Birchbox Reviews 1,128

TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 84 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the quality of the products and the overall user experience, highlighting the opportunity to try different items. Many appreciate the ability to customize their monthly boxes and the wide selection available, often noting the helpful descriptions and the ease of navigating the website. However, some people were dissatisfied with the pricing, mentioning that the cost has increased while product sizes remained the same or that the value for money isn't as good as it used to be. Some reviewers also experienced issues with repeat products, slow delivery, or items being out of stock when trying to make their selections.

What people talk about most

Product

Reviewers mention positive feedback about product. Many customers appreciate the wide selection of products,... See more

Subscription

Users describe ambiguous interactions with subscription. Many customers appreciate the ability to customize... See more

Quality

Customers consistently note positive experiences with quality. Many reviewers appreciate the high quality of... See more

User experience

People report positive experiences with user experience. Many customers find the website easy to navigate and... See more

Price

Consumers express significant dissatisfaction with the pricing. Many reviewers note that the monthly fee has... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I liked the old Birchbox better. I liked that I could go online and buy the larger container of products that were in the box. I've tried to purchase numerous items and you don't have them. I still... See more

Rated 4 out of 5 stars

I like that I can pick out what I want every month. I like the quality of the products, and the opportunity to try out different things. I don’t like when the items I want are sold out before I eve... See more

Rated 3 out of 5 stars

not sure there is a real value any longer. I started with Birchbox when the boxes were 10.00 a month- today they are 20.00 or more. Finding samples that are dried out and unusable ( mascara, liquid ey... See more

Rated 5 out of 5 stars

So far, my experience with Birchbox has been great! I’ve had a few issues with packages not being delivered to my home address, but those problems were resolved quickly. I’m usually very happy with th... See more


Company details

  1. Beauty Product Supplier
  2. Wellness Center

About Birchbox

Written by the company

Birchbox is a monthly subscription box for beauty lovers, designed to help our members discover the best beauty and lifestyle products! Each month, members enjoy a customized box brimming with deluxe samples spanning makeup, haircare, skincare, wellness products, organic-based products, and other cosmetics. This membership makes it easy to try out a new makeup trend, be introduced to a new skincare brand, or discover a new favorite product. With Birchbox Customization, our customers now have the exciting opportunity to hand-pick the exact samples they want to receive each month, and can even opt for a few full-sized products! Join Birchbox today to unlock a world of beauty exploration tailored just for you!

Written by the company


Contact info

Build Your Box Today!

Discover new products each month for as low as $22!

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Sending the same things too often

Sending the same things too often. I tried to get on this week to change my profile and could not find the area to put what I like such as more nail polish, maybe perfume, etc. And really the samples seem to have gotten smaller through the years even though the price has gone up. I had originally marked that I like skin care, but it is none stop every month.

12 April 2026
Rated 5 out of 5 stars

Love Birchbox so much

Love Birchbox so much. I have been loyal since day 1. However I want to be able to shop from the monthly deals you roll out but every time it says can’t ship to Texas at checkout. Please fix this. You’re missing out on selling your products monthly with this restriction. Thank you 😊

3 May 2026
Rated 5 out of 5 stars

Customer service has always been great

Customer service has always been great! Every time I have had an issue, big or small, Birchbox's customer service has been great. I am pleased with the entire process and they make it easy to contact them. I have been with Birchbox, off and on for many years and I have never had an issue.

12 May 2026
Rated 4 out of 5 stars

Selection of Products

I really enjoy Birch Box and all the amazing products that they offer each month to sample. I am always impressed with the variety of the different products. My one main complaint is that i will immediately log on to select the products for my box and inevitably they are out of the product. It has happened several times and this is on the first day of selection. I do enjoy Birch Box and will continue as it’s always exciting when you receive your box in the mail!

1 May 2026
Rated 4 out of 5 stars

I’ve been enjoying it so far

I’ve been enjoying it so far! The only thing, I feel like there are months were it’s a miss, like this previous one for example, where I selected more lipsticks because there were less options. But when there are good and varied options, I enjoy!

22 April 2026
Rated 1 out of 5 stars

Let's start with the lack of…

Let's start with the lack of communication on shipping, terrible.
Finally received my box and it was a joke, the products were not worth the price. No return or exchange policy is a big ol "gotcha ya sucker". Guess I'll go back to ipsy- at least you get a cute bag if the products are not up to par.

8 May 2026
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Hi Diana,

We are very sorry to hear about your experience, and we would appreciate the opportunity to learn more and help make things right. At this time, we have been unable to locate an account or purchase associated with the information provided in your review. As such, we will send you a private message via Trustpilot to attempt to gather additional details and better assist you.

Rated 1 out of 5 stars

For 16 years, I HAD birchbox. I just canceled.

