CHILI Reviews 

407
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Managed to rent movies and pay easy enough but tried everything and still failed to download any of them. Which rather defeated the object of buying them, which was to watch offline when travelling wi... See more

Rated 1 out of 5 stars

I’m confused as it says “latest releases from cinema to be able to purchase via the app, rather than going to the cinema, which isn’t always feasible for my self, so when I stumbled across this app, I... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I rely on subtitles to understand what people are saying in films and TV shows. It was surprising to discover that Chili does not provide subtitles for popular films like Home Alone and John Wick.... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Like many others I've tried, and failed, to watch a movie on Chili, tried everything from iOS streaming to Android streaming to actual app on Phillips 4k TV but nothing worked . I can play the traile... See more

Company replied

Company details

  1. Movie Streaming Service

Written by the company

With CHILI you have thousands of titles to choose: from the latest cinema releases to great cult classics, in streaming without subscription. You only pay for what you want to watch! Download your films or watch them in streaming from any device, whenever you want, also without internet connection! CHILI is available on Smart TV, PC, Tablet and Smartphone and you can associate up to 5 different devices to your profile and use them simultaneously.


Contact info

  • Via Ambrogio Figino n. 16, 20156, Milano, Italy

  • chili.com

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

407 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.6

All reviews

(407)

7 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Awful service

I rented ‘Happy Death Day’ and the money came out of my account immediately yet the film never appeared in my films, and when I tried to email the custom service I still haven’t had a reply! AWFUL SERVICE I still am yet to receive a response and a refund!

12 November 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hello Lucy,

we did a series of verifications and we saw that in the account you indicated to our customer service there are no approved transactions.
As our Customer Service Team already explained to you via chat, there are only 2 “pending” transactions for the movie "Happy Death Day". This means that the payment has not been processed and won't be charged to you. In order to go more into details , could you please send us the bank payment receipt? Could you please also check if you tried to purchase the content with the account you indicated to the customer service?

You can send this information by replying to the email sent to you from help@chili.com.

Looking forward to hearing from you.
Best Regards,
Giorgia
CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

Movies and credit disappear.

Movies that I've rented disappear and customer service cant find them. Nothing I can do about it.
I won a code on Snatch and activated the code to rent mama. The rental should last 28 days until you view it. I have not viewed it and I rented it 3 days ago. Went to watch it tonight and its disappeared. Doesnt show anywhere. This happened to me with a £10 credit I had as well, it showed in my account for a couple of weeks then suddenly gone no sign of it and customer services cant find it either. I am never using this app again.

4 November 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hello,
we're sorry for your experience with CHILI. As previously explained by our Customer Service Team, the accounts linked to the two emails you provided us don’t have any recent order and we didn’t find the Snatch promotion you mentioned. In order to give you full support and resolve the problem we need to know the exact email address you used to activate the promotion and rent the content.

If you don’t remember the email address you used, you might look for the confirmation email you received following the rental. This email is sent to the account used to complete any type of purchase on CHILI.
Looking to hear from you soon.
Best regards
CHILI Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Rent a movie watched half of it than it…

Rent a movie watched half of it than it stoped. Tried to log in again and continue with it but couldn't. Asked me to pay again to watch it. Spend half hour trying to connect again. Frustrated have tried to find a contact number to complain about it but nope couldnt find it. So waist of time and money. First and last time when I am using this service.

26 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Roxana,
we are very sorry for the issue you had with the movie. From your name we couldn’t trace back to your account and therefore getting into more details on your case and give you a prompt support. We think, however, that you might have experienced two different issues. From what you described, the sudden stop in your streaming session might be due to a connection problem, while the issue with the payment might be linked to the fact that once you tried to login again you have accidentally entered with another account. We would like to ask you more details (such as your email address and the movie you had problems with) in order to give you full support in resolving the case. You can send us this information at help@chili.com, mentioning that you are referring to the Truspilot review.
We await your kind reply.
Best regards,
Giorgia
CHILI Customer Service

Rated 5 out of 5 stars

Just signed up to chili and rented…

Just signed up to chili and rented rocketman in hd at half price. Great picture and surround sound. Well done chili !!

20 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi John,
We are glad to know that you had a good experience on CHILI! We always try our best to make
our customers happy and satisfied with the service we offer.
We would like to thank you very much for your review.
Have a nice day!

CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

chili updates

I bought a new TV 2 years ago which had the chili app. I opened up an account and have purchased over 55 movies some of them costing up to £11.99 plus rented films for when my grandchildren come to stay. I opened up my account tonight to watch a film and there was a notice from chili due to their updates, they are now telling me my TV wont be compatible to watch all these movies as from the 28th of october 2019, . I am disgusted at Chili that i have to purchase another compatible device to be able to continue to watch what i have already purchased in good faith. please be aware before opening an account with chili as i cannot afford to go spending money on a new device

I received your email, and it still doesn't help the fact that i cant watch any of the movies I purchased from you over the past two and a half years without spending money I cant afford on a new TV. I think it is absolutely shocking.

17 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Good Morning Maria,
we reassure you that the contents you have purchased will always be available in the MY CHILI section of your account and can be viewed at any time using any CHILI compatible device, such as PC, Android and iOS tablet and smartphones, Chromecast and compatible Smart TVs.
Unfortunately as previously told you by our Customer Service, the device you are referring to is no longer compatible with the CHILI app, but you might use a connection via HDMI cable from your PC. You can find all the details in the email that had been sent to you by our Customer Service.
For any other information or request we are at your disposal.

Best regards
CHILI Customer Service

Rated 2 out of 5 stars

Very good selection of films but the…

Very good selection of films but the quality of the streaming lets it down. I'm currently watching the new Godzilla film on UHD+ option which is supposed to be 1080p but the picture is often fuzzy with motion blurring and occasional blockiness. I have no such issues with even 4K content from Netflix or Amazon. I would even say that NOWTV, which is only 720p is better quality. The sound is also quite low compared to others too.
It is watchable but you don't get the quality that you've paid for.

17 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Craig,

we are very sorry that you are not satisfied with the video/sound quality of our movies.
As regards the movie Godzilla: King of the Monsters, we inform you that we are running a check on it with our technical department. We will give you an update as soon as possible.

Best Regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 2 out of 5 stars

Perfect if you only want stereo sound

My 2 stars are based on my set up, I have an av receiver and 5.1 speaker set up. If I'm watching UHD films (or even HD) I want atmos or dolby plus quality sound....I'm interested in films shy wouldnt I want the best quality sound? I wouldnt ever rent and film here again unless they start offering proper cinematic sound.

I have given 2 stars as it's easy and had no issue with the quality and if you have a standard tv set up without any speakers involved then I'm sure it would be a great way to watch films....

15 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi David,
we are very sorry that you are not satisfied with the sound quality we offer. Our latest content and our content in 4K quality are available in Dolby Digital Plus 5.1 format, but we are working to improve the sound quality of all the movies included in our catalogue.
In any case, we have forwarded your review to the competent department.

Best Regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 4 out of 5 stars

Good experience

We looked into CHILI when it came up as the best value option for viewing Ghostbusters (compared with Sky, Netflix, Amazon etc), as my son wanted to see it.
I was a little bit apprehensive about the company after reading some of the reviews, but I needn't have been:
Signing up and paying was really straightforward and fast - I paid with PayPal and we even got a 50% discount as a welcoming offer - bonus!
We hooked my laptop up to the TV and watched straight away - great quality, no issues. No complaints here!

3 October 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Laura,

we would like to thank you for your review. We are very glad to know that you had a good experience on CHILI!
Every day we do our best to make our customers happy and satisfied with our service!

We wait for you on CHILI. Have a nice day!

Best Regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

I purchased the film Tolkien in 4K and…

I purchased the film Tolkien in 4K and it does not play on my LG TV. after 4 days of constant emails and chat, no resolution and they have refused to refund me. Appalling customer service.

18 September 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Linda,

we are very sorry for the long wait. Our technical team are still investigating the matter. We are doing our best to solve the problem as soon as possible.
As regards your refund request, we have not refused it. Our Customer Service colleagues have also offered you a code to rent another film at your choice in HD quality to apologize for the wait.

Best regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

Paid for 4k uhd and quality is…

Paid for 4k uhd and quality is dreadful, heavy compression and bad sound, terrible. Will never use again.

8 September 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Ben,
we are very sorry that you are not satisfied with our service. We would like to help you to solve the issue doing a check with our technical dept. For this reason we kindly ask you to indicate to us the title of the movie you are referring to and the email address with which you signed up. You can send to us these information to help@chili.com referring to Truspilot review.

We await your kind reply.
Best regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 2 out of 5 stars

You get what you pay for

They have quite a few good offers but the video quality is generally poor. If you watch on a 32inch tv or less you may not notice but video appears to be heavily compressed and, once or twice, would not stream at all, despite my broadband being fibre optic at over 100mbs.

Contacted them to ask for a refund for 2 films bought that I had not yet watched but they refused.

