Adeline Waterson Reviews 

270
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 192 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently praise the exceptional quality of the beds and comfortable mattresses, highlighting that the products look stunning and feel very sturdy. People regularly mention that the simple ordering process is straightforward and the polite staff provide great support during delivery and assembly. However, some customers also noted frustrating issues with delivery delays, poor communication, and missed schedules. Others mentioned receiving products with missing parts, damaged components, or items that did not match expectations. A small group of buyers struggled with getting large items upstairs due to lack of prior notice.

What people talk about most

Delivery service

Customers consistently note ambiguous experiences with delivery service, as many reviewers report frustration... See more

Product

Clients share ambiguous opinions on product as reviewers praise the beautiful design and comfortable... See more

Quality

People report positive experiences with quality, highlighting the stunning design, sturdy construction, and... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order, with some reviewers highlighting quick and easy purchasing,... See more

Staff

Consumers find staff to be positive, frequently describing delivery personnel and support teams as friendly,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The delivery service is 5 star & the assembly service is 5 star. The man who done both, he was lovely, pleasant & polite. The reason for the 4 star and not 5 is because the headboard is slightly... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

After a difficult start and a missed delivery the bed arrived. The single courier driver was a lovely guy who assembled and took upstairs on his own. Excellent hard worker. Very pleased with the b... See more

Rated 3 out of 5 stars

Ordering mattress and using site was fine sadly when they delivered it, it was not the mattress I ordered and did not resemble the photograph on the website. Rang them up to collect it which they di... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

No response from customer services regarding an issue. Bed was pretty decent despite the headboard material stitching looking like someone had stitched it whilst on a slope. Cheap and cheerful... See more


Company details

  1. Bed Shop

Written by the company

At Adeline Waterson, we specialise in handcrafted bespoke beds and mattresses, helping customers across the UK create bedrooms that combine style, comfort, and practicality. With over 15 years of industry experience, we've crafted thousands of made-to-order beds, offering everything from luxurious upholstered bed frames and practical storage beds to premium mattresses designed for a great night's sleep. Every product is carefully made using quality materials and traditional craftsmanship to ensure lasting comfort and durability. We believe buying a bed should be simple and stress-free. That's why our friendly, knowledgeable team is on hand to help you choose the right style, size and fabric for your home, whether you're furnishing a master bedroom, guest room or a compact space that needs clever storage solutions. Customer satisfaction is at the heart of everything we do. From expert advice before you order to reliable delivery and dedicated after-sales support, we're committed to providing an exceptional experience from start to finish. As a business, we're also passionate about giving back. For every £100 you spend with us, we donate £1 to charities supporting underprivileged families and environmental initiatives across the UK, helping to make a positive impact in our communities. Whether you're looking for a statement bed, a bespoke design, or simply a better night's sleep, we're proud to offer quality products, outstanding value and service you can rely on. Thank you for choosing Adeline Waterson – we look forward to helping you transform your bedroom.


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

270 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 23% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.4

All reviews

(270)

199 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Quick delivery and nice and polite 2…

Quick delivery and nice and polite 2 men that put my bed together in no time very professional. Love the colour as well. I had only one issue but not marking down as I really think it was forgotten but they left all my plastic and cardboard at the entrance of my neighbours garden didn’t say they left it and I didn’t notice until later on . Would defo order again

23 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your lovely review, Kimberley!

We're so pleased to hear that you're happy with your new bed and that our delivery and installation team provided a friendly and professional service. It's great to know you love the colour too!

We're sorry to hear that the packaging was left behind without being mentioned. Thank you for bringing this to our attention, we'll make sure your feedback is passed on to the team so we can improve our service going forward.

We really appreciate your understanding and are delighted to hear that you would order from us again. Thank you for choosing Adeline Waterson, and we hope you enjoy your new bed for many years to come!

Kind regards,
The Adeline Waterson Team

Rated 5 out of 5 stars

The headboard was lovely well packaged…

The headboard was lovely well packaged we are very pleased with the product and would buy again.

27 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your kind review, Linda!

We're delighted to hear that you're so pleased with your new headboard and that it arrived well packaged. It's wonderful to know that you're happy with the quality of the product.

Thank you for taking the time to share your experience. We really appreciate your support and are thrilled to hear that you would buy from us again.

