Carplatesdirect 

This company’s rating is unavailable due to a breach of our guidelines.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

All I can say is I ordered my Plates around 7pm on Thursday 24/09 & they arrived in perfect condition via Evri on Saturday 26/09 at around 3pm, Id call that excellent service and well worth 5Stars 👍

Rated 1 out of 5 stars

Why can't you give ZERO stars for this bunch of Charlatans. Avoid avoid AVOID!!! Ordered a fortnight ago so we could put our personal number on our car. Email a few days later that plate had been m... See more

Rated 5 out of 5 stars

My initial experience was not good. I paid for priority next day delivery, which didn’t happen. 7 days later my order arrived, and I now understand the reason for delay. I received two packages, one s... See more

Rated 5 out of 5 stars

So easy to order and a great choice of styles at a competitive cost. From ordering, to receiving the plates was just a few days. Well packaged and absolutely perfect, exactly as we ordered, quality pr... See more

Company details

  1. Auto Accessories Wholesaler

Written by the company

HIGH QUALITY NUMBER PLATES FOR CAR & MOTORBIKES


Contact info

Breach of guidelines

All reviews

(1,386)

131 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Delayed despatch meant that I had to…

Delayed despatch meant that I had to buy plates elsewhere. Bought at 7am on Friday with express delivery and guaranteed same day dispatch, except they weren't, they were actually sent on Monday PM, too late for the car and now useless.

Note after the vendor replied.

My number plates were standard legal plates, nothing special and really no excuse why it was so late…

Sent an email to the company who then reeled out a whole load of garbage about no guarantees, totally different to the website.

Would not recommend, worst of all is the lack of customer service and fob offs when they cause a delay.

11 April 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hi Nick, You ordered short plates which take a little longer to manufacture, You ordered on Friday 11th - Dispatched on Monday 14th as we don't always guarantee same day dispatch (As you have stated in your review?) and your order was delivered on Tuesday 15th.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent product and service

Quick and easy process to create and customise your plates. Quick dispatch and delivery. Great quality product. Extremely happy with the service.

4 April 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Thanks, Mick! We’re delighted you found the process quick and easy, and that you’re pleased with the quality and service. Quick care tip: a gentle wash with mild shampoo and a soft cloth will keep your plates looking their best.

Rated 5 out of 5 stars

Great service fast service & speedy…

Great service fast service & speedy delivery. Quality plates.

28 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Thanks, Rich! Pleased to hear you’re happy with the service and the quality of your plates. Quick care tip: wash gently with mild shampoo and a soft cloth to keep them looking sharp.

Rated 1 out of 5 stars

tried this company

tried this company, what a mistake that was,they are a complete scam, ordered plates, arrived a few days later, totally illegal, no spacing,not to british standard, no maker. tried to email but it's not contactable,look at their site ,no address, no phone contact,false trustpilot reviews,looked at terms and conditions clearly states plates illegal for road, also no refunds for any reason,clearly illegal trading,am currently going via consumer line and trading standards, these scabs need stopping. avoid at all costs, I will only use Number 1 plates in future, used before, I am an idiot for not using this time,excellent service

3 April 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello there! You designed your own custom plates, and we print exactly what you've created. When using our website's plate builder, this is one of the first decisions you make. You have the option to choose between legal or show plates, depending on your preference. which you must tick to confirm you are ok with this. Legal plates include all the relevant legal markings, Manufacturers name and postcode etc, Custom plates don’t, please note that we print directly from the design you provide us, so we don't have any prior knowledge of your specific preferences. Our printing process is automated, ensuring accuracy in reproducing your design. In your case, you've selected show plates.

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service, quick to resolve

3 April 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Thanks, Lil! Glad our team could resolve things quickly for you. For long-lasting shine, give your plates an occasional clean with a soft cloth and mild car shampoo.

Rated 5 out of 5 stars

I'm absolutely thrilled with my new…

I'm absolutely thrilled with my new plates! They arrived sooner than I expected, and they're just perfect. I couldn't be happier with my purchase!

1 April 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Thanks, Stephan! We’re so pleased your plates arrived quickly and that you’re thrilled with them. Quick tip: a gentle wash with mild shampoo and a soft cloth will help keep them looking sharp.

Rated 1 out of 5 stars

Awful company

Ordered plates which I’ve never received, I’ve sent 3 emails with no response to any of them! Absolutely awful experience. Will have to claim through my credit card company.

28 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, We had asked for your order number but no response so we can only assume this review is not meant for us and not genuine.

Rated 1 out of 5 stars

If I could have put negative stars I…

If I could have put negative stars I would have. Experience I had was completely negative they took my money and never sent the plates I ordered. They palmed me off with two emails saying the plates had been manufactured and it was the couriers fault, but the courier link with evri they gave me showed they never gave it to them. Other reviews show it’s a scam they take your money and that’s it. I had to raise a case with PayPal to get my money back. AVOID AVOID AVOID

13 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, We had asked for your order number but no response so we can only assume this review is not meant for us and not genuine.

Rated 1 out of 5 stars

Warning- Don’t use this company

Please, please Do NOT touch this company!!!