I have been a Birchbox customer for many YEARS...over a decade! I have moved, changed addresses, had babies, and stuck with you throughout your issues. Today, I received another box with 3 items that I received at LEAST 5 times each. At this point, you are hopeless. No one cares what I put on my preferences, and No one is keeping track of what has been sent to your customers. Pathetic. I don't want any more of the same crap. I'm here to discover NEW beauty products...shame on you for telling us that you promote new products when I have been getting the same JUARA crap every month for years. Birchbox gives you maybe one new item and then the other 4 are filler that they have too many samples of. They save money and pretend like you are getting such fun new products. It's a scam now! Do not buy anything from Birchbox. Save your money and get Sephora samples on a regular purchase.

21 January 2026
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

We’re so sorry to hear that your recent Beauty Box arrived with missing items. Based on your review, it appears there was a fulfillment error with your Monthly Beauty Box. We can confirm each monthly Beauty Box still includes at least 5 items, and while each box is carefully packed, occasional warehouse errors can unfortunately occur. Please know this is quite rare, and we sincerely apologize that your box did not arrive as it should have.

We take great pride in our fulfillment process and in delivering a great experience to our members. A member of our team has already reached out to you directly so we can quickly make this right.

If you ever experience an issue in the future, please don’t hesitate to reach out to us directly as we’re always happy to help. You can contact our support team anytime at info@birchbox.com, and we typically respond within just a few hours. We also offer a comprehensive Support Center at help.birchbox.com, including live chat (you’ll always be connected to a real person!) available Monday–Friday from 7 AM to 4 PM PST.

Thank you for all of your incredible support through the years, and we look forward to making things right for you.

Rated 1 out of 5 stars

where do i even start

where do i even start. im still chasing items from october and the last 3 boxes i had to chase to get them in the first place. boxes always sent well into the next month when they should have arrived earlier. items received that you received last month already. support telling you they will send replacements which never arrive. support are supposed to respond within 24 hours but its been 4 days. whole subscription was an absolute shambles.

29 September 2025
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Thank you so much for taking the time to share your experience, although we’re truly sorry to hear you encountered any issues or delays. We completely understand how frustrating that can be.

I’m really glad to see you were able to connect with our support team to help get things resolved. While replacement orders can sometimes be delayed during active box fulfillment periods, we recognize that your delay wasn’t typical of the experience we aim to provide. I can confirm that our Head of Fulfillment followed up directly with our fulfillment center to address the issue.

As a token of our apology, I’m happy to see our team provided your entire recent Market order free of charge. We hope you loved the items included and that it brought a bit of brightness to your experience.

We’re so grateful you gave us the chance to make things right, and we truly value your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Horrendous

Horrendous. Restarted my subscription from a few years ago and well, I wished I hadn't bothered. First box, item missing. Customer service wanted proof via photo which tbh felt like a snub already but I did this. Promised delivery of item and two months later no item has ever arrived, even after several chases. Constantly told it will be dispatched shortly.
Second box, payment taken beginning of July, only dispatched after many chases on 1st August! Some July box! What a joke. This has turned up today, again with an item missing. This means the company is always a payment in hand for a box not yet issued and is not delivering all items as promised. My subscription is over. All customer service do it repeat how your items are due to be despatched whilst speaking to you in a provocative fashion. I am not reaching out I am telling you I am unhappy and you have made a mistake so try apologising and fixing the error. If you can't give me a refund.

2 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Customer Service Non Existent

I have a monthly subscription to Birchbox. Evri have been waiting on my last box for over a week. I contacted Birchbox to explain there has been no movement/update. I felt Birchbox response was dismissive advising there should be an update soon. The customer service is non existent, there is no empathy or willingness to rectify issues. As a direct result I have now cancelled my subscription.

13 May 2025
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Are Birchbox still in business

Are Birchbox still in business? I’ve messaged them three times as I have still not received my March box.

I have sent three messages to the online chat function and have had no reply and I have emailed twice but no reply to anything

Just wanted to update that Birchbox have been in touch and have sent the missing box out and apologised for the delay x

1 April 2025
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Hi! We're sorry to hear you’ve had any trouble reaching our team. As we are caught up with emails, it sounds as though we may not have received your messages (or perhaps you are not receiving ours). We kindly ask you please be sure you are sending messages to info@birchbox.com. Additionally, our comprehensive support center at help.birchbox.com includes a live chat feature, where you can connect with a member of our team for instant answers from 7 AM to 4 PM PST, Monday to Friday. We hope to connect with you soon!

Rated 1 out of 5 stars

Waste of money

The monthly boxes are a true waste of money. There is a short window to “pick” your favorite items, every time I’ve tried, most of the better looking items were sold out so they make your box with the leftover junk. Most items are sample size items which are tiny and worthless and you could get for free. I absolutely regret signing up for the 3 month subscription- complete complete waste of money!! I didn’t get even one item that was worth anything- again, most are no-name brands and sample sizes that are useless type junk, that I just put in the garbage. Also, once you sign up, you cannot cancel with a refund- which is also complete BS.

19 March 2025
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry to hear that your recent Beauty Boxes didn’t meet your expectations. We couldn’t find a conversation with our team regarding your concerns, but we did reach out to you via email last week to see how we can help turn things around. We’d love to hear from you if you get a chance.