Kind regards,
The Adeline Waterson Team

Rated 5 out of 5 stars

Lovely bed

We were advised about delivery and it arrived as stated. Lovely bed.

15 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your lovely review!

We’re delighted to hear that you’re happy with your new bed and that the delivery arrived as expected. We always aim to keep our customers updated throughout the process, so it’s great to know everything went smoothly.

We really appreciate you taking the time to share your experience, and we hope you enjoy your new bed for many years to come.

Kind regards,
The Adeline Waterson Team

Rated 5 out of 5 stars

Recommended

The bed is lovely in dark green velvet and good quality at a bargain price. It came a couple of weeks after ordering and the cheerful delivery guys were great. They installed everything including the drawers and headboard - worth the extra charge for me. Recommended.

23 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your lovely review, Amanda!

We’re so pleased to hear that you’re happy with your new dark green velvet bed and that you love the quality and value. It’s great to know that your delivery went smoothly and that our delivery team made the experience even better by helping with the installation of the drawers and headboard.

We really appreciate you taking the time to share your experience and recommend us. We hope you enjoy your new bed for many years to come!

Thanks again for choosing Adeline Waterson.

Kind regards,
The Adeline Waterson Team

Rated 5 out of 5 stars

Stunningly gorgeous bed!!

I orders a small double bed for my guest room and it is perfect.
Great quality finish and it looks so luxurious in the room.
I would highly recommend this company and when the time comes, I’d happily buy from them again.

17 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're thrilled to hear that you're delighted with your new small double bed and that it's the perfect addition to your guest room. It's fantastic to know you love the quality and luxurious finish.

Your recommendation means so much to us, and we're honoured that you would choose Adeline Waterson again in the future. We hope your guests enjoy many comfortable nights, and we look forward to welcoming you back when the time comes.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

very good quality happy with the bed i…

very good quality happy with the bed i received

2 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your lovely 5-star review!

We're so pleased to hear that you're happy with the quality of your new bed. Knowing that you're satisfied with your purchase means a great deal to us.

Thank you for choosing Adeline Waterson and for taking the time to share your experience. We hope you enjoy your new bed for many years to come!

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

The whole experience from order to…1⁰⁰per çènt

The whole experience from order to delivery was fantastic and the mattress is unbelievable I would recommend to everyone x

18 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you so much for your amazing 5-star review, Sue!

We're delighted to hear that you had such a fantastic experience from placing your order right through to delivery. It's even better to know that you're so pleased with your new mattress.

Your recommendation means a great deal to us, and we truly appreciate you taking the time to share your experience. We hope you enjoy many comfortable nights' sleep!

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

Happy customer service

7 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your 5-star review! We're delighted to hear that you were happy with the service you received. Providing excellent customer service is something we take great pride in, so it's wonderful to know we met your expectations.

We truly appreciate your feedback and thank you for choosing Adeline Waterson. We hope to welcome you back again in the future.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 3 out of 5 stars

I haven't received my mattress yet so I…

I haven't received my mattress yet so I can't comment.

21 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for taking the time to leave your review.

We're sorry to hear that you haven't received your mattress yet. We understand you're waiting for your order, and we apologise for any frustration this may have caused.

If you have any questions about your delivery or would like an update on your order, please don't hesitate to contact our Customer Service Team. We'll be happy to assist you and ensure you receive your mattress as soon as possible.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

What I ordered on line was exactly what I got

Easy to order, kept informed about delivery which was on time. Product in perfect order.

18 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your fantastic 5-star review! We're delighted to hear that your order was exactly as expected and that you found the ordering process easy. It's great to know our delivery updates kept you informed and that your order arrived on time and in perfect condition. We really appreciate your feedback and look forward to serving you again soon!

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 1 out of 5 stars

im not see my order yet

im not see my order yet

15 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Hi Mandy,

Thank you for your review. We're sorry to hear that you haven't received your order yet. This isn't the experience we want for our customers.

Please contact our Customer Service Team with your order number so we can investigate this for you and provide an update as quickly as possible. We're here to help and will do our best to resolve this for you.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 1 out of 5 stars

You processed my order

You processed my order, took payment and 2 days later you cancelled it due to Not being able to deliver to my address! (A problem we have frequently with some suppliers.)
Very disappointed as your mattresses came highly recommended.
I Now have another one on the way through Amozon.