They are complete charlatans. Their number plates are illegal.

I’ve tried to call them for a week and they have completely ignored me.

They should be referred to trading standards.

Please don’t use them

21 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello there! You designed your own custom plates, and we print exactly what you've created. When using our website's plate builder, this is one of the first decisions you make. You have the option to choose between legal or show plates, depending on your preference. which you must tick to confirm you are ok with this. Legal plates include all the relevant legal markings, Manufacturers name and postcode etc, Custom plates don’t, please note that we print directly from the design you provide us, so we don't have any prior knowledge of your specific preferences. Our printing process is automated, ensuring accuracy in reproducing your design. In your case, you've selected show plates.

Rated 1 out of 5 stars

My parcel has been returned back with…

My parcel has been returned back with any reason. I did sent several emails -
No any responses. Horrible service at all. Be aware

10 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, We had asked for your order number but no response so we can only assume this review is not meant for us and not genuine.

Rated 2 out of 5 stars

Worthless Guarantee

Ordered a set 4D plates 2 years ago and one of the digits has fallen off so I ordered a set of gel plates which have been delivered despite using EVRI as the courier, I then read on the website that all plates come with a 3 year guarantee, however it seems that even though a digit has fallen off manufacturing defects are only covered for the first 12 months, so the next 24 months only guarantee the plates against being noisy or suffering from damp or possibly self combusting, I can't quite think what else could go wrong with a number plate that isn't a manufacturing defect and there customer services don't have an answer either, so buyer beware and look for a supplier that honours the warranty advertised, I for sure won't be back.

26 February 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The plates I was sent are incorrect and I cannot get hold of anyone to resolve.

The plates I was sent are incorrect. I have emailed, called and left voicemails repeatedly now for 17 days with no response. I checked reviews prior to purchase, clearly I should have gone directly to a retailer to get them done so I could check before purchase but this wasn’t convenient.
This is appalling customer service.

17 February 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, We had asked for your order number but no response so we can only assume this review is not meant for us and not genuine.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely useless

This company is joke. Paid fir fast delivery thursday 27th of february and today is 5th of march and was not even dispatched. Waste of time and waste of money. I called them up no answer. Left message no call back. Sent lot of mails no answer. Do yourself a faver and choose someone else. Useless

5 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, We had asked for your order number but no response so we can only assume this review is not meant for us and not genuine.

Rated 1 out of 5 stars

Won’t be using again

Won’t be using again. Express delivery was 5 days and questioning this just resulted in a hyperlink to Evri tracking. Which I had anyway.
This company don’t give a s*** and I can see why. Do yourself a favour and use another company. Waste of space!

4 March 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Dear Valued Customer,
We sincerely apologise for the delay in processing your order. We understand how important it is for you to receive your items promptly, and we regret any inconvenience this delay may have caused.
Unfortunately, due to unexpected courier delays and temporary production staff shortages, our usual dispatch schedule was disrupted. Please rest assured that we have taken immediate steps to resolve these issues.
We are committed to providing you with the best service possible and are working diligently to prevent similar delays in the future. Your patience and understanding are greatly appreciated during this time.
If you have any questions or need further assistance, please do not hesitate to contact our customer support team.
Thank you for your continued trust in us.
Warm regards,
The Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Tried several time to contact them via…

Tried several time to contact them via email and voicemail for an invoice and no reply. Why aren't you sending an invoice automatically? Should have really read the reviews before placing an order.

It's now 5th March and I've still not heard back from them. Avoid! Avoid! Avoid!

23.04.2025 update - an invoice was not sent automatically and it's taken them over a month to reply to this review! Shocking!

25 February 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

All invoices and contact is sent automatically via the email address you entered on the order when placed,

Rated 5 out of 5 stars

prompt delivery and extremely…

prompt delivery and extremely professional and fast reply to the inquiry. would recommend to anyone

20 February 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Your positive feedback made our day! We're committed to providing top-quality plates and can't wait to assist you in the future.

Rated 3 out of 5 stars

Really like the 3D plates,great…

Really like the 3D plates,great quality,can't fault them, the experience was let down by very poor communication,they do not reply to emails or the phone and the supposed same day dispatch took a week!!

6 February 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service and quality

Great service, fast delivery they even managed to correct an error in the order I made.
Thank you

27 January 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

We're ecstatic to have met your expectations and are here whenever you're ready for your next order.

Rated 1 out of 5 stars

Multiple emails and voicemails left NO REPLY…

Multiple emails and voicemails left regarding an order a simple request such as an Invoice to be emailed and have been completely ignored for 2 weeks now.

Calling any number or option for this business just goes to voicemail.

Buyer Beware.

28 January 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Hello, Our phone lines can get busy, 0330 024 9273 the phone lines are open from 9 to 5pm every weekday.
You have also been answered via email.

Rated 5 out of 5 stars

Couldn't be better!!

Really amazing and received the plates incredibly quickly! Will always recommend this company, couldn't have been better!!

16 January 2025
Unprompted review
Carplatesdirect logo

Reply from Carplatesdirect

Your positive review means a lot! We're ecstatic to have met your expectations and are here whenever you're ready for your next order.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look