Vakanties.nl Reviews 

1,682
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Travel Agency
  2. also in
  3. Tour Operator
  4. Travel Aggregator

Written by the company

✔ Vergelijk meer dan 148 aanbieders en vind gegarandeerd de laagste prijs ✔ Nergens anders bepaal ze zélf je zo gemakkelijk je ideale vlucht ✔ Geen verborgen kosten en altijd de meest actuele prijs ✔ Razendsnelle klantenservice


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(1,682)

267 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

no support in a proper way

Avoid – poor quality, no support, no accountability

I booked Adel Paradise Resort in Creta, but ended up at a place called Sunset Paradise– misleading name, and absolutely not a 4-star quality.

What went wrong:

* No alternative room, despite repeated requests and hotel acknowledgment.
* Food was dry, cold, not enough, repetitive, and far from fresh – unacceptable for any star rating.
* Beer and wine diluted with water.
* Outdated, misrepresented facilities. Not as the website looks
* Many Dutch guests shared the same complaints – this is systemic.

Worse:

* Vakanties.nl refused to take responsibility and blamed their local partner MRC.
* I was told to complain at the hotel – which I did. No reply.
* MRC claimed they couldn’t rebook due to “peak season”.
* Meanwhile, I found available alternatives myself – and still received zero help.

Citing “local standards” doesn’t justify false advertising or poor service. According to Dutch law (Article 7:509 BW), this is a breach of contract.

No support, no action, no compensation.
I’m filing with ECC Netherlands, the Travel Disputes Committee, and ACM.

This was not a holiday – it was a lesson in how to pass the buck.
I stayed for two weeks and raised my complaints from day one, right after arrival. In the end, I gave up otherwise, my family and I, including the kids, would’ve had an even more difficult holiday.

25 July 2025
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Jammer dat je vakantie zo is verlopen en dat er geen passende oplossing is geboden voor de problemen die je hebt ervaren. Het is duidelijk dat dit anders en beter had moeten worden opgepakt, zeker gezien de klachten die je direct na aankomst hebt gemeld. Zo’n situatie hoort niet te gebeuren en het is begrijpelijk dat dit voor veel frustratie zorgt. Hopelijk zorgt deze ervaring voor verbetering in de toekomst.

Team Vakanties.nl

Rated 1 out of 5 stars

Dishonesty at it's best

This is by far the worst 'company' that I had to deal with. They do not deserve the reviews that they receive, the reviews should go to the hotels, actual travel agencies, etc. They are just intermediates and they do not take any responsibility for the services which they sell (clearly stated by them in one of their emails). I've asked to book a transfer service from the airport to the hotel, they've sent me the invoice and I've wanted to cancel it after a few days since the price that they gave me was 3 times more from what the supplier (hotel) was charging. They responded that they cannot cancel it and demanded the payment immediately. After several emails and a lot of frustration, I've contacted the agency that provided the actual services and they told me that there is absolutely no problem and I can cancel this service. After a few days, I've received an email from vakanties.nl stating that they will cancel my transport service if I don't pay for it. In conclusion, instead of 'best price guarantee' they should have 'dishonesty and lack of logic and reason' on their website. PS: The actual service which cost me 150 euro turned out to be a scam. I was promised two child seats and a big enough car, instead I got a small saloon car in which we had to seat 4 persons in the back, with our child in our arms because our luggage didn't fit in the trunk.

5 October 2022
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Good afternoon Stan. You booked with us a reservation with alltours you booked this one without transfer. You booked a transfer extra on 25 august and 2 days later you want to cancel this one. When you see on our website you can't change or cancel products in 4 weeks. If you want more explain about the booking you can contact us direct so we can explain it again. Kind regards Miranda vakanties.nl

Rated 5 out of 5 stars

Nice relax vacation

Friendly personal, the animation team was nice and tried their best despite the high tempatures. Nice hotel, nice food variation ( did have stomach problems, but could also been the heat). Last 2 days snorkeling at resort was forbidden, so make sure you check out the situation if that is your main vacation reason.

12 July 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I went with Vakanties.nl to Venice

I went with Vakanties.nl to Venice. The hotel that i chose was very nice, the service was good. When it was time to come back our flight was cancelled (bad weather conditions in Amsterdam). I contacted Vakanties.nl team and they helped me very fast. I stayed one more night in Venice with accommodation provided without extra payment. Thank you for the fast reaction and the good service.

12 February 2020
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Thank you for the compliment, I am glad we could help!

Rated 1 out of 5 stars

This website gives false information on their website to trick people.