5 July 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Hi Jackie,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry for the disappointment caused by the cancellation of your order.

After receiving your order, we sent you an email to explain that, unfortunately, we were unable to deliver to your postcode. Before cancelling the order, we also contacted alternative couriers that we regularly use for surrounding areas to see if they could fulfil the delivery. Unfortunately, they also confirmed that they do not deliver to your postcode, leaving us unable to complete your order.

As soon as this was confirmed, we processed a full refund to your original payment method.

We completely understand how disappointing this must have been, especially after our mattresses had been recommended to you, and we sincerely apologise for the inconvenience caused. Thank you for your understanding, and we wish you all the best with your new mattress.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

Our second headband from Adeline…

Our second headband from Adeline Waterson. Lovely quality product and prompt delivery. Fully recommend

8 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your wonderful feedback and for coming back to Adeline Watererson for your second headboard! We’re so pleased to hear that you love the quality of your purchase and that our delivery service met your expectations.

It’s always a pleasure to hear from returning customers, and we truly appreciate your kind recommendation. Thank you for your continued support, and we hope you enjoy your new headband!

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 4 out of 5 stars

Delivered early guys who delivered…

Delivered early guys who delivered polite.

8 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your kind review! We’re delighted to hear that your order arrived earlier than expected and that our delivery team provided a polite and friendly service. We really appreciate you taking the time to share your experience and your feedback will be passed on to the team.

We hope to have the pleasure of serving you again in the future.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

My bed was easy to order communication…

My bed was easy to order communication with the company was good. One of the casters was damaged I called the company and they are putting a new one in the post to me. Bed is very comfortable.

3 July 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for taking the time to leave us your feedback. We’re pleased to hear that you found the ordering process easy and that our communication throughout your purchase was helpful.

We’re sorry to hear that one of the casters arrived damaged, but we’re glad we were able to resolve this quickly by sending a replacement out to you. It’s wonderful to know that you’re happy with the comfort of your new bed.

Thank you for choosing Adeline Waterson, and we hope you enjoy your bed for many years to come.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your kind review, K Alleyne! We’re delighted to hear that you received a friendly and reliable service from our team. Providing a positive experience for our customers is very important to us, and we truly appreciate you taking the time to share your feedback.

Thank you for choosing Adeline Waterson, and we look forward to assisting you again in the future.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

Mattress came on time and kept me…

Mattress came on time and kept me informed. Really loving the new mattress.

25 June 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your lovely review, Mrs Stockdale. We’re delighted to hear that your mattress arrived on time and that you appreciated the updates provided throughout the delivery process.

It’s wonderful to know that you’re enjoying your new mattress and that it has made such a positive difference. We truly appreciate you choosing Adeline Waterson and taking the time to share your experience.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 5 out of 5 stars

Excellent quality and very quick to…

Excellent quality and very quick to respond to any questions or enquiries I had. Very helpful and great customer service! Highly recommend

25 June 2026
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Thank you for your fantastic review, Rachael! We’re thrilled to hear that you’re pleased with the quality of your purchase and that our team was able to provide quick and helpful support whenever you had questions.

Providing excellent customer service is very important to us, and we truly appreciate your kind words and recommendation. Thank you for choosing Adeline Waterson, and we hope to assist you again in the future.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely dreadful company

Absolutely dreadful company. Turned up 2 days late due to a ‘van breaking down’- looking at reviews this has happened before to other customers. Finally arrived today but the bottom half doesn’t match the top and one of the legs doesn’t even attach properly. Tried contacting the company, yet have been ignored.

22 June 2026
Unprompted review
Adeline Waterson logo

Reply from Adeline Waterson

Hi Sophia,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the issues you’ve experienced with your order and the frustration this has caused.

We apologise for the delay with your delivery. On this occasion, the delay was due to an unexpected vehicle issue, and we understand how disappointing it must have been to wait longer than expected.

We’re also sorry to hear that there appears to be an issue with the bed components and that you have had difficulty getting in touch. We would like the opportunity to look into this and resolve it for you as quickly as possible. Please contact our Customer Service Team with your order details so we can investigate and arrange the appropriate support.

We appreciate your feedback and apologise again for the inconvenience caused.

Sarah Harper
Customer Service Team
Adeline Waterson

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look