Banner for Benelux Dakkapellen

Benelux Dakkapellen Reviews 

85
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Building Firm
  2. also in
  3. Contractor
  4. Skylight Contractor

About Benelux Dakkapellen

Written by the company

Benelux Dakkapellen 💙

De hoogst gewaardeerde
dakkapelspecialist van Nederland 🌟

★ Meer licht.
★ Meer ruimte.
★ Meer woongenot.

Kwaliteit, vakmanschap & snelle levertijd

Bij Benelux Dakkapellen staan we al meer dan 20 jaar garant voor hoogwaardige prefab dakkapellen. Met onze ervaring en expertise plaatsen we jaarlijks meer dan 1.000 dakkapellen in heel Nederland. Vanuit onze vestigingen in Zwijndrecht en Tilburg werken wij met duurzame materialen en innovatieve technieken, zodat uw dakkapel jarenlang onderhoudsarm blijft.

Wij bieden dakkapellen met een hoge isolatiewaarde (Rc-waarde 6.5) en afwerking naar wens, zoals 6mm HPL of Keralit gevelbekleding. Keralit is dé keuze voor een strakke, weerbestendige uitstraling zonder schilderwerk. Onze prefab werkwijze zorgt ervoor dat uw dakkapel binnen één dag geplaatst wordt, met minimale overlast en maximaal resultaat.

Bij Benelux Dakkapellen staat kwaliteit en klanttevredenheid voorop. Onze ervaren vakmensen begeleiden u van advies tot oplevering, zodat u zorgeloos kunt genieten van extra ruimte en licht in uw woning.

Kies voor vakmanschap en betrouwbaarheid – vraag vandaag nog een offerte aan en ontdek wat wij voor uw woning kunnen betekenen! ⭐⭐⭐⭐⭐

Lees meer knop

Bekijk onze projecten:

Dakkapel met airco Dakkapel buitenkant nieuw
Dakkapel met zonnepanelen Dakkapel met zonwering

100% tevredenheidsgarantie

Written by the company

Meer dan 1000+ tevreden klanten gingen je al voor!
Wij streven naar maximale klanttevredenheid door een service te bieden die betrouwbaar, behulpzaam en vriendelijk is. Jouw tevredenheid staat bij ons voorop!

Binnen één dag geplaatst

Uw dakkapel wordt al binnen 6 weken geleverd en vakkundig geplaatst.

Geniet direct van extra ruimte en licht, want uw dakkapel staat binnen één dag op uw dak.

Contact info

Promotion box for Benelux Dakkapellen

Zelf je dakkapel samenstellen?

Vergroot je woonruimte met een dakkapel op maat! Ontvang een offerte.

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

85 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 90% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.5

All reviews

(85)

56 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Stay well away. Worse service I ever experienced

Never have I experienced such appalling service from a company presented as trustworthy.

Benelux required full payment in advance. The dormer (dakkapel) was then installed so severely out of level that there is approximately a 10 cm difference in slope. The window will not remain open because gravity pulls it closed.

Despite being informed immediately, the company repeatedly claimed that this was acceptable. Their employees returned four times to inspect or repair the construction, but the slope remained unchanged. Instead, these attempts resulted in four additional leaks around the dormer.

The company eventually agreed to send its head technician. He was double-booked, forcing us to wait another month. By then, two months had passed since the original installation, while water continued to leak into our walls during the August storms.

When the head technician finally arrived, he did not have the tools required to repair the problem. He was visibly shocked by the quality of the installation and advised us to document everything in writing and request that the original installation team be dismissed from the job. He was scheduled to return with another team yesterday, but nobody arrived. Once again, we had stayed home from work for nothing. This was the fifth unsuccessful attempt to resolve the problem.

Benelux now wants to send the original team back, despite its own head technician’s assessment of their work. After we refused and demanded that the appointment with the head technician’s team be rescheduled, the company stopped answering our calls. We are now being ignored.

I am 36 weeks pregnant. This should have been resolved no later than two months ago. Instead, two rooms in our home remain unusable and contaminated with construction dust, which is not a safe environment for either our toddler or our newborn baby.

After months of defective construction, repeated leaks, missed appointments, unsuccessful repairs, and ignored calls, we have lost all confidence that Benelux intends to resolve this properly. We are now preparing to seek legal assistance.

Stay away from this company.

14 June 2026
Unprompted review
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Thank you for your review, Danielle. We sincerely regret that your experience has been so disappointing. The issues you describe, including the repeated attempts to resolve the situation, deserve personal attention. Please contact us via service@beneluxdakkapellen.nl or 013 785 0985 so we can discuss this with you and work towards a solution. We will give this high priority.

Met vriendelijke groet, Team Benelux Dakkapellen

Rated 1 out of 5 stars

Really bad experience

Really bad experience. We ordered a dakapallen last year in October with this company and installation date is 3 months later. One day before installation they called with a leakage issue and delayed installation by 2 weeks which stopped the attic work in our new house with no further notice from their end. 2 weeks later the service men installed the dakappel which was supposed to be at 255cm height at 248cm and they take no responsibility of their mistake. We had plans to build a plafond at 255cm which was cancelled because of mistake of benelux and benelux offers 500 euros as representation for all the wrong measurements for which we had to hire an contractor ourselves to fix. The outside installation was crap. The dakappel had a dent on the outside and aluminum drain underneath was too small, the tiles were not layed back properly. The profile on the inside is also broken. A guy called Murat who is their service manager came to look and agreed installation was very bad. They promised to order new things and rectify 2 weeks later. We are still waiting for them to come and repair. Every appointment made is cancelled and they never call to say they are not coming. It becomes your responsibility to call and keep in check. We have never worked with another company that is this unreliable and untrustworthy. We feel completely cheated with our money. We will file a legal case documenting everything we have experienced so far to demand money back we have paid for this lousy service. 10 years guarantee is a lie please don't fall for it because they don't even turn up to repair. You will just be taken through an exhausting ride in service which will never happen. If you want to save yourself trouble and need a good reliable company who value you as a customer you are looking at the wrong company with Benelux Dakappel. Please do not go with them.