Just to clarify, each Beauty Box includes a mix of sample-sized, travel-sized, and even full-sized products. Our goal is to make it easy for you to try out new makeup trends, discover exciting brands, and find your next favorite product. Often times just one item in the box exceeds the value of the entire box! We also offer customization so you can select products and sizes based on your preferences.

For renewing members, customization is available from the 1st to the 5th of each month, providing five full days to customize, with email reminders sent to make sure you don’t miss it.

While we do not see any cancellation or refund request from you, as you did purchase your subscription with a gift card, the gift card itself would not be refundable, but again, we would love to see what we can do to best assist!

Rated 5 out of 5 stars

I have been receiving Birchbox for the…

I have been receiving Birchbox for the past 4 years. I love the products and being able to tailor each box to my wants and needs. They work with so many great brands. Last month I received a beautiful eyeshadow palet and a 30 day sample of the fragrance Sexual Noir. So many amazing skin car products, brushes and tools. I rate them 10 out of 10

24 February 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Literally don’t think they could try…

Literally don’t think they could try and make the experience any more awful if they tried. From not shipping the full orders in the first place to then gaslighting the customer saying the order was fulfilled thank god the delivery company took photos when delivered otherwise they’d have just fobbed me off.

Response is pathetic and laughable AVOID at all costs you’ll just waste weeks of your time. I sent multiple photos of proof and still wasn’t resolved for weeks and you are acting like I did the chargeback and still got a product? No you recharged me last week hahaha I’d rather have just kept my money box wasn’t even worth it.

30 January 2025
Unprompted review
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Thank you for sharing your feedback, and we’re truly sorry to hear about the issue with your shipment. To clarify, it looks as though you had purchased two subscriptions in December with a promotional code which provided a free Advent Calendar Box. A couple weeks after one of the shipments was delivered, we were notified that the December Beauty Box seemed to be missing, with only the Advent Calendar arriving in that shipment. We were happy to arrange a replacement, but we needed a few additional details to confirm which shipment was missing the item and requested a photo of the packing slip for internal reporting. We're sorry to hear that at any time you thought a replacement may not ship.

Due to the timing of the initial communication, the replacement request was handled the following Monday. However, we also noticed a chargeback had been initiated in the meantime. While typically we don’t arrange replacements after a chargeback, we decided to proceed and send the replacement December Beauty Box as a courtesy, even though the payment had been reversed.

We’re glad to see the replacement arrived, but we completely understand how frustrating it can be to experience any shipping issue, especially around the holidays. We take every measure to ensure such issues are rare, and we’ve already reported this incident to our head of fulfillment for review. We truly value your feedback

Rated 2 out of 5 stars

Birchbox is NOT the company they used to be

I give Birchbox 2 stars because I still like and/or use about 65-75% of the products they send, so I'm mostly "satisfied." However, I have recently received in my December box 2 samples that were unusable. One was the Jura body cream. It had a giant hole at the top and completely dried up the product. The other product was a lip pencil from Laritzy. Not only was the color NOT for my skin tone or to my liking, the minute I opened it up, the tip of the pencil fell out. I tried sharpening it, only to find the next bit of pencil fell out. It was an old dried up sample. It's not even available for purchase, so what is the point of providing a sample in my box, unless it's to give away old expiring samples that nobody wants. Which brings me to my next point, there is NO WAY to purchase anything on the website. How is this even a business? Suppose I like or even love a product I sample. I have no way of purchasing it through the Birchbox website. I have to purchase full size products through Birchbox's competitors, like Amazon and Sephora. On top of all of this, I don't even know how to communicate with Birchbox re: the fact that I got damaged and expired samples in my box. There's no "contact us" tab anywhere on the website. Seems like after they were bought out, the new owners have ZERO desire to run a beauty e-commerce brand and just want to unload a ton of inventory on people who are willing to still pay $16/month for it.

14 January 2025
Birchbox logo

Reply from Birchbox

Hi Tina,

We’re so sorry to hear that your recent Beauty Box arrived with a damaged item. We take great pride in ensuring each Monthly Beauty Box arrives in excellent condition, so we’re truly sorry to hear there was any issue. We’ve already made sure to have a member of our team reach out to you directly so we can make sure to quickly make this situation right.

If you ever experience an issue with your box in the future, please don’t hesitate to reach out to us directly. Our support team is always here to assist, and you can contact us anytime at info@birchbox.com. We typically respond within just a few hours. Additionally, our comprehensive support center at help.birchbox.com includes a live chat feature, where you can connect with a real person for instant answers from 7 AM to 4 PM PST, Monday to Friday.

Regarding the sale of full size items on our site, I want to be sure to share that we’ve recently launched the Members Market, which allows customers to purchase full-size items—often ones featured in recent boxes—at exclusive prices only available to Birchbox members. It’s a great way to grab your favorites at a discount!

Thank you for being a valued Birchbox member, and we look forward to making things right for you.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look