The website shows the photos which are nowhere to be seen in the actual resort. It also shows the photos of really nice rooms and with drinks and fruit basket but the actual room has broken doors and air condition, broken bathroom accessories. The service was all-inclusive but the complaints don’t get solved for days, rooms don’t get cleaned every day even on requests and also served with dirty bath towels. There was supposed to be a minibar with 2 drinks in it but there is no mini bar, there was a small fridge which was empty and it was like a freezer so you can’t use it to store your drinks coz it will all turn in to ice. Vakantie.nl has to take complete responsibility for promoting and selling their products with false promises. I am completely dissatisfied with vakantie.nl.
I will never recommend this website to anybody and will tell my friends and family not to trust this website as they are only making empty promises. We have paid more than 2200 Euros for this trip and by the end, we ended up spending 500 more on food due to lack of vegetarian food in the hotel. Is this the all-inclusive concept of the website? All the recreation facilities which are mentioned on the website that this resort “ Golden 5 The Club” offers are not there in the resort, some of them broken, most of them are in a different hotel and you need to leave the resort to use them. The lobby where there is the weakest internet is always filled with smoke as hotel guest and hotel staff smokes constantly in there. This resort is nowhere near to be kids friendly as there was nothing for kids. Only unhealthy food and drinks for kids.
The food – what a horrible experience, there was only one type of food which was horrible for taste but was also not hygienic due to which a lot of guests got stomach problems including my daughter. This resort is not a 4-star resort it is more like a 2 Star hotel. Vakantie.nl should also be considered as a 1-star online travel website. As after complaining the website simply said sorry and denied to accept my complaint. never going thru this website again will encourage others to move cautiously with this website.

19 August 2019
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Dear Ramona,

Thank you for taking the time to write your review. Again, we are very sorry that you did not have the vacation that you expected. We would like to help you with your complaint, but unfortunately you did not contact us about your complaints immediately when you were at your destination. When you make a booking on our website, you agree to the terms and conditions of the ANVR. Within these conditions is stated that the traveler must report a complaint immediately, so the travel agency has the opportunity to solve the complaint. As we received your complaint on the day of your departure, we can’t help you further with your complaints.

Kind regards, Babet

Rated 1 out of 5 stars

I booked a family holiday package with…

I booked a family holiday package with this agency five months ahead of departure day but my wife and my kids wanted to go somewhere else instead of the destination I booked, so I went online and canceled my booking six days after booking.
I received an email from the Vakanties.nl telling me that I cannot cancel the booking once I have booked or I have to pay them 40% of the total cost as a cancellation fees (This is 25 weeks ahead of departure day we are not talking cancellation within 8 or 6 weeks here). I replied to Vakanties.nl and asked if I could change the destination for similar package which I found on their web site for similar price range.
Their answer was "pay for the cancellation of the 1st booking then book the other one". I was shocked by thier reply and decided not to book anythig with this agency.
I sent an email requesting formal cancellation of my booking, according to the ANVR the charges on apply up to 6 weeks (42 days before depature day) in case of cancellation, I am still disputing this charges that Vakanties.nl are still asking for and they would'not even supply a breadown of this charges.
I will keep you posted with the results once I have more news from Vacaties.nl.

25 April 2019
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Dear mr. Chabani,

You have requested to change the destination of your booking from the Maldives to Spain. The only way to make such a significant change is to cancel your current booking, and rebook a holiday to Spain.

The cancellation policy is clearly shown to our customers upon placing a booking. We ask every customer to (read and) agree on the terms & conditions. The cancellation costs applicable to your booking are 35%, these are the exact cancellation costs that have been communicated to you. Upon creating a booking, you agreed to this terms.

I am very sorry that we cannot change your booking from the Maldives to Spain without cancelling your current booking. Changing an entire destination is not possible without cancelling your entire previous trip.

Kind regards,

Judith van Vakanties.nl

Rated 4 out of 5 stars

Hotel Oriental is an excellent hotel

Everything about this vacation was great except the food in the hotel, which was often cold and over-cooked. But otherwise, I would repeat this vacation every spring, if I could afford it. Location of Hotel Oriental is excellent, beach is beautiful, the rooms were big and spotlessly clean, the sheets were silky, and everyone on the staff were helpful and friendly. The flight left and arrived on time, the transfer was easy and well arranged. The area Praia del Rocha is lovely and we had 7 days of bright sunshine even at the end of February.

10 March 2019
Unprompted review
Vakanties.nl logo

Reply from Vakanties.nl

Thank you for your extensive and nice review! It's really nice to hear that you would repeat this vacation! I am happy to hear that you had such a nice time and such good weather during your holiday! Hopefully, we can assist you again when you want to arrange your next vacation to the Oriental Hotel. Kind regards, Babet from Vakanties.nl 🌴

Show reviews in all languages. (1,682 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look