6 September 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Chris,
we are very sorry that you are not satisfied with the video quality of our content at all. Your refund request has not been rejected: Our Customer Service colleagues have only asked you some information to better understand the anomaly and to help you solve it.
We will proceed with the refund as requested. However, we advise you to try to play the titles you have not watched yet to verify if they work correctly on your Smart TV.

Best regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 5 out of 5 stars

I love this app

I love this app. It's also on my smart tv so I dont need to worry about casting from the app. Great films to rent and I dont understand the comment re cinema surround sound - we have a fairly cheap system and it works perfectly

31 August 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi,
thank you very much for your review. We are glad to know that you like our app and our service. We wish you a great experience on CHILI!

Best regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 5 out of 5 stars

I have never had any issues with this…

I have never had any issues with this service. Just watched Mule in HD+ and have to say was really impressed with the picture and sound quality. Love the layout of the library to with all info needed very clear and easy to use functions. Wish I could find the promo code thou I had for 50% off a movie in August 😎

20 August 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Dear Paul,
thanks for rating our app. We are very happy to know you love our service and quality of films!
To be update on the promotions that are on CHILI, we advice you to subscribe Newsletter 😊.

CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

Don’t waste your money

Tried to watch 2 movies, they constantly buffered, contacted customer services and had the worst customer support ever.

Was told our internet isn’t strong enough, showed proof that’s its more than capable ( not that I had to) then was told the google chrome was not up to date ( again proved it wasn’t).
Pathetic company even worse support.

I will stick with my other streaming providers where I do not have any issues.

Do not waste your money on these!!!

18 August 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Stuart,
we are very sorry for what happened with the movies you have purchased. Could you indicate us the titles of the films you are referring to?
Moreover, to be able to make necessary checks we need to know the email address used for the CHILI sign up. Could you send this information to our email address help@chili.com?

We await your kind reply.
Kind regards,
CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

No subtitles??

No subtitles??? What movie site that you pay money for doesn't have subtitles these days. Waste of money as I now have a film that I can't understand!

17 August 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Peige,
we are very sorry you are not happy for the movie you have purchased. Subtitles are not available for all movies of our catalogue. We have a series of movies in original language also with subtitles. You can see this information in the movie details page. Your opinion is very important for us so we will send your review to our marketing department in order to evaluate your suggestion.

Kind regards,
CHILI Customer Service

Rated 4 out of 5 stars

Compressed?

Had a voucher to redeem but it never worked but I didn’t mind as I am willing to pay for good movies.
What does kill me is I actually purchased minions to own and the picture is horrendous! It kills me to watch every time my little un wants it on.
I have very fast broadband so I assume it’s just Chili compressing the data as rentals are the same.
Needles to say I now use alternatives for movies which provide amazing picture quality.

Edit 23-08-19. I have since watched a few films on offer and I can confirm that the picture quality is now on par with some other services. I have never had an issue with sound so that was never my problem but quality has definitely improved since my last viewing. I would now recommend CHILI as the pricing is amazing for most films. Not sure about hdr though but the films for the money are good.

7 August 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Nick,

thank you for your last review. We are glad to know that you are satisfied with our service and that you recommend CHILI!

Best regards,
Giada
CHILI Customer Service

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful, awful sound quality due to amateurish compression on every title. Quiet scenes are overwhelmed by a deafening hiss.

Also, interesting that I suddenly got inundated with Italian spam emails around the same time I signed up.

Absolutely no need to use Chili when far more reliable alternatives are available

30 July 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Maris,
we are very sorry that you don't appreciate our sound quality. Could you please indicate us the title of the movie you refer to? In this way, we will be able to run a check with our technical department.

Moreover, we need to know the email address you use on CHILI to be able to verify the emails you refer to. You can give us this information to our email address help@chili.com.
Unfortunately, we don't find any account associated to your name.
If you don't want to receive our emails, you can change your preference related to CHILI communication whenever you want on your CHILI account.

We await your kind replay.
Kind regards,
Giada
CHILI Customer Service


Rated 1 out of 5 stars

I ordered a film and payed for it and…

I ordered a film and payed for it and it says that it is in my chili. It looks like the film and has pictures of the actors in it as far as I can see but when I try to watch it it is a film of the same name but not the film I ordered. Obviously won’t be using such a poor service again as you can’t complain about it using the below standard HELP provided ...... rubbish

27 July 2019
Unprompted review
CHILI logo

Reply from CHILI

Hi Ali,
we are very sorry for what happened with the movie you have purchased and thanks for your communication.
We will run a check with our content department and we will update as soon as possible by e-mail.
We would like to assure you that, if the movie you want to watch is not available, we will refund it.

Kind regards,
Giada
CHILI Customer Service

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look