12 March 2026
Unprompted review
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Dear Smitha,

Thank you for your patience. We've looked into your case and can confirm this has been picked up by our team.

We understand there are still some points to follow up on, and we'd like to make sure everything is properly resolved. Please reach out to us via service@beneluxdakkapellen.nl or by phone at 013 785 0985, so we can take care of the remaining details together.
Kind regards,

Team Benelux Dakkapellen

Rated 1 out of 5 stars

Bait-and-Switch Tactics

Bait-and-Switch Tactics – Be Careful!
We agreed to their first quote after they came and took measurements. It seemed fair, so we trusted them and cancelled the offers we had from other companies.

Then a second person came, said the original measurements were wrong, and told us the new offer would be higher. We immediately contacted the first guy who gave us the original quote, and he told us not to worry — that he’d look into it. After that, he stopped answering our calls. We followed up several times with no response, and when he finally got back to us, all he said was, “Sorry, I can’t do anything. If you want the job done, you’ll have to accept the new price.”

At that point, we felt completely cheated. They left us stuck after we’d already cancelled other offers and trusted their word. Very unprofessional, misleading, and disappointing experience. I wouldn’t recommend this company to anyone.

25 September 2025
Unprompted review
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Dear Neha,
Sorry to hear about this experience. We'd love to help, but we're unable to find any details matching your name in our system.
Could you please contact us by email or phone and provide your client, invoice, or quote number, or your address and phone number? This way we can properly look into your case.
service@beneluxdakkapellen.nl / 013 785 0985
Kind regards,

Team Benelux Dakkapellen

Rated 2 out of 5 stars

Not good experience

I have two dakkapels installed via Benelux and couple of things went wrong with them.

- First of all, they didn't pay enough attention to the color of the dakkapel. Although I stressed them to be the same as my other dakappels in the house during the order place, I received them in different RAL color. I overlooked this in the order confirmation phase. This was the most fundamental thing that I would expect Benelux to pay attention.

- At the day of installation, dakappels came with wrong window frames which was not compliant with technical drawing. Workers did change them on the spot spending an hour, but it is a question to me whether they are still as good as brand new ones after this modification.

- After that day of installation, I realized a small damage on the EPDM of one of the dakappels which were fixed a week later. Now that one of my dakappels is leaking from outside, I'm still waiting for their action after a week.

- During the order phase, I was promised to face insect screens. I have never received them.

- Finishing of dakappels were not easy with tight corners and sides and bended curves and frames. I would have liked to receive better advise during the measurements to have an easy and neat finishing of the dakappels.

- Communication is not smooth. Sales person stopped replying to messages or picking up the calls after the order. All I have is one email address to contact not replying to my complaints.

After all, my experience is not so positive like the other people here. I am still waiting for Benelux to come up with a solution to my complaints. In the meantime, I warn everybody to pay attention to order and delivery phase, not to have the same issues like I had.

5 August 2025
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Dear Aycan,
Thank you for taking the time to share this detailed feedback. We noticed that this review hasn't received a response from us yet, and we're truly sorry for that. That should not have happened, especially given everything you went through.
We are sorry to read that you experienced so many issues, and that some of these appear to still be unresolved. This is not the standard of service and follow-up we aim to provide.
We would really like to look into your situation properly and make this right. Please reach out to us via service@beneluxdakkapellen.nl or by phone at 013 785 0985, so we can take a close look at your case and take action.
Kind regards,

Team Benelux Dakkapellen

Rated 5 out of 5 stars

Quick installation + good quality

I really liked how quickly the job was done. Seems good quality as well
People were friendly and helpful, answering a lot of my questions!
Thanks!

9 April 2025
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Thank you for your positive review!

We’re happy to hear that you were satisfied with the quick installation, the quality of our work, and the friendliness of our team. We believe it’s important to take the time to answer all your questions and ensure you feel confident about our service.

Thanks again for choosing Benelux Dakkapellen!

Best regards,
Team Benelux Dakkapellen

Rated 2 out of 5 stars

Multiple leakages on the roof after installation

Multiple leakages on the roof after installation of the dormer window. This should not happen if the installation is done professionally and with care.

Addition to Benelux Dakkapellen reply:
Indeed you took actions to fix the leakages, unfortunately the damages that were caused ( or will appear in the near future as the roofing poles and isolation material got wet from the leakages ) are not/will not be covered by you.

Wouldn't recommend you to others

1 July 2024
Benelux Dakkapellen logo

Reply from Benelux Dakkapellen

Dear Oliver,

Thank you for your review. We’re sorry to hear that you experienced leakages after the installation of your dormer.

As soon as we were informed, we took immediate action to resolve the issue. Following our inspection, we can confirm that no lasting damage has occurred. The roofing beams and insulation materials were briefly exposed to moisture but are now drying properly and do not require replacement.

While leakage is never desirable, we’re glad we were able to address the situation promptly and prevent further issues.

If you have any remaining concerns or questions, please don’t hesitate to reach out. We’re always here to help.

Kind regards,
The team at Benelux Dakkapellen

Show reviews in all languages. (85 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look