. We have opened a complaint in our system and would ask you to please send us some pictures of the luggage and parcel you received. Please see your emails for details.
 
Thank you
 
Best regards
 
Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointing experience – weeks of repair, repeated follow-ups, and ultima

Unfortunately, my experience with Dolfi1920 has been very disappointing.

My Rimowa Aluminium Check-In L, which was damaged on a SWISS flight, was sent to Dolfi1920 for repair through SWISS. The suitcase had already been in the repair process for several weeks when I contacted Dolfi again towards the end of July for an update.

As I was due to travel on 7 August, I contacted Dolfi in writing on 24 July to ask about the repair status and explicitly informed them about my upcoming trip and the need to have my suitcase back in time.

On 1 August, I contacted Dolfi again and clearly stated that I needed my suitcase back no later than 6 August. As I still did not receive a concrete update or solution, I followed up several times by phone. I was essentially told that my request had been forwarded to the relevant department.

On 4 August, I contacted them again to ask for an update and specifically asked what alternative solution or replacement could be provided if my suitcase could not be returned in time.

Only on 5 August was I informed that the suitcase had been shipped from Germany. On 6 August, I was then informed by the delivery partner that it was unlikely to arrive before my departure. When I contacted Dolfi again, I was told that they could not provide any further solution and that I would need to contact SWISS regarding the resulting costs.

The suitcase was eventually delivered on the morning of 7 August – by which time I had already left for my trip.

The result was that despite my suitcase having already been under repair for several weeks, and despite repeatedly informing Dolfi well in advance of my exact travel date, I did not have my suitcase available for my trip. I was therefore forced to purchase an equivalent replacement suitcase at my own expense immediately before travelling. So far, I have been left to bear these additional costs myself.

Unfortunately, my experience with the subsequent complaint handling was similarly disappointing. I again had to follow up repeatedly before receiving a response.

Eventually, I was offered either a “small gift” or a 30% discount on the purchase of a new suitcase as a gesture of goodwill.

Throughout the entire case, Dolfi was aware that my suitcase was a Rimowa Aluminium Check-In L. When I therefore confirmed that I would accept the 30% discount and asked how I could use it towards a new Rimowa suitcase, I was only then informed that the discount was exclusively valid for products sold through Dolfi’s own online shop – and that Dolfi currently does not offer Rimowa suitcases at all.

This means that the proposed gesture of goodwill is of practically no use to me in this specific situation. I do not need another suitcase from a different brand, particularly after already having been forced to purchase an equivalent replacement because my own suitcase was not returned in time.

For me, the most disappointing aspect has been the overall communication and handling of the situation. My suitcase had already been in repair for several weeks, I gave advance notice of my upcoming trip, followed up repeatedly in writing and by phone, and even explicitly asked for an alternative solution. Nevertheless, no timely solution was provided.

From a company handling baggage claims and repairs on behalf of an airline such as SWISS, I would have expected much more proactive communication and a genuinely customer-oriented solution.

Unfortunately, a very disappointing experience, particularly regarding communication, response times and the subsequent handling of my complaint.

3 September 2026
Unprompted review
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,

thank you for your feedback.

We are sorry that the quality of the service offered did not meet your expectations.

Any comments from customers are an extremely valuable source of information for us on how to improve the quality of the services offered. We apologize for any inconvenience.

We will analyse your case to solve the problem.

We wish you safe travels in the future.

Best regards,

Team Dolfi 1920

Rated 1 out of 5 stars

Their entire service level needs a makeover

Both the chosen service level and the execution of it is 1-star. Meaning that they aim really low and manage to hit even below that. I am very disappointed.

3 September 2026
Dolfi1920 logo

Reply from Dolfi1920

Dear passenger,
 
thank you for taking the time to report your experience with our service
to us. Your feedback is very important to us.
 
We are very sorry to hear that the pick-up did not take place as agreed upon and we would like to apologize for the inconvenience. A complaint will be filed with the courier.
 
Thank you
 
Best regards
 
Team Dolfi 1920